22.3.17

Ρυβυθάδα ...διαφορετική και χορτοφακική

Δεν μπορώ να πω, ότι διατηρώ με ευλάβεια την νηστεία όλης της Σαρακοστής, αλλά αποφάσισα ότι όσο περισσότερο μπορώ να "αποδιώχνω" το κρέας από τα μαγειρέματά μου θα το κάνω.
Δεν μπορώ να πω βέβαια το ίδιο για το τυρί και το γάλα (αυτό μόνον τη Μεγάλη Εβδομάδα) αλλά πάντως καλή θα είναι και αυτή η "αποτοξίνωση" που θα καταφέρω να κάνω...
Κάπως έτσι μπήκε και το φαγάκι που θα δείτε πάρα κάτω...στο τσουκάλι μας.
Το μικρό "στριμαδάκι" δεν δέχτηκε καν να δοκιμάσει...
Χρυσό τον έκανα, αλλά  μπα...
Το μεγάλο πάλι, το έφαγε με σχετική ευχαρίστηση, καθώς φαίνεται πως είχε μεγάλη πείνα...ερχόμενος από τη δουλειά.
Προσωπικά το λάτρεψα, καθώς έγινε πάρα πολύ εύκολα (μεγάλο πλεονέκτημα για ένα φαγητό, να μην είναι μπελαλίδικο για την μαγείρισσα που ταυτόχρονα έχει και άλλα πολλά να κάνει εντός και εκτός σπιτιού...)
Όσο για γεύση, ήταν αυτό ακριβώς που προσωπικά είχα επιθυμήσει να φάω.
Είπαμε, πρέπει να μαγειρεύουμε και για τις δικές μας επιθυμίες, όχι μόνο όσων μας περιβάλλουν :-)

Ρεβύθια με σπανάκι και φινόκιο




Υλικά για 3-4 άτομα
250 γραμ. ρεβύθια με την φλούδα,
1 μέτριο κρεμμύδι κόκκινο ψιλοκομμένο,
1/2 κεφάλι (γιατί ήταν μεγάλο) φινόκιο, επίσης ψιλοκομμένο,
300 γραμ. σπάνακι σε φύλλα (κατεψυγμένο - έτοιμο και καθαρισμένο δηλαδή...)
2 δαφνόφυλλα,
1/2 φλιτζανιού ελαιόλαδο
2/3 φλιτζανιού χυμό ντομάτας,
1/3 φλιτζανιού κρασί ροζέ (ή λευκό)
1/2 κουταλάκι πάπρικα γλυκιά,
1/2 κουταλάκι κάρυ γλυκό,
1/3 κουταλάκι πιπέρι τριμμένο,
1/3 κουταλάκι αλάτι (ή λίγο περισσότερο αν το θέλετε πιο αλατισμένο το φαί)
1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού,
1 κουταλάκι ρίγανη αποξηραμένη.

Η συνταγή έχει τις ρίζες της στην απλή μεσογειακή διατροφή και θα την βρείτε σε πολλές εκδοχές.
Άλλοτε ως σούπα, άλλοτε ως φαγάκι στο φούρνο, άλλοτε με ντομάτα, άλλοτε με λεμόνι.
Διαλέγετε και παίρνετε...
Συνδύασα υλικά που είχα διαθέσιμα και που πίστευα πως θα αρέσουν και στα παλικάρια και προχώρησα στην εκτέλεση.

Από την προηγούμενη ημέρα μούλιασα 250 γραμμάρια ρεβύθια (με την φλούδα) σε κρύο νερό, το οποίο άλλαξα δύο φορές μέσα στην διάρκεια των 16 ωρών που τα μούλιαζα.


Την επομένη το πρωί (πρωινός τύπος η μαγείρισσα..) τα έβαλα να βράσουν σε ελαφρώς αλατισμένο νερό μαζί με 2 φύλλα δάφνης και μετά από μία ώρα και μισή ήταν έτοιμα (δοκίμασα ένα για να δω εάν είχε βράσει) και το νερό το έχυσα.
Τα ξέπλυνα ελάχιστα με νερό από τη βρύση και τ' άφησα στην άκρη για χρήση πιο μετά.


Κατά τις 12 το μεσημέρι πια, έβαλα σε βαθύ τηγάνι το ελαιόλαδο να ζεσταθεί μαζί με την πάπρικα και το κάρυ, έριξα το ψιλοκομμένο κρεμμύδι για σοτάρισμα και στα 3-4 λεπτά έριξα και το ψιλοκομμένο φινόκιο.
Άφησα να μαγειρευτούν καλά για 5-6 λεπτά και μετά έβαλα και το σπανάκι.
Στη δική μου περίπτωση ήταν κατεψυγμένο (πλυμμένο, καθαρισμένο, έτοιμο...) αλλά φυσικά μπορείτε να βάλετε και φρέσκο αφού κάνετε όλη την προαπαιτούμενη διαδικασία.


Καλό ανακάτεμα για να αρχίσει να μαλακώνει το σπανάκι και κατόπιν πρόσθεσα τον χυμό ντομάτας. Εκ' νέου ανακάτεμα και τώρα μπήκε το κρασάκι παρέα με τα βρασμένα ρεβύθια.
Συχνά-πυκνά ανακάτεμα μέχρι ν' αρχίσουν να εξατμίζονται τα πρώτα υγρά...
Αλάτι, πιπέρι , ρίγανη και χυμό λεμονιού και σε 8-10 λεπτά αργότερα, όλα έτοιμα.
Έσβησα τη φωτιά, άφησα το φαγητό να ηρεμήσει για 15 λεπτά και έτοιμο για σερβίρισμα.
Ωραία πρόταση και χορταστική, παρέα με φρέσκο ψωμάκι και λίγο ροζέ κρασάκι από δίπλα (για τους μεγάλους).
Κάντε μια δοκιμή και θα βρείτε εμπρός μια διαφορετική, χορτοφαγική ρεβυθάδα, ότι πρέπει για την περίοδο της νηστείας. για όσους νηστεύουν, αλλά και μια ωραία εναλλακτική στα καθημερινά μας μαγειρέματα.

16 σχόλια:

  1. Τα όσπρια είναι από τις αγαπημένες μου κατηγορίες φαγητού Πηνελόπη :)
    Ειδικά τα ρεβίθια τα τρώω πολύ ευχάριστα σε κάθε παραλλαγή. Εδώ που συνδυάζονται με το σπανάκι γίνονται ακόμα πιο θρεπτικά.
    Και πραγματικά, παρέα με φρέσκο ψωμί, το συγκεκριμένο πιάτο πρέπει να είναι απλά επικό!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι παραλλαγές Ερμιόνη μου και για εμένα είναι πάντα ευχάριστες καθώς δεν μου αρέσει να τρώω συνέχεια τα ίδια και τα ίδια, ειδικά όταν μιλάμε για κλασσικές μαγειρικές με όσπρια.
      Καλημέρα και πολλά φιλιά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  2. αχ Πηνελοπη μου κατι τετοιοι τυποι υπαρχουν και στο δικο μου σπιτι.οπου τρωνε μεν οσπρια αλλα με την κλασσικη εκδοχη.ουτε λογος για παραλλαγες.ουτε τα ρεβυθια φουρνου δεν καταδεχτηκαν να δοκιμασουν και ηταν και με λουκανικα.μονο αυτα φαγανε.οποτε μονο για μενα οπως πολυ σωστα ειπες.τα φιλια μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταλαβαινόμαστε Λίτσα μου...
      Είναι πάντα το "κοινό" μας με τις δικές του ιδιαίτερες προτιμήσεις και απαιτήσεις, αλλά προσωπικά θα προσπαθώ πάντα να τους κάνω να δοκιμάσουν και κάτι διαφορετικό...
      Καλημέρα και καλή δύναμη σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. ΑνώνυμοςΜαρτίου 23, 2017

    μεσογειακη διατροφη με καρυ βλεπω για πρωτη φορα, οι πακιστανοι και ινδοι εγιναν μεσογειοι,αλλα θαυμα ελληνικοανατολιτικο. Και μετα διαμαρτυρονται οι ελληνες οταν δεν τους λενε ευρωπαιους. Αλλα ξεχασα το εφερε ο Οδυσεας συμφωνα με τον Ομηρο στην ΠΕΝΕΛΟΠΗ ΤΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα ΑΝΩΝΥΜΟ σχόλιο όπως αυτό, θα ήταν ίσως καλύτερο να έχει την τύχη της διαγραφής και όχι της ανταπάντησης.
      Αλλά επειδή το έχετε κάνει και άλλες φορές να σχολιάσετε εδώ την χρήση του μπαχαρικού, την έλλειψη γνώσης ιστορικών γεγονότων... και ταυτόχρονα να είστε άκρως ειρωνικός (ή ειρωνική - ποιος να ξέρει....) με το όνομά μου παραφράζοντάς το, είπα να σας δώσω μια απάντηση.

      Μην μπαίνετε στον κόπο να διαβάζετε τα όσα γράφω σε τούτο το blog, αφού το μόνο που ψάχνετε είναι να "τσιμπήσει" η κάτοχος και να ξεκινήσετε έναν ωραίο "εμφύλιο" προκειμένου να ικανοποιήσετε το "εγώ" σας και την "πανσοφία" σας!

      Αφού δεν σας αρέσουν, δεν τα μαγειρεύετε, δεν τα δοκιμάζετε ... γιατί να τα σχολιάζετε;
      Πάρτε "τα κουβαδάκια" σας και σ' άλλη παραλία, παρακαλώ πολύ!

      Το σχόλιο θα παραμείνει, αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν θα τύχει άλλης απαντήσεως, μην το προσπαθήσετε εκ' νέου.

      ΠΕΝΕΛΟΠΗ!!!

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετική πρόταση το πιάτο σου Πηνελόπη! Και μόνο που το βλέπω δεν κρατιέμαι να το ετοιμάσω και εγώ! Παρόλες τις...ενστάσεις για τη χρήση του κάρυ που βλέπω διατυπωμένες, εγώ εγκρίνω και επαυξάνω που λένε, το κάρυ και ο κουρκουμάς είναι από τα πιο αγαπημένα μου μπαχαρικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμαλία μου κι' εγώ αγαπώ ιδιαίτερα τα μπαχαρικά που αναφέρεις και σε μικρές ποσότητες ισορροπούν ωραία σε πολλά φαγητά μας.
      Τώρα για τις ενστάσεις, τι να πω πια...
      Καλή εβδομάδα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  5. Tα ρεβύθια τα τρώω όπως και να είναι Πηνελόπη μου.
    Ιδιως όταν ''ανακατεύονται'' και με άλλα υλικά είναι ακόμα πιο ωραία.
    Η δική σου εκδοχή με σπανάκι και κάρυ είναι πολύ ωραία.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Marion τα ρεβύθια όπως και οι φακές είναι πολύ "ευέλικτα" όσπρια και είναι κρίμα να μην τους δίνουμε την προσοχή που τους αξίζει και να μην τα "πηγαίνουμε" και λίγο πιο πέρα από τα πιο γνωστά σε όλους μας φαγητά.
      Το συγκεκριμένο,πιστεύω ότι είναι από τα ωραία και νόστιμα χορτοφαγικά φαγητά μας.
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλή σου εβδομάδα.

      Διαγραφή
  6. φτιάχνω πολύ συχνά ρεβίθια οπότε πάντα χρειάζομαι νέες συνταγές. πολύ ενδιαφέρουσα η πρόταση σου και θα τα δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευαγγελία μου κι' από εδώ σου εύχομαι χρόνια πολλά για την γιορτή σου.
      Ελπίζω αν κάνεις την δοκιμή και με τούτη τη συνταγή και να σας αρέσει, όπως τουλάχιστον άρεσε σ' εμένα.
      Καλή εβδομάδα και καλό σου απόγευμα.

      Διαγραφή
  7. Φασταστική ρεβυθάδα!! Μου αρέσει πολύ με τα χορταρικά και με τα μπαχαρικά!! Θα τη δοκιμάσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την κάνεις και να μας δώσεις εντυπώσεις, Πέπη μου.

      Διαγραφή
  8. Πω πω! Αυτό Πηνελόπη πρέπει να το φτιάξω σύντομα! Φαίνεται καταπληκτικό!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου και από εσένα θα περιμένω εντυπώσεις και σχολιασμό...
      Τους χαιρετισμούς μου.

      Διαγραφή