31.10.18

Σουτζουκάκια φούρνου

Όταν ο χρόνος μας δεσμεύει, το φαγητό πρέπει να είναι εύκολο και χωρίς πολύ μπελά, είναι βέβαιο.
Έτσι όταν κάτι το ξεκινήσετε από την προηγούμενη κάνοντας την προετοιμασία, που είναι σίγουρα η μισή δουλειά για το καθημερινό μας μαγείρεμα, τότε όλα θα είναι πιο απλά.
Το φαγητό που θα δείτε πιο κάτω, προετοιμάστηκε το Σάββατο και ολοκληρώθηκε την Κυριακή με μικρές πινελιές καθώς είχαμε υποχρεώσεις με την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.
Νόστιμο και με αρώματα γεμάτο, ικανοποίησε όλους τους παρευρισκόμενους γύρω από το τραπέζι μας.
Σουτζουκάκια φούρνου με κύβους φέτας



Υλικά για τα σουτζουκάκια
500 γραμ. κιμά μοσχαρίσιο ή ανάμεικτο
(χοιρινό, μοσχάρι αν το προτιμάτε)
1 μέτριο κρεμμύδι τριμμένο,
1 σκελίδα σκόρδο λιωμένη ή 1/2 κουταλάκι σκόνη σκόρδου,
1 κουτ. γλυκού ρίγανη αποξηραμένη,
1/2 κουταλάκι κύμινο σκόνη,
1/2 κουταλάκι πάπρικα γλυκιά,
2/3 κουταλάκι αλάτι,
1/2 κουταλάκι πιπέρι,
1 κουταλάκι ξύδι,
1 μεγάλο αυγό,
1/2 φλιτζάνι νιφάδες βρώμης,
1 κουταλιά ελαιόλαδο.

Για την σάλτσα
1 φλιτζάνι σπιτική σάλτσα ντομάτας
ή μια κονσέρβα ντοματάκια κονκασέ,
200 γραμ. ζωμό κοτόπουλου,
100 γραμ. κόκκινο κρασί,
2 ξυλαράκια κανέλας,
1/2 κουταλάκι αλάτι και πιπέρι.

Επιπλέον
200 γραμ. φέτα σκληρή κομμένη σε κύβους
2-3 κουταλιές ελαιόλαδο.

Από το προηγούμενο απόγευμα έβαλα όλα τα υλικά για τα σουτζουκάκια σε τάπερ που σκεπάζει, τα ζύμωσα καλά για 10 περίπου λεπτά και έκλεισα το τάπερ, αφήνοντάς το στο ψυγείο.


Την επόμενη μέρα σ' ένα καλά λαδωμένο πυρέξ έβαλα τα σουτζουκάκια ένα-ένα (αφού προηγουμένως έκανα ένα καλό ζύμωμα και πάλι στον κιμά).
Τα περίχυσα με την σάλτσα που είχα βάλει να βράσει λίγο πιο πριν με τα υλικά που αναφέρω σκέπασα με αλουμινόχαρτο και έβαλα το πυρέξ σε προθερμασμένο φούρνο για 40 λεπτά, με αέρα στους 180 βαθμούς.


Εκεί προς το τελείωμα, έβγαλα το πυρέξ με προσοχή, αφαίρεσα το αλουμινόχαρτο, γύρισα μια φορά τα σουτσουκάκια να πάρουν χρώμα και από την άλλη και σκόρπισα μέσα του κύβους φέτας.
Άφησα για 4-5 λεπτά ακόμη και έκλεισα το φούρνο.


Ταυτόχρονα έβρασα κι' ένα πακέτο πένες που θα συνόδευαν τα σουτζουκάκια μου με την ιδιαίτερη σάλτσα τους αλλά και λίγο ακόμη τριμμένο κεφαλοτύρι.
Ένα πιάτο που έγινε αποδεκτό απ' όλους με ενθουσιασμό.
Αξίζει να το δοκιμάσετε, ξεφεύγοντας από το παραδοσιακό τηγάνισμα που έχουμε συνηθίσει για το συγκεκριμένο φαγητό.

12 σχόλια:

  1. ωραια ιδεα Πηνελοπη μου.αυριο κιολας θα δοκιμαστει.καλο βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα, θα περιμένω εντυπώσεις...
      Καλό μεσημέρι και καλό Σαββατοκύριακο σας εύχομαι.

      Διαγραφή
  2. Από τα πιο αγαπημένα μας φαγητά, με ένα πιο ελαφρύ και πιο εύκολο τρόπο μαγειρέματος. Έτσι τα έχω καθιερώσει πια κι εγώ τα σουτζουκάκια και μας αρέσουν πολύ, ειδικά αν δεν βαρεθώ και κάνω και έναν πουρέ που ταιριάζει τέλεια με τη νόστιμη σαλτσούλα τους! Αλλά και οι πένες είναι εξίσου ταιριαστές και λαχταριστές, ωραίο φαγάκι έκανες Πηνελόπη, μερακλίδικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμαλία μου ταυτιζόμαστε λοιπόν. Κι' εγώ καιρό τώρα τα φτιάχνω στον φούρνο αλλά για κάποιο λόγο δεν τα είχα καταγράψει μέχρι σήμερα. Πιο ελαφριά σαφώς. Το συνοδευτικό τους σύμφωνα πάντα με την διάθεση και τα γούστα της ημέρας :-)
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Η σάλτσα είναι πράγματι ιδιαίτερη, αρωματική και πιο ελαφριά από την συνηθισμένη σάλτσα ντομάτας. Ωραίο φαγητό, και κασέρι σε κύβους θα ταιριάζει ωραία αντί για φέτα. Πουρέ ψηφίζω κι εγώ, λίγη πράσινη σαλάτα μαζί και δε θες τίποτα άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκοτεινούλα μου, η σάλτσα τους είναι σαφώς πιο αρωματική και γευστική, λόγω των υλικών της, μπορεί ωστόσο κάποιος να προσθέσει κάποια άλλα μπαχαρικά και να την κάνει πιο πικάντικη και ίσως και λίγο καυτερή, αν θέλει. Το κασεράκι ωραίο, αλλά έχεις κίνδυνο να το χάσεις μέσα στην σάλτσα αφού λιώνει εύκολα και να μην ξεχωρίζει όπως οι κύβοι της φέτας. Όσο για τον πουρέ, ωραίος, αλλά τ' αγόρια μου δεν τον πολυτρώνε οπότε πάμε σ' άλλες λύσεις κάθε φορά...
      Καλό μεσημέρι και ευχές για ένα ωραίο Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  4. Πηνελόπη μου τα σουτζουκάκια τα κάνω φουρνιστά εδώ και αρκετό καιρό και ειλικρινά τα προτιμώ πολύ περισσότερο σε σχέση με τα κλασικά που απαιτούν τηγάνισμα.
    Θα δοκιμάσω και τη συνταγή σου γιατί φαίνεται φανταστική! Ναι στους κύβους φέτας.
    Αλλά θα τα συνοδέψω με ρυζάκι :)
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολλές φορές που "ταυτιζόμαστε" οι δυο μας Ερμιόνη μου. Τα φουρνιστά τελικά είναι καλύτερα, γιατί σαφώς είναι πιο ελαφριά και σαφώς γίνονται πιο γρήγορα!
      Η φέτα προσθέτει έξτρα πόντους γεύσης και κάνει πιο εντυπωσιακή την σάλτσα τους.
      Φυσικά και το ρύζι τους ταιριάζει πάρα πολύ, δεν το συζητώ.
      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  5. Αγαπημένο και πολύ λαχταριστό φαγητό για ένα γιορτινό τραπέζι και όχι μόνο!!
    Η φετούλα το απογειώνει Πηνελόπη!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Μαρία μου! Όταν δε, την διακρίνεις μέσα στην σάλτσα (για την φέτα μιλάμε πάντα...) σου κάνει ιδιαίτερη εντύπωσης όπως την γεύεσαι.
      Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  6. το φαγαμε εχθες.οντως πολυ νοστιμο και ελαφρυ.εμεις το συνοδεψαμε με βιδες.να εισαι καλαΠηνελοπη μου μου και καλο σαββατοκυριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου, πραγματικά χαίρομαι που τα δοκιμάσετε τα σουτζουκάκια με τούτον τον τρόπο και αφού μου λες ότι ήταν όντως και νόστιμα (όπως προσωπικά υποστήριξα στην ανάρτηση) έδωσες επιπλέον μαρτυρία :-))
      Καλό Σαββατοκύριακο και σ' εσάς εύχομαι φίλη μου.

      Διαγραφή