14.10.17

Βακαλάος με "πάστα" μυριστικών

Τελευταίως αποζητώ φαγητά και γλυκά που δεν θα θέλω πολύ χρόνο για να τα "σκαρώσω". Προσπαθώ να "απελευθερώσω" το σώμα μου από τις όποιες επιπλέον εργαοτώρες μέσα στην κουζίνα, γιατί δυστυχώς τα χέρια μου υποφέρουν και καθώς είναι πολλές οι δουλειές που περνούν από αυτά, πρέπει να βρίσκω τρόπους να τους δίνω "ανάσες" ξεκούρασης και "ακινησίας".

Μέσα στα πλαίσια αυτά σκάρωσα και το γρήγορο και πολύ ελαφρύ φαγητό που θα δείτε το πιο κάτω. Φαγάκι με βακαλάο ξαλμυρισμένο, που είναι ίσως το πιο δημοφιλές ψάρι σε όλες τις κουζίνες της Μεσογείου και όχι μόνον.
Ένα ψάρι που "σηκώνει" πολλές μα πάρα πολλές παραλλαγές και μπορεί να το αγαπήσει ίσως και ο πιο δύσκολος άνθρωπος στην βρώση των ψαριών.

Βακαλάος με "πάστα" μυριστικών


Για την συγκεκριμένη παρασκευή χρησιμοποίησα:
1 μεγαλούτσικο φιλέτο ξαλμυρισμένου μπακαλιάρου,
6-7 κλωναράκια μαϊντανό φρέσκο,
5-6 κλωναράκια άνηθο φρέσκο,
2 κλωναράκια δεντρολίβανο φρέσκο,
1 μικρή ντομάτα χωρίς φλούδα και σπόρους,
2 σκελίδες σκόρδο μέτριου μεγέθους,
1 κουταλάκι κοφτό κουρκουμά σκόνη,
1/3 κουταλάκι κοφτό πιπέρι,
1 κουταλιά ελαιόλαδο.
Επιπλέον:λίγο αλάτι, 2 κουταλιές ελαιόλαδο και 2 κουταλιές γάλα φρέσκο.


Η διαδικασία είναι πολύ απλή και εύκολη και ο χρόνος προετοιμασίας του φαγητού όχι περισσότερος από 5 λεπτά, αν εξαιρέσει κανείς τον χρόνο ξαλμυρίσματος του ψαριού.
Επίσης ο χρόνος μαγειρέματος δεν ξεπερνά τα 15 λεπτά, οπότε η συγκεκριμένη συνταγή μπορεί να σας διευκολύνει όσο δεν φαντάζεστε.


Αρχικά έβαλα το φιλέτο του μπακαλιάρου από την προηγούμενη μέρα για ξαλμύρισμα, αλλάζοντας 5-6 φορές το νερό του. Και το έβαλα ολόκληρο, όπως το αγόρασα γιατί έτσι ήθελα να το μαγειρέψω.
Μπορείτε σε ορισμένα SMs να βρείτε έτοιμα ξαλμυρισμένα φύλλα μπακαλιάρου, κυρίως στα καταψυγμένα είδη, οπότε θα γλιτώσετε τον σχετικό χρόνο.


Από κει και πέρα, έπλυνα λίγο όλα τα μυριστικά μου και την ντομάτα.
Κράτησα μόνο τα τρυφερά μέρη και τα φύλλα και τα έβαλα μέσα στο multi μαζί με την ντομάτα χωρίς τη φλούδα και τους πολλούς σπόρους, το σκόρδο, καθώς και τον κουρκουμά και το πιπέρι.
 Άλεσα για ελάχιστο χρόνο και πήρα μια πυκνή πολύχρωμη πάστα.
Την άπλωσα πάνω στο κρέας του φιλέτου, το οποίο είχα καλά στραγγίξει, με την ανάποδη ενός κουταλιού.


Αλάτισα ελάχιστα πάνω από την πάστα μυριστικών. Έριξα το επιπλέον λάδι, το γάλα και τύλιξα σε πακέτο το λαδόχαρτο μέσα στο οποίο είχα βάλει το ψάρι μου. Στο σημείο αυτό να σημειώσω πως το γάλα βοηθά στο να ισορροπήσει η όποια ενδεχομένως αλμύρα υπάρχει ακόμη στο φιλέτο του ψαριού.


Έψησα για 12 λεπτά με αέρα στους 180 βαθμούς σε ελαφρώς προθερμασμένο φούρνο.
΄Ετοιμο για σερβίρισμα, παρέα με φρέσκο ζεστό ψωμάκι και πράσινη σαλάτα.
Καλή σας απόλαυση, αν αποφασίσετε να το φτιάξετε, καθώς είναι ένα πολύ οικονομικό και εύκολο πιάτο και καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακου.

10 σχόλια:

  1. πολυ καλη προταση ακομη και για εμενα που δεν πολυσυμπαθω τα ψαρια αλλα τρωω ευχαριστως τον παστο μπακαλιαρο.τι ναπει κανεις;αβυσσος η ψυχη του ανθρωπου η περι ορεξεως κ.τ.λ.και σε καταλαβαινωΠηνελοπη μου για τα χερια.τενοντιδα και στα 2 χερια.τι να παλεψεις;.παραχωρηση κανω μονο να ετοιμασω κατι για τα εγγονια να παιρνουν στο σχολειο.Καλη εβδομαδα σου ευχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου ο μπακαλιάρος έχει "πολιτογραφηθεί" ως το ψάρι που δεν το λες ψάρι...καθώς δεν μυρίζει ψαρίλα!
      Ιδανικός για να αυτοσχεδιάσεις και να δημιουργήσεις νέα πιάτα!
      Αυτό με τα χέρια είναι τελικά η "μάστιγα" των γυναικών σε όλα τα μήκη και πλάτη!
      Χαιρετισμούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  2. Νόστιμη και πολύ-πολύ γρήγορη αυτή η συνταγή Πηνελόπη μου, ότι χρειάζομαστε αρκετές φορές για να τα προλαβαίνουμε όλα!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως ακριβώς τα γράφεις καλή μου Μάχη.
      Και ο χρόνος μας είναι πια τόσο μα τόσο πολύτιμος!

      Διαγραφή
  3. Πηνελόπη μου ταυτίζομαι απόλυτα με την πρώτη παράγραφο του κειμένου σου.
    Μια από τα ίδια και εγώ, προσπαθώ να περιορίσω το χρόνο που αφιερώνω στην κουζίνα και παράλληλα τα φαγητά που ετοιμάζονται να παραμένουν γευστικά.
    Η πρότασή σου δείχνει φανταστική. Η αρωματική επικάλυψη θα γεμίζει με γεύση το ψάρι.
    Νομίζω κι εγώ ότι ακόμα και όσοι δεν πολυσυμπαθούν τα ψάρια, θα ενθουσιαστούν με το συγκεκριμένο πιάτο!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου σε καταλαβαίνω απόλυτα, καθώς το να προσπαθείς να τα προλάβεις όλα, ενώ είσαι εργαζόμενη το έχω ζήσει κι' εγώ.
      Είναι μέρες που σκέφτομαι και απορώ με τον εαυτό μου, για το πως τα κατάφερνα παλιά με τα δραματικά ωράρια που δούλευα...

      Αν είστε δύσκολοι στο ψαράκι, μπορεί και να σας ξεγελάσω με τούτη την πρόταση :-)))

      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  4. Αγαπημένο μας ψάρι ο βακαλάος και με άπειρες δυνατότητες συνταγών. Πεντανόστιμο φαίνεται το πιάτο που σκάρωσες Πηνελόπη μου και πόσο σε καταλαβαίνω σχετικά με την διαχείρηση του χρόνου! Νάσαι καλά, σ ευχαριστούμε πολύ !

    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι Χριστίνα μου κι' εσύ, ένας υπερδραστήριος άνθρωπος, οπότε κάθε τι που μπορεί να μας "γλυτώσει" χρόνο είναι απολύτως αποδεκτό :-))
      Να την δοκιμάσεις τούτη την παραλλαγή βακαλάου, αφού σας αρέσει ως πρώτη ύλη και ελπίζω να σας αρέσει και η τελική σύνθεση.
      Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  5. Πηνελόπη τι αρωματικό ψαράκι είναι αυτό; Μου αρέσουν πολύ τα ψάρια, θα μπορούσα να τρώω κάθε μέρα και ειδικά ψάρια μαγειρεμένα όπως το δικό σου!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σ' εμένα αρέσουν Μαρία μου, πολύ τα ψάρια. Αλλά τα αγόρια μου έχουν πρόβλημα μαζί τους κι' έτσι προσπαθώ κάθε φορά να τους το "κάνω" πιο εύκολο τούτο το πρόβλημα :-))
      Φιλιά και χαιρετισμούς πολλούς κι' από εμένα.

      Διαγραφή