16.10.14

Σαρδέλες με pesto λιαστής ντομάτας και μαϊντανού

Οι σαρδέλες είναι από το πιο θρεπτικά και υγιεινά ψάρια, αλλά σε άλλους αρέσουν πολύ και σε άλλους καθόλου... ούτε να τις "μυρίσουν" δεν θέλουν!
Σε όποια από τις δύο κατηγορίες κι' αν ανήκετε, προτείνω να δοκιμάσετε να τις φτιάξετε με τον τρόπο που παραθέτω πιο κάτω και θέλω να ελπίζω πως θα τις ευχαριστηθείτε.


Υλικά για 2-3 άτομα
1/2 κιλό σαρδέλες πλυμμένες και καθαρισμένες,
7-8 κομμάτια λιαστής ντομάτας,
1/3 ματσάκι μαϊντανού,
2-3 σκελίδες σκόρδο,
10-12 αμύγδαλα με τη φλούδα,
πιπέρι, αλάτι με προσοχή
και ελαιόλαδο.


Αρχικά καθαρίζετε και αποκεφαλίζετε τις σαρδέλες. Με τον τρόπο αυτό βγαίνουν πιο εύκολα και τα εντόσθια τους.
Τις πλένετε καλά και τις αφήνετε να στραγγίζουν. Όσο στραγγίζουν κάνετε και την σχετική λάτρα στον νεροχύτη σας :-))
Στη συνέχεια, λαδώνετε ελαφρώς αντικολλητικό τηγάνι και στρώνετε τις σαρδέλες στην σειρά.


Ετοιμάζετε το pesto, αλέθοντας αρχικά την λιαστή ντομάτα με μια κουταλιά ελαιόλαδο, στο multi.
Και το ρίχνετε πάνω στις σαρδέλες.
Κατόπιν κόβετε το σκόρδο σε κομματάκια καθώς και τον μαϊντανό. Μαζί με τα αμύγδαλα και μια κουταλιά ελαιόλαδο τ' αλέθετε (στο multi πάντα).
Με την σειρά του πάνω στις σαρδέλες και αυτό το μείγμα.


Ανακατεύετε ελαφρώς, αλατίζετε ελάχιστα γιατί η λιαστή ντομάτα έχει ήδη αλάτι, πιπερώνετε και ρίχνετε λίγο λάδι ακόμη από επάνω.
Εάν έχει μείνει λίγο υλικό στο multi από την τελευταία χρήση του, το ξεπλένετε μια-δυο κουταλιές νεράκι και το ρίχνετε μέσα στο τηγάνι.
Κουνάτε λίγο το τηγάνι για να ανακατευτούν τα υλικά και τηγανίζετε για 7-8 λεπτάκια.
Καθώς τηγανίζετε να προσέχετε και να κουνάτε δυο-τρεις φορές το τηγάνι, για να μην κολλήσουν τα ψαράκια και τα υπόλοιπα υλικά.


Σερβίρετε με ζεστό και φρέσκο ψωμί, ως απαραίτητη προϋπόθεση, καθώς η συγκεκριμένη σάλτσα το χρειάζεται. Καθώς και λίγα φυλλαράκια φρέσκου μαϊντανού.
Ο τελευταίος, πέρα από το ντεκόρ, θα χρησιμεύσει όταν τελειώσετε το φαγητό. Μπορείτε να τον μασήσετε γιατί με το άρωμα και την δροσιά του θα καθαρίσει την γεύση του ψαριού και του σκόρδου από τον ουρανίσκο και το στόμα σας.
Καλή σας απόλαυση. 

23 σχόλια:

  1. Μμμμμ σαρδελίτσες προχωρημένες!!!
    Τέλειες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως "προχό" λοιπόν πρόταση, Πέπη μου, συνιστώ την άμεση δοκιμή της :-))

      Διαγραφή
    2. πρόσφατα έφτιαξα!Δεν με προλαβες να μου δώσεις τα φώτα σου,μου άνοιξες την όρεξη! την κρατάω την μοσχομυριστη συνταγή σου!

      Διαγραφή
  2. Εμείς αγαπάμε τις σαρδέλες οικογενειακώς.Θέλαμε τον χρόνο μας να συμφιλιωθούμε με το ψαράκι,αλλά τελικά το καταφέραμε!
    Θα υιοθετήσω την ενδιαφέρουσα πρόταση σου Πηνελόπη μου!!!Μου αρέσουν τα μεσογειακά υλικά που μεταχειρίστηκες και έδωσαν αυτή τη ΄΄δροσερή΄΄γευστική εικόνα!
    Είναι ένα ελαφρύ πιάτο και ιδιαίτερα υγιεινό και για αυτούς που δύσκολα πείθονται για τη δοκιμή,αποτελεί μία εναλλακτική και θελκτική συνταγή!
    Φιλιά πολλά,πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία τα έγραψες Φωτεινή μου!
      Κι' εγώ τον ήθελα τον χρόνο μου, ομολογώ, γιατί μάλλον μου "μύριζαν" πολύ. Αλλά έχω πια καταφέρει να κάνω μικρά θαύματα μαζί τους :-))
      Φιλιά και χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  3. Νόστιμες!
    Μας αρέσουν οικογενειακώς και ευκαιρία να δοκιμάσουμε και μια άλλη εκδοχή τους.

    Φιλιά Πηνελόπη μου, καλό απόγευμα!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά νομίζω πως αξίζουν μ' αυτήν την εναλλακτική δοκιμή, Ζαμπία μου.
      Κάτι τελείως διαφορετικό από όσα ενδεχομένως έχεις κάνει με τούτο το ψαράκι.

      Φιλιά και καλό Σαββατόβραδο να έχετε.

      Διαγραφή
  4. Εμένα μου αρέσουν τόσο πολύ οι σαρδέλες, και μ' αρέσει να δοκιμάζω και πολλές γευστικές παραλλαγές τους! Και η συγκεκριμένη, με τη λιαστή ντομάτα μου φαίνεται ιδανική!
    Φιλιά Πηνελόπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορώ να πω, πως είναι και ιδανική, για όσους αρέσκονται σε δοκιμές Χρύσα μου.
      Και είχε μεγάλη επιτυχία, μέχρι που ζητήθηκε σύντομα "επανάληψη" από τον μεγάλο άνδρα της οικίας μας!!

      Διαγραφή
  5. Εξαιρετική η εκδοχή σου, Πηνελόπη μου!
    Μας αρέσουν πολύ οι σαρδέλες και θα δοκιμαστεί η πρότασή σου.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την δοκιμάσεις καλή μου Ελένη.
      Θα περιμένω πραγματικά να μου πεις εάν σας άρεσε.
      Φιλιά πολλά κι' από εμάς.

      Διαγραφή
  6. Η σαρδελίτσα είναι νοστιμότατη και πρέπει να τη τρώμε συχνά! Πηνελοπίτσα σέρβιρε ένα πιάτο και έφτασαα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πότε λες να κοπιάσεις Λίλια μου;

      Να σου ετοιμάσω μεριδούλα περιποιημένη και με ψωμάκι φρεσκοψημένο, όπως της φωτογραφίας :-)

      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  7. Πολύ επιτυχημένη εκδοχή! Θα τη δοκιμάσω, μου αρέσουν οι σαρδέλες συν ότι είναι ιδιάιτερα υγιεινές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμαλία μου, εγγυημένα συνιστώ την δοκιμή τους.
      Είναι κάτι τελείως διαφορετικό που ωστόσο ταιριάζει εκπληκτικά με το ταπεινό αυτό ψαράκι.
      Καλό βράδυ εύχομαι.

      Διαγραφή
  8. Λατρεύω τη σαρδέλα όπως και να είναι φτιαγμένη.
    Είναι εξαιρετικό αυτό το λιπαρό ψαράκι.
    Φοβερή η εκοδχή σου. Τα υλικά σου είναι ένα κι ένα και είμαι σίγουρη για την νοστιμιά αυτού του πιάτου.
    Θα ήθελα πολύ να το δοκίμαζα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν λοιπόν είσαι λάτρης της σαρδελίτσας Χρυσαυγή μου, μην αφήσεις αυτήν την ευκαιρία δοκιμής να πάει χαμένη.
      Νομίζω πως θα με δικαιώσεις :-))
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  9. Υπέροχες!
    Καλό Ξημέρωμα
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά (και χωρίς καμία δόση εγωισμού) νομίζω πως ήταν από τις καλύτερες εκδοχές, που έχω φτιάξει ποτέ με σαρδελίτσες.
      Μένει να κάνετε κι' εσείς δοκιμές και να μου πείτε εντυπώσεις Αριάδνη.

      Διαγραφή
  10. Καταναλώνουμε πολύ ψάρι χωρίς καμία σχεδόν διάκριση!!!! Η πρότασή σου Πηνελόπη μου δείχνει πραγματικά εξαιρετική!!!! Έχει υπέροχα υλικά που βοηθούν να εξομαλυνθεί η αντιαισθητική (για κάποιους) μυρωδιά και γεύση του!!!!
    Καλό μεσημέρι να έχετε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την, Καλώς την!!!
      Συντέκνισσα εύχομαι τα καλύτερα...

      Ελπίζω να την φτιάξεις τούτη την ρετσέτα, και να μου πεις αν τελικά είχα δίκιο, που την μοιράστηκα μαζί σας.

      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  11. Τέλειο φαγητό!!!
    Καλό βράδυ
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ απλώς θα πω, ότι ήταν από τα καλύτερα φαγητά του τελευταίου 15πενθημέρου που έχω φτιάξει για την οικογένεια.
      Και πραγματικά πιστεύω πως αξίζει να το δοκιμάσετε Στέλλα μου.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή