14.10.18

Κρέμα Μαστίχας... σε τάρτες

Μέρες τώρα μου είχε "καθήσει" η γεύση και το άρωμα της μαστίχας σε μια κρέμα!
Την φανταζόμουν αφράτη και υπόλευκη, μέσα σ' ένα μπολάκι ή  καθιστό ποτηράκι.
Ελαφρώς ζεστή ή και κρύα με μια μικρή, ελάχιστη γλύκα, ίσα-ίσα που λένε... και με κάτι να την στολίζει και να της δίνει χρώμα ενδεχομένως...

Είναι κάτι τέτοιες "ιδέες" που μου καρφώνονται ακόμη και τις ώρες που κοιμάμαι, οπότε ξυπνώ και αρχίζω να σκέφτομαι πιθανούς συνδυασμούς για να καταλήξω στο τελικό μου αποτέλεσμα.
Πήρε λοιπόν τον χρόνο της η κρέμα μαστίχας, από την προηγούμενη εβδομάδα... και έφτασε η ώρα της να γίνει.
Την πήγα όμως και ένα βήμα πιο πέρα και την έκανα γλυκό με πλήρη παρουσία και υπόσταση, είχα τις αφορμές μου, όπως θα διαβάσετε πιο κάτω.


Κρέμα μαστίχας...  σε ατομικές τάρτες με ζύμη ιδιαίτερη

Υλικά για 6 ατομικές τάρτες
Ζύμη
100 γραμ. αλεύρι ολικής άλεσης,
200 (ίσως και λίγο περισσότερο) αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
80 γραμ. βούτυρο αγελάδος σε μικρά κομματάκια,
80 γραμ. ελαιόλαδο,
1 κουταλάκι ζάχαρη,
1/3 κουταλάκι αλάτι,
1 μεγάλο αυγό.

Κρέμα μαστίχας
6-7 ψιλά δάκρυα μαστίχας,
1 κουταλάκι ζάχαρη κρυσταλλική,
500 γραμ. γάλα φρέσκο,
1 κουταλιά σούπας βούτυρο,
2 κουταλιές καστανή ζάχαρη,
2 κουταλιές υποβρύχιο μαστίχας Χίου,
5 κουταλιές κορν φλάουερ (ή νισεστές)
2 μικρά αυγά και λίγο γάλα κρύο για να χτυπηθούν,
100 γραμ. τυρί κρέμα ή μασκαρπόνε.

Επιπλέον για το σερβίρισμα
Κανέλα σκόνη, γλυκό κουταλιού κεράσι ή βύσσινο, πάλι από την Χίο.

Η σκέψη μου, όπως ήδη έγραψα, αρχικά ήταν μόνον η κρέμα να την απολαύσουμε μέσα σ' ένα μπολάκι ή ποτηράκι με μια μικρή συνοδεία και μετά από ένα Κυριακάτικο μεσημεριανό γεύμα. 

Μετά όμως έτσι όπως καθόμουν μου ήρθε μια άλλη σκέψη με αφορμή ένα ωραίο μπιστρό-cafe που πήγαμε για καφέ την προηγούμενη εβδομάδα και εκεί πρωτοείδα την τάρτα με κρέμα μαστίχας (αλλά δεν την παρήγγειλα, καθώς ήθελα να δείξω χαρακτήρα...) και έτσι το πήγα το θέμα πάρα πέρα.


Τάρτες ατομικές με τα υλικά που προανέφερα σε καλά βουτυρωμένα σκεύη, με τρυπημένη την επιφάνεια για να αποφύγω το όποιο φούσκωμα στην μέση, ψήθηκαν για 8-10 λεπτά πάνω στην σχάρα του φούρνου, στους 180 βαθμούς με αέρα.  Όπως βγήκαν από τον φούρνο μοσχομύριζαν και το βούτυρο διακρίνονταν στην επιφάνειά τους (αν το προσέξετε στην φωτογραφία).


Εγώ ωστόσο είχα ήδη μπει στην διαδικασία προετοιμασίας της κρέμας.
Χτύπησα την μαστίχα μαζί με το ένα κουταλάκι ζάχαρη στο multi.
Έβαλα το γάλα να ζεσταίνεται σε κατσαρόλα μαζί την υπόλοιπη ζάχαρη.
Μόλις άρχισε να ανεβάζει θερμοκρασία έριξα την αλεσμένη μαστίχα καθώς και το υποβρύχιο μαστίχας και ανακάτευα συνέχεια με τον αυγοδάρτη.


Κατόπιν έριξα στο μείγμα το κορν φλάουερ, ανακατεύοντας συνεχώς, καθώς και το βούτυρο.
Επόμενη προσθήκη τα χτυπημένα αυγά με το λίγο γάλα και το ανακάτεμα συνεχίζεται ...
Ενώ τελευταία προσθήκη στο μείγμα είναι το κρεμώδες τυρί με μια μικρή αύξηση της θερμοκρασίας και συνεχιζόμενο ανακάτεμα μέχρι που η κρέμα άρχισε να πήζει.

Την κατέβασα από την φωτιά, την ανακάτεψα 3-4 φορές ακόμη με το αυγοδάρτη να αφρατέψει λίγο και την σκέπασα με μια μεμβράνη φαγητού, ώστε να μην κάνει κρούστα.


Αμέσως μετά, ξεφορμάρισα τις ατομικές τάρτες που είχαν αρχίσει να κρυώνουν, μέσα σ' ένα ταψί στρωμένο με χαρτί ψησίματος, και μοίρασα σιγά-σιγά την κρέμα στην επιφάνειά τους.


Άφησα να κρυώσει καλά η κρέμα πασπάλισα με κανέλα και στόλισα με ένα-δύο κεράσια από γλυκό κουταλιού, αν είχα βύσσσινο θα ταίριαζε επίσης πολύ ωραία.
 Όχι, ότι η κρέμα αυτή δεν τρώγεται και μόνης της θαυμάσια, χωρίς άλλη συνοδεία, αλλά πάντα το μικρό "κλικ" χρειάζεται για να δώσεις την διάσταση που θέλεις!
Κάντε μια δοκιμή και ελπίζω να σας αρέσει.


Όσο για τις τάρτες με αυτόν τον συνδυασμό υλικών έγιναν αρκετά τραγανές και καθόλου γλυκές στην γεύση, οπότε εσείς αποφασίζετε αν τις θέλετε με κλασσική ζύμη μπριζέ ή αυτήν την εναλλακτική.
Καλή εβδομάδα εύχομαι, με υγεία και δύναμη σε όλα.

13 σχόλια:

  1. ελπιζω αυτο το σχολιο να φτασει στον προορισμο του.εχω γραψει 5 μεχρι τωρα.αν τα παρεις θα γελας.φιλια Πηνελοπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κοιτα να δεις.αν εκανα δοκιμη τις ταρτες τωρα θα τις τσακιζα.απο κινητο γραφω Πηνελοπη μου.ισως για αυτο το προβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δύο έφτασαν Λίτσα μου! Και να τα... Ναι τα smart phones κάνουν διάφορα, προσωπικά τα χρησιμοποιώ ελάχιστα όταν κοιτώ Blogs και δημοσιεύσεις... Τα φιλία μου. Όσο για ταρτούλα, είχα μεγάλη επιτυχία σήμερα :-))

      Διαγραφή
  3. Λατρεύω τη μαστίχα και την έχω ήδη δοκιμάσει σε κρέμα. Εκπληκτική πράγματι! Ωραία ιδέα το υποβρύχιο. Εδώ η δική μου εκδοχή: https://www.cretangastronomy.gr/2018/04/krema-mastixas-biskota-voutyrou/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το υποβρύχιο Βαγγελιώ μου, ήταν υπόλοιπο στο ράφι, αλλά τελικά έδωσε πολύ ωραίο αποτέλεσμα καθώς λιγόστεψα την προσθήκη ζάχαρης (όχι ότι το υποβρύχιο δεν έχει...) αλλά έδεσε και περισσότερη ένταση στην μαστίχα της κρέμας.

      Διαγραφή
  4. Τι ωραία κεράσματα είναι αυτά? Αυτές τις μέρες είσαι πολύ "ανήσυχη" Πηνελόπη μου και μας μεταδίδεις πολλές νόστιμες ιδέες! Πολύ καλά για γιορτές και γενέθλια αυτά τα ταρτάκια, ειδικά με το βύσσινο είναι τέλεια! Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Ανήσυχη" ε; Τι να σου πω, Σκοτεινούλα μου... ώρες-ώρες αισθάνομαι σαν "καρφωμένη" και μάλλον ξεσπάω στα κουτάλια και τα κατσαρολικά! Ε, τότε μου βγαίνουν έντονες ανησυχίες και τις βάζω μέσα σε πιάτα για να τις γευτούν και άλλοι!!
      Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  5. Ήρθα κι εγώ! Να πω μια καλημέρα κι ένα καλή εβδομάδα! Ψέματα λέω ήρθα και για την θεσπέσια τάρτα που μόνο που σκέφτομαι τη γεύση της λέω να σου ζητήσω να μου στείλεις μερικές! Τι νοστιμιά,!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι κρίμα που είσαι μακριά Κική μου!
      Αν και πολύ καιρό τώρα συλλογίζομαι ένα ταξίδι στην Θεσσαλονίκη με το τραίνο...
      Τον παλιό "εργασιακό" καιρό, σχεδόν κάθε χρόνο Σεπτέμβρη-Οκτώβρη, ήμουν για 4-5 μέρες στην Θεσσαλονίκη λόγω των εκθέσεων, ήταν βλέπεις η δουλειά τέτοια, με τα εκθεσιακά μας περίπτερα, οπότε τις έκανα τις βόλτες μου και είχα την ευκαιρία να βλέπω και να γεύομαι τις εκεί ομορφιές.

      Να σκαρώσω ταρτούλες (αν και η κρέμα είναι πολύ εύκολη) και να σου στείλω :-)

      Διαγραφή
  6. Ωραίες τάρτες Πηνελόπη μου κι αυτή η κρέμα μαστίχας δείχνει υπέροχη.
    Θα μοσχομύρισε η κουζίνα σου.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν όντως πολύ νόστιμη κρέμα Μάριον. Περιττό να πω ότι τρώγεται σκέτη με το κουτάλι, χωρίς δεύτερες σκέψεις...
      Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά.

      Διαγραφή
  7. Μου αρέσει το άρωμα μαστίχας στην κρέμα! Ωραία γλυκάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την σκαρώσεις τότε, Μαρία μου και ελπίζω να με δικαιώσεις για την επιλογή!

      Διαγραφή