24.10.18

Σκορδο-τυρόψωμα γεμιστά

Το να προσπαθήσεις να έχεις συχνά μια καινούργια ιδέα για κολατσιό στο σχολείο, αλλά και για ένα γρήγορο σνακ όταν το χρειάζεσαι, είναι σαφώς ένας μικρός "πονοκέφαλος" πέρα από το καθημερινό οικιακό μαγείρεμα.

Όταν λοιπόν μου "καρφώνονται" τέτοιες ιδέες πρέπει να τις καταγράφω στο blog, που αυτόν τον λόγο έχει άλλωστε... να με κάνει να "πειθαρχώ" και να γράφω το ότι έχω σκαρώσει στην κουζίνα μου ώστε να μπορώ να το ξαναφτιάξω, ειδικά όταν είναι πετυχημένο.

Πετυχημένα λοιπόν ήταν τούτα τα γεμιστά ψωμάκια και με αίτημα άμεσης επανάληψης με το ίδιο ακριβώς τρόπο και όχι αλλαγές.  Τάδε έφη υιός!

Οπότε κάθομαι, καταγράφω για να μοιραστώ και μαζί σας αν θελήσετε να τα φτιάξετε και φυσικά μπαίνω στην λογική, ότι σύντομα θα επαναληφθεί!

Γεμιστά σκορδο-τυρόψωμα


Για την ζύμη
350 γραμ. αλεύρι γ.ο.χ.
150-180 γραμ. αλεύρι καλαμποκιού,
1/2 φακελάκι μαγιά ξηρή,
1 μεγάλο αυγό,
1 κεσεδάκι γιαούρτι πρόβειο μαζί με την πετσούλα του, (200 γραμ.)
100 γραμ. λιωμένο βούτυρο αγελάδος,
80 γραμ. ελαιόλαδο,
1 κοφτό κουταλάκι σκόνη σκόρδου,
1/2 κοφτό κουταλάκι αλάτι,
1/3 κοφτό κουταλάκι ζάχαρη,
1/2 φλιτζάνι χλιαρό νερό,
και ίσως λίγο λάδι (μια κουταλιά σούπας) ακόμη στο τελευταίο στάδιο ζυμώματος.

Για την γέμιση
200 γραμ. φέτα λιωμένη με το πιρούνι,
100 γραμ. Gerrigold τριμμένο στο χοντρό του τρίφτη,
1 αυγό + 1 ασπράδι,
1 κουταλιά φρέσκο ψιλοκομμένο δυόσμο ή μέντα,
1/2 κουταλάκι ρίγανη,
2 κουταλιές γάλα εβαπορέ,
3 κουταλιές ελιές μαύρες ψιλοκομμένες και ξαλμυρισμένες,
1/2 κοφτό κουταλάκι μοσχοκάρυδο σκόνη,
1/3 κοφτό κουταλάκι μαύρο πιπέρι σκόνη,

Επιπλέον
1 κρόκος (το ασπράδι πήγε στην γέμιση) μαζί με λίγο γάλο για να διαλυθεί ο κρόκος,
1 κουταλιά σουσάμι και, 1 κουταλιά μαυροσούσαμο.


Αρχικά ετοίμασα την ζύμη μου με όλα τα αναγραφόμενα υλικά και την άφησα σε ελαφρώς ζεστό φούρνο (σβηστό βεβαίως) για να διπλασιαστεί σε όγκο, για 40 λεπτά.

Όσο η ζύμη φούσκωνε, έκανα και την προετοιμασία για την γέμιση. Μετά περίμενα λίγο, πλένοντας και τα σχετικά σκεύη.

Κατόπιν έβγαλα την ζύμη από τον φούρνο, έκανα άλλο ένα ζύμωμα και χώρισα σε μπαλάκια ίσα σε μέγεθος με ένα μεγάλο μανταρίνι.


Άνοιγα κάθε μπαλάκι, με το χέρι πάνω σε αντικολλητικό χαρτί στο μέγεθος περίπου ενός πιάτου για γλυκό.  Στο κέντρο του μια γεμάτη κουταλιά γέμισης τυριών και μετά κλείσιμο της ζύμης προς τα μέσα από όλες τις πλευρές.

Στο ταψί μου, με την ένωση προς τα κάτω.
Άλειμμα με αυγό και γάλα και κατόπιν πασπάλισμα με τα δύο είδη σουσαμιού.


Άφησα πάλι για 30 λεπτά να ανεβεί η ζύμη, σε ελαφρώς ζεστό φούρνο και  μετά έψησα με αέρα, στους 180 βαθμούς για 20 περίπου λεπτά.

Αφράτα και απολαυστικά μέχρι και το τελευταίο.
Αν τα κάνετε και κανά-δυο κομμάτια σας ανοίξουν στο ψήσιμο, μην στεναχωρηθείτε τρώγονται χωρίς κανένα πρόβλημα :-) γιατί μοιάζουν με μικρές ατομικές πίτσες (άμα έχει φαντασία το παιδί)!

8 σχόλια:

  1. Αυτά τα φουσκωτά ψωμάκια έχουν τρομερά λαχταριστή όψη, είναι διαφήμιση από μόνα τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Αμαλία μου! Γίνονται με λίγο κόπο, αλλά αξίζουν να τους δώσεις μια ευκαιρία δοκιμής.

      Διαγραφή
  2. Φαίνονται τόσο λαχταριστά! Πολύ θα ήθελα να είναι δυο τρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α! Δεν θες πολλά Μαρία μου, οπότε μπορώ να σε ικανοποιήσω με την αμέσως επόμενη παραγωγή :-)

      Διαγραφή
  3. Με κάτι τέτοια σπιτικά πικάντικα ψωμάκια κανείς δε θα θελήσει να αγοράσει έτοιμα σφολιατοειδή. Φαίνονται τέλεια και η γεύση τους φαντάζομαι πως θα σκίζει! Μου αρέσει και η ελιά στη γέμιση του τυριού, πιο μεσογειακά νομίζω δε γίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι το σκέφτηκα κι' εγώ Έφη μου. Θυμίζουν κάπως στην υφή και την δομή το γεμιστά ψωμάκια με τυρί από πολύ γνωστή τελευταίως αλυσίδα με κουλούρια.
      Προσπάθησα να κάνω αναπαραγωγή της ζύμης τους γιατί μας άρεσε αρκετά. Όσο για την γέμιση βγήκε ωραίος συνδυασμός αλλά σηκώνει και πολλές παραλλαγές επίσης. Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  4. Ταυτίζομαι Πηνελόπη μου.
    Κάθε μέρα προβληματίζομαι για το σνακ της επόμενης ημέρας. Να υπάρχει ποικιλία, να είναι νόστιμο, υγιεινό, να τους αρέσει.
    Ευτυχώς μέχρι στιγμής καλά πάμε αν και που και που θέλουν να αγοράζουν κάτι από το κυλικείο, οπότε 1 φορά στις 15 τους κάνω τη χάρη :)
    Τα ψωμάκια σου δείχνουν γευστικότατα. Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι η γενναιόδωρη γέμιση! Τρως και ευχαριστιέσαι ωραία τυράκια!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς Ερμιόνη μου, φτάσαμε πια στην έκτη και κυλικείο δεν έχουμε στο σχολείο μας! Οπότε όλα αυτά τα χρόνια, κάνω τα δικά μου. Κάποιες φορές του δίνω και κάτι αγορασμένο από το SM ως μικρό κέρασμα πιο πολύ έτσι για να μην παραπονιέται...
      Τώρα πια έχει μεγαλώσει αρκετά ώστε μπορεί να διακρίνει καλύτερα, τι του αρέσει και τι όχι. Οπότε ακολουθώ τις προτιμήσεις και τις "εντολές" κατά κάποιον τρόπο.

      Γενναιόδωρη γέμιση κάνει την διαφορά!!

      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή