14.11.17

Μοντέρνα Σπανακόπιτα

Το σπανάκι είναι στα πολύ καλά του πια...
H χρήση του αδιαμφισβήτητα ευεργετική στην διατροφή μας!
Είπα να κάνω λοιπόν μια ακόμη σπανακόπιτα... αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είχα διάθεση να ανοίξω φύλλο, δεν είχα και από το αγαπημένο μου έτοιμο (Ζαγορίσιο) στο ψυγείο, οπότε σαν καλό "παλικάρι" σκέφτηκα άλλο μονοπάτι.
Μια σπανακόπιτα πιο μοντέρνα σε εκδοχή.
Εσείς ονομάστε την απλά τάρτα, αν και έχει κάπως πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως προς τα υλικά της.

Μοντέρνα σπανακόπιτα


Υλικά για μια κανονική φόρμα με αποσπώμενο πάτο και στεφάνι.
Για την γέμιση
2 πράσα μέτρια, κομμένα σε ροδέλες αλλά μόνον το άσπρο μέρος τους (το πράσινο μπήκε σε άλλη παρασκευή)
2 μεγάλες κούπες χοντροκομμένο φρέσκο σπανάκι καλά πλυμένο και καθαρισμένο,
6-7 κλαράκια άνηθο ψιλοκομμένο,
5-6 ρίζες καυκαλήθρες ψιλοκομμένες,
1 κουταλιά σούπας αποξηραμένο δυόσμο
(ή 2 φρέσκο ψιλοκομμένο)
αλάτι, πιπέρι και κουρκουμά από 1 μέτριο κοφτό κουταλάκι,
1 φλιτζανάκι καφέ τραχανά γλυκό,
3-4 κουταλιές ελαιόλαδο,
100 γραμ. ξυνομυζηθρα σπασμένη με το πιρούνι,
100 γραμ. φέτα σκληρή επίσης σπασμένη με το πιρούνι,
80 γραμ. κασέρι πικάντικο τριμμένο,
1 μεγάλο αυγό,
2 κουταλιές σούπας στραγγιστό γιαούρτι.

Για την ζύμη
1.5 κούπα αλεύρι Γ.Ο.Χ.
2/3 κούπας αλεύρι ολικής,
1 μεγάλο αυγό,
80 γραμ. βούτυρο αγελάδος,
100 γραμ. ελαιόλαδο,
2 κουταλάκι νερό,
1 κουταλάκι ξύδι,
λίγο αλάτι.

Επιπλέον 1,5 κουταλιά της σούπας σουσάμι, για το πασπάλισμα.

Αφού καθάρισα και έπλυνα τα λαχανικά μου (σπανάκι, καυκαλήθρες, πράσα και άνηθο) τα έκοψα αντίστοιχα.
Σε μια σοτέζ έβαλα το λάδι μου να ζεσταθεί και πρώτα έριξα τα πράσα να σοταριστούν και να μαλακώσουν.
τη συνέχεια έριξα το σπανάκι  και τις καυκαλήθρες και μετά πρόσθεσα τον άνηθο και τον αποξηραμένο δυόσμο.


Όταν το μείγμα μου ήταν έτοιμο, έριξα τον τραχανά και τα μπαχαρικά.
Κατέβασα από την φωτιά άφησα να χλυάνει λίγο και μετά ανακάτεψα τα τυριά, το αυγό και το γιαούρτι μέχρι να ενωθούν καλά.
Άφησα την γέμιση στην άκρη και καταπιάστηκα με τη ζύμη.


Όλα τα υλικά με την σειρά που αναφέρονται μέσα σε μια μεγάλη λεκάνη επεξεργασίας και όταν το ζυμάρι μου είχε πάρει την επιθυμητή υφή ήμουν έτοιμη να το ανοίξω.

Έστρωσα ένα φύλλο από χαρτί ψησίματος πάνω στον πάγκο εργασίας και άνοιξα το ζυμάρι με το ξύλινο ρολλάκι μου


Το μετέφερα με το χαρτί μέσα στην φόρμα και με τα δάχτυλα πια ίσιωσα και μεγάλωσα μέχρι και ψηλά τα τοιχώματα της φόρμας.
Ολοκλήρωσα με την γέμιση και αφού την έστρωσα μ' ένα κουτάλι πασπάλισα με το σουσάμι.

Έψησα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, με αέρα για 45 λεπτά.
Πεντανόστιμη και γρήγορη η μοντέρνα εκδοχή της παραδοσιακής μας σπανακόπιτας, μην την "προσπεράσετε" έτσι απλά :-))

18 σχόλια:

  1. Τρελλαίνομαι!!! Την θέλω όλη...τώρα!!!!
    Πλούσια γέμιση και σούπερ εμφάνιση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα όλη και εσύ πια... Πέπη μου;
      Να σου πω τρώγεται πολύ άνετα, αν αφεθείς στην γεύση της!
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  2. Τάρτα να τη λέμε αυτή. Μου αρέσει η εκδοχή της γιατί μπορεί να γίνει σε μικρή φόρμα. Σχεδόν δεν φτιάχνω πια πίτες ποιος να φάει ε΄να ταψί;; όχι πως δεν το τρώω ολόκληρο αλλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι' εγώ τα μεγάλα ταψιά τα έχω περιορίσει Ξανθή.
      Μονάχα σε γιορτές ή αν έχω κόσμο στο σπίτι μπαίνουν σε χρήση.
      Τούτη η εκδοχή πάντως, όπως έγραψα και στην Πέπη πιο πάνω, τρώγεται πολύ άνετα ως κύριο πιάτο από 3-4 καλόφαγα άτομα.

      Διαγραφή
  3. Τι μοντέρνα τι κλασσική, η σπανακόπιτα είναι σταθερή αξία σε όποια εκδοχή! Αλλά αυτή που βλέπω στις φωτογραφίες είναι σίγουρα επιτυχημένη, πολλά και μυρωδάτα υλικά συνθέτουν την επιτυχημένη σπανακόπιτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι ωραία που τα έγραψες Αμαλία μου!
      Οι κλασσικές αξίες είναι όντως αξεπέραστες.
      Τους χαιρετισμούς μου, στέλνω.

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα :)
    Ωραια ιδέα!

    https://dinamighty.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως ιδέα ωραία και εύκολα "εκτελέσιμη" καλή μου.

      Διαγραφή
  5. Υπερπαραγωγή η πίτα σου Πηνελόπη μου. Με τόσα υλικά και αρωματικά, είμαι σίγουρη πως θα είναι νοστιμότατη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που την βρίσκεις ωραία Μαρία μου. Και σου υπόσχομαι πως είναι και πολύ νόστιμη, αν μπεις στην λογική να την σκαρώσεις.

      Διαγραφή
  6. Tωρα ειναι η εποχή για τις πιτες.
    Και τι καλύτερο απο σπανακοπιτα με τοσο ωραία μυρωδικά.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίκιο...Δίκιο απόλυτο έχεις Marion.
      Προσωπικά με πια πίτα την εβδομάδα (μην πω κάθε 3 μέρες) είμαι απολύτως ευτυχής και χορτασμένη.
      Φιλιά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  7. ωωωω τελεια ειναι !!! μ αρεσει ο συνδυασμος σπανακι πρασο ! δν εχω δοκιαμσει καυκαληθρες! δν τις εχουμε τετοιες κοζανη χαχαχα!!
    εξαιρετικη η πιτα κατι διαφορετικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι καυκαλήθρες Αναστασία μου δίνουν άρωμα στις χορτόπιτες!
      Και ταιριάζουν άψογα με το σπανάκι, οπότε αν βρεθούν κάποτε στον "δρόμο" σου να τις αγοράσεις.
      Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω...

      Διαγραφή
  8. Φαίνεται τόσο νόστιμη με τέλεια ζύμη!!
    Καλό βράδυ Πηνελόπη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μάχη μου.
      Πρέπει να πω πως ήταν πραγματικά νόστιμη και άκρως γαργαλιστική. Ενώ και την επόμενη μέρα τρώγεται άνετα ακόμη και κρύα.

      Διαγραφή
  9. Ακριβώς! το σπανάκι είναι δύναμη! Και η ιδέα της τάρτας εξαιρετική Πηνελόπη. Καλη εβδομάδα!!! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαν τον αγαπημένο Ποπάυ, Άρη μου.
      Κάτι τέτοια λέω στον κανακάρη μου για να το βάζω στην λογική της δοκιμής κάθε φορά :-)
      Χαιρετισμούς και δύναμη σε ότι ωραίο φτιάχνεις κάθε φορά.

      Διαγραφή