7.3.17

Μια ομελέτα όλο γεύση

Δύο ώρες και μισή με το στόμα ανοικτό και νάρκωση από τη μια πλευρά... δεν σου αφήνουν και πολλά περιθώρια σκέψης :-(
Μην σας πω ότι δεν σου αφήνουν καν περιθώρια να νοιώσεις ότι πεινάς... αλλά πεινάνε οι άλλοι γύρω σου, οπότε πρέπει κάτι να κάνεις.

Οι ομελέτες φούρνου νομίζω ότι είναι από τα πιο ωραία φαγητά για την αξιοποίηση υλικών, εάν έχει ξεμείνει μικρή ποσότητα από διάφορα λαχανικά, ρύζι, μακαρόνια, αλλαντικά, τυράκια και, μπορεί να έχει κανείς εύκολα και γρήγορα ένα νόστιμο φαγητό για το μεσημεριανό του, πλάι σε μια ωραία πράσινη σαλάτα.
Κι' αν του περισσέψει μετά ομελέτα την κάνει γέμιση για το σάντουιτς που θα καλύψει την όποια πείνα του βραδινού ή του δεκατιανού ...
Άμα είσαι "πρησμένη" και "πονεμένη" τέτοια σκέφτεσαι καθ' οδόν από τον οδοντίατρο στο σπίτι, προκειμένου να ξεμπερδεύεις.

Έτσι λοιπόν με το  που ξέμεινε ρύζι  από το φαγητό της προηγούμενης (κρεατικό κατατσαρόλας με πιλάφι) η ομελέτα ήταν σχεδόν "μονόδρομος" :-))

Ομελέτα φούρνου με ρύζι, φρέσκα μανιτάρια και χωριάτικο λουκάνικο


Υλικά για μια κανονική φόρμα με αποσπώμενο πάτο (ή ένα αντίστοιχο ταψί φούρνου στρωμένο με χαρτί ψησίματος).
250 γραμ. φρέσκα μανιτάρια καθαρισμένα και κομμένα σε μεγαλούτσικα κομμάτια,
100 γραμ. ψιλοκομμένο χωριάτικο λουκάνικο (που επίσης είχε μείνει από άλλη μέρα)
100 γραμ. ρύζι βρασμένο,
1/2 κουταλάκι κάρυ γλυκό,
1/2 κουταλάκι αποξηραμένο εστραγκόν (ή μαϊντανό και δυόσμο μαζί)
1/2 κουταλάκι αλάτι,
1/3 κουταλάκι πιπέρι τριμμένο,
4 μεγάλα αυγά,
2 κουταλιές σούπας γάλα φρέσκο,
3-4 κουταλιές τριμμένο κεφαλότυρι,
2 κουταλάκια κορν φλάουερ,
1 κουταλιά κρύο νερό,
2-3 κουταλιές ελαιόλαδο.

Σε μια σοτέζ έβαλα το λάδι να ζεσταθεί παρέα με το κάρυ και το εστραγκόν, μόλις πήραν να μυρίζουν τα μπαχαρικά έριξα μέσα τα μανιτάρια να σοταριστούν για 4-5 λεπτά, ανακατεύοντας συνεχώς.
Τα κομμάτια τα άφησα μεγαλούτσικα όπως έγραψα, γιατί ήθελα να διακρίνονται μέσα στο σύνολο της ομελέτας μου.
Κατόπιν πρόσθεσα και το ψιλοκομμένο λουκάνικο
Σοτάρισμα για 2-3 λεπτά ακόμη και κατέβασα από την φωτιά.
Έριξα μέσα το ρύζι, το αλάτι, το πιπέρι και ανακάτεψα καλά, αφήνοντας να κρυώσουν για λίγο.


Όσα το πιο πάνω μείγμα περίμενε, μέσα σε βαθύ μπολ χτύπησα τ' αυγά μαζί με το γάλα και το κορν φλάουρ διαλυμένο στο κρύο νερό. Κατόπιν έριξα και το τριμμένο κεφαλοτύρι κι ανακάτεψα εκ' νέου.


Σε μια φόρμα στρογγυλή με αποσπώμενο πάτο, έστρωσα σταυρωτά δύο κομμάτια αντικολλητικό χαρτί έτσι ώστε να καλύπτονται καλά τα πλαϊνά και να μην έχω απώλειες κατά το ψήσιμο.


Έβαλα μέσα το μείγμα μανιταριών-ρυζιού-λουκάνικου και από πάνω έριξα το μείγμα αυγών-τυριού.
Ανακάτεψα με ένα κουτάλι και μετά φούρνο.
Έψησα με αέρα στους 180 βαθμούς για 25 περίπου λεπτά, μέχρι που φούσκωσε και ρόδισε παντού η ομελέτα φούρνου.


Έκλεισα τον φούρνο, άφησα να σταθεί για 7-8 λεπτά και μετά έβαλα την φόρμα μέσα σ' ένα μεγαλύτερο ταψί, άνοιξα το δαχτυλίδι, κατέβασα το αντικολλητικό χαρτί και έκοψα κομμάτι για όλους γύρω από το τραπέζι.

Απλή, γρήγορη και πολύ ευέλικτη συνταγή αφού μπορείτε να την φτιάξετε με ότι διαθέτετε, ενώ είναι και "μαλακή" τροφή για τα πονεμένα δόντια και ούλα :-))
Αφήστε που μου άφησε περιθώρια χρόνου για να σκεφτώ του μενού για την γιορτή του Θ. και έτσι να καταφέρω να συνδυάσω τα πάντα μέσα σ' ένα μόνον 24ωρο.

10 σχόλια:

  1. περαστικα σου Πηνελοπη μου.τουλαχιστον αποζημιωσες τον ευατο σου για την υπομονη σου για αυτες τις 2 ωρες.και λειτουργησε και η ανακυκλωση.πολλα φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Λίτσα.
      Ευτυχώς ξεμπέρδεψα...με τα δόντια και τα "ματορέματά" τους και πάμε γι' άλλα νόστιμα ελπίζω.
      Χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  2. Ο οδοντίατρος είναι εξαντλητικός κάποιες φορές, και εγώ δεν μπορώ να συνέλθω μετά από μία μεγάλη επίσκεψη. Αλλά η ιδέα την ομελέτας στον φούρνο είναι πολύ έξυπνη! Και μπορεί ο καθένας εύκολα να αυτοσχεδιάσει με τα υλικά που του αρέσουν!

    Καλημέρα και Περαστικά Πηνελόπη :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρα "καταλαβαινόμαστε" καλά Άρη μου!
      Και ήταν τρεις επισκέψεις με διαφορά ολίγων ημερών μέχρι να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία...
      Γρήγορα και απλά για να ξεμπερδεύω φίλε μου :-)))
      Σ' ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  3. περαστικα!!! τα περασα κ γω πριν λιγες μερες με τους φρονιμητες! να βλεπεις του αλλους να τρωνε κ εσυ να μημπορεις! πίκρα!
    ομελεγαμε ρυζιδν εχω δοκιμάσει! αλλα φαινεται τοσο ωραια και χορταστικη ειδικα αν δε μπορεις να μασησεις! θα το εχω στ αυποψην για την επομενη φορα που θα περισσεψει ρυζι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ, Παναγία μου.
      Είναι να μην σου "κάτσει το λαχείο" Αναστασία μου. Άντε καλά ξεμπερδέματα και για τις δυο μας εύχομαι.
      Είναι ωραία πρόταση, μην σου πω, ότι αξίζει να φτιάξεις λίγο ρύζι πάρα πάνω, για να κάνεις κι' εσύ τις δικές σου δοκιμές.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  4. Περαστικά σου. Δεν έχω εμπειρία από οδοντίατρο, οπότε δεν μπορώ να ξέρω αλλά για να παραπονιούνται όλοι τόοοοοσο όλο και κάτι μπορώ να συμπεράνω. Μου αρέσουν πολύ τα φαγητά που προκύπτουν από ότι μας έχει περισσέψει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις εμπειρία από οδοντίατρο!!! Ανήκεις στους άκρως τυχερούς και μοναδικούς ανθρώπους Ευαγγελία μου. Είναι μια ταλαιπωρία κάθε φορά που προκύπτει πρόβλημα που χρειάζεται χρόνο και ειδική αγωγή... άστα να πάνε!
      Η ανακύκλωση είναι κάτι που κι' εγώ εφαρμόζω πολλές φορές στην κουζίνα μου.

      Διαγραφή
  5. Ο οδοντίατρος είναι ενίοτε από τις πιο οδυνηρές εμπειρίες, οπότε συ κατανοώ απόλυτα και σε συμπονώ αμέριστα Πηνελόπη μου! Περαστικά να είναι και εύχομαι να μην ξαναχρειαστεί να τον δεις για πάρα-΄πάρα πολύ καιρό! Η ομελέτα έχει όλα τα υλικά που μου αρέσουν και θα την υιοθετήσω πολύ σύντομα ακριβώς έτσι όπως την δίνεις εσύ, είναι όλα της αρεσκείας μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αμαλία μου, σ' ευχαριστώ για την συμπαράσταση και ελπίζω η ευχή σου να πιάσει...και πέρα από τον καθιερωμένο έλεγχο, να αργήσω να ξαναδώ την πολυθρόνα του :-)

      Να την φτιάξεις γιατί νομίζω ότι είναι ωραία, γρήγορη και πολύ νόστιμη.

      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή