9.9.18

"Αναπαλαιωμένο" γλυκό ψυγείου

Κάτι το βροχερό απόγευμα του Σαββάτου...
Κάτι το γεγονός ότι δεν υπήρχαν άλλες πιο επείγουσες δουλειές να γίνουν, καθώς και κάποια σοκολατένια μπισκότα πτι μπερ που όδευαν προς τη λήξη τους... πολλά δεν ήθελα για να σκαρώσω γλυκάκι.

Αγαπημένο των παλαιότερων γενεών, αλλά άμα θέλετε την γνώμη μου μ΄ ένα μικρό "ρετούς" κάνει εξαιρετικό come back και στις μέρες μας.
Δεν το λέω εγώ, αλλά τα επιφωνήματα κατά την ώρα των δοκιμών :-))

Γλυκό ψυγείου με μπισκότα, κρέμα πορτοκαλιού (αλλά και άλλα...)



Για ένα κανονικό τετράγωνο πυρέξ
Στρώσεις μπισκότου
2 πακέτα πτι μπερ σοκολάτας (για τις στρώσεις του γλυκού)
1/2 φλιτζανάκι γάλα,
4 κουταλιές χυμός πορτοκαλιού.

Για την κρέμα πορτοκαλιού-καρύδας
1 λίτρο χυμό πορτοκάλι (χωρίς ζάχαρη)
2 φρέσκα πορτοκάλια καλά πλυμένα (γιατί θα χρειαστεί και ξύσμα και χυμός)
4 κουταλιές σούπας κοφτές ζάχαρη καστανή,
4 κουταλιές σούπας τριμμένη καρύδα,
6 κουταλιές σούπας νισεστές,
1/2 κοφτό κουταλάκι βανίλια κρυσταλλική,
150 γραμ. τυρί κρέμα.

Επιπλέον και προαιρετικά
3 κουταλιές πραλίνα φουντουκιού αραιωμένη με 2 κουταλιές γάλα.

Για το στόλισμα
500 γραμ. φυτική κρέμα γάλακτος,
λίγη έξτρα βανίλια κρυσταλλική ή πάστα βανίλιας,
και όση πραλίνα φουντουκιού έχει μείνει για σχέδια ελεύθερα.


Αρχικά ετοίμασα την κρέμα πορτοκαλιού ανακατεύοντας την ζάχαρη μέσα στον χυμό σε χαμηλή φωτιά για να λιώσει.  Κατόπιν έριξα το ξύσμα και το νισεστέ και αύξησα την θερμοκρασία βρασμού ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι ν' αρχίσει να πήζει η κρέμα.
Όταν ήταν αρκετά έτοιμη πρόσθεσα το τυρί κρέμα, την βανίλια και την καρύδα ανακατεύοντας καλά να ενωθούν και τα τελευταία υλικά.


Άφησα στην άκρη την κρέμα ανακατεύοντας συχνά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία της και ετοίμασα τα υπόλοιπα υλικά μου. Άνοιξα τα πακέτα με τα μπισκότα σ' ένα μπολ.
Ανακάτεψα τον χυμό με το γάλα για να βρέχω τα μπισκότα μου και τέλος, ζέστανα ελαφρώς την πραλίνα με το γάλα ανακατεύοντας καλά για να ενωθούν σωστά και αυτά τα υλικά.

Μετά χτύπησα τα υλικά μου για την σαντιγί (κρέμα γάλακτος και βανίλια) και όταν σταθεροποιήθηκε την έβαλα να παγώνει.


Η κρέμα πορτοκαλιού-καρύδας έχει πια χλυάνει και είμαι έτοιμη για μοντάρισμα.
Βρέξιμο πρώτης σειράς μπισκότων μέσα στον χυμό τον ανακατεμένο με το γάλα.
Πρώτη στρώση κρέμας πορτοκαλιού-καρύδας.
Δεύτερη στρώση βρεγμένων μπισκότων (προσοχή μιλάμε για ελαφρύ πάντα βρέξιμο μέσα στο υγρό)
Δεύτερη στρώση κρέμας πορτοκαλιού-καρύδας.
Τρίτη στρώση βρεγμένων μπισκότων.
Αραιωμένη πραλίνα φουντουκιού με το κουτάλι στην επιφάνειά τους και από πάνω την τρίτη και υπόλοιπη κρέμα πορτοκαλιού.
Έκανα ένα ελαφρύ ανακάτεμα με το κουτάλι για να δημιουργήσω "σοκολατένια νερά" μέσα στην πορτοκαλί κρέμα και έβαλα το πυρέξ για μια ώρα και μισή στο ψυγείο.


Στη συνέχεια πρόσθεσα την σαντιγί και διακόσμησα με την υπόλοιπη κρέμα πραλίνας κάνοντας και σχέδια μ' ένα πιρούνι στην επιφάνεια.
Ξανά ψυγείο για 5 ώρες ή και όλη την νύχτα και το γλυκό της Κυριακής ήταν έτοιμο.

Καλή απόλαυση αν αποφασίσετε να το φτιάξετε.
Καλή Εβδομάδα και καλή πρόοδο στη νέα σχολική χρονιά που αρχίζει οριστικά σε δύο ημέρες, αλλά και στους νέους φοιτητές που βρίσκονται εμπρός στα βήματα της μελλοντικής καριέρας τους.

10 σχόλια:

  1. Πω πω, φαίνεται σούπερ! Την κρέμα πορτοκαλιού την έκανες σίγουρα νοστιμότατη μ' αυτόν τον τρόπο, βασικά εγώ θα το έλεγα κανονικότατη τούρτα. Πάει και τελείωσε, στους αυτοσχεδιασμούς και μαγειρική ανακύκλωσης είσαι πρώτη! Καλή βδομάδα και καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια Σκοτεινούλα μου... κι' εγώ σαν τούρτα τους "την πασάρισα" και δεν συνάντησα αντιδράσεις μέχρι και την τελευταία μπουκιά :-)) Όσο για την ανακύκλωση και αξιοποίηση υλικών είναι καθαρά θέμα οικιακής οικονομίας (μεγάλη επιστήμη του παρελθόντος....) αλλά ελπίζω και του μέλλοντος, αν θέλουμε να είμαστε εντάξει με την συνείδηση μας και τον πλανήτη μας.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  2. Εμ αυτή δεν ειναι απλή επικαιροποίηση του κλασσικού γλυκού Πηνελόπη, αυτή είναι εκδοχή σούπερ και απίθανη! Ωραία η ιδέα σου για την κρέμα πορτοκαλιού μαζί με όλα τα υπόλοιπα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι κάνει η βροχή... Αμαλία μου! Σε βοηθά να κατεβάζεις ιδέες και να κάνεις το παλιό, νέο :-)) Χαιρετισμούς σας στέλνω και εύχομαι τα καλύτερα και για την φετινή σχολική χρονιά, αν και την Ν. (σου) δεν την "φοβάμαι" καθόλου!!

      Διαγραφή
  3. Γεια σου Πηνελόπη μου. Πάλι έκανες το θαύμα σου κι έφτιαξες ενα ολοκληρωμένο γλυκό. Μια χαρα το γλυκό της Κυριακής ;)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν φαίνεται πολύ ωραίο ως Κυριακάτικο γλυκό Marion; Με λίγα και απλά υλικά έγινε κάτι που όντως "έγραψε" ωραίες εντυπώσεις στο οικιακό κοινό μου :-))
      Τα φιλιά μου επίσης.

      Διαγραφή
  4. Πολύ μου άρεσε η κρέμα πορτοκαλιού-καρύδας Πηνελόπη!! Και από την άλλη τα μπισκοτόγλυκα είναι γλυκά εύκολα και αρέσουν σε όλους!!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιδέα αυτή Μαρία μου, ταιριάζει ωραία και σε μπολάκι, αν της προσθέσεις μερικά εξτραδάκια. Το κατάλαβα όταν μου έμεινε λίγη στην κατσαρόλα και την έφαγα με το κουτάλι :-))) Θα επαναληφθεί σίγουρα...
      Φιλιά και χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Πηνελόπη μου!! Πολύ μου άρεσε το γλυκό σου και γενικά αυτή σου η ιδέα!! Ο συνδυασμός πρωτότυπος και σίγουρα πεντανόστιμος!!! Λέω να το τιμήσω την Κυριακή!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς την!
    Κική μου η Κυριακή πέρασε, ελπίζω τελικά να αποφάσισες να σκαρώσεις τούτο το γλυκάκι, όπως μου έγραψες... και φυσικά να είχε "αποδοχή" από το κοινό σου.
    Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά.
    Καλή εβδομάδα εύχομαι ολόψυχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή