8.3.15

Πολύσπορο κεϊκ με ταχίνι

Νομίζω πως αυτό το κεϊκ θα το ξανακάνω σύντομα, γιατί άρεσε σ' εμένα... και ως γνωστόν η μαγείρισσα έχει πάντα τον πρώτο λόγο!! .
Επειδή δε, πρέπει να το ομολογήσω αυτό, έχω εξελιχτεί σε "δύσκολο" άτομο σε ότι αφορά τις γεύσεις, που δοκιμάζω και πειραματίζομαι, θα έλεγα πως πρέπει να με εμπιστευτείτε με αυτή την συνταγή και να την φτιάξετε είτε νηστεύετε είτε όχι.

Πολύσπορο κεϊκ (προς το αλμυρό) με ταχίνι και λιαστή ντομάτα


Υλικά για μια μεσαία μακρόστενη φόρμα κεϊκ:

2/3 φλιτζανιού ηλιοέλαιο ή λιωμένη μαργαρίνη
(αν την χρησιμοποιείτε) ή λάδι ελιάς
(απλώς είναι λίγο πιο βαρύ στην γεύση
για το συγκεκριμένο κεϊκ).
1/2  φλιτζανιού  ταχίνι άγλυκο,
2/3 φλιτζανιού ζεστό νερό,
2 μεγάλα μανταρίνια χιώτικα (είναι της εποχής)
πολύ γλυκά και αρωματικά για τον χυμό τους
και λίγο (όσο καταφέρετε) από το ξύσμα τους,
2 κουταλιές από μείγμα πολύσπορο
(υπάρχει έτοιμο στα μπαχαράδικα)
που περιέχει: σουσάμι, παπαρουνόσπρο,
ηλιόσπορο, κολοκυθόσπορο, λιναρόσπορο
(αλλιώς το φτιάχνετε μόνοι σας
με αναλογίες που σας αρέσουν).
2 επιπλέον κουταλιές ηλιόσπορο,
6-7 κομμάτια λιαστής ντομάτας,
1 ματσάκι ψιλοκομμένο μαϊντανό,
1,5 κουταλάκι μπεϊκιν πάουντερ,
250 γραμ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του,
λίγο αλάτι, πιπέρι και μοσχοκάρυδο τριμμένο.

Αρχικά ζέστανα το νερό σ' ένα μπρίκι.
Μούλιασα τις λιαστές ντομάτες σε δυο κουταλιές από το ζεστό νερό για 6-7 λεπτά και μετά τις πέρασα στο  multi μαζί με το νεράκι, για να τις λιώσω.

Μέσα στο υπόλοιπο ζεστό νερό αραίωσα το ταχίνι, το οποίο κατόπιν χτύπησα μαζί με το ηλιέλαιο, τον χυμό και το ξύσμα από τα μανταρίνια με το μίξερ.


Κατόπιν πρόσθεσα την λιαστή ντομάτα, τον ψιλοκομμένο μαϊνταόνο, το πολύσπορο μείγμα και την μια κουταλιά από τις έξτρα ηλιόσπορους.  Συνέχισα το χτύπημα και τελευταία ενσωμάτωσα στο μείγμα: αλάτι, πιπέρι, μοσχοκάρυδο και σταδιακά το αλεύρι με το μπεϊκιν πάουντερ.


Σε φόρμα ντυμένη με αντικολλητικό χαρτί, έριξα το μείγμα μου. Πασπάλισα και τους επιπλέον ηλιόσπορους και την έβαλα σε προθερμασμένο φούρνο, για ψήσιμο με αέρα στους 180 βαθμούς.
Σε 35 λεπτά ήταν έτοιμο τούτο το άκρως υγιεινό και με αναπάντεχο αποτέλεσμα στην γεύση κεϊκ.


Το άφησα να κρυώσει ελαφρώς και ήταν έτοιμο να συνοδεύσει το απογευματινό μας ρόφημα, αλλά και το πρωϊνό της επόμενης μέρας.

Πρέπει δε, να σας πω ότι όσο κρυώνει τόσο περισσότερο αναδεικνύονται τα αρώματά του ειδικά αν είστε λάτρεις των ξηρών καρπών.
Σας εύχομαι μια πολύ καλή (και όσο το δυνατόν πιο ήρεμη) εβδομάδα.

16 σχόλια:

  1. Καλή εβδομάδα με Υγεία!!
    Δεν θέλω τίποτα άλλο εκτός από σούπες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω περάσει τούτο το στάδιο Ξανθή μου (3 φορές ήδη...) οπότε καταλαβαίνω.
      Περαστικά σύντομα εύχομαι.

      Διαγραφή
  2. Ωωωωω, πολύ πρωτότυπο Πηνελόπη μου... ο συνδυασμός των υλικών που έβαλες πρέπει να το απογείωσε!!!
    Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Κική μου.
      Καλή εβδομάδα και σ' εσάς εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Πηνελόπη είναι υπέροχη συνταγή, μου αρέσουν οι ξηροί καρποί, το ταχίνι, και το μανταρίνι που το απογειώνει!!
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις τελευταίες ημέρες πειραματίζομαι συνέχεια με το ταχίνι Μάχη μου, προσπαθώντας να βγάζω κάποια πράγματα που μπορούν να φαγωθούν όλες τις ώρες και να μην είναι και γλυκά. Εδώ τα κατάφερα καλά πιστεύω.
      Καλή εβδομάδα και σ' εσένα.

      Διαγραφή
  4. Να μία νόστιμη...βόμβα ενέργειας και γεύσης! Έτσι όπως κοιτάζω τις φωτογραφίες αυτού του ιδιότυπου κέικ, μου ανοίγει η όρεξη, ειδικά επειδή βλέπω τα διάφορα σποράκια να ξεχωρίζουν. Θα μου αρέσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθώς το έχω "ρίξει" τελευταίως στις θρεπτικές τροφές (ή αλλιώς υπερτροφές) Αμαλία μου..νομίζω πως τούτη η πρόταση θα αρέσει και σε όσους δοκιμάζουν παρόμοιες γεύσεις.
      Αν το φτιάξεις νομίζω πως θα σας αρέσει (αν φυσικά αρέσουν οι ξηροί καρποί)
      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  5. εγω πηνελοπη σε εμπιστευομαι και θα την φτιαξω!!!!!!Τοσο και τοσα ωραια υλικα....νομιζω θα ξετρελαθω!!!!!
    πολλα φιλια και καλη εμβομαδουλα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τιμάς όλως ιδιαιτέρως Κικίτσα μου.
      Και αν τελικά το δοκιμάσεις ελπίζω να σταθώ αντάξια της εμπιστοσύνης που μου δείχνεις.
      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  6. Αν εξαιρέσεις το ταχίνι που δεν το τρώω, τα υλικά που χρησιμοποίησες σε αυτό το
    ημιαλμυρό κέικ είναι υπέροχα και αγαπημένα! Ειδικά το πολύσπορο μείγμα που πρόσθεσες, το λατρεύω.
    Καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μίνα μου το ταχίνι στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον δεν θα το "ακούσεις" καθόλου. Απλώς με την χρήση του θα δώσεις και θα "δέσεις" την ιδιαίτερη γεύση του σουσαμιού, που ήδη υπάρχει και στο μείγμα.

      Θα έλεγα να μου δείξεις λίγη εμπιστοσύνη και να το χρησιμοποιήσεις και μετά τα ξαναλέμε...

      Καλό απόγευμα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  7. Μου αρέσουν πολύ τα υλικά που χρησιμοποίησες Πηνελόπη μου, πιστεύω ότι θα καλύψει απόλυτα της γευστικές μου προτιμήσεις και θα το τιμήσω σίγουρα!!!!! Πολλά φιλιά συντέκνισσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συντέκνισσα, ελπίζω πρώτα απ' όλα να είσαι καλά.

      Ήταν απροσδόκητο το αποτέλεσμα και ακόμη πιο εκπληκτικό το γεγονός ότι μέχρι και το τελευταίο κομματάκι (εγώ το έφαγα μην νομίζεις...) η γεύση του και η υφή του στάθηκαν στο "ύψος" της πρώτης μέρας.

      Φιλιά πολλά στέλνω σε σένα και τα όμορφα Χανιά.

      Διαγραφή
  8. Χαχα συμφωνώ απόλυτα! Η μαγείρισσα έχει πάντα τον πρώτο λόγο. Έτσι λέω κι εγώ στον σύντροφό μου "αυτό θέλω εγώ να φάμε σήμερα" και δεν λέει τίποτα. Χεχε
    Το κέικ σου μου αρέσει πάαααρα πολύ γιατί τρελαίνομαι για ταχίνι. Έχω τσακίσει το χαλβά αυτές τις μέρες και όχι γιατί νηστέυω (δεν νηστέυω ποτέ) αλλά γιατί αυτή η γεύση του ταχινιού είναι ακαταμάχητη. Βάλε και όλα τα σπόρια που χρησιμοποίησες, τέλεια πρόταση Πηνελοπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τι δεν έχω δίκιο καλή μου Μάγδα!!

      Τους μαγειρεύω πάντα με γνώμονα να τους ικανοποιήσω (σε όλα τα επίπεδα) σχεδόν καθημερινά. Να μην φροντίσω λίγο και τις δικές μου ορέξεις ;-))

      Είναι ένα κεϊκ που ούτε αλμυρό πολύ είναι, αλλά και προφανώς καθόλου γλυκό. Τρώγεται πολύ ευχάριστα όλες τις ώρες, ακόμη και για ένα ελαφρύ βραδινό.

      Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω.

      Διαγραφή