18.11.09

Γαλέος αρωματισμένος με εστραγκόν

Μέσα στο menu της εβδομάδας που συνήθως προγραμματίζω, προσπαθώ να έχω πάντα κάποια μέρα ψάρι ή κάποιο άλλο θαλασσινό προκειμένου να κάνουμε έναν καλούτσικο κύκλο διατροφής. Και λέω καλούτσικο, γιατί καλό θα σήμαινε να έχω τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα ψάρι. Στα πλαίσια λοιπόν αυτά για σήμερα το menu έχει γαλέο. Και μάλιστα φρέσκο, που μας ήρθε πεσκέσι, με μια συνταγή που έχω γράψει και στο παρελθόν στο HFL. Επειδή ωστόσο μου αρέσει γευστικά, την κάνω μια φορά στις τρείς, όταν έχω γαλέο ή πέρκα σε μεγάλο φιλέτο.

Για 3 άτομα θα χρειαστείτε: 6 μεγάλες φέτες γαλέου φρέσκου ή αντίστοιχα (κατεψυγμένου), μία μεγαλούτσικη σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη, μία πολύ «καλή» κουταλιά της σούπας ξερό εστραγκόν (πρόσφατα έκανα και αγκινάρες αλλά πολίτα με εστραγκόν, αντί για άνηθο που δεν είχα διαθέσιμο, έγιναν πολύ καλές και αρωματικές), 3 κουταλιές σούπας μουστάρδα ελαφρώς πικάντικη, 1 ποτηράκι κονιάκ, μισό φλιτζάνι γάλα εβαπορέ με λίγα λιπαρά, αλάτι, πιπέρι κόκκινο και μαύρο ανάμεικτα και φρεσκοτριμμένα, λίγο λαδάκι για το σοτάρισμα.

Πλένετε το ψάρι (αν ήταν κατεψυγμένο προϋποθέτει ξεπάγωμα) και το αφήνετε στο σουρωτήρι να στραγγίζει τα νερά του καλά. Σε βαθύ αντικολλητικό σκεύος βάζετε το λαδάκι να ζεσταθεί μαζί με την ψιλοκομμένη σκελίδα του σκόρδου. Όταν ελαφρώς ροδίσει το σκόρδο, βάζετε τις φέτες του γαλέου για να σοταριστούν για 2 λεπτά και από τις δύο πλευρές. Ρίχνετε αμέσως μετά το αλάτι και τα πιπέρια, συμπληρώνετε με το κονιάκ και αφήνετε να πάρει μια βράση. Στην συνέχεια ρίχνετε την μουστάρδα, το εστραγκόν και το γάλα και αφήνετε να σιγοβράσει για 5-6 λεπτά μέχρι να δέσει η σάλτσα. Αν σας βγει λίγο αραιή η σάλτσα μια μικρή κουταλιά κορν φλάουρ θα δέσει πολύ όμορφα.

Είστε έτοιμοι για να σερβίρετε με την σαλάτα της αρεσκείας σας.
Στην περίπτωσή μας σήμερα, έχει βραστά λαχανικά: καρότα, πατάτες, κάπαρη, λίγο ψιλοκομμένο φρέσκο σέλερι και λίγο μπαντζαράκι για χρώμα, που θα τα κάνουμε όλα μαζί σαλάτα με μια ωραία βινεγκρέτ μάλλον.

20 σχόλια:

  1. Γουάου! Ωραίο ψαράκι, αρωματικό και σίγουρα νόστιμο! Έχω μόνο μία ερώτηση επειδή κι εσύ (όπως κι εγώ) έχεις παιδάκι: το τρώει έτσι μαγειρεμένο? Η δικιά μου γενικά τα τρώει τα ψάρια, άραγε θα το φάει αυτό? Όπως και να΄χει, θα το κάνω σίγουρα για μένα, ξεφεύγει από τα ίδια και τα ίδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γειά σου Αμαλία μου,
    η απάντηση είναι πως αυτό το συγκεκριμένο (ίσως επειδή είναι αρκετά μαλακό κα χωρίς πολλά κόκκολα) και κάπως πικάντικο, ο κανακάρης μου το τρώει.
    Έχει μάθει πια στα "αρωματισμένα" πιάτα και τα απλώς βραστά ψάρια δεν τα τρώει. Ενώ τα τηγανιτά που συνήθως είναι ψαράκια με κόκκαλα δεν τον διευκολύνουν...
    Δοκιμές πάντα κάνουμε οι έρμες οι μανάδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή, ειδικά για όσους νηστεύουν αυτή την εποχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ! Έτσι κι αλλιώς θα το δοκιμάσω το ωραίο σου ψαράκι, εμένα η δικιά μου τρώει πολύ το σολωμό με διάφορα λαχανικά, οπότε ευελπιστώ ότι θα της αρέσει και το δικό σου που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ σε Cummulus.
    Είναι όντως μια ωραία ιδέα για τα μεγάλα φιλέτα ψαριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρακαλώ Αμαλία.
    Ελπίζω να την αρέσει αν το φτιάξεις, αφού τρώει τον σολωμό, νομίζω πως και ο γαλέος θα της φανεί νόστιμος έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ψάρι είναι ενταγμένο στη διατροφή μας και μάλιστα κάθε Σάββατο έχει ψητό στα κάρβουνα. Θα δοκιμάσω τη συνταγή σου για τα ενδιάμεσα γεύματα της εβδομάδας.Φρέσκο βέβαια γαλέο δεν νομίζω ότι θα βρω,έχω μια απορία πως δένει το γάλα με το ψάρι είναι κάτι που δεν έχω δοκιμάσει.
    Καλό σου απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μου αρεσει πολυ η συνταγη, με μια μικρη ενσταση για το κονιακ, που μου ακουγεται πολυ δυνατο για ψαρι - θα προτιμουσα λιγο λευκο κρασι και μαλιστα απαλο, οπως ενα σαββατιανο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραία και αρωματική συνταγή. Θα τη δοκιμάσω σίγουρα αφού είμαι λάτρης των ψαριών και των θαλασσινών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εμείς δεν το τρώμε πολύ το ψάρι αλλά τώρα μου έφερε ο σύζυγος από το Σ/Μ ένα ψάρι που το λένε Γλαύκο!!! Το είχα πάρει άλλη μια φορά και δεν ήτανε πολύ νόστιμο, είπαμε ότι δε θα το ξαναπάρουμε αλλά....άντρες!!!
    Αν το φτιάξω με τη συνταγή σου, πιστεύω θα αποκτήσει κάποια γεύση, τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στα κάρβουνα Ξανθή μου, μπράβο. Εμεις απλώς στην Αθήνα σπάνια βάζουμε κάρβουνα.
    Θα δεις πως το γάλα (εβαπορέ) θα δέσε ωραία με το σύνολο της σάλτσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Παναθήναιε, θα δεχτώ την ένστασή σας. Γιατί πάντα υπάρχει σεβασμός στην άποψή σας. Απλώς το λευκό κρασί, όταν πρωτοέφτιαξα την συνταγή δεν ήταν διαθέσιμο. Μου άρεσε με το κονιάκ που έβαλα, και έτσι κάπως το καθιέρωσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λίλα, νομίζω πως θα σας αρέσει.
    Και όταν βρεθώ προς τα μέρη σας, θα έρθω για να μου πείτε την άποψή σας.
    Είμαστε σχετικά κοντά, όταν ερχόμαστε στο εξοχικό τα Σαββατοκύριακο που μπορούμε.
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Big Mama τον γλαύκο, το έχω δει κι' εγώ στο SM, αλλά δεν τον έχω αγοράσει ποτέ. Τελευταίως μου φαίνεται και παντελώς άνοστη και η πέρκα φιλέτο...Και όλο και μειώνονται τα φιλέτα που τελικά αγοράζω.
    Ισως να βοηθήσει τούτη η συνταγούλα για την κατανάλωσή του.
    Καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ Gourmet η συνταγή σου Penelope!! Τον γαλέο ειδικά τον έχω συνηθίσει στην κλασική του εκδοχή. Θα τον δοκιμάσω με τα αρώματα του όμως, γιατί μου φαίνεται πολύ φίνα η πρότασή σου.
    Καλή σου μέρα και καλό σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα Γιώργο,

    Δεν ξέρω αν είναι " Πολύ Gourmet" αλλά έχω την αίσθηση ότι θα σου αρέσει τούτη η συνταγήμ για τον γαλέο.
    Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι και σε σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πηνελόπη θα δοκιμάσω την συνταγή σου!

    Τα παιδιά μου επίσης δεν έτρωγαν το ψάρι, παρά μόνο στα κάρβουνα... Έτσι κάποια στιγμή αγοράσαμε μια ψηστιέρα με γκάζι και πέτρες ηφαιστείου. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό. Και εύκολα μαγειρεύω "στα (πέτρινα) κάρβουνα"!Και τα παιδιά χόρτασαν ψάρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όμως τώρα πια μεγάλωσαν Αγγελική μου οι κόρες, οπότε το τρώνε (λογικά από μόνες τους) χωρίς να εναντιώνοντ :-)
    Πολλές καλημέρες και καλή Εβδομάδα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Mit Estragon. Da ist ja lecker. muss ich mir welchen besorgen.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Liebe Tobias,
    mit estragon ist ein fisch rezept mit sehr gut schmeckt.
    "Bon apetit"

    ΑπάντησηΔιαγραφή