8.2.10

Αρωματική τάρτα πορτοκαλιού. Γρήγορα και εύκολα.

Εύκολη και γρήγορη, αλλά μοναδικά αρωματική τάρτα πορτοκαλιού. Δεν θα έλεγα πως δεν είχει θερμίδες, αλλά πιστεύω ότι αν την είχατε ελαφρώς ζεστή και με την αντίστοιχη συνοδευτική μπάλα παγωτού, δεν θα μπορούσατε να της αντισταθείτε.
Την έφτιαξα ως επιδόρπιο για την Τσικνοπέμτη, αλλά επειδή γίνεται πολύ γρήγορα και θέλω να πιστεύω ότι θα αρέσει σε όποιον την δοκιμάσει γι' αυτό και σας την γράφω, αν και κάπως ετεροχρονισμένα.

Θα χρειαστείτε: 1 φύλλο σφολιάτας βουτύρου, 6 πορτοκάλια, 1 φλυτζάνι ζάχαρη άσπρη, 1/2 κουταλάκι του γλυκού βανίλια κρυσταλλική, 3 αυγά, 50 γραμμάρια λιωμένη μαργαρίνη ή βούτυρο, 2 κουταλάκια κόρν φλάουερ.
Και παγωτό βανίλια σε επαρκή ποσότητα :-))

Σ' ένα μικρό κατσαρολάκι βάζετε το ένα πορτοκάλι (αφού το έχετε προηγουμένως πλύνει πολύ καλά) με νερό ώστε να το σκεπάζει και του έχετε κάνει με ένα πηρούνι σε 4-5 μεριές τρύπες την φλούδα του. Στο πεντάλεπτο που έχει αρχίσει να βράζει, χύνετε το πρώτο νερό και βάζετε νέο (για το ξεπίκρισμα γίνεται τούτη η δουλειά). Συνεχίζετε το βράσιμο μέχρι να μαλακώσει, περίπου 3/4 της ώρας δηλαδή. Χύνετε και τώρα το πολύ νερό και στην συνέχεια χτυπάτε το βρασμένο πορτοκάλι στο multi με ελάχιστο από το νερό του.
Το βάζετε να βράσει πάλι μαζί με 3 κουταλιές ζάχαρη (σαν να φτιάχνατε μαρμελάδα ας πούμε) αλλά για 6-7 λεπτά. Αποσύρετε από την φωτιά και αφήνετε να χλυάνει.
Την διαδικασία αυτήν μπορείτε να την κάνετε από την προηγούμενη μέρα ή απλά να την παραβλέψετε τελείως αν διαθέτε μαρμελάδα πορτοκάλι στα ντουλάπια σας, από την οποία θα χρησιμοποιήσετε 4 γεννές κουταλιές της σούπας.

Συνεχίζουμε. Σε βαθύ μπολ θα στίψετε τον χυμό από τα υπόλοιπα 5 πορτοκάλια (να είναι ζουμερά χρειάζεται) μέσα στον χυμό θα ρίξετε την υπόλοιπη ζάχαρη και θα την ανακατέψετε καλά για να διαλυθεί. Στον χυμό μέσα θα προσθέσετε πια όλα τα υπόλοιπα υλικά : την μαρμερλάδα πορτοκαλιού, την βανίλια, τα αυγά, το βούτυρο. Ανακατεύεται καλά μ' ένα αυγοδάρτη και αφού το μείγμα πάρει ενιαία μορφή ρίχνετε και το κορν φλάουρ και ανακατεύετε και πάλι ώστε να διαλυθεί και αυτό.

Σε αντικολλητική φόρμα ταύρτας ή στρογγυλό αντικολλητικό ταψί φούρνου (αντίστοιχου μεγέθους στρώνετε το φύλλο της σφολιάτας και φτιάχνετε με χάρη τα πλαϊνά του.  Τρυπάτε ελαφρά με ένα πιρουνάκι σε  5-6 σημεία. Στην συνέχεια ρίχνεται το μείγμα πορτοκαλιών επισημαίνω και τονίζω είναι πολύ υγρό, αλλά μην φοβάστε, θα πήξει και θα ψηθεί πολύ όμορφα. Χρειάζεται απλώς να είστε προσεκτικοί στην μεταφορά του προς τον φούρνο για να μην σας χυθεί.
Ψήνετε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 190-200 βαθμούς ανάλογα με τον φούρνο για μισή ώρα.
Η επιφάνεια του γλυκού θα γίνει αρκετά ρόδινη, λόγω αυγών και χρώματος πορτοκαλιού, ελπίζω ότι φαίνεται κάπως καλά στην φωτογραφία, για να πάρετε μια εικόνα.
Την βγάζετε να κρυώσει και την σερβίρετε συνοδεία παγωτού βανίλιας.

26 σχόλια:

  1. Τάρτα πορτοκαλιού εεεεε;;;;; μμμμμμ θα είναι τέλεια ... δεν έχω φτιάξει ποτέ.
    Μπαίνει στα υπ' όψιν.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ που έχω μαρμελάδα πορτοκαλιού έφυγα!!!
    Θέλω τώρα όμως ένα μικρό κομμάτι αυτή η ανταλλαγή δοκιμών που λέγαμε!!!
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ εύκολη φαίνεται! Και έχω και μαρμελάδα οπότε γίνεται και γρήγορα. Είναι πολύ γλυκειά;
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αστέρι μου,
    είναι πολύ καλή όντως. Και θα σας αρέσει η ωραία αίσθηση γεύσης πορτοκαλιού που θα αφήσει στο στόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ξανθή,
    θα στο έστελνα το κομματάκι, αλλά δεν εμεινε τίποτε. 5 (και μισό) άτομα έφαγαν την ταρτιέρα που βλέπεις στην φωτογραφία.

    Θα την επαναλάβω όμως γιατί έχω πάρα μα πάρα πολλά πορτοκάλια και λεμόνια που μου ήρθαν πεσκέσι, οπότε πες διεύθυνση :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Big Mama, με την εμπειρία που διαθέτεις τούτο το γλυκό θα γίνει σε χρόνο dt για σένα.

    Και νομίζω πως θα σας αρέσει ιδιαίτερα...εύχομαι να μην κάνω λάθος. Γλυκειά πολύ δεν γίνεται με τις αναλογίες ζάχαρης που σας γράφω. Αν βάλεις σπιτική μαρμελάδα, που συνήθως δεν είναι πολύ γλυκειά, νομίζω πως το αποτέλεσμα θα είναι όμοιο με το δικό μου, γιατί εμένα δεν μου αρέσουν τα πολύ-πολύ γλυκά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πρεπει να ειναι πολυ μοσχομυρωδατη ταρτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Pansofix, είναι από τις πιο "μυρωδάτες" γεύσεις που έχω δοκιμάσει σε τάρτες τα τελευταία 2 χρόνια.
    Όσοι την έφαγαν προχθές, έδειξαν πραγματικά ότι τους άρεσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραία, γιατί ξερουμε από..πορτοκάλια! ;)
    Την έχεις δοκιμάσει με άλλη ζύμη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλώς την καλή μας Κατερίνα, καλό μεσημέρι.
    Ναι αλήθεια είναι, στα μέρη σας ξέρετε από καλά πορτοκάλια.

    Γίνεται πολύ καλή και με ζύμη για τάρτες (με την γνωστή μέθοδο) απλώς εγώ δεν είχα τον απαραίτητο χρόνο στην διάθεσή μου, για να την φτιάξω έτσι αυτήν την φορά.

    Άλλη ζύμη, δεν ξέρω αν εννοείς του εμπορίου, δεν έχω δοκιμάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ πρωτότυπη και ωραία τάρτα πορτοκαλιού. Δεν έχω φάει ποτέ, οπότε ευκαιρία να την δοκιμάσω.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τρελαίνομαι για ότι περιέχει εσπεριδοειδή!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μυρωδάτα ξεκινά η εβδομάδα με λατρεμένο πορτοκάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γενικά τα ποτροκαλογλυκά, μας αρέσουν πολύ. Το άρωμά του είναι καταπληκτικό, όπου κι αν μπει....
    Τάρτα δεν έχω δοκιμάσει να φτιάξω,το φύλλο δεν νοτίζει επειδή είναι πολύ υγρή η γέμιση;
    εννοείται και με μπόλικο παγωτάκι, σερβιρισμένη....
    ΦΙλάκια πολλά καλή εβδομάδα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λίνα μου, είναι μια ωραία και πολύ εύκολη στο να γίνει τάρτα. Το αποτέλεσμα πιστεύω ότι θα σου αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λίλα μου καλήμερα,
    αν σου αρέσουν οι γεύσεις των εσπεριδοειδών είμαι σχεδόν σίγουρη ότι θα "λατρέψεις" τούτην την μορφή κρέμας πορτοκαλιού που φτιάχνουν όλα τα υλικά που αναφέρω στην συνταγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε σχέση με τα όσα μας γράφεις εσύ κάθε βδομάδα καλή μου ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ...τούτη η πορτοκαλόταρτα δεν πιάνει τόπο :-))

    Είναι όμως πολύ νόστιμη, σίγουρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εύη μου, αν είναι καλά προθερμασμένος ο φούρνος η σφολιάτα θα φουσκώσει και θα ψηθεί, όπως ακριβώς και σε μια άλλου είδους πίτα, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάποιο προψήσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πηνελόπη φαίνεται καταπληκτική η τάρτα! Να σε ρωτήσω πόσο πικρούτσικη είναι η γεύση της?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγγελική μου καλημέρα, είσαι καλά ελπίζω.

    Πικρούτσικη; Όχι δεν είναι καθόλου θα έλεγα, αλλά έχει πολύ χαρακτηριστική γεύση. Αυτήν τη έντονη "σπιρτάδα" του πορτοκαλιού που γλυκαίνει όμως με την ζάχαρη που έχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΦεβρουαρίου 09, 2010

    Σλουρπ! Τελεια ακουγεται. Να παρει η ευχη εχασα τετοια ταρτα!!! Για τιμωρια παιρνω πορτοκαλια της προικος μου, χα χα και μαρμελαδα που εχω και βουρ να την φτιαξω. Επίσης λιγο ξυσμα πορτοκαλιού θα εδινε περισσοτερο αρωμα λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. πηρα τα υλικα και λεω να την φτιαξω αυριο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αφού θα βάλεις Σταυρούλα μου καλή μαρμελάδα πορτοκάλι το ξύσμα είναι μάλλον περιττό.

    Ότι την έχασες την έχασες...εγώ πάντως την πρόσκληση την είχα κάνει :-))
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Pansofix...περιμένουμε να δούμε τις εντυπώσεις σου.
    Καλή επιτυχία εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ευχαριστώ Πηνελόπη! Ξέρεις την λατρεία που έχω στις τάρτες! Ένα από τα κοινά μας γούστα! Θα την φτιάξω το γρηγορότερο! Βλέπεις αυτή την εποχή δεν έχουμε πορτοκάλια στο χωριό μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ναι το "χωριό" σου έχει άλλα πράγματα τούτην την εποχή!
    Όπως τα νεκταρίνια ας πούμε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή