11.3.17

Νηστίσιμα ψωμάκια για πρωϊνό

Οι μέρες προς το Ελληνικό Πάσχα προχωρούν με γοργό ρυθμό...
Τόσο γοργό που προσωπικά δεν τον προλαβαίνω και τίποτε δεν καταλαβαίνω...
 Όλα μαζί και να μην μπορείς να ξεχωρίσεις: ημέρες, εποχές, έθιμα και συνήθειες...
 Έτσι που πάμε, θα φτάσουμε την Πρωτοχρονιά του 2018 και ακόμη θα είναι το μυαλό μας στην σούβλα του πασχαλινού αρνιού!
Με ενοχλεί αφάνταστα αυτό το φετινό και δεν το κρύβω. Χθες έβλεπα μάσκες και σερπαντίνες στις βιτρίνες και τα παιχνιδομάγαζα και σήμερα είδα λαγούς, πασχαλινά αυγά και λαμπάδες!
Δεν γκρινιάζω, αλλά θέλω τα πράγματα να "παίρνουν" τον χρόνο τους, ίσως φταίει το γεγονός ότι μεγαλώνω...
Μπορεί...
Για να ισορροπήσω λίγο αυτή τη "ταραχή" εντός μου, καταπιάστηκα απόγευμα καιρός (και μάλιστα άκρως βροχερός και μουσκεμένος) με ψωμάκια γλυκά για το πρωϊνό της επόμενης μέρας καθώς θα ξημέρωνε Σαββατοκύριακο.
Και τα έκανα νηστίσιμα για να καταφέρω να μπω στην λογική της Σαρακοστής που διανύουμε.

Νηστίσιμα Ψωμάκια (σαν ατομικοί άρτοι) με πορτοκάλι και φυστίκι Αιγίνης


Υλικά για 15-18 ψωμάκια (ανάλογα το μέγεθος που θα τα πλάσουμε)
2/3 ποτηριού φρέσκο χυμό πορτοκάλι,
1/3 ποτηριού νερό,
ξύσμα από 2 καλά πλυμένα πορτοκάλια (χοντρόφλουδα)
3 κουταλιές καστανή ζάχαρη,
1/3 κουταλάκι κοφτό αλάτι,
1 κουταλάκι κοφτό βανίλια κρυσταλλική,
1/2 κουταλάκι μαχλέπι σκόνη,
2 κουταλιές μαραθόσπορο (ή σπόρους γλυκανίσου)
3 κουταλιές αλεσμένο φυσίκι Αιγίνης,
20-25 ολόκληρα φυστίκια,
500 γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1,5 φακελάκι ξηρή μαγιά.

Σ' ένα μπολ έβαλα το ξύσμα πορτοκαλιού μαζί με τη ζάχαρη και τη βανίλια.
Ανακάτεψα καλά και τα άφησα να σταθούν για 5 λεπτά.


Κατόπιν έβαλα όλα τα υλικά μου στον αρτοπαρασκευαστή με τη σειρά που αναγράφονται πιο πάνω και στο τέλος πρόσθεσα γύρω-γύρω την "πάστα" πορτοκαλιού με τη ζάχαρη και τη βανίλια.

Πρόγραμμα ζυμώματος για μια ώρα και 20 λεπτά και κατόπιν με καλά λαδωμένα χέρια (γιατί η ζύμη κολλά αρκετά) κομμάτια ζύμης έγιναν μπαλάκια όσο ένα μεγάλο βερίκοκο.


Ταψιά στρωμένα με αντικολλητικό χαρτί υποδέχτηκαν τα μπαλάκια ψωμιού. Στο κέντρο τους μερικά ολόκληρα φυστίκια Αιγίνης και μετά μέσα σε ελαφρώς ζεστό φούρνο, για 20 λεπτά, έτσι ώστε να πετύχω το απαιτούμενο δεύτερο φούσκωμα.


Ψήσιμο με αέρα στους 170 βαθμούς μέχρι που ρόδισε ελαφρώς η επιφάνεια τους. ΈΤΟΙΜΑ.
Μοσχομύρισε ο τόπος. Την επομένη μέρα με μέλι ή ταχίνι εντός τους ήταν απολαυστικά, όχι ότι δεν τρώγονται μέχρι και το τελευταίο και εντελώς σκέτα :-)))


Πάμε για επαναληπτική σύντομα.
Κάντε μια δοκιμή και νομίζω ότι θα έχετε βρει ένα υπέροχο γλυκό ψωμί για την περίοδο της νηστείας που διανύουμε.
Καλά ξεμπερδέματα με την βροχερή "Γαλάτεια"... μέσα στο υπόλοιπο Σαββατοκύριακο όλων μας.

10 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία τα ψωμάκια σου Πηνελόπη μου!!!
    Μου άρεσε το ανακάτεμα των αρωμάτων και φαντάστηκα την σπουδαία υφή τους!
    Τα σκέπτομαι για το πρωινό ,αλλά και το ´´κλεφτό ´´κολατσιό που μου αρέσει να έχω .
    Λάτρεψα επίσης τον πρόλογο σου.
    Με μετέφερε στην ξέφρενη πορεία του χρόνου που επίσης βιώνω με ακατανόητα γρήγορους ρυθμούς και που με κόπο συνειδητοποιώ το πέρασμα του.
    Το γλίστρημα του, μοιάζει με τσουλήθρα η οποία με κάποιο τροπο σου κλέβει την χαρά.
    Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι με την Γαλάτεια να μην επιδρά τουλάχιστον στην συναισθηματική ανάπαυση που επιζητούμε το διήμερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Φωτεινή χαίρομαι τόσο που κατάλαβες το συναίσθημα που προσπάθησα να βγάλω από μέσα μου.
      Η χρονιά τρέχει επικίνδυνα και πάντα με την ταχύτητα οι "απότομες" στροφές σε βγάζουν εκτός πορείας. Είμαστε που είμαστε με τα "φώτα ομίχλης" σε μια "ναρκωμένη" χώρα, μας έδωσαν και οι φετινές γιορτές μια ακόμη και μας πήγαν στον πάτο της απαντοχής :-(

      Τα ψωμάκια αυτά ήταν απολαυστικά, μέχρι και το μικρό στριμαδάκι μου, παραδέχτηκε ότι ήταν πολύ νόστιμα καθώς πήρε στο σχολείο για κολατσιό, οπότε αυτό για μένα, αποτελεί εγγύηση!!

      Τα φιλιά και τους χαιρετισμούς μου σου στέλνω.

      Διαγραφή
  2. Tέλεια κουλουρο-τσουρεκάκια νηστίσιμα Πηνελόπη!!
    Οτι πρέπει γιαυτό το βροχερό Σαββατοκύριακο που όλο θέλω να τσιμπάω κάτι!!
    Εχεις απόλυτο δίκιο με αυτό τον γρήγορο και ξέφρενο ρυθμό που τρέχουν όλα γύρω μας, νιώθεις ότι σου παίρνουν την χαρά μέσα από τα χέρια σου!!
    Καλή Κυριακή να έχετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάχη μου, η έμπνευση της στιγμής καθώς τα νεύρα μου είχαν τεντωθεί ως "κορδόνια", έδωσε εξαιρετικό γευστικό αποτέλεσμα.
      Διάβασα στο τελευταίο post ότι σου αρέσει το φυστίκι Αιγίνης (όπως άλλωστε κι' εμένα) οπότε θα πρότεινα να την δοκιμάσεις τούτη τη ρετσέτα. Απολαυστικά, μέχρι και το τελευταίο.

      Καλή συνέχεια στην εβδομάδα που διανύουμε σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. καλησπερα υπεροχα τα ψωμακια! και αυτα τα μυρωδικα και το φυστικι σιγουρα τα απογειωνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι από αυτά που σου "φτιάχνουν" τη μέρα Αναστασία μου!!

      Διαγραφή
  4. κι εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου Πηνελόπη. Με ενοχλεί κι εμένα που τα πράγματα δεν παιρνουν τον χρόνο τους. Απο τις μασκες παμε στα κοκκινα αυγα και μετά στις ξαπλώστρες. Τα επόμενα Χριστούγεννα μια ανάσα είναι ;)
    Τα ψωμάκια σου τέλεια και αρωματικά. Στη νηστεία τρώμε πιο πολύ ψωμοειδή αλλά νομίζω πως είναι υπέροχα για πρωινά όλες τις μέρες του χρόνου.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάριον η αλήθεια είναι πως δεν θα με "χάλαγε" ένα ταξιδάκι με καλοκαιρινό καιρό, ξαπλώστρες και χαλάρωση γενικότερα... αλλά αυτό το φετινό είναι μάλλον "κουλουβάχατα" ως σκηνικό :-))

      Η νηστεία και τα ψωμάκια, κουλουράκια αλμυρά ή γλυκά είναι άρρηκτα δεμένα μεταξύ τους, και όλα τα συνταγολόγια μας το επιβεβαιώνουν αυτό, καθώς και οι προσωπικές μνήμες του καθενός μας.

      Τα φιλιά μου επίσης και καλημέρες πολλές.

      Διαγραφή
  5. Μια από τα ίδια και εγώ Πηνελόπη μου... σκέφτομαι ότι βαδίζουμε ολοταχώς για εθνική γιορτή και Πάσχα, ενώ η Καθαρά Δευτέρα, η Τσικνοπέμπτη ήταν λίγες εβδομάδες πιο πριν. Και το μυαλό μου δυσκολεύεται να επεξεργαστεί αυτές τις γρήγορες εναλλαγές...
    Τα ψωμάκια πάντως μια χαρά τα επεξεργάζεται :) Δείχνουν φανταστικά!
    Νηστίσιμα μεν, αλλά πλούσια σε γεύση και σούπερ αρωματικά!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχαν "καθολική" αποδοχή και ως κολατσιό στο σχολείο, Ερμιόνη μου...
      Είναι μεγάλο "κακό" αυτό το φετινό και δεν μπορώ να το χωνέψω με τίποτε γιατί εκεί που λέω πως ξεμπέδεψα με την στολή για τον χορό του σχολείου...να σου η στολή για την 25η Μαρτίου και ποια εμφάνιση να επιλέξουμε; Άσπρο πουκάμισο με μπλε παντελόνι ή όλα μπλε...και να ξεμπεδεύουμε :-)))
      Και πάει λέγοντας!!
      Άσε που άμα έρθουν οι διακοπές του Πάσχα, μετά δεν θα "μαζεύονται" τα μυαλά στις αίθουσες και το διάβασμα ούτε με σφαίρες :-))))
      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή