9.2.11

Τίποτε πιο "express" από αυτό το τσουρέκι.

Το πιο "express" γεμιστό τσουρέκι, 
που θα μπορούσα να κάνω, νομίζω πως είναι αυτό της φωτογραφίας!


Ήθελα κάτι για το πρωινό κολατσιό, καθώς και να πάρω κάτι μαζί μου για τα παιδιά του γραφείου μου, είπαμε τα έχω υπό την προστασία μου, και ο χρόνος δεν ήταν υπέρ μου χθες το βράδυ.
Όταν το σκέφτηκα ήταν κάπως αργούτσικα οπότε ο βοηθός στην διαδικασία ζυμώματος μπήκε στην μπρίζα (αν και είναι σχεδόν πάντα στην μπρίζα και περιμένει ...)!

Μέσα στον αρτοπαρασκευαστή μου λοιπόν, μπήκαν τα ακόλουθα υλικά:
χυμός από δύο μέτρια πορτοκάλια,
1/2 κούπας λιωμένο βούτυρο, ανακατωμένο με μια ακόμη κουταλιά λιωμένο βούτυρο γάλακτος,
650 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
3 κουταλιές της σούπας λευκή ζάχαρη,
1 πρέζα αλάτι,
1 μεγάλο αυγό,
1 κουταλάκι κοφτό βανίλια κρυσταλλική (αντί για μαστίχα),
το ξύσμα από τα δύο πορτοκάλια,
1 φακελάκι ξηρή μαγιά.

Το πρόγραμμα ζυμώματος μπήκε σ' ενέργεια κι' εγώ αποχώρησα για το SM. Μετά από μία ώρα και 20 λεπτά που είχα γυρίσει, είχε τελειώσει η διαδικασία ζυμώματος και πρώτου φουσκώματος και μπήκα στην δεύτερη φάση. Η ώρα ήταν ήδη 8.30 το βράδυ...
Σ' μια φόρμα με έλασμα, έστρωσα χαρτί ψησίματος. Με ελαφρώς λαδωμένα χέρια (γιατί η ζύμη αυτή κολλάει) μετέφερα το μισό από το ζυμάρι μου.
Στην επιφάνεια του έστρωσα γέμιση που έφτιαξα με:
3 κουταλιές σούπας μερέντα,
1/2 πλάκαw λιωμένη bitter σοκολάτα,
1 κουταλιά λιωμένο βούτυρο
και τέλος, 3 κουταλιές αλεσμένο φουντούκι.

Κάλυψα την γέμιση με το υπόλοιπο ζυμάρι και όση σοκολατένια γέμιση μου έμεινε στο μπολ, την "έχωσα" με κουταλιές μέσα στο ζυμάρι σε διάφορα σημεία. Πασπάλισα με λίγη μαύρη ζάχαρη την επιφάνεια. Και άφησα το express τσουρέκι να φουσκώσει για 3/4 της ώρας ακόμη μέσα σε ελαφρώς ζεστό φούρνο.
Στην συνέχεια το έψησα στους 180 βαθμούς με αέρα και σε μισή ώρα ήταν έτοιμο και μας περίμενε για το πρωϊ.  Η πρωϊνή φωτογραφία σας δίνει μια εικόνα.
Γευστικώς πολύ καλό και με αρώματα: πορτοκαλιού, σοκολάτας, πραλίνας και φουντουκιού που το κάνει γαργαλιστικό για τους περισσότερους.

47 σχόλια:

  1. Το τσουρέκι θέλει το χρόνο του! Θέλει να ξεπατωθείς από τα χαράματα ως το βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμε, κανείς δεν είπε το αντίθετο. Αλλά δεν μιλήσαμε και για ξεπάτωμα όπως εσύ το αποκαλεις, γι' αυτό και παραμένεις και ανώνυμος. Θα ήταν στο χέρι μου να διαγράψω το σχόλιό σου...αλλά θα το αφήσω για να το βλέπουμε και να σε θυμώμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχά!!!!!!!!!!!!!!!! Μούρλια φαίνεται το express τσουρέκι σου!!!
    Στείλε μου ένα κομματάκι παρακαλώωωωω που είμαι και αρρωστούλα :)
    Φιλάκια από μακριά, μη σε κολλήσω χεχεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με κυνηγάς, είμαι αεροδρόμιο από πολύ ώρα λόγω απεργίας κι άρχισα να πεινάω!!χαχαχαχα
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Περαστικά σου Αστέρι μου σύντομα.
    Και άμα γιάνεις...ξέρεις εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ καλέ Ξανθή μου, σε κυνηγάω...που είσαι καλωδιωμένη μέχρι και στο αεροδρόμιο!
    Ας είναι καλά η τεχνολογία :-)

    Εύχομαι σύντομα να απογιωθείτε και να περάσετε πολύ καλά. Θα αναμένουμε τις νέες αφηγήσεις σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ βρε ατιμούλα Penelope τι μας κάνεις! Κάθε μέρα και μία λαχταριστή νοστιμιά! Αυτό το τσουρεκάκι φαίνεται τέλειο, δυστυχώς δεν διαθέτω αρτοπαρασκευαστή και θα αρκεστώ στη φωτογραφία (αν και εκκρεμεί μία συνάντηση μεταξύ μας, όταν την κανονίσουμε μην έρθεις με άδεια χέρια!!!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ καλέ με άδεια χέρια!! Ποτέ τέτοιο πράμα Αμαλία μου.
    Θα την κάνουμε την συνάντηση, δεν την αποφεύγω, απλώς το καθημερινό μου πρόγραμμα περιλαμβάνει και κάποιες ώρες παραμονής σε νοσοκομείο και έχουν δυσκολέψει κάπως τα πράγματα εδώ και 12 περίπου μέρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωχ, ό,τι και να είναι εύχομαι σύντομα περαστικά! Εξάλλου πλάκα κάνω, έχω κι εγώ μικρό παιδί και καταλαβαίνω από τρέξιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγω φτιαχνω στον αρτοπαρασκευαστη τετοιο τσουρεκι,και ειμαι σιγουρη για την νοστιμια του και το ποσο πιο ευκολα και γρηγορα γινεται..μπραβο!!!
    Καλο μεσημερι να εχεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για τσουρέκι μιλάω εγώ! Και το σωστό τσουρέκι θέλει ώρες προετοιμασίας! Όλα ταυλικά του θέλουν φροντίδα! Το αλεύρι κοσκίνισμα! Η μαστίχα κοπάνισμα καλό με το γουδί να μη πικρίζει, το μαχλέπι το ίδιο, το κακουλέπι επίσης! Ωρες ζυμώματος! Ώρες φουσκώματος της ζύμης σε φυσικό ζεστό περιβάλλον! ώρες πλασίματος εώς ότου να ψηθεί! Αλλά μάλλον δε μιλάτε εσείς για τσουρέκι, οπότε σας παρεξήγησα και σας ζητώ συγγνώμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οι διαδικασίες αυτές (βέβαια απαντώ ετεροχρονισμένα) ανήκαν στο παλιό μακρύ παρελθόν, αν γνωρίζεις......έχει ανακαλυφθεί το μίξερ, ο φουρνος, το ψυγείο και πολλά πολλά άλλα. δεν αρνούμαστε το παρελθόν, γιατι αυτο μας οδήγησε στην εξέλιξη, αλλά αποδεχόμαστε τα νέα συστήματα, που ανακαλύφθηκαν για την διευκόλυνση του ανθρώπου και την εξοικονόμηση ποιοτικού χρόνου ζωής. όλα τα υλικά που αναφέρεις (μαχλέπι, κακουλέπι κτλ) μπαινουν στον αρτοπαρασκευαστή που σε 1,50 ώρα κάνει ότι έκαναν οι γιαγιάδες μας σε μια μέρα (βλεπεις η εξέλιξη ουαου )!!! το σμυρνέϊκο τσουρέκι που φτιάχνω εγω στον αρτοπαρασκευαστή καλύτερο (λέει η γιαγιά μου) και απο αυτο που έφτιαχνε στο Κορδελιο!! Αγαπητέ φίλε λοιπόν, αν ποτέ αρρωστήσεις, ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΜΑΝΤΖΟΥΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ, ρώτησε να μάθεις , υπάρχει ΣΙΡΟΠΙ....

      Διαγραφή
  12. Μου αρέσει το εχπρες τσουρέκι σου, καλά είναι και τα άλλα του ξεπατώματος αλλά στους καιρούς που ζούμε πρέπει να έχουμε και τέτοιες νόστιμες λύσεις.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αρτοποιητη δεν διαθέτω οπότε δεν μπορώ να δοκιμάσω αυτη την συνταγούλα.

    Επειδή σαν επαγγελματίας εχουν περάσει κάποιες χιλιάδες τσουρέκια απο τα χεράκια μου ,εχω να πω τούτο.Δεν είναι τόσο δυσκολη ξ ετοιμασία του τσουρεκιού και δεν θέλει τον απίστευτο χρόνο.Μπορεί κάποιος να ετοιμάσει σπίτι του ,κάνοντας στο μεσοδιάστημα τις δουλειές του.Δε ζητάνε τα ζυμαράκια συνέχεια κάποιον απο πάνω τους.
    Μην τρομάζουμε με υπερβολικά σχόλια όσους θέλουν να δοκιμάσουν.
    Μια ένσταση μονάχα έχω -μου φαίνεται οτι η θερμοκρασία που γράφεις είναι υπερβολική για αέρα.Στο "κανονικό" τσουρεκάκι χρησιμοποιώ αέρα αλλά στους 150 βαθμούς και με παραπλήσιο χρόνο ψησίματος.
    Επίσης μου φάνηκε λίγη η μαγιά για το αλεύρι και να τελειώσω το πρήξιμο με μια τελευταία ερώτηση .Δεν υπήρχε στο σπίτι δυνατό αλεύρι γι'αυτο χρησιμοποιήθηκε αυτό που γράφεις ;
    Με βλέπω το Σ/Κ να το δοκιμάζω για να πάρω τις απαντήσεις μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπράβο Penelope!!
    Χρειάζονται και αυτές οι συνταγές, οι εύκολες και γρήγορες!!!
    Δεν χρειάζεται να δυσκολεύουμε τη ζωή μας πάντα, κάθε πράγμα στον καιρό του, όταν υπάρχει χρόνος γίνονται και τα παραδοσιακά...
    Ωρα να κατεβάσω το μηχάνημα μου φαίνεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αρτοπαρασκευαστή έχω σκοπό να πάρω, οπότε χαίρομαι ιδιαίτερα με τέτοιες συνταγές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. μούρλια φαίνεται κι ας είναι και εξπρές!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πραγματικά πανεύκολο!!! Και κάθομαι εγώ η καλή σου και φουσκώνω και ξεφουσκώνω, πρώτα εγώ και ύστερα τα τσουρέκια, όλη μέρα!!! Από δω και πέρα έτσι θα τα κάνω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τέλεια λύση για βιαστικούς Πηνελόπη μου.
    Και για μένα το τσουρέκι είναι από τα πιο εύκολα γλυκά, απλώς θέλει πολύ χρόνο.
    Αυτό δείχνει πολύ καλή εναλλακτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πως θα γινει να γινουμε και εμεις παιδια του γραφειου σου???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πηνελόπη την αντιγράφω τη συνταγή σου! Το κάνεις να φαίνεται τόσο εύκολο που λέω να το δοκιμάσω να κάνει και μια δουλειά και ο αρτοπαρασκευαστής:)
    Άσε που είναι και νοστιμότατο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πηνελόπη μου,
    πρωι πρωι που θα σηκωθώ, θα βάλω τον αρτοπαρασκευαστή μπροστα!!!!Ειναι πολύ ωραία η συνταγή σου!!!
    Και να συμπληρώσω επίσης οτι η διαδικασία μπορεί να ειναι σύντομη ,αλλά το τσουρέκι βγαίνει υπέροχο ,επειδή εχω φτιάξει ..λαμαρίνες και εχω αποψη επι του θέματος!!!!
    Φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πηνελόπη μου, εγώ το έχω πει: δεν με χαλάει να τρώω κάτι νόστιμο χωρίς να ξεπατώνομαι! Ιδιαίτερα από τα χαράματα ως το βράδυ κάτι σαν τιμωρία μου κάνει, και λέω να ασχοληθώ με πιο όμορφα πράγματα, όπως και εσύ βεβαίως!!!!
    Θα δοκιμαστεί πάραυτα! Σ ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πω-πω "θύελλες" ξεκίνησα γύρω μου, τι το ήθελα :-)))

    Λοιπόν αγαπητέ/ή Ανώνυμε/η...αφού μπήκες στον κόπο να μας ξαναγράψεις, καλό θα ήταν να μας έγραφες και το όνομά σου, η αλήθεια είναι πως εδώ μέσα δεν "δαγκώνουμε" όποιον μας συστήνεται.
    Εχεις το δίκιο σου, επαναλαμβάνω, αλλά εγώ δεν ζήτησα να πάρω τα εύσχημα για την δημιουργία του καλύτερου τσουρεκιού αν το Πανελλήνιο!
    Το έγραψα άλλωστε..."express".

    Αγαπητέ/ή Evil Chef, το ότι ένας επαγγελματίας μας λέει τα μυστικά είναι πραγματικά για μένα πολύ εκτιμηταίο. Αλεύρι σκληρό, όντως δεν διέθετα γι' αυτό και χρησιμοποίησα για όλες τις χρήσεις όπως καλά το είπες. Ενα φακελάκι μαγιά για την ποσότητα αυτή είναι αρκετό (τουλάχιστον για μένα) μιλάμε άλλωστε για μια μέτρια σε μέγεθος φόρμα με τσέρκι. Το φούσκωμα που έχει το κομμάτι της φωτογραφίας, πιστεύω ότι δίνει την αίσθηση αυτού για το οποίο συζητάμε.
    Αν τελικά αποκτήσεις αρτοπαρασκευαστή, τα διάφορα "πειράματα" που θα κάνεις μαζί του θα δεις πως έχουν καλά αποτελέσματα. Δεν είπα άριστα. Αλλά καλά και γευστικά χάρη στα υλικά που εσύ θα χρησιμοποιήσεις.

    Σ' ευχαριστώ που ήρθες στο blog μου και ελπίζω να έχουμε την δυνατότητα να "μιλάμε" πιο συχνά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ευχαριστώ σε πολύ Αμαλία μου. Ελπίζω σε ξεμπερδέματα από τα νοσοκομεία στην παρούσα φάση, γιατί περαστικά στους μεγάλους ανθρώπους κάποια πράγματα δεν είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ευχαριστώ σε πολύ Γωγούλα μου, νομίζω πως με την εμπειρία σου στο θέμα του αρτοπαρασκευαστή μπορείς να καταλάβεις την διαφορά από το κλασσικό.
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Έτσι όπως τα λες Πόπη μου. Στους καιρούς που ο χρόνος μας "πιέζει" απο πολλές και διάφορες πλευρές, απλώς βρίσκουμε κάποιες λύσεις που μας κάνουν λίγο πιο εύκολη την καθυμερινότητά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σ' ευχαριστώ πολύ Έφη μου. Ναι μια προσπάθεια ήταν κι' αυτή που για μένα τουλάχιστον είχε καλό αποτέλεσμα.
    Διευκολύνει ο αρτοπαρασκευαστής σε κάποια πράγματα. Εγώ προσωπικά τον χρησιμοποιώ κυρίως για τα ζυμώματα και τα πρώτα φουσκώματα πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Manousina, για μένα τουλάχιστον η αγορά του ήταν τυχαία, μετά την ανταλλαγή απο ένα άλλο δώρο που είχα λάβει εκείνη την περίοδο. Τελικά η επιλογή μάλλον με δικαίωσε σε σχέση με κάποια άλλη ηλεκτρική συσκευή κουζίνας.
    Θέμα επιλογής θα έλεγα...
    Καλή σου μέρα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Και σε όσους το γεύτηκαν "μούρλια" φάνηκε αγαπητή μου ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ, ειδικά παρέα με το πρώτο τους καφεδάκι στο γραφείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είχε κι' αυτό την δική του χάρη βρε Μαρίνα. Απλώς τα παραδοσιακά...είναι παραδοσιακά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Vita μου, όλα τα πράγματα θέλουν τον χρόνο τους. Απλώς αυτό συνολικά ήταν λιγότερο χρονοβόρο. Σε σύνολο χρόνου πήρε κάπου 3-3,5 ώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Κικίτσα...λες να κάνω μια προσπάθεια, να σου στείλω κομματάκι με attachment;
    Καλημέρα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δημήτρη μου, στον χώρο είσαι... απλά θα πρέπει να φύγεις από το Λιμάνι και να ρθεις κάπου κοντά στο κέντρο της πρωτεύουσας :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Maria μου, αν έχεις το μηχάνημα βάλτο να δουλεύψει στο πρόγραμμα που του αναλογεί για ζυμωμα και μετά θα δεις τα υπόλοιπα απο πρώτο χέρι που λένε!
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ειρήνη μου, τα λόγια σου δικαιώνουν κάπως τα όσα έγραψα. Και σ' ευχαριστώ πολύ. Νομίζω πως μόνον με κάποιες δοκιμές επί του θέματος μπορούμε τελικά να δούμε κατά που "τραβάει" το "express" τσουρέκι :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αγγελικούλα μου, όπως κι' εσύ, έτσι κι' εγώ λόγω πολλαπλών υποχρεώσεων και σε πολλά μέτωπα (ειδικά τον τελευταίο καιρό) προσπαθώ να κάνω πράγματα γρήγορα και γευσικά για τους ανθρώπους μου και τους φίλους μου.
    Νομίζω πως το καταφέρνω σε καλό βαθμό...και δεν αρνούμαι πως κάποιες φορές τα αποτελέσματα δεν ικανοποιούν ούτε εμένα. Αλλά όταν είναι καλά, τότε κάθομαι εδώ και τα γράφω.
    Δεν βγήκα να δρέψω δάφνες, απλώς καταγράφω τις προσωπικές μου "περιπέτειες" στην κουζίνα μου.
    Φιλιά πολλά καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ούτε κι εγώ έχω αρτοπαρασκευαστή, αλλά σημειώνω την ιδέα/τεχνική της γέμισης/σοκολατοχωσίματος και για άλλα γλυκά με ζύμη!
    Μερέντα και λιωμένη σοκολάτα μαζί; Χμμ...
    Επίσης έχω ένα βραβείο για σένα στο παιχνίδι των 7!
    Αυτό είναι: http://chefkang.blogspot.com/2011/02/7.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Σου στέλνω γρήγορα την Αχτίδα μου που φαγώθηκε για τσουρέκι αυτές τις μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ένα βραβείο σε περιμένει στο blog μου
    http://helengrblog.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Πάρα πολύ ωραίο !!
    Μοσχοβόλισε μέχρι εδώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Πέρνα και από τη μάνα που σε περιμένει βραβειάκι!
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Συγχωρέστε μου το καθυστερημένο των απαντήσεων, αλλά οι λόγοι με ξεπερνούν... Ελπίζω σύντομα να καταφέρω να κάνω κάτι για τα βραβεία που μου χαρήσατε αγαπητές μου
    Dark Shef, Helengr και Έφη.
    Σας ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Να μου την στείλετε κύριε Δημήτρη... θα χαρώ πολύ να την έχω κοντά μου!
    Αλλά να ρθειτε και σεις παρέα.

    Καλημέρες πολλές και στους δυό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Μάγδα είπαμε ένας τρόπος για κάτι γρήγορο είναι! Αν και προσωπικά πιστεύω ότι ήταν πολύ καλύτερο, από πολλά του εμπορίου και των αρτοποιών.
    Καλή εβδομάδα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ΑνώνυμοςΜαρτίου 13, 2012

    Τέλεια η συνταγή σας για τσουρεκι........ σιγουρα θα την δοκιμασω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή