25.10.16

Ψωμί Μπύρας ή αλλιώς το ψωμάκι της Ελένης

Όταν ο καιρός είναι βροχερός και πέφτει Σαββατοκύριακο, με πιάνουν κάτι νεύρα...μα κάτι νεύρα...
Πολλά πράγματα μαζεύονται και πρέπει να βρουν τον χρόνο τους για να πραγματοποιηθούν μέσα σ' αυτό το έρμο το Σαββατοκύριακο. Αλλά φευ η βροχή οπότε δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις...

Όμως ούτε και τις δουλειές του σπιτιού πάλι μπορείς να κάνεις με την άνεσή σου, καθώς ο καιρός είναι εναντίον σου και είναι και όλοι μαζεμένοι μες στο σπίτι. Ένας απ' εδώ...άλλος από εκεί...η τρίτη και καλύτερη μέσα στα πόδια σου συνέχεια για να απαιτεί παιχνίδια και χαδάκια, αφού βόλτα ξέρει πως δεν θα βγει..

Οπότε τι κάνεις;  "Τσάρκα" στα φιλικά blogs και μετά ξεσπάς... ως συνήθως στα ταψιά και τα τηγάνια :-)) έτσι για να βρουν όλα την απαιτούμενη ισορροπία τους.
Καθώς δε, ψωμάκι δεν είχαμε...είπα να σκαρώσω αυτό το γρήγορο με την μπύρα που μας έδειξε η Ελένη με τα Ταξίδια της.

Ψωμί Μπύρας με μαραθόσπορο


Όλα τα υλικά είναι ίδια με όσα μας έγραψε η Ελένη, εγώ απλώς δεν χρησιμοποίησα βούτυρο στο ζύμωμα, αλλά αγνό παρθένο ελαιόλαδο και νομίζω πως ήταν εξίσου γευστικό το καρβελάκι μου.
Το ταψί μου το έστρωσα με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος και ιδού το αποτέλεσμα.




Για ένα κανονικό καρβέλι τα υλικά μου ήταν:
500 γραμ. αλεύρι γ.ο.χ.,
3 κουτ. γλυκού κοφτά Baking Pοwder,
1/2 κοφτό κουταλάκι αλάτι,
1 κουταλάκι ζάχαρη (λιγότερη από της Ελένης) και απλώς στην δική μου περίπτωση ήταν καστανή,
1 κουταλιά κοπανισμένους μαραθόσπορους (για την ζύμη),
1 κουτάκι μπύρας (σε θερμοκρασία δωματίου) δηλαδή 330ml
και τέλος 60-70 γραμ. ελαιόλαδο στην ζύμη (το οποίο πρόσθετα σταδιακά στο πλάσιμο του ψωμιού).

Για το στόλισμα λίγο μαραθόσπορο ακόμη, ολόκληρο αυτή τη φορά και ελάχιστο νεράκι στο οποίο είχα αραιώσει και λίγο μέλι με το οποίο πέρασα την επιφάνεια  του ψωμιού (ή αλλιώς απλώς λίγο βρεγμένα χεράκια) για να κολλήσει ο μαραθόσπορος καλύτερα.


Όλα τα υλικά μέσα σε μια βαθιά λεκάνη για ζύμωμα με το ελαιόλαδο τελευταίο καθώς ζύμωνα.
Σε 10 λεπτά ήταν έτοιμο το καρβελάκι.

Μπήκε στο ταψί στρωμένο με το χαρτί, πάτησα λίγο με τα δάχτυλα για να πάρει ένα ομοιόμορφο σχήμα, κατόπιν έβρεξα λίγο την επιφάνεια, όπως έγραψα πιο πάνω προκειμένου να κολλήσουν οι μαραθόσποροι και τέλος χάραξα 3 μαχαιριές στην επιφάνεια και μπήκε στον φούρνο για ψήσιμο.

Στους 170 (ίσως λίγο παραπάνω) με αέρα και σε 45-50 λεπτά ήταν ζεστό και μοσχομυριστό.


Ότι έπρεπε δηλαδή για το τόσο βροχερό περασμένο Σάββατο.
Δοκιμάστε την συνταγή της φίλης Ελένης, αξίζει πραγματικά τον πολύ ελάχιστο κόπο που θα κάνετε.

12 σχόλια:

  1. Μμμμμμ μύρισε ψωμάκι, γεια στα χέρια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μυρωδιά του ψωμιού όταν ψήνεται Μαρία μου, είναι μοναδική, με όποιο τρόπο κι' αν έχουμε επιλέξει να το φτιάξουμε!
      Να 'σαι καλά :-)

      Διαγραφή
  2. Συνταγή πολύτιμη που θα χρησιμοποιήσω μάλλον πολλές φορές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ έκανα και δεύτερη παραγωγή Αμαλία μου. Είναι εξαιρετικά εύκολη συνταγή και πολύ γρήγορη ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Να την δοκιμάσεις σίγουρα.

      Διαγραφή
  3. Φίλη μου καλή, Πηνελόπη, σ ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη σου και την προβολή των προτάσεών μου! Το εκτιμώ πάρα πολύ!
    Το ψωμάκι σου φαίνεται τέλειο κι ελπίζω ότι σας άρεσε.
    Εμείς το επαναλάβαμε αρκετές φορές.
    Χαιρετισμούς. Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Ελένη μου!
      Κι' εγώ το έκανα και δεύτερη φορά και πήγα κι' ένα πεσκέσι!
      Το μόνο που πρέπει να θυμάμαι είναι να έχω μπύρα στο σπίτι :-))
      Καλό βράδυ και σ' εσάς και καλό 3ήμερο αν και φαίνεται ζόρικο από πλευράς καιρού...

      Διαγραφή
  4. Μμμμμ!! Έφτασε εδώ η μοσχοβολιά του ...κι αυτός ο μαραθόσπορος του χαρίζει απίστευτη νοστιμιά!!
    Συμφωνώ μαζί σου για το Σαββατοκύριακο Πηνελόπη μου και πολύ με τσατίζει όταν πάνε πίσω οι δουλειές!!! Από την άλλη προσπαθώ να το φιλοσοφήσω και να μην αγχώνομαι!!
    Καλό Σαββατοκύριακο και χρόνια πολλά για σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, αυτό με το "άγχος" ακόμη δεν έχω καταφέρει να το ισορροπήσω Κική μου, καθώς ως χαρακτήρας θέλω να γίνονται όλα την στιγμή που τα έχω κατά κάποιον τρόπο "προγραμματίσει" :-(
      Πάντως το ψωμάκι είναι απολαυστικό. Και πρέπει εδώ να σημειώσω ότι έχει επαναληφθεί ήδη δύο φορές μέσα στο διάστημα που πέρασε.
      Καλημέρα και καλή συνέχεια στο 3ήμερό σας και στην εορτάζουσα πόλη σας.

      Διαγραφή
  5. Τι καλύτερο από ένα ωραίο, ζεστό και μοσχοβολιστό σπιτικό καρβελάκι!
    Νομίζω ότι μπορώ εύκολα να το φάω όλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα η μυρωδιά του ζεστού ψωμιού είναι γαργαλιστική Ερμιόνη μου.
      Είτε μέσα στο σπίτι...είτε περνώντας έξω από έναν φούρνο :-)) Πόσο μάλλον αυτού του συγκεκριμένου που προετοιμάζεται γρήγορα και είναι και πεντανόστιμο.

      Διαγραφή
  6. το κανω κ εγω αυτο το ψωμακι!!! δοκιαμσε να βαλεςι κ ελιες φετα λιαστη ντοματα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίες ιδέες ρίχνει Αναστασία μου. Και σε μικρά ψωμάκια θα έχει επιτυχία τούτη η συνταγή. Για σερβίρισμα σε τραπέζι ή μπουφέ.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή