11.10.19

Ένα γενικό σχόλιο....

Το άρθρο που επισυνάπτεται, γραμμένο το 2015, ενδεχομένως να είχε νόημα την εποχή που γράφτηκε.
https://www.forummagazines.gr/psito/articles/food-blogging-ergaleio-proothisis-gastronomias?page=3

Σήμερα όμως, 4 χρόνια μετά, τα πράγματα θεωρώ πως έχουν αλλάξει αρκετά, για να μην πω δραματικά και φανώ υπερβολική.

Οι ονομαζόμενοι foodd bloggers (πολλοί περισσότεροι από αυτούς που μνημονεύονται στο άρθρο) αρκετούς από τους οποίους είχα την τύχη να τους γνωρίσω προσωπικά σε συναντήσεις που οι ίδιοι διοργανώναμε αλλά και σε everts εταιριών και περιοδικών, δεν είναι ενεργοί πια και σταδιακά άφησαν το bloggin (ως χομπυ) πίσω τους.

Πολλοί (ανάμεσά τους κι' εγώ) γράφουμε όλο και λιγότερο. Άλλοι πάλι, γράφουν πιο στοχευμένα και με προσωπικούς ενδεχομένως περιορισμούς. Λίγοι παραμένουν πιστοί στη συνεχή ενημέρωση των blogs που δημιούργησαν (εκτός από αυτούς που ίσως δεσμεύονται με κάποια συμβόλαια με εταιρίες τροφίμων).

Το ερώτημα λοιπόν είναι, γιατί οι διαφημιστικές εταιρίες μας βομβαρδίζουν συνεχώς με δελτία τύπου για κάτι που έχει κάνει ο "x" διαφημιζόμενος (για ένα προϊόν που βραβεύτηκε, για έναν διαγωνισμό που τρέχει, για μια νέα συσκευασία που λάνσαραν κ.λ.π.).

Προσωπικά αναφέρω συνέχεια στα τηλεφωνήματα που δέχομαι, πως διατηρώ το blog γιατί μου αρέσει αυτό που κάνω, πειραματιζόμενη στην κουζίνα μου και μοιράζομαι απλώς αυτήν την εμπειρία με όσους κάνουν τον κόπο να με διαβάσουν και να σχολιάσουν κάποιες φορές. Διότι συμβαίνει να διαβάζουν αρκετοί αλλά να μην μπαίνουν στην λογική να σχολιάσουν.

Αναρτήσεις έτοιμων και υπαγορευμένων δελτίων τύπου ΔΕΝ κάνω και αναφέρομαι (όταν αναφέρομαι...) σε ελληνικά προϊόντα μόνον όταν τα έχω προσωπικά επιλέξει και δοκιμάσει. 

Αυτά τα ολίγα, προς όποια διαφημιστική εταιρία και εκπρόσωπο αυτής, κάνει τον κόπο να με διαβάσει πριν με πάρει ξανά τηλέφωνο.

10 σχόλια:

  1. Εμένα πάλι τόσα χρόνια δε με πήρε κανείς τηλέφωνο. Παραείμαι παράξενη ή... σκοτεινή για τη δημοσιότητα μάλλον :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' εμε είσαι ότι πρέπει να είσαι (!!) Έφη μου. Μια νέα κοπέλα που της αρέσει να δημιουργεί και να δοκιμάζει νέες γεύσεις σύμφωνα με το γούστο και τις προτιμήσεις της.
      Το τηλέφωνο έχει να κάνει με το γεγονός αν κάποια στιγμή (κατά το καλό παρελθόν...) είχες βρεθεί σε κάποια από τις παρουσιάσεις και δοκιμές προϊόντων.
      Ή στα βραβεία που είχε διοργανώσει το ΒΗΜΑ για τα Food Blogs κ.λ.π. - κ.λ.π.
      Τότε τα στοιχεία σου θα ήταν καταγεγραμμένα και σίγουρα όλο και κάποιοι θα σε καλούσαν.

      Το θέμα είναι ότι σήμερα, για τις εκδηλώσεις-events-δοκιμές, οι προσκλήσεις πηγαίνουν σε κάπως πιο συγκεκριμένη λίστα (από ότι έχω καταλάβει). Προσωπικά δεν συμμετέχω σχεδόν καθόλου εδώ και χρόνια, λόγω μη διαθέσιμου προσωπικού χρόνου, τις ώρες που αυτά πραγματοποιούνται.

      Όμως τα e-mails και τα τηλεφωνήματα για διασταύρωση στοιχείων σε σχέση με τις δημοσιεύσεις Δελτίων Τύπου, πέφτουν "βροχή" και ας αναφέρω αρκετά συχνά, ότι δεν κάνω τέτοιου είδους δημοσιεύσεις, μιας και δεν είναι στην φιλοσοφία του blog, αλλά ούτε και είμαι συντάκτης κάποιου εντύπου ώστε να με αφορούν τα όσα αναφέρονται σε αυτά τα δελτία τύπου.

      Αυτά τα ολίγα ως μικρή συμμετοχή στη εύλογη απορία σου καθώς και τα φιλιά μου.
      Καλό υπόλοιπο στο Σαββατοκύριακό σου.

      Διαγραφή
  2. Εμενα δεν με ξερει κανεις γι αυτο κ δεν μου προτεινουν συνεργασιες χεχεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη, θα επαναλάβω αυτό που έγραψα πιο πάνω, στην Έφη, είσαι τόσο γνωστή όσο επιθυμείς να είσαι(!) Σύμφωνα με τα όσα γράφεις και αναρτάς στο blog σου. Άποψη μου βέβαια και ίσως να κάνω λάθος, αυτό που γίνεται από μεράκι...δεν γίνεται και κατ ανάγκη επαγγελματικό blog. Καλή σου εβδομάδα.

      Διαγραφή
  3. Έχω την εντύπωση ότι τον τελευταίο καιρό βομβαρδιζόμαστε ακόμα περισσότερο από δελτία τύπου που ζητούν αναδημοσίευση.
    Κάποιες φορές μπαίνω σε διαδικασία να απαντήσω και να εξηγήσω ότι καθώς το blog μου έχει προσωπικό χαρακτήρα, δεν θα δημοσίευα ποτέ κάτι για το οποίο δεν έχω ιδία άποψη. Όταν αυτό δεν γίνεται κατανοητό, ζητώ ευγενικά τη διαγραφή μου από τη λίστα.
    Είναι αρκετά απογοητευτικό το food blogging στην Ελλάδα πάντως, παρόλο που υπάρχουν αρκετά και αξιόλογα blogs με ενδιαφέρον και προσεγμένο περιεχόμενο. Ακόμα και αν έχουν γίνει κάποια μικρά εξελικτικά βηματάκια (πραγματικά μικρά όμως), οι εταιρίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα food blogs με έλλειψη ακόμα και του στοιχειώδους σεβασμού.
    Έδωσες αρκετή τροφή για σκέψη Πηνελόπη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ερμιόνη μου σωστές ολες οι διαπιστώσεις σου. Καταιγισμός Δ.Τ. από παντού. Επειδή τυχαίνει να έχω επαγγελματική άποψη από το παρελθόν μου, για το θέμα, επισημαίνω απλώς ότι αποτελούμε τον εύκολο στόχο για ανέξοδη προβολή. Όμως όπως λέει σωστά ο λαός μας: με πορδες δεν βάφονται Αυγά (ζήτω συγγνώμη για την έκφραση).
    Είναι σε λανθασμένη κατεύθυνση οι εργαζόμενοι των διαφημιστικών, καθώς οι εποχές έχουν αλλάξει ριζικά.

    Οι σκέψεις πρέπει να μας αφυπνίζουν συνεχώς...

    Φιλιά και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά κάνεις και διατηρείς το blog σου ενημέρωμένο. Χρειαζόμαστε ανθρώπους που θέλουν να μοιράζονται τις εμπειρίες τους να γράφουν για αυτά που πιστεύουν. Οι δημόσιες αναρτήσεις δεν είναι μόνο για τους διασήμους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ Νατάσσα.
      Με τον χρόνο που διαθέτω και την όρεξη που κατά καιρούς έχω, να κάνω updating στο blog και να μοιράζομαι τις εμπειρίες μου, με όσους μπαίνουν στον κόπο να διαβάζουν.
      Αλλά δεν μπορώ και να μην λέω πια, τα όσα στραβά μου χτυπάνε στο μάτι.
      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  6. Εχεις απόλυτο δικιο Πηνελόπη μου και θα μπορούσα να γράψω ενα κατεβατό αλλα φοβάμαι πως θα καταχραστω το χώρο και τον χρόνο σου. Αυτό με τα δελτια τύπου που στέλνουν ''κατόπιν εορτής'' για κάτι που δεν έχεις δοκιμάσει, για μια εκδήλωση που δεν είχες πάει..κλπ. Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό τους. Τωρα τελευταία απάντησα για ένα προιόν που εστειλαν δελτιο τύπου & λεω πως να δημοσιεύσω κατι χωρίς να το δοκιμάσω..κι άλλα πολλά. Που ούτε καν μου απάνησε η κυρία.
    Λάθος προσέγγιση των εταιρειών θεωρώ που αφήνουν τις διαφημιστικές να προωθούν το προιον ετσι στέλνοντας σε μια λιστα που υπαρχει στο αρχείο΄τους κι όχι στοχευμένα. Αν και για μένα είναι χόμπυ κι όχι δουλειά (κι ας μας κατηγορούν ότι τους ''κλέβουμε''τη δουλειά κάποιοι που το κάνουν επαγγελματικά)εμπεριέχει τον προσωπικό μας χαρακτήρα, όπως λέει και η Ερμιόνη και δεν είναι απρόσωπα blog.
    Αυτά τα λίγα...

    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Marion, έχει πολλά "πλοκάμια" αυτό το "χταπόδι" που λέγεται επικοινωνία και προβολή... Δίκιο έχεις κι' εσύ σε όσα γράφεις και όντας ιδιοκτήτρια ενός από τα παλαιότερα blogs με καταλαβαίνεις καλά.

      Προσωπικά απέχω από τις παρουσιάσεις συνειδητά... αλλά με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η λίστα αλλάζει χέρια συνεχώς, χωρίς να σημειώνονται δίπλα στα ονόματά μας οι κατά καιρούς συστάσεις και παρατηρήσεις μας...έτσι για τα μάτια του κόσμου που λένε!

      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή