9.3.17

Τούρτα σοκολάτα ή παραδοσιακό μωσαϊκό σε μορφή τούρτας

Το έγραψα και σε προηγούμενη ανάρτηση πως οι περισσότεροι foodbloggers που παρακολουθώ διαβάζοντας τους και σχολιάζοντάς τους, αποτελούν πηγή έμπνευση και για δικές μου δημιουργίες.
Είναι αυτή η χαρά που σε ξεσηκώνει όταν βλέπεις κάτι γαργαλιστικό και θέλεις να το δοκιμάσεις...
Είναι και η περιέργεια για να δεις αν θα καταφέρεις να πλησιάσεις έστω και λίγο το "οπτικό" αποτέλεσμα που σου δείχνουν με τις υπέροχες φωτογραφίες που ανεβάζουν για να συνοδεύσουν τα πονήματα της κουζίνας τους...
Είναι πρόκληση, όπως και να το δει κανείς :-))
Η πιο πρόσφατη πρόκληση ήρθε από την Νανά ή αλλιώς Kouzinista, με την τελευταία της ανάρτηση (αλήθεια γιατί έχεις τόσο καιρό να μας γράψεις κάτι Νανά; Ελπίζω όλα να είναι καλά).

Στο σπίτι μας είχαμε διπλή γιορτή. Δύο Θοδωρήδες...αλλά είχαμε και γενέθλια μιας ανηψιάς, οπότε το κέρασμα έπρεπε να είναι διπλό και τριπλό μην σας πω, πέρα από τα αλμυρά μας εδέσματα.
Και όντως έτσι έγινε (κι' ας μην είχα και πολύ χρόνο στη διάθεσή μου καθώς ένα δόντι με γέφυρα...είπε να μου την χαλάσει τη διάθεση το τελευταίο διάστημα...).
Δύο γλυκά. Δύο τούρτες.
Μια με την μορφή cheesecake φράουλας με τη συνταγή που θα δείτε εδώ.
Αλλά και μια σοκολατένια με την συνταγή του κορμού-τούρτα της Νανάς, απλώς λίγο πιο εμπλουτισμένη με κάποια πρόσθετα υλικά από τη πλευρά μου.

Τούρτα σοκολάτα-κορμός ή αλλιώς παραδοσιακό μωσαϊκό σε τούρτα


Για μια κανονική φόρμα κέικ με έλασμα και αποσπώμενο πάτο τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν τα ακόλουθα:

Για το κύριο σώμα της τούρτας ή τη γέμιση ας την πούμε:
300 γραμ. σοκολάτα κουβερτούρα 60% κακάο,
3/4 φλυτζανιού κρέμα γάλακτος πλήρη,
200 γραμ. πραλίνα φουντουκιού,
200 γραμ. ταχίνι σοκολάτας,
200 γραμ. κρεμώδες τυρί,
150 γραμ. ψημένο φουντούκι (ανάλατο) αλεσμένο σε χοντρά κάπως κομμάτια,
2 κουταλάκια ξύσμα πορτοκαλιού,
2 συσκευασίες μπισκότα πτι μπερ σπασμένα.

Για την βάση
10-12 μπισκότα πτι μπερ ολόκληρα,
3 κουταλιές γαλά,
2 κουταλάκια λικέρ του καφέ.

Για το γλάσο
Σοκολατένιο γλάσο τύπου γκανάζ (με 180 γραμ. λιωμένη κουβερτούρα, 2 κουταλιές κρέμα γάλακτος, 2 κουταλιές πραλίνα φουντουκιού και μια μικρή κουταλιά βούτυρο).

Για τη διακόσμηση (στη δική μου περίπτωση)
Λευκές ελιές με πορτοκάλι εντός τους και λίγο τριμμένο φυστίκι Αιγίνης.


Αν θα διαβάσετε το post της Νανάς θα δείτε πως τα πράγματα ως προς την εκτέλεση είναι πολύ μα πάρα πολύ απλά. Απλώς χρειάζεται λίγος χρόνος για να παγώσει το κυρίως σώμα της τούρτας, ώστε μετά το ξεφορμάρισμά του από το δαχτυλίδι και τον πάτο της φόρμας να γίνουν όλα εύκολα, ως προς το γλασάρισμα και τον διάκοσμο.


Προσωπικά την ξεφορμάρισα μετά από 6 ώρες  παραμονής της στο ψυγείο, αλλά την άφησα με την μεμβράνη στην επιφάνεια μέχρι την επόμενη μέρα το μεσημέρι οπότε και έκανα το γλασάρισμα και το τελικό ντεκόρ. Όση έμεινε μετά την γιορτή μας,  την έβαλα σε τάπερ στο ψυγείο και όταν θέλω να την σερβίρω κόβω κομματάκι και το αφήνω για λίγο εκτός και έρχεται σε θερμοκρασία δωματίου, όπου μαλακώνει και αναδεικνύονται όλα της τ' αρώματα.


Υ.Γ.  Χωρίς την προσθήκη του τυριού κρέμα,του βούτυρου στο γλάσο,  του γάλακτος για το βρέξιμο των μπισκότων της βάσης (που μπορεί ν' αντικατασταθεί με κάποιο φυτικό γάλα π.χ. αμυγδάλου) καθώς και με μπισκότα που δεν περιέχουν ενδεχομένως αυγά και βούτυρο, μπορεί να γίνει κάλλιστα ένα νηστίσιμο γλυκό.

13 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Η ιδέα ανήκει στην φίλη Νανά, Ευαγγελία μου. Και πραγματικά είναι εξαιρετική για μια ωραία σπιτική σοκολατένια τούρτα.

      Διαγραφή
  2. να τους χαιρεστε ολους.απο τα υλικα και μονο σουπερ η τουρτα.δελεαστικη η συνταγη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ Λίτσα.
      Γεροί και δυνατοί να είναι όλοι τους.
      Η πρόταση αγκαλιάστηκε από όλους και έδωσε πολύ καλές κριτικές!! Να την έχεις κατά νου για μελλοντικές εφαρμογές.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  3. Τέλειο έγινε Πηνελόπη μου... πολύ λαχταριστό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε σχέση με το πόσο εύκολα μπορείς να το δημιουργήσεις, πραγματικά το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό Κική μου. Και αρέσει σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους (γεγονός πολύ σημαντικό)!!

      Διαγραφή
  4. Να τους χαίρεσαι όλους Πηνελόπη!!! Όμορφα όλα όσα ετοίμασες, και του χρόνου!
    Και εγώ αναρωτιέμαι γιατί η Νανά δεν γράφει πια, το blog της είναι εξαιρετικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω την εντύπωση ότι μας διαβάζει η Νανά. Απλώς εύχομαι ως άνθρωπος να είναι καλά και να αποφασίσει να μας ξαναγλυκάνει κάποια στιγμή.

      Σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου. Έκανα και φέτος ότι μπορούσα καλύτερο, καθώς είναι αλήθεια πως δεν ήθελα να μαγειρεύω 5-6 ημέρες :-)))

      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  5. πωωωωωωω τελεια!!! ποιος δν αγαπαει τονκορμο!! το λες και τουρτ αεκπληξη την βλεπεις ετσι γυαλιστερη σοκολατενια λες θ αεχει καποιο παντεσπανι και τσουπ εκπληξη!!! ο κορμος φαινεται λαχταριστος μ αρεσει που εχει κ τυρι κρεμα μεσα!! και τοσο λεια επιφάνεια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία είναι σίγουρο πως κάνει πολύ εντύπωση η εμφάνιση της συγκεκριμένης τούρτας.
      Και όταν σκεφτείς πόσο απλά υλικά έχει εντός της, δεν μπορεί παρά να μπεις στην λογική να την σκαρώσεις με την πρώτη ευκαιρία! ΄
      Έτσι κι' εγώ όταν την είχα πρωτοδιαβάσει στην Νανά και να που τελικά ήρθε η ώρα της δημιουργίας της...

      Διαγραφή
  6. Δείχνει υπέροχη και σίγουρα θα είναι και πάρα πολύ γευστική!
    Χρησιμοποιείς συχνά ταχίνι στις συνταγές σου Πηνελόπη μου και πολύ μου αρέσει αυτό :)
    Να χαίρεστε όλους τους εορτάζοντες σας!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Ερμιόνη μου.
      Όντως μου αρέσει το ταχίνι ως προσθήκη στα γλυκά μου, είτε είναι αρτοπαρασκευάσματα, είτε είναι άλλα γλυκάκια όπως η συγκεκριμένη τούρτα.
      Για δοκίμασε την στις μικρές σου κυρίες, έχω την αίσθηση ότι θα αρέσει :-))
      Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ σε Ερμιόνη μου.
      Όντως μου αρέσει το ταχίνι ως προσθήκη στα γλυκά μου, είτε είναι αρτοπαρασκευάσματα, είτε είναι άλλα γλυκάκια όπως η συγκεκριμένη τούρτα.
      Για δοκίμασε την στις μικρές σου κυρίες, έχω την αίσθηση ότι θα αρέσει :-))
      Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή