2.6.13

Καπνιστός κορμός....με γαϊς τυρί.

Μια πίτα, ή αν το θέλετε ένα  κεϊκ διαφορετικό από τα καθιερωμένα.
Αλμυρό, πικάντικο και  με άρωμα καπνιστού τυριού ή αλλιώς άρωμα Πόντου. 
Πείτε το εσείς όπως θέλετε...
Προσωπικά απλώς θα βεβαιώσω το εξαιρετικό της γεύσης καθώς και το γρήγορο της παρασκευής του.

Καπνιστός  Κορμός με γαϊς τυρί.


 250 γραμ. καπνιστό Γαϊς τυρί, (στο link θα βρείτε αρκετές πληροφορίες για τα Ποντιακά τυριά και όχι μόνον).
100 γραμ. ανθότυρο.
1 μικρό σουτζούκι (για το πικάντικο της γεύσης).
5 αυγά μέτρια βραστά, κομμένα σε ροδέλες.
1 μεγάλη κόκκινη και σφιχτή ντομάτα, επίσης σε ψιλές ροδέλες και χωρίς τους σπόρους.
3 κουταλιές σούπας γιαούρτι πρόβειο.
3-4 κουταλιές γάλα.
8-10 φύλλα κρούστας.
και ελαιόλαδο.

Τρίβουμε το γαϊς τυρί στο χοντρό μέρος του τρίφτη ή το αλέθουμε στο multi,
To ίδιο κάνουμε και με το σουτζούκι, αφού του αφαιρέσουμε την εξωτερική του μεμβράνη.
Λιώνουμε το ανθότυρο μ’ ένα πιρούνι και όλα μαζί τα πιο πάνω τα βάζουμε σε ένα βαθύ μπολ.
Ανακατεύουμε καλά, αφού προσθέσουμε μέσα στο μείγμα το γιαούρτι και το γάλα.
Προσοχή δεν ρίχνουμε καθόλου αλάτι και κανένα άλλο μπαχαρικό. Έχουμε ήδη αρκετά πικάντικα πράγματα μέσα στην γέμισή και το ανθότυρο μπήκε για να ισορροπήσει το αποτέλεσμα αλλά και να δώσει την σχετική υγρασία με την υφή του.

Χρειαζόμαστε μακρόστενη φόρμα του κεϊκ, την οποία αλείφουμε με ελαιόλαδο καλά στο πάτο και τα τοιχώματα.


Κόβουμε τα φύλλα κρούστας στη μέση. 
Στρώνουμε τα κομμένα μισά φύλλα, αλειμμένα  πάντα με ελαιόλαδο, έτσι που να ντύσουμε όλη τη φόρμα (και στα πλαϊνά της) 6-7 κομμάτια.
Βάζουμε μείγμα από τα τυριά και το γιαούρτι. 
Από πάνω στρώνουμε φέτες αυγού σε όλη την επιφάνεια και μετά φέτες ντομάτας.
Συνεχίζουμε με το υπόλοιπο μείγμα τυριού-γιαουρτιού. 
Φέτες αυγού και πάλι ντομάτα.
Τελειώνουμε με τα υπόλοιπα φύλλα πάντα αλειμμένα με ελαιόλαδο, καλύπτοντας τη γέμισή μας.
Γυρίζουμε και τα φύλλα που περισσεύουν στα πλαϊνά προς το κέντρο.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, με αέρα στους 180 βαθμούς, για μισή ώρα περίπου μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια του κεϊκ.


Το βγάζουμε από τον φούρνο, αφήνουμε να σταθεί λίγο και το αναποδογυρίζουμε σε πιατέλα σερβιρίσματος.  
Εξαιρετική επιλογή ακόμη και για κυρίως φαγητό, μαζί με μια ωραία και δροσερή πράσινη σαλάτα.
Υ.Γ. εάν δεν σας είναι εύκολο να βρείτε το καπνιστό γαϊς τυρί, ένα αντίστοιχο καπνιστό όπως το Μετσοβόνε  ή κάποιο άλλο που γνωρίζετε εσείς, αλλά να έχει έντονη την γεύση καπνιστού μπορεί να δώσει εξίσου ωραίο γευστικό αποτέλεσμα.
Καλή σας απόλαυση.
Καλό Μήνα και καλή εβδομάδα να έχουμε όλοι μας.

36 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Πηνελόπη μου... καλά πού πας και τις ξετρυπώνεις τέτοιες νόστιμες και περίεργες συνταγές;;; Αυτό το τυρί πρώτη φορά το ακούω και ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες.
    Πρέπει να είναι νοστιμότατος ο κορμός αυτός, είμαι σίγουρη!!! Δεν στέλνεις και λίγο κατά δω;;;;;
    Καλή εβδομάδα και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κική μου, δεν τις "ξετρυπώνω" καλή μου.
      Σκέψεις κάνω και οι εικόνες που κατά καιρούς "αποτυπώνονται" στο μυαλό με διάφορα αναγνώσματα, κάποια στιγμή "βγαίνουν" στην επιφάνεια!
      Την ώρα της εκτέλεσης δηλαδή.
      Καλό βράδυ Τρίτης πια από εμένα.

      Διαγραφή
  2. Τι υπεροχη λιχουδια!
    Το τυρακι πολυ ενδιαφερον, θα επισκευτω το καταστημα εχει και αλλα προϊοντα που μου κινησαν την περιεργεια!
    Καλη εβδομαδα Πηνελοπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δεις το κατάστημα Μαρίνα. Νομίζω δε, πως εκεί στα βόρεια μπορείτε πιο εύκολα να προμηθευτείτε παρόμοια προϊόντα.
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό βράδυ εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Πωπω φαίνεται πολυ νόστιμο και ορεκτικό,θα το δοκιμασω με φέτα αν δε βρω αυτο το ποντιακο τυρί,καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νέλη μου, να βρεις ένα άλλο καπνιστό, αν δεν βρεις το γαϊς. Το καπνιστό τυρί σ' αυτήν την συνταγή, δηλώνει με "πάθος" την παρουσία του :-))
      Καλό βράδυ να έχεις.

      Διαγραφή
  4. Τι κάνεις ρε Πηνελόπη; Αυτό είναι πύ- , πύ , πύραυλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου καλή και εορτάζουσα, κάνω ότι μπορώ ...
      Αυτή είναι η μόνη και πραγματική αλήθεια :-)))
      Φιλιά και χαιρετισμούς πολλούς σου στέλνω, με αφορμή την γιορτή σου, κι' από εδώ.

      Διαγραφή
  5. Molis diavasa kapnisto tyri, to myalo mou pige sto metsovone....pou na fadasto...tin alli nostimia!!!!
    ESKISES!!!!!
    Fadazomai gefseis...kai me mia pagomeni beer tha einai oti prepei!!!!!
    Exo pastourma....les na to dokimaso andi gia to soutzouki????

    Penelope mou.....xilia efxaristo.....tha milisoume....!!!!!!!
    Kalimera kai kali evdomada kai kalo mina!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παστουρμάς είναι μια καλή εναλλακτική λύση, αλλά μάλλον θα πρέπει να τον αφήσεις σε κομματάκια θα έλεγα Peps. Δοκιμάζεις λοιπόν την δική σου εκδοχή και μου λες αν τελικά άξιζε την προσπάθεια.
      Όσο για το γαϊς...είπαμε στην Ν. Ιωνία και έλα να κανονίσουμε να πάμε βολτούλα και να σε κεράσω και παγωτό!

      Διαγραφή
  6. Μπράβο Πηνελόπη μου!Εξαιρετικό αλμυρό έδεσμα που βασίζεται κυρίως στο βασικό υλικό του ,το καπνιστό τυρί.Δέν ξέρω αν η συνταγή ανήκει στις παραδοσιακές συνταγές των Ποντίων νοικοκυρών,οι οποίες κρύβουν θησαυρούς,αλλά η συγκεκριμένη είναι εξαιρετική!!!
    Πλούσια υλικά που δένουν αρμονικά μεταξύ τους τυλιγμένα σε τραγανά φύλλα κρούστας,δεν αφήνουν περιθώρια για δεύτερες σκέψεις..
    Ένα λαχταριστό καλωσόρισμα στον καινούργιο μήνα επιφύλαξες Πηνελόπη μου!!!
    Εύχομαι όλα να είναι όμορφα και χαρούμενα!Την καλημέρα μου με πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Φωτεινή μου,
      μπα δεν θα έλεγα ότι τούτη η ρετσέτα, ανήκει στις παραδοσιακές συνταγές της Ποντιακής κουζίνας. Είναι ένα κράμα όμως απόψεων και καταστάσεων που το καπνιστό τυρί έχει τον πρώτο ρόλο και σε δεύτερο έρχεται το σουτζούκι με την "αψάδα" του.
      Χαιρετισμούς πολλούς, όσο για τα υπόλοιπα τα παλεύω πάντα :-)))

      Διαγραφή
  7. Πω πω πω, τι λαχταριστές φωτογραφίες!
    Καλή μου Πηνελόπη, αυτά δεν τα λέμε σ' αυτούς που ζουν εκτός Ελλάδας!!!
    Θέλω να το δοκιμάσω αλλά πώς; Αχχχχχ!

    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξενιτεμένο μου πουλί, όταν με το καλό θα έρθεις, θα σε πάρω χεράκι-χεράκι και θα πάμε για ψώνια!!!
      Έτσι θα έχεις την χαρά να δοκιμάσεις εσύ αυτά που θα σου κάνουν "κλικ".
      Χαιρετισμούς πολλούς-πολλούς.

      Διαγραφή
  8. αχ κυρια μου τι μας κανεις. συμφωνω με την helen gr και επαυξανω επισης.
    αχ και να ειχα ενα σουτζουκι τωρα.
    φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τότε άμα καταφέρεις και εσύ Ειρήνη μου να έρθεις στην πατρίδα θα σε ξεναγήσουμε στην αγορά, σε πολύ συγκεκριμένα μαγαζιά :-)))
      Καλό βράδυ εύχομαι εκεί στο Μιλάνο.

      Διαγραφή
  9. Η πίτα - κορμός του μερακλή!
    Ελάχιστα πράγματα έως και τίποτα θα έλεγα πως ξέρω για τα ποντιακά τυριά, αλλά αφού μας το προτείνεις εσύ, θα σημειώσω το περίεργο αυτό όνομα στο μυαλό μου και όπου το πετύχω (κάπου θα υπάρχει και στην Αθήνα φαντάζομαι) θα το δοκιμάσω!
    Καλό μήνα εύχομαι και καλό καλοκαίρι να έχουμε όλοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Σκοτεινούλα μου.
      Στην Ν. Ιωνία υπάρχει σίγουρα και όταν το αποφασίσεις καλή μου παίρνεις το ηλεκτρικό κατεβαίνεις στη Νέα Ιωνία και ζητάς να σου πουν πως θα πας στην αγορά με τα μπακάλικα.
      Είναι πολύ-πολύ εύκολο και σε παλαιότερο post έχω γράψει και διεύθυνση.
      Καλό βράδυ και καλό μήνα και σε σένα εύχομαι.

      Διαγραφή
  10. Τι λαχταριστή πίτα είναι αυτή? Ξετρελάθηκα! Πάω να μελετήσω το λιγκ με τα ποντιακά προϊόντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω το Link αλλά και ο συνδυασμός των υλικών να σου δώσουν ώθηση για δικές σου δημιουργίες Αγγελική μου.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  11. Πηνελόπη μου, εξαιρετική ιδέα αυτήν η πίτα σου!!
    Λαχταριστή, χορταστική και εύκολη!
    Φιλάκια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ να δημιουργήσω αρχείο εύκολων και νόστιμων συνταγών Στέλλα μου, γιατί ο χρόνος έχει πια καταφέρει να με "ξεπεράσει" σε όλα τα επίπεδα.
      Είναι ο τελικός νικήτης, ότι και να λέμε :-)))
      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  12. Πηνελόπη μου μοιάζει ξελιγωτική, το τυρί αυτό δεν το έχω ξανακούσει, σίγουρα εδώ κάτω δεν υπάρχει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα υπάρχουν λιχουδιές που μπορούμε να ανακαλύψουμε Λίλα μου.
      Έτσι λέω και στον Θ. μπας και τον πείσω να δοκιμάσει, αλλά δεν τα βγάζω εύκολα πέρα, μαζί του :-)))

      Διαγραφή
  13. Ωωω... η φωτογραφία της τομής με εντυπωσίασε!
    Είναι πολύ όμορφο που διακρίνονται όλες οι στρώσεις!
    Εξαιρετική πρόταση, εναλλακτική και πικάντικη, νομίζω παρέα με μια παγωμένη μπυρίτσα και μια πράσινη σαλάτα θα είμαι ευτυχισμένη!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Ερμιόνη μου.
      Οι στρώσεις δε, είναι που κάνουν πραγματικά εντύπωση και σε βάζουν σε σκέψη για γευστικές δοκιμές.
      Όσο για την παγωμένη μπύρα, ιδανικός σύντροφος, πραγματικά.
      Φιλιά πολλά και καλό σας απόγευμα.

      Διαγραφή
  14. Πάρε την πίτα την παρέα σου κι ελάτε στο χωριό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, δεν θα ήταν καθόλου άσχημη ιδέα Ξανθή μου.
      Αλλά πέσανε και πάλι όλα μαζεμένα :-))
      Και πάει λέγοντας που λένε...
      Να περάσετε όμορφα.

      Διαγραφή
  15. Respect στην ποντιακή κουζίνα, γνωστή η αδυναμία μου!
    Αυτο δεν είναι πίτα, δυναμίτης είναι! Τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά έχει ωραίες γεύσεις η Ποντιακή Κουζίνα, Έφη μου.
      Όπως άλλωστε και όλες οι τοπικές κουζίνες.
      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  16. Πηνελόπη μου, αυτό που μου αρέσει σε σένα (ή τελοσπάντων ένα από αυτά που μου αρέσουν σε σένα) είναι ότι συνεχώς δοκιμάζεις, πρωτοτυπείς και συνδυάζεις! Κι εμείς έχουμε την τύχη και τη χαρά να απολαμβάνουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα! Ευχαριστούμε!!!
    Αυτές οι στρώσεις είναι σκέτος πειρασμός...
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Αναστασία μου!
      Χαίρομαι πραγματικά που υπάρχουν, αρκετά πράγματα δικά μου, που σου αρέσουν. Αυτό που μου γράφεις με κάνει να αισθάνομαι πιο κοντά σου έστω κι' αν δεν γνωριζόμαστε προσωπικά.

      Οι "στρώσεις" γενικά κάνουν τα φαγητά και τα γλυκά σαφώς πιο ενδιαφέροντα και συναρπαστικά.

      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  17. Τι νόστιμο που θα πρέπει να είναι! Το τυράκι δεν το ήξερα, μπράβο Πηνελόπη μου που μας γνωρίζεις τέτοιες λιχουδιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου.

      Ε, το τυράκι αυτό κι' εγώ δεν το γνώριζα. Το συνάντησα στο περσινό μας καλοκαιρινό ταξίδι στον Βορρά και ειδικά στο Πανηγύρι της Παναγίας Σουμελά, κι' έτσι μου "έμεινε".

      Όταν το βρήκα πια και στην Αθήνα, αποφάσισα να το τιμώ συχνά-πυκνά.

      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  18. Πηνελόπη ξελιγώθηκα, τέλειο!!!Μπράβο!Το τυράκι δε το ήξερα, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Ελένη μου.
      Οι πληροφορίες είναι για να μοιράζονται καλή μου και έτσι να έχουμε όλοι μας την ευκαιρία της γευστικής εμπειρίας, αν το αποφασίσουμε.
      Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά.
      Καλό απόγευμα.

      Διαγραφή