17.6.13

Τάρτα, η απολαυστική!

Δεν θα σας γράψω πρόλογο, δεν θα σας γράψω και επίλογο... μιας και σε αυτή τη φάση τα λόγια  είναι περιττά και καθώς το μόνο που ήθελα ήταν ένα γρήγορο βραδινό φαγάκι.
Κατέληξα στην λύση της τάρτας για να αξιοποιήσω κάτι τυράκια που ήθελα να "καταναλώσω"  έγκαιρα.
Τα πράγματα εύκολα, απλώς διαμορφώθηκαν κάπως διαφορετικά με τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και είχαν ως αποτέλεσμα μια τάρτα τυριών (και όχι μόνον τελικά..) πολύ απολαυστική.


Για την βάση της τάρτας:
2 κούπες γεμάτες αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1/2 κούπα αλεύρι καλαμποκιού,
1 μέτριο αυγό,
4 κουταλιές ελαιόλαδο,
3 κουταλιές βούτυρο αγελάδος,
1/2 κουταλιά βούτυρο γάλακτος (αυτό χρησιμοποιήθηκε για να δώσει άρωμα στην ζύμη και σαφώς κάνει την διαφορά)
λίγο αλάτι.

Για την γέμιση
300 γραμ. τυρί τύπου Edam (προσωπικά έβαλα αυτό με τις μεγάλες τρύπες που είναι αγαπημένο του μικρού μας ποντικιού, γιατί είναι και πιο γλυκό στην γεύση) τριμμένο.
100 γραμ. τσένταρ ψιλοκομμένο,
80 γραμ. κασέρι,
2 μέτρια αυγά,
5 κουταλιές της σούπας γιαούρτι στραγγιστό 2% λιπαρά (που ήταν διαθέσιμο)
3 φέτες μπέϊκον ψιλοκομμένο,
1/2 κουταλάκι μοσχοκάρυδο τριμμένο.

Και για το ντεκόρ
Φέτες από μισό κολοκυθάκι λεπτές σε πάχος,
Κομμάτια ντομάτας μόνον την σάρκα και χωρίς σπόρους.
Και πασπάλισα την επιφάνεια της τάρτας με καπνιστή πάπρικα.


Αρχικά ετοίμασα την ζύμη μου. Έστρωσα την ταρτιέρα με χαρτί ψησίματος και μοντάρισσα επάνω την ζύμη,  Την τρύπησα σε όλη την επιφάνεια μ' ένα πιρούνι και την έβαλα στο ψυγείο για μιάμιση ώρα.

Την έβγαλα και την έψησα μόνη της σε προθερμασμένο φούρνο (καθώς προηγουμένως) είχα φουρνίσει μερικά μπισκότα, στους 170 βαθμούς για 6-7 λεπτά.
Την έβγαλα και έστρωσα σε όλη την επιφάνειά της, την γέμιση που στο ενδιάμεσο είχα ετοιμάσει ανακατεύοντας όλα μου τα υλικά

Στην επιφάνεια έβαλα τις φέτες κολοκυθιού και τα κομμάτια ντομάτας.
Πασπάλισα με την καπνιστή πάπρικα και την έβαλα πάλι για ψήσιμο.
Περίπου 25 λεπτά μέχρι να φουσκώσει και να ροδίσει η επιφάνεια της.
Έτοιμη.
Την άφησα να κρυώσει λίγο και κατόπιν κόπηκε σε μερίδες.


Υ.Γ. το ένα από τα δύο τυριά μπορείτε να το αντικαταστήσετε με κάτι πιο πικάντικο και αλμυρό, για να μην σας φανεί ενδεχομένως "γλυκό" το αποτέλεσμα, όπως  συνέβει με τον μεγάλο άντρα της οικογένειας. Ο μικρός πάντως, τα πήγε μια χαρά μαζί της :-)) καθώς του αρέσει άλλωστε ιδιαίτερα αυτό το τυρί, όπως κι' εγώ άλλωστε.
Δοκιμάστε την, τολμώ να προτείνω και σας εύχομαι μια όμορφη εβδομάδα και ένα ωραίο καλοκαίρι καθώς φαίνεται πως αποφάσισε να έρθει πια...

34 σχόλια:

  1. Πω πω, σαν πίτσα είναι, Πηνελόπη μου! Τέλεια φαίνεται! Πώς να μην τα πάει καλά μαζί της ο μικρός άντρας της οικογένειας; Προσωπικά, τη γέμιση θα μπορούσα να τη φάω και με το κουτάλι!!!
    Πολλά φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το "προσωπικά" που γράφεις Αναστασία μου, το καταλαβαίνω απολύτως μπορώ να σου πω :-)))
      Φιλιά πολλά κι' από εμένα και καλή μέρα να έχουμε.

      Διαγραφή
  2. Μ' ένα ποτήρι μπύρα ό,τι πρέπει!

    'Εψησες κι έγραψες πάλι, Πηνελόπη! Καλή εβδομάδα με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά πολύ σωστά τα λες καλέ μου Ευάγγελε.
      Προσωπικά έβαλα ένα ποτηράκι σκούρα, που μου αρέσει στην γεύση και του έδωσα και κατάλαβε :-)))
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλημέρες.

      Διαγραφή
  3. Κάνω σαν να μην την είδα, άρχισα δίαιτα!!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ρε Ξανθούλα, μιλάνε για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου ;-)
      Να θέλουμε εμείς δίαιτα, αλλά να θέλεις κι' εσύ... δεν "παίζει" βρε φίλη μου, με τίποτε!
      Φιλιά σας.

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη! Τόσο η ζύμη όσο και η τυρογέμιση είναι όνειρο, φαντάζομαι τη βαθιά τους γεύση και μου ανοίγει ακόμα πιο πολύ η όρεξη!
    Φαντάζομαι τι υπέροχο άρωμα θα έδωσε και η καπνιστή πάπρικα στην επιφάνεια, τι ωραία που τρώει αυτός ο μικρός... :)
    Καλή βδομάδα εύχομαι και ήρεμο μεσημέρι για την ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα να σε βάλω στο ίδιο τραπέζι με τον μικρό μας, Σκοτεινή μας Σεφ.
      Την χαίρεται πάντα την παρέα, άσε που τον κάνουμε και τρώει πάντα κάτι πάρα πάνω :-)))
      Καλημέρες πολλές.

      Διαγραφή
  5. φαίνεται απίστευτη και γευστική η ταρτούλα σου και αρκετά πρωτότυπη..το καλτσόνε με τα κράνμπερις το τίμησε η οικογένειά μου και ήταν μοναδική συνταγή!!και φυσικά καθιερώνεται!!Thanks Penelope!!καλή βδομάδα φιλάκια και καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καίτη μου, χαίρομαι πραγματικά γιατί δοκιμάσατε την συνταγή του γλυκού καλτσόνε. Με τιμά πραγματικά η επιλογή και το ότι το φτιάξατε.

      Όσο για την ταρτούλα, τουλάχιστον οι δύο στους τρεις την καταχάρηκαν. Ο τρίτος δεν "αντέχει" τη γλυκιά επίγευση στο φαγητό και το ξέρουμε, οπότε κάνουμε πως δεν "ακούσαμε" το σχόλιό του.

      Καλημέρα εύχομαι.

      Διαγραφή
  6. Η μετρ της τάρτας δεν θα πρότεινε ποτέ κάτι μη άξιο του τίτλου της!
    Τα λόγια περιττεύουν! Έγραψες Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον θυμάσαι ακόμη τον "τίτλο" καλή μου Αγγελική;
      Πέρασαν μερικά χρόνια από τότε...αλλά είπαμε, οι αδυναμίες όσο και να θέλουν να "κρυφθούν".... ΔΕΝ...
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  7. Τι πρόλογο και επίλογο να βάλεις βρε Πηνελόπη μου όταν έχεις τέτοιες φωτογραφίες!
    Είμαι σκασμένη στο φαγητό και πάλι λιγουρεύτηκα την τάρτα έτσι όπως την είδα!
    Με τέτοια υλικά πώς να μην είναι θεσπέσια!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, οι δικές σου φωτογραφίες να δεις τι μου κάνουν εμένα, ώρες-ώρες Ερμιόνη μου.

      Φτάνω σε σημείο να "ρίχνω κλήρο" για το ποια συνταγή θα κάτσω να εκτελέσω...Τούτες τις ημέρες είμαι μεταξύ γεμιστού κεϊκ και λοιπών σοκολατένιων "αμαρτιών" σου, που είναι άλλωστε πολλές :-)))
      Θα επανέλθω με αποτελέσματα όμως.

      Φιλιά σας,
      Αισθάνομαι πραγματικά τυχερή, πρέπει να σου πω επίσης.

      Διαγραφή
  8. Οι λαμαρίνες στον φούρνο σας σας μπαινοβγαίνουν χωρίς σταματημό παρατηρώ!!!
    Πολλά στόματα ή απαιτητικά στόματα?Ή και από τα δύο?
    Πάντως η συγκεκριμένη τάρτα πρέπει να έτυχε θερμής υποδοχής,γιατί αν κρίνω από την εμφάνιση και φανταστώ την γεύση-που πολύ εύκολα μπορώ!!-θα έγινε ανάρπαστη!!!
    Μπράβο ακούραστη Πηνελόπη!Για την φαντασία,το μεράκι και την ικανότητα να ανακυκλώνεις τα υλικά που δεν πρέπει να πετιούνται!
    Καλή εβδομάδα1Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνουμε ότι μπορούμε Φωτεινή μου με τις λαμαρίνες και το περιεχόμενό τους ;-))
      Αν και με τα 35αρια περιοριζόμαστε μιας και προτιμούμε οι μπουκιές μας να είναι δροσερές πια και όχι ζεστές :-))))
      Χαιρετισμούς πολλούς κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  9. Δεν είναι μόνο ο μικρός ποντικός του σπιτιού σου...πολλοί ποντικοί παραμονεύουμε εδώ έξω να χτυπήσουμε αυτό το "γρήγορο βραδινό φαγάκι" όπως το λες...Να'χα τώρα μια κομμάτα, λέω εγώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, Mini Maous κόπιασε!!
      Θα σε πάρει από το χεράκι ο δικός μας ο Miky και θα το δώσετε να καταλάβει :-)))
      Φιλιά σας και ξέρω πως το Μπρόντγουαϊη μας αναμένει με "ανοικτές αγκάλες"!!!
      Καλημέρες πολλές-πολλές Μάρθα μας.

      Διαγραφή
  10. Τρελαίνομαι για αλμυρές τάρτες γιατί μου θυμίζουν πίτα στην πιο γρήγορη εκδοχή τους! Θα δοκιμάσω σίγουρα και τη δική σου συνταγή και θα επανέρθω για σχόλια! φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Create Taste...
      Δοκιμάζεις λοιπόν με την σειρά σου και περιμένουμε τις εντυπώσεις σου.
      Καλό απόγευμα εύχομαι :-)

      Διαγραφή
  11. Τρελλάθηκα!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φοβερή τάρτα κίτρινων τυριών με ολίγον λαχανικό και την λατρεμένη μου καπνιστή πάπρικα!!! Πηνελόπη έγραψες!!!

    Αν είναι να φτιάχνεις τέτοιες τάρτες θα κρέμομαι από την οθόνη κάθε φορά περιμένοντας την ανάρτησή σου!!!!!!! Ενθουσιάστηκα από το πάχος της και το ότι τα τυριά είναι λιωμμένα, κίτρινα και γλυκά!!! Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eυχαριστώ σε χρυσομαλλούσα :-)))

      Αλλά εγώ θα σου έλεγα να πηγαίνεις για βουτιές και να χαίρεσαι όσο μπορείς όλες τις στιγμές σου, αντί να "κρέμεσαι" στην οθόνη.
      Και το λέω εκ' πείρας μιας και εξ' επαγγέλματος "κρέμομαι" ώρες από αυτήν.

      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  12. Υπέροχη, Πηνελόπη μου! Ωραία υλικά, τυρένια και αρωματική!
    Την κοιτάζω και σκέπτομαι να σου ζητήσω κομματάκι αλλά τώρα θα έχει τελειώσει!
    Καλό σου βράδυ, καλή μου φίλη!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να υποσχεθώ μια κατασκευή μόνον για σένα...και από κοντά Ελένη μου.
      Γιατί η συγκεκριμένη είναι πια παρελθόν :-))
      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  13. Πηνελόπη μου τέτοιο θέλωωωωω!
    Θα σου φτιάξω κι άλλες φωτογραφίες του Θ. και εσύ θα μου φτιάχνεις τυρόταρτα!
    Ααααχ! και τι τυριά και ιδίως το τσένταρ διότι έχω και καταγωγή μέσα, μα τελείως μέσα, από το Πικαντίλι, μιλάμε!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΗ, ΟΗ.... realy from Piccadilly Circus???

      Και μου το χρωστάς το ταξίδι στην Λόντρα...μου το χρωστάς λέμεεεεεεε

      Την επόμενη φορά θα προσπαθήσω να ικανοποιήσω τα "θέλω" σου καλή μου Ζαμπία.

      Καλό μεσημερο-απόγευμα να έχετε.

      Διαγραφή
  14. Πωπω Θέλω μια κομματάρα να την κατασπαράξω έτσι τραγανή που φαίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πως να σου την στείλω Eri μας;
      Με Courier (άσε γιατί μας ακούει και μας διαβάζει και η Ερμιόνη) ή με ταχυδρομικό περιστέρι καλύτερα :-))

      Διαγραφή
  15. Απαντήσεις
    1. ΟΛΑ σε ένα, για να καλύπτουμε τις ανάγκες κάθε καλού "πελάτη" Peps!!!
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  16. Πεντανόστιμη φαίνεται ,πείνασα τώρα και ας είναι και αργά,εχω κατι κολοκυθάκια,μια χαρά θα ήταν να την έφτιαχνα αύριο,μπράβο Πηνελοπη,ωραία ιδέα,καλο ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Νέλη μου.
      Και εύχομαι καλή επιτυχία και καλή απόλαυση εάν τελικά την φτιάξεις.
      Καλό μεσημέρι πια, από εμένα.

      Διαγραφή
  17. Πολύ ωραία! Τα υλικά αγαπημένα έτσι κι αλλιώς αλλά στη δική σου τάρτα η εμφάνιση είναι εξαιρετική! Μου άρεσε η συμβουλή για το βούτυρο γάλακτος, θα το δοκιμάσω:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Μαρία μου.
      Η ελάχιστιη αυτή ποσότητα βούτυρου γάλακτος, πραγματικά δίνει άρωμα στην ζύμη της πίτσας και άλλη γεύση.
      Δοκιμάζεις και νομίζω πως θα με δικαιώσεις.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή