11.6.13

Τετραγωνίσαμε το καλτσόνε...

Τι είναι αυτό μαμά, που ψήνεις;
Είναι γλυκό;
Ναι, γλυκό είναι.
Και πως το λένε;
Το λένε...
Πως;
Και τώρα σπάσε εσύ το κεφάλι σου, να δεις τι θα πεις, γι' αυτό που ψήνεις.
Ε - και τότε σου έρχεται η "φλασιά"!
Το λένε, καλτσόνε.
Πώωωως;  Καλτσόνε;  Τι έχει μέσα;  Και γιατί έχει το όνομα της κάλτσας;
Τις κάλτσες τις φοράμε, δεν τις ψήνουμε στον φούρνο....

Και οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις πέφτουν σαν το χαλάζι, αλλά όλες από το ίδιο στόμα!
Πόσο μπορεί ν' αντέξει μια έρμη κουρασμένη μάνα, βραδάκι εκεί κατά τις 8.00 μετά από σχεδόν 10 ώρες δουλειάς, συν τα πήγαινε-έλα.
Μην απαντήσετε...
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την προσπάθεια, αλλά να... είναι που ξέρω από πρώτο χέρι :-))) την απάντηση!

Ωστόσο το καλτσόνε  που μου ήρθε σαν φλας εκείνη την στιγμήείναι αγαπημένη λιχουδιά για μικρούς και μεγάλους.
Τέλειο (με κάθε γέμιση και κυρίως στην αλμυρή εκδοχή του) είναι η σκέψη που όλοι κάνουμε όταν ακούσουμε τούτο το όνομα.
Άλλο που εγώ τώρα, φλασσάροντας πάντα, κάθισα και το τετραγώνισα ή καλύτερα θα έπρεπε να πω, ότι το "παραλληλογράμμισα " και  μάλιστα  χωρίς ζύμη αφού είχα διαθέσιμη σφολιάτα  :-)))
Αλλά το κυριότερο είναι,  ότι το έκανα γλυκό επιδόρπιο!!!
Και όπως καλά καταλαβαίνετε, γλυκό ήθελα εκείνη την ώρα και δεν ήξερα που να ξεσπάσω...για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους!

Καλτσόνε φρούτων με σοκολάτα γάλακτος


Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν σύμφωνα με την διαθεσιμότητα αλλά και την έμπνευση της στιγμής.
Μιλάμε για:
1 μεγάλη μπανάνα κομμένη σε ροδέλες,
4 αχλάδια κομμένα σε μικρούς κύβους,
2 μεγάλες κουταλιές αποξηραμένα cranberries,
1,5 κουταλιά ζάχαρη,
1,5 κουταλιά κόρν φλάουερ,
1/5 κοφτό κουταλάκι βανίλιας κρυσταλικής
χυμό από μισό λεμόνι,
4 μεγάλες μπάρες σοκολάτα γάλακτος,
1 φύλλο σφολιάτας.


Έπλυνα και καθάρισα τα φρούτα μου.
Τα έκοψα σε ροδέλες και κύβους μέσα σε βαθύ μπολ.
Τα ράντισα με τον χυμό λεμονιού για να μην μαυρίσουν.
Στην συνέχεια έριξα τη ζάχαρη, τη βανίλια και το κόρν φλάουερ.
Ανακάτεψα καλά μέσα στο μπολ.


Έβαλα το φύλλο της σφολιάτας πάνω σε χαρτί ψησίματος, για να με διευκολύνει και για την μεταφορά στο ταψί μου, και να για να ψηθεί πιο εύκολα. Στην ουσία του αφαίρεσα την πλαστική μεμβράνη συσκευασίας και το "τουμπάρισα" πάνω στο χαρτί ψησίματος.
Το έκαψα σε δύο μέρη, αλλά το ένα ελαφρώς μεγαλύτερο όπως βλέπετε και στην φωτογραφία.
Αυτό είναι χρήσιμο για να "κλείσει" σωστά η τετράγωνη πίτα μας, και είναι ωραίο tip και για άλλες παρόμοιες κατασκευές.


Έστρωσα τα φρούτα στο κέντρο του. Από πάνω έβαλα τις μπάρες σοκολάτας και κάλυψα με το δεύτερο μικρότερο κομμάτι. Γύρισα τις άκρες προς τα μέσα ώστε να δημιουργήσω φάκελο και  μ' ένα πιρούνι τρύπησα σ' όλη την επιφάνεια για να αποφύγω το μενομερές φούσκωμα της σφολιάτας μου.


Έψησα με αέρα στους 180 βαθμούς, αφού προηγουμένως είχα καλά προθερμάνει τον φούρνο μου, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια, για περίπου 20 λεπτά.  Έσβησα τον φούρνο.
Έβγαλα το φρουτένιο, τετράγωνο, καλτσόνε μου να κρυώσει ελαφρώς και ήταν πια έτοιμο για κατανάλωση.


Μελωμένο, αρωματικό και με σοκολάτα. 
Πασπαλισμένο με άχνη και λίγη κανέλα ή και σκέτο είναι ένα  επιδόρπιο που μάλλον δεν του λείπει τίποτε και μπορεί να καλύψει την ανάγκη σας για γλυκό, ανά πάσα στιγμή. 
Ενώ το ζεστό και τραγανό φύλλο πασπαλισμένο με την άχνη,  μπούκωσε μερικά στοματάκια, για να σταματήσουν να ρωτάνε και να απαντάνε, μόνα τους!
Καλή σας απόλαυση.
Εμείς πάει πια το φάγαμε όλο...

35 σχόλια:

  1. Επινοητικός ο νους σου Πηνελόπη μου, ακόμη και μετά από δέκα ώρες δουελιά! Και οι δημιουργίες σου μία και μία! Κουκλίτσα το γλυκό και δεν νομίζω ο μπόμπιρας να έχει πια άλλες απορίες, έτσι;;; Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το "δεν νομίζω" μην το λες καλή μου Μάρθα!!!
      Από απορίες άλλο τίποτε ο πιτσιρικάς μας, αλλά η πλάκα είναι ότι πολλές φορές τις "λύνει" μόνος του και με τον δικό του τρόπο :-))

      Όσο για μένα βάζω τον νου μου να δουλεύει στο φόρτε, προκειμένου να καλύπτω ανάγκες σε όλα τα επίπεδα.

      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  2. Είσαι φοβερή....πως να μην είναι όλο απορίες το μικρό μουτράκι????
    Υπέροχη ιδέα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Λίλα μου.
      Ιδέες για όλους μας είναι αυτές, που μας βοηθάνε στην καθημερινότητα μας και με το τελικό τους αποτέλεσμα την γλυκαίνουν κιόλας.

      Χαιρετισμούς πολλούς και όπου νάνε ξεμπερδεύετε και με τις εξετάσεις.
      Εύχομαι καλά αποτελέσματα.

      Διαγραφή
  3. ΑνώνυμοςΙουνίου 11, 2013

    Αυτό που μου αρέσει σε εσένα είναι να φτιάχνεις μικρά αριστουργήματα,με ότι ΄΄έχεις στην διάθεση σου'',αυτό που έχουν συνήθως οι περισσότερες μανούλες..
    Καλησπέρα λοιπόν χαρισματική μου φίλη και την επόμενη φορά που θα περισσέψει σφολιάτα
    σίγουρα θα το κάνω για την πιτσιρικαρία..'Ολγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Όλγα.
      Ελπίζω να είστε όλοι σας καλά.
      Σ' ευχαριστώ για τα πολύ όμορφα λόγια σου και πραγματικά εύχομαι τα όσα καταγράφω εδώ, να βοηθάνε και εσάς μέσα στις κουζίνες σας :-))

      Διαγραφή
  4. Εγώ νομίζω ότι βλέπω τον άνθρωπο που κάνει τις ερωτήσεις κι έχω σκάσει στα γέλια!!Sorry!!!
    Ευρηματική όπως πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ, εσύ φιλενάδα μου έχεις και προσωπική άποψη για την "φάτσα" οπότε έχεις όλο το δικαίωμα και να γελάς.

      Να το κάνεις το πάντως το παραλληλόγραμμο καλτσόνε, γιατί δεν είναι γλυκό πολύ και τρώγεται πανεύκολα παρέα με καφεδάκι ή και μόνο του.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  5. Πηνελόπη μου και η κόρη μου έτσι κάνει σε καταλαβαίνω απόλυτα!!!
    Το καλτσόνε που σκάρωσες έίναι καταπληκτικό, δε θα άλλαζα τίποτε!!!Μπράβο σου!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Ελένη μου.
      Να τα βάλουμε όλα μαζί να κάνουνε παρέα και να δούμε ποια από εμάς θα "αντέξει" περισσότερο :-)))
      Το δοκιμάζεις λοιπόν και ελπίζω να σας αρέσει ως αποτέλεσμα.
      Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά.

      Διαγραφή
  6. Το πόσο θα ήθελα να δοκίμαζα τώρα λίγο από το γλυκό σου δεν περιγράφεται! Είμαι σε παρόμοια κατάσταση με αυτήν που ανέφερες και με το ζόρι σέρνω τα βήματά μου! Ένα κομμάτι από αυτό το πεντανόστιμο καλτσνε σίγουρα θα με αναζωογονούσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά ξεμπερδέματα και σε εσένα Αμαλία μου :-)))
      Εύκολα φτιάχνετε πάντως και "βοηθά" με την γεύση του στην ξεκούραση!

      Διαγραφή
  7. Oι νοστιμιές της κουζίνας σου Πηνελόπη μου συναγωνίζονται με τα αθώα ερωτηματικά του μπόμπιρά σου!!Και από ότι παρατηρώ, οι ανησυχίες του μικρούλη ΄΄κληροδοτήθηκαν΄΄ από το εντελώς ανήσυχο,ακάματο και ανυπότακτο πνεύμα της μητέρας του!
    Φαίνεται πως η υπερδιέργεση και η κούραση σου ΄΄πάνε΄΄Πηνελόπη,αν μου επιτρέπεται να χρησιμοποιήσω αυτή την κάπως ακραία έκφραση.Αν είναι να σκαρώνεις τέτοιες λιχουδιές μετά την εργασιακή κόπωση 10 ωρών..τότε στις ξεκούραστες μέρες τι κάνεις????
    Φυσικά τα στόματα θα κλείσουν...από σεβασμό θά'λεγα εγώ, στην κόπωση και την υπερπροσπάθεια και όχι τόσο από τη νοστιμιά.
    Όμως ειλικρινά πες μου,δεν είναι υπέροχο να παρατηρείς την χαρά της γευστικής απόλαυσης στα αγαπημένα σου πρόσωπα?Δεν ξεχνιούνται όλα μονομιάς?
    Καλό σου βράδυ γλυκυτάτη Πηνελόπη!Καλή ανάπαυση!Με το καλό το ξημέρωμα της καινούργιας μέρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φωτεινή μου
      Ενδεχομένως να έχεις δίκιο :-))), για να μην σου πω, ότι έχεις σίγουρα!

      Μου είναι σχεδόν "αδύνατο" να είμαι σε ρυθμούς αργούς και χαλαρούς.
      Φταίει προφανώς ο χαρακτήρας αλλά και η συνεχής υπερδιέργεση ετών τώρα, όπως καλά γράφεις.
      Καλημέρες πολλές.

      Διαγραφή
  8. Μα υπάρχει ωραιότερο πράγμα απο τις ερωτήσεις των παιδιών αλλά βρε συ Πηνελόπη μου και πως να μην σε ρωτάει αφού πάντα σκαρφίζεσαι υπέροχα και πεντανόστιμα πράγματα?
    Φιλιά Πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Eri, μέχρι που κάποια στιγμή μπορεί και να μην έχεις απαντήσεις να τους δώσεις :-)))
      Φιλιά και χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που κατάφερα να σε εντυπωσιάσω καλή μου Peps!!!
      Άντε προχώρα με το καλό σε δικές δοκιμές :-))

      Διαγραφή
  10. Μ΄αρέσει τετραγωνισμένο και γλυκό!
    Πιάσε ένα...

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έεεεεεεφτασε!
      Και καθώς η μέρα είναι βροχερή και μουντή, ζεστούτσικο και τραγανό εξωτερικά και μελωμένο μέσα είναι ότι πρέπει Ζαμπία μου.

      Διαγραφή
  11. Αυτός ο καταιγισμός ερωτήσεων είναι απίστευτος!
    Θέλει υπομονή βέβαια, αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται τα μικρούλια μας!
    Ωραίο το ελαφρύ γλυκάκι σου Πηνελόπη μου! Μελωμένο από τα φρούτα, αλλά και σοκολατένιο! Επειδή μου αρέσει η υπερβολή, θα έβαζα και μια μπάλα παγωτού από δίπλα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η υπερβολή συνίσταται στην συγκεκριμένη περίπτωση Ερμιόνη μου.
      Εμείς δεν είχαμε διαθέσιμο, αλλά μια χαρά το "στριμώξαμε" στο στοματάκι μας και το στομαχάκι μας :-)))
      Φιλιά σας.

      Διαγραφή
  12. Οπως και να το πεις, Πηνελόπη, η ουσία του φαίνεται γευστικότατη και λαχταριστή!
    Καλά του κάνατε και το φάγατε όλο, αφού αυτά τα τραγανά δεν είναι να μένουν για πολύ γιατί μουλιάζουν.

    Και εις άλλα εμπνευσμένα με υγεία (και πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες παιδικές ερωτήσεις!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Ευάγγελε,
      έχεις δίκιο τα σφολιατό-κατασκευάσματα πρέπει να είναι φρέσκα και ελαφρώς ζεστά για να τα απολαύσεις.
      Έτσι κι' εγώ έχω την συνήθεια να αξιοποιώ πάντα την ποσότητα που θεωρώ πως θα φάμε άμεσα.

      Όσο για τις ενδιαφέρουσες παιδικές ερωτήσεις, ξέρω πως έχουμε "μέλλον εμπρός μας λαμπρό".

      Καλημέρες θερμές αν και βροχερές σήμερα.

      Διαγραφή
  13. Εμένα πάντως όπως και να μου το βάφτιζες, θα το καταβρόχθιζα! Φοβερό φαίνεται! Και πολύ εύκολο! Κάτι τέτοιες υπέροχες λιχουδιές προκύπτουν συνήθως μετά από ένα ωραιότατο 10ωρο δουλειάς! Είναι αυτές οι αναλαμπές που κρύβονται πίσω από ένα ναι μεν κουρασμένο αλλά πάντα εύστροφο μυαλό!
    Ευχαριστούμε για την τόσο ωραία καλτσο-πρόταση! :-)
    Πολλά φιλάκια, γλυκιά μου Πηνελόπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι αποτελέσματα βγάζουν τα πιεσμένα 10ωρα Αναστασία μου :-)))
      Προσωπικά το μόνο που ξέρω, πως για να συνέλθω θέλω κάτι γλυκό και έτσι εκεί οδηγήθηκα.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  14. Φαίνεται νόστιμο και λαχταριστό,θα ηθελα να το δοκίμαζα,εχεις τον τρόπο σου να φτιάχνεις προτότυπα και νόστιμα πράγματα, μπράβο Πηνελόπη,καλο βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε, Νέλη μου.
      Με τα διαθέσιμα πάντα και σύμφωνα με την "λιγούρα" της στιγμής, έκανα ότι μπορούσα.
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλημέρες.

      Διαγραφή
  15. Εκπληκτικά νόστιμο το καλτσόνε σου Πηνελόπη μου... φοβερό!!!! Μπορώ να το τσακίσω σε χρόνο ρεκόρ!!! Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ, και εμείς το ίδιο κάναμε Κική μου.
      Το "τσακίσαμε" άμεσα για να πάνε τα φαρμάκια και η κούραση της ημέρας, κάτω :-)))
      Καλημέρα εύχομαι.

      Διαγραφή
  16. Πως να μη το τρώγατε όλο Πηνελόπη μου τέτοιον κολοσσό που δημιούργησες..απίστευτο και μαγευτικό το καλτσόνε σου!!μπράβο σου κοπέλα μου!!φιλάκια πολλά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ε, και κολοσσο δεν το λες Kate μου, αλλά την γλύκα του μας την χάρισε είναι σίγουρο.
    Χαιρετισμούς πολλούς και καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σλουρπ! Ήρθα! Άργησα; Δεν πειράζει αν δεν έμεινε κάτι, θα το φτιάξω μόνη μου. Εύκολο φαίνεται! Γεια στα χεράκια σου Πηνελόπη μου! Λέω να το δοκιμάσω κόβοντας σε χοντρές λωρίδες το φύλλο, και να γεμίσω το καθένα ξεχωριστά. Να μου βγουν κάτι σαν ατομικά δηλαδή. Ωραίο θα είναι κι έτσι φαντάζομαι.
    Πολλά φιλιά. Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή