3.12.15

Αφράτη-πικάντικη κασερόπιτα, παρέα με κόκκινα τηγανιτά κυδώνια

Ένα από τα πιο διάσημα τυριά της πατρίδας μας είναι το κασέρι, και νομίζω πως αν βρεις ένα καλό κασέρι, μπορείς να δημιουργήσεις εξαιρετικά πράγματα, πέρα από το να το γευτείς αυτούσιο παρέα με καλό φρέσκο ζεστό ψωμάκι!

Έτσι λοιπόν, με τους προορισμούς της Aegean Airlines, θα σας ταξιδέψω αυτή την φορά μέχρι την όμορφη και ακριτική Ξάνθη (και θα στείλω και θερμούς χαιρετισμούς στην εκεί φίλη και αγαπημένη μαγείρισσα κα Στέλλα Σπανού για τον "αγώνα" που δίνει για το προϊόντα της περιοχής) για να γνωρίσετε ένα από τα ωραιότερα κασέρια του τόπου μας.
Ξάνθη...Αλεξανδρούπολη (που είναι το αεροδρόμιο) μισή ώρα δρόμος, ενώ θα σας δοθεί ευκαιρία να δείτε τοπία όμορφα και με χρώμα!

Κασέρι Ξάνθης λοιπόν, προϊόν  Π.Ο.Π.
Το συγκεκριμένο της πίτας μου ήταν από τη τυροκομική μονάδα  Δ. Χατζηιωαννίδη και μου έδωσε πολύ καλή αφορμή για την αφράτη-πικάντικη κασερόπιτα που θα διαβάσετε πιο κάτω.

Αφράτη πικάντικη κασερόπιτα με κασέρι Ξάνθης


Για την κασερόπιτα τα υλικά μου ήταν τα ακόλουθα:

500 γραμ. κασέρι Ξάνθης (δύο συσκευασίες σαν την εικονιζόμενη)
120 γραμ. φέτα μαλακιά (μαλακιά για να βοηθήσει το μείγμα να δέσει)
100 γραμ. τυρί κρέμα,
100 γραμ. ψιλοκομμένες φέτες γαλοπούλας,
2 μεγάλα αυγά,
1/2 πράσινη πιπεριά σε πολύ ψιλοκομμένα καρεδάκια,
1/4  κοφτό κουταλάκι καπνιστή πάπρικα,
1/4 κοφτό κουταλάκι μοσχοκάρυδο τριμμένο,
2 κουταλιές φρέσκο γάλα,
1 πακέτο φύλλο σφολιάτας,
1 κουταλιά γάλα και λίγο τριμμένο κεφαλοτύρι (περίπου 1 κουταλιά της σούπας) για την επιφάνεια της πίτας.

Σ' ένα βαθύ μπολ έτριψα το κασέρι και το ανακάτεψα με όλα τα υπόλοιπα υλικά μου.
Το μείγμα δεν πρέπει να είναι πολύ υγρό, επειδή θα χρησιμοποιηθεί το φύλλο σφολιάτας, οπότε μην προσθέσετε άλλα υγρά (γάλα ή αυγά).

Τα κρεμώδη τυριά (φέτα και ουδέτερο τυρί κρέμα) βοηθούν στο να δέσουν όλα τα υλικά μαζί.

Αφού έκανα αυτή τη διαδικασία και μετά από καλό ανακάτεμα, άφησα το μείγμα σκεπασμένο για δύο ώρες στο ψυγείο, ώστε να ενωθούν τα αρώματα των υλικών.


Μετά, πήρα την σφολιάτα και αφού άνοιξα ελαφρώς το κάθε φύλλο με την βοήθεια μικρού πλάστη, τοποθέτησα το πρώτο φύλλο στο ταψί (στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί) άπλωσα επάνω όλο το μείγμα τυριών και σκέπασα με το δεύτερο φύλλο σφολιάτας.


Χαράκωσα την πίτα,την άλειψα με το τελευταίο γάλα και πασπάλισα την επιφάνειά της με το τριμμένο κεφαλοτύρι.
Αυτή η μικρή λεπτομέρεια στο τέλος, χαρίζει πόντους νοστιμιάς στο φύλλο της πίτας.

Έψησα σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα για 25 περίπου λεπτά, στους 180 βαθμούς, μέχρι που ρόδισε πολύ καλά η επιφάνεια της πίτας και φούσκωσε (σχεδόν διπλασίασε) τον όγκο της.


Και για επιδόρπιο μια τόση νόστιμη πίτα, είχε σαν συνοδεία, τηγανιτά κυδώνια!!
Ένα ακόμη όμορφο ελαφρύ γλυκό, με πλούσιο άρωμα Ελλάδας.με άρωμα βανίλιας και μαστίχας.



Υλικά για το φρουτένιο επιδόρπιο των κυδωνιών:

3-4 μέτρια σε μέγεθος κυδώνια (ή πιο μεγάλα αν θέλετε) πλυμένα, καθαρισμένα και κομμένα σε
φέτες όσο ένα δάχτυλο (ή δύο ανάλογα...)
1 μεγάλο ρόδι για τον χυμό του (στημένο στον στίφτη ή τον αποχυμωτή) χωρίς τα κουκούτσια του.
1 μεγάλο πορτοκάλι επίσης για τον χυμό του,
2 κουταλιές (κοφτές) μαλακό και ανάλατο βούτυρο αγελάδος,
3 κουταλιές καστανή ζάχαρη,
1 κουταλιά κρέμα βαλσάμικο με ρόδι και βανίλια (ένα πολύ ωραίο νέο ελληνικό προϊόν)
1 σφηνάκι λικέρ μαστίχας,
λίγη κρυσταλλική βανίλια,
λίγη κανέλα σκόνη.

Αφού έπλυνα, καθάρισα και έκοψα τα κυδώνια μου  (πρέπει να πω ότι δεν ήταν ιδιαίτερα σκληρά ως ποικιλία) τα έβαλα σε βαθύ τηγάνι μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά σε μέτρια φωτιά.


Συχνά-πυκνά ανακάτευα με ξύλινη σπάτουλα, μέχρι τα κυδώνια μαλάκωσαν, μαγειρεύτηκαν και έγιναν κόκκινα, χάρη στο χρωματισμό τους από το χυμό ροδιού και τη κρέμα βαλσάμικου με ρόδι.
Μια γεύση που σε αφήνει με τις ωραιότερες εντυπώσεις.


Δοκιμάστε όποια από τις δύο συνταγές θέλετε (ή και τις δύο...) κι' αν σας αρέσουν όπως και σ' εμάς δώστε ψήφο εμπιστοσύνης στην συμμετοχή μου για τα Food Blog Awαrds του Βήματος Gourmet, στην κατηγορία των παραδοσιακών γεύσεων που ως χορηγό έχουν την Aegean Airlines.

Καλό βράδυ εύχομαι σε όλες και όλους και Χρόνια Πολλά στις εορτάζουσες και τους εορτάζοντες του επόμενου τριημέρου.

18 σχόλια:

  1. Και η πιτούλα είναι πολύ του γούστου μου αλλά και το επιδόρπιο! Αν τα είχα μπροστά μου και τα δύο δεν θα ήξερα από ποιο να ξεκινήσω, νοστιμιές σίγουρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα δύο με την χάρη τους Αμαλία μου!
      Και φυσικά συνδυάζονται πολύ όμορφα σ' ένα γεύμα με ότι άλλο συμπλήρωμα ενδεχομένως επιθυμεί κάποιος.
      Προσωπικά σε προτρέπω να τα δοκιμάσεις και τα δύο :-)

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα, θα φτιάξω τα κυδώνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ξανθή.
      Να τα φτιάξεις είναι σίγουρα μια πολύ ωραία πρόταση η συγκεκριμένη.

      Διαγραφή
  3. Πάρα πολύ ωραία η κασερόπιτα, λαχταριστή με τα όμορφα υλικά της και το κεφαλοτύρι στο τέλος το κερασάκι στην τούρτα!!
    Τα κυδώνια ένα φοβερό ελληνικό επιδόρπιο!!
    Πηνελόπη μου καλό Σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε όλα έχεις δίκιο Μάχη μου.
      Αλλά τα κυδώνια με το χρώμα τους "έκλεψαν" την παράσταση, καθώς κάποιοι προσπαθούσαν να καταλάβουν με τι τα έχω κάνει.
      Καλό μεσημεροαπόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  4. Το κασέρι Ξάνθης είναι πραγματικά από τα πιο νόστιμα! Το αξιοποίησες περίφημα Πηνελόπη!
    Αλλά και τα κυδώνια, δεν πάνε καθόλου πίσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ καλή μου Χρύσα.
      Επειδή μια αδυναμία στα ελληνικά τυριά την έχω (όχι ότι με τα αλλοδαπά έχω πρόβλημα...) είπα να σας δώσω έναν ωραίο συνδυασμό σε πίτα.
      Τα κυδώνια έχουν άρωμα και χρώμα, οπότε συνιστώ και την δοκιμή τους, σε όποιον το επιθυμεί.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  5. Πω πω βρε Πηνελόπη!
    Νομίζω πραγματικά ότι εδώ μεγαλούργησες (πάλι).
    Θέλω και μεγάλο κομμάτι πίτα και επιδόρπιο :)
    Η πίτα δείχνει φοβερά γευστική (και πώς να μην είναι με τέτοια υλικά) και το επιδόρπιο πολύ πολύ ξεχωριστό!
    Πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τότε να με "αποκαλείς" Μεγάλη Πηνελόπη, Ερμιόνη μου (κατά το Μεγάλη Αικατερίνη ένα πράγμα δηλαδή...) :-)
      Ευχαριστώ σε πολύ για τα καλά σου λόγια. Έλα να σε τρατάρω όποτε θες.
      Και να μου φέρεις μαζί και τις ομορφούλες για να κάνουμε μια όμορφη κοριτσοπαρέα :-)))
      Φιλιά πολλά και καλό απόγευμα να έχετε.

      Διαγραφή
  6. γιαμ γιαμ κ τα 2!!! τελεια η κασεροπιτα!!! τρελενομαι για ψητα κυδωνια κ μου εκανε κλικ το μπαλσαμικο που εβαλες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου, αν σου αρέσουν τα κυδώνια αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο και συνδυασμό υλικών να τον δοκιμάσεις οπωσδήποτε και νομίζω πως θα με δικαιώσεις.
      Καλό σου απόγευμα.

      Διαγραφή
  7. Και πίτα και γλυκό;;;;;;; Ειδικά το κυδώνι το λατρεύω! Ευχαριστούμε για τις συνταγές Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρακαλώ σε Χριστίνα μου.
      Στην διάθεσή σας πάντα :-))
      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  8. Φοβερή πίτα και τρελλαίνομαι για κυδώνια... είναι τα αγαπημένα μου!! Το μπαλσάμικο τους δίνει άλλη νότα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Κική.
      Ειδικά το συγκεκριμένο προϊόν Κική μου, που πρόσφατα ανακάλυψα, το έχω όλως ιδιαιτέρως αγαπήσει. Είναι εξαιρετικό σε επιδόρπιο,σε σαλάτες και σάλτσες. Τέλειο τουλάχιστον για εμένα.

      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα!!!!
    Φοβερή ιδέα το κυδώνι, δεν έχω λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπητέ μου Άρη.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ιδέα, να την δοκιμάσεις... κι' αν τελικά με δικαιώσεις, ρίξε και μια ψήφο εμπιστοσύνης εκεί στα γνωστά βραβεία :-)))

      Διαγραφή