28.6.11

Σουσάμι άνοιξε….

Η έκφραση γνωστή για τον Αλή Μπαμπά και τους Σαράντα κλέφτες, αλλά το σουσάμι είναι γνωστό πως έχει ιδιαίτερη θρεπτική αξία αλλά και απίστευτη νοστιμιά.
Ξέρω βέβαια κανά δυό ανθρώπους που έχουν θέμα μαζί του (όταν τρίβεται και κολλάει παντού) αλλά αυτό εμάς δεν μας πειράζει καθόλου.
Σουσάμι λοιπόν.
Καβουρδισμένο και νόστιμο σαν βάση για τα μαλακά μπισκότα που θα σας περιγράψω πιο κάτω.

Θα χρειαστείτε:
1 φλιτζάνι τσαγιού σουσάμι που θα το καβουρδίσετε σε αντικολλητικό τηγάνι, ανακατεύοντας συχνά για να μην σας καεί.
1 κούπα μαύρη ζάχαρη.
½ κούπας λιωμένο βούτυρο ή μαργαρίνη.
1 κούπα μαρμελάδα πορτοκάλι.
1 μεγάλο αυγό.
Χυμό από ένα μεγάλο πορτοκάλι.
1 κουταλάκι κοφτό βανίλια κρυσταλλική ή εσάνς βανίλιας 4-5 σταγόνες.
1 κουταλάκι μπέϊκιν πάουντερ.
Και τέλος περίπου δύο μεγάλες κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις.

Σε βαθύ μπολ βάζετε την ζάχαρη, το λιωμένο βούτυρο, τον χυμό πορτοκαλιού και  την βανίλια και ανακατεύετε καλά με τον αυγοδάρτη να ενωθούν τα υλικά. Στην συνέχεια ρίχνετε το αυγό και την μαρμελάδα. Συνεχίζετε το χτύπημα. Και τώρα μπαίνει το καβουρδισμένο σουσάμι (που αν είναι ακόμη ζεστό όταν θα πέσει μέσα στο μείγμα θα κάνει έναν απίστευτο ήχο) καθώς και το μπέϊκιν πάουντερ.
Ανακατεύετε και πάλι και σταδιακά προσθέτετε το αλεύρι μέχρι να ενσωματωθεί και να έχετε ένα αρκετά παχύ (όχι πολύ ρευστό) χυλό.

Παίρνετε δύο ταψιά του φούρνου σας, τα στρώνετε με αντικολλητικό χαρτί και με την βοήθεια κουταλιού μοιράζετε τα μείγμα σε μέγεθος cookies. Μέτριες κουταλιές γιατί απλώνει ελαφρώς. Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνου στους 170-180 βαθμούς για 10 λεπτά περίπου.
Θα βγουν ελαφρώς μαλακά. Όσο μένουν για να κρυώνουν θα στεγνώνουν κάπως τούτα τα μοσχομυριστά cookies. Αλλά θα παραμείνουν μαλακά, εάν τα βάλετε σ' ένα σκεπαστό σκεύος.
Την άλλη μέρα είναι σαφώς πιο γευστικά, αλλά μέρες πολλές σίγουρα δεν θα τα βρούν :-))
Θα σας θυμίσουν λίγο στην γεύση παστέλι, αλλά σίγουρα δεν είναι.
H πιο πάνω ποσότητα είναι για περίπου 30-35 κομμάτια.

20 σχόλια:

  1. Με σκοτώνεις και πάνω που θα σου έλεγα να αφήσεις ήσυχο το χαρτί της διαιτολόγου γιατί ούτε το δικό μου γράφει τίποτε... ψάχνω μήπως μου προτείνει τα σουσαμένια κουκλάκια σου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία Πηνελόπη μου! Σου υπόσχομαι να τα σκέφτομαι. Αχ αυτή η δίαιτα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μοσχοβολούν τούτα τα σουσαμένια μπισκοτάκια, αχχχχχχχχ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χα,χα, Κική μου πάσχουμε μάλλον από τα ίδια πάθη!
    Τι να σου λέω τώρα δηλαδή :-))
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ σε Αστερομαράκι μου.
    Είναι πολύ γευστικά και μυρωδάτα. Και όχι πάρα-πολύ παχυντικά, αν αρκεστείς σε μια μικρή ποσότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγγελικούλα μου, η δίαιτα είναι βάσανο...δες το πιο καλά σαν μια συντηρητική θρεπτική αγωγή (έτσι τουλάχιστον το παλεύω εγώ).
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή μου Γαστερόπληξ αυτό είναι αλήθεια μυρίζουν πολύ ωραία, αλλά πιο ωραία είναι επίγευση που αφήνουν στο στόμα με το καβουρδισμένο σουσάμι και το πορτοκάλι.
    Κάνε μια δοκιμή, έχω την αίσθηση ότι θα σας αρέσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ νόστιμα και αρωματικά μπισκότα!
    Είχα την τύχη να τα δοκιμάσω και με το ζόρι κρατήθηκα να μη τα εξαφανίσω, όσο καθόμουν δίπλα τους!
    Ισορροπημένα τα αρώματα του σουσαμιού και του πορτοκαλιού με κυρίαρχο το ψημένο σουσάμι!

    Μου θύμισε παλιές συνταγές, που το ψημένο σουσάμι κυριαρχούσε στις δημιουργίες της κουζίνας των μανάδων και των γιαγιάδων μας.

    Πηνελόπη μου, να φτιάχνεις τέτοιες νοστιμιές και να με φωνάζεις.:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ζαμπία μου, γεύσεις παλιού καιρού!
    Τέτοια είναι που μου αρέσουν ιδιαίτερα, γιατί με κάνουν να νοιώθω πως δεν έχω "κόψει" από τις ρίζες μου!
    Φιλιά πολλά και Χρόνια Πολλά στον εορτάζοντα (που κάνει τον Κινέζο)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εξαίρετη εναλλακτική Πηνελόπη μου η συνταγή σου ,για όσους ξέρουν τα οφέλη του σουσαμιού,αλλά δεν είναι και λάτρεις του ταχινιού...
    φιλιά και καλησπέρες...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπέροχη συνταγή Πηνελόπη.Τερπνή και ωφέλιμη :-)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑνώνυμοςΙουνίου 29, 2011

    ουφ...πολλές θερμίδες ομως ρε γμτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Spitokoyto μου, αν δεν σας αρέσει το ταχίνι αλλά σας αρέσει η γεύση του σουσαμιού, τότε ναι σίγουρα θα τα "εκτιμήσετε" τούτα τα μπισκοτάκια!
    Καλημέρα εύχομαι (όσο καλή μπορεί να είναι μέσα σε τούτες τις ώρες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Vita μου είναι πολύ νόστιμα και γευστικά. Τρώγονται από όλους πολύ ευχάριστα. Εγώ έχω ως "γευσιόμετρο" τον κανακάρη μου, που πολύ τα τίμησε (καθώς είναι δύσκολος στις νέες γεύσεις).
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Coula μου, με μέτρο η κατανάλωση!
    Δεν τρώμε ένα ταψί την φορά, όσο γευστικά κι' αν είναι.
    Κάνε μια δοκιμή και νομίζω πως θα σου αρέσουν και χωρίς πολύ δύσκολα ή ιδιαίτερα υλικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ κι εγώ και ο "κινέζος"! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γειά στα χέρια σου Πηνελόπη! Τα καλύτερα μπορούμε να κάνουμε αν έχουμε όρεξη και χρόνο και δεν έχουν καμία σχέση με τα του εμπορίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το σχόλιο...πήγαινε στα...τυροκούλουρα...ο μπλόγκερ μου κάνει τσαλίμια ακόμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν πειράζει Εφη μου, σαν να το σχολίασες στα τυροκούλουρα είναι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή