29.5.17

Αλμυρή Gallete με παραδοσιακά υλικά

Όταν η επιθυμία για πίτα είναι προ των πυλών, η πιο γρήγορη λύση είναι μια ξεσκέπαστη πιτούλα ή κατά το κοινώς λεγόμενον, μια galette :-))
Λίγος κιμάς που περίσσεψε, ένα κομμάτι πιπεράτης φέτας, κρεμώδες τυρί ελληνικής παραγωγής, φρέσκος δυόσμος καθώς και φρέσκα πομοντόρια ήρθαν να συναντήσουν μια ζύμη που φτιάχτηκε στα γρήγορα και όλα πήραν τον δρόμο που τους άξιζε.
Αυτόν δηλαδή που οδηγεί στα πιάτα της οικογένειας. Κάποιοι δε, ξεγελάστηκαν και την έφαγαν και για πίτσα :-)))

Το πρωτότυπο είναι ότι στη ζύμη αντί για απλό νεράκι, χρησιμοποίησα ζωμό από κοτόπουλο που μου είχε μείνει και ομολογώ πως λυπήθηκα να τον χύσω.

Ενώ μέσα στη galette χρησιμοποίησα μια κρεμώδη σάλτσα από από φέτα, αυγό, γάλα, μοσχοκάρυδο και κατίκι Δομοκού, παρέα με τον λίγο μαγειρεμένο κιμά.
Πομοντόρια κομμένα σε ροδέλες, φρέσκος αλλά και αποξηραμένος δυόσμος καθώς και  κομμένο edam, ολοκλήρωσαν την εικόνα της πίτας.

Galette με παραδοσιακά ελληνικά υλικά


Τα υλικά μου για τη ζύμη:
350 γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1/2 ποτήρι ζωμός κοτόπουλου,
1/3 ποτηριού ελαιόλαδο,
50 γραμ. βούτυρο αγελάδος κομμένο σε κομματάκια,
1 μεγάλο αυγό και ελάχιστο αλάτι.
Επιπλέον: 3 κουταλιές τριμμένο κεφαλοτύρι για την επιφάνεια της.


Για την γέμιση:
120 γραμ. φέτα πικάντικη λιωμένη με το πιρούνι
100 γραμ. κατίκι Δομοκού,
1 μεγάλο αυγό,
2 κουταλιές (σούπας) κιμάς μαγειρεμένος με τα λαχανικά του και τα μυρωδικά του,
2 κουταλιές γάλα φρέσκο,
1/3 κοφτό κουταλάκι μοσχοκάρυδο τριμμένο.
Επιπλέον για την γέμιση
3 πομοντόρια κομμένα σε ροδέλες (αλλά χωρίς τους σπόρους)
6-7 φύλλα φρέσκου δυόσμου ψιλοκομμένα,
1/2 κοφτό κουταλάκι αποξηραμένο δυόσμο.
120 γραμ. edam κομμένο κομματάκια ψηλά.


Αρχικά έφτιαξα την ζύμη και την άφησα να σταθεί για 45 λεπτά. Όσο ώρα ξεκουραζόταν έκανα την προετοιμασία της γέμισης.

Έλιωσα τη φέτα μέσα σ' ένα μπολ με τη βοήθεια πιρουνιού. Την ανακάτεψα με το κατίκι και το αυγό και στη συνέχεια πρόσθεσα το γάλα, το μοσχοκάρυδο και τον κιμά.


Άνοιξα πάνω σε χαρτί ψησίματος την ζύμη μου στρογγυλή και μεγαλύτερη σε περιφέρεια από αυτή του ταψιού που θα χρησιμοποιούσα στο ψήσιμο και την μετέφερα με το χαρτί μέσα στο ταψί.

Πάνω στην επιφάνεια της έστρωσα την κρέμα τυριών.  Από πάνω έβαλα τις φέτες από τα πομοντόρια σκόρπισα αποξηραμένο και φρέσκο δυόσμο και τέλειωσα με το κομμένο edam.


Γύρισα την ζύμη που περίσσευε δημιουργώντας το "κορδόνι" της το λάδωσα ελαφρώς και από πάνω πασπάλισα το τριμμένο κεφαλοτύρι, τόσο στη ζύμη όσο και στο κέντρο της.


Ψήσιμο σε ελαφρώς προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, για 25 περίπου λεπτά μέχρι που είχε ροδίσει πολύ καλά η επιφάνεια της πίτας.

Ήταν ότι έπρεπε για ένα γρήγορα απογευματινό-βραδινό γεύμα.
Δοκιμάστε τη ανεπιφύλακτα.
Καλή εβδομάδα εύχομαι σε όλες και όλους...και ελπίζω να μπούμε τελικά στο καλοκαίρι!

14 σχόλια:

  1. Καταπληκτική... την καταλιμπίστηκα!!! Φοβερή η galette σου Πηνελόπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία όντως Κική μου. Είχε επιτυχία και στον δύσκολο της παρέας :-))
      Καλό απόγευμα και πάλι σιδερένια.

      Διαγραφή
  2. οχι Πηνελοπη μου τετοια σε φασεις διατροφης.μας ανοιξες την ορεξη και αντε να περασει το βραδυ με σαλατα και εναααα ολοκληρο παξιμαδακι.καλη εβδομαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα ολόκληρο παξιμαδάκι Λίτσα μου :-)) Τι να σου κάνει κι' αυτό το έρμο καλή μου φίλη...
      Αλλά έχεις δίκιο κι' εγώ προσπαθώ λιγάκι, αν και δεν τα καταφέρνω πάντα. Απλώς έχω μειώσει λίγο τις ποσότητες καθημερινής κατανάλωσης.
      Πάντως η συγκεκριμένη πιτούλα έκανε θραύση!

      Διαγραφή
  3. Εγώ να δεις πως την κοιτάω..αυτήν την ώρα, κολλημένη στην τελευταία πολύ λαχταριστή φωτογραφία της πίτας σου!!
    Πολύ ωραία η συνταγή σου!
    Καλή εβδομάδα Πηνελόπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η τελευταία φωτογραφία είναι πραγματικά "όλα" τα λεφτά, Μάχη μου. Πραγματικά χαίρομαι που κατάφερα να την βγάλω σωστά.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  4. Πω πω τι φατσούλα έχει αυτή η πίτα! Πώς να αντισταθεί κανείς σε τέτοιο πειρασμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αριστουργηματική η galette σου Πηνελόπη, η όψη της είναι ιδιαίτερα ελκυστική και για τη γεύση δεν υπάρχει περιθώριο αμφισβήτησης με τόσο νόστιμα υλικά που χρησιμοποίησες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν πραγματικά πολύ φωτογενής Αμαλία μου! Και η γεύση της άξια λόγου επίσης γι' αυτό θέλησα να την μοιραστώ μαζί σας.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  6. εξαιρετική ιδέα, μπράβο σου! μην ξεχάσεις να δηλώσεις συμμετοχή, δίνω δώρο βιβλίο μαγειρικής - διατροφής
    http://healthy-and-delicious-recipes.blogspot.gr/2017/05/joe-wicks-giveaway-15.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ευαγγελία μου και για το σχόλιο και για την υπενθύμιση.

      Διαγραφή
  7. Τώρα που -μάλλον- καλοκαιριάζει, τέτοιου είδους προτάσεις -πίτες, τάρτες, galette, πίτσες και ομελέτες- σε συνδυασμό με μια ωραία παγωμένη μπίρα και καλή παρέα, που καταναλώνονται στο μπαλκόνι, τον κήπο κλπ. είναι οι αγαπημένες μου!
    Όσο απολαμβάνω τις προτάσεις σου Πηνελόπη μου, άλλο τόσο απολαμβάνω την ικανότητα σου να αξιοποιείς τα πάντα και να συνδυάζεις υλικά με το δικό σου μοναδικό τρόπο!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου...το έχω αναπτύξει το "project" αξιοποίηση, γιατί πραγματικά στεναχωριέμαι όταν πετάω υλικά, και πόσο μάλλον να πετάω και φαγητό μαγειρεμένο που έχει ξεμείνει για κάποιο λόγο ημέρες μέσα στο ψυγείο.
      Εδώ όμως όλα πήγαν καλά και αξιοποιήθηκαν στο έπακρο, όλα τα υλικά που ήταν "λίγα" για κάτι άλλο.
      Σας φιλώ με τη σειρά μου.

      Διαγραφή