9.6.13

Μπυρένια Κοπανάκια

Με έπιασε το καλοκαίρι και  άρχισα να "δυσκολεύομαι" με τους συνδυασμούς φαγητών.
Αν βάλετε δε και τον αμείλικτο χρόνο, που εξακολουθεί να με πιέζει, λες και πρόκειται να καταφέρει κάτι περισσότερο από τα όσα κάνω :-))) ως συμπέρασμα έχετε: το ότι η καθημερινή μαγειρική μου έχει πάει για διακοπές ήδη.
Και πως  τα φαγάκια και τα γλυκάκια (γιατί και χωρίς αυτά δεν κάνουμε) που κατασκευάζονται πια, γίνονται με την μικρότερη δυνατή προσπάθεια.
Τα φαγητά λοιπόν στον φούρνο, είναι αυτής ακριβώς της λογικής.
Η μικρότερη δυνατή "προσπάθεια", αλλά με επιθυμητό γευστικό αποτέλεσμα.
Σας παρουσιάζω λοιπόν ένα τέτοιο πιάτο και ελπίζω εάν το δοκιμάσετε να αρέσει και σ' εσάς, όπως έγινε μ' εμάς.

Μπυρένια Κοπανάκια



8-10 κοπανάκια κοτόπουλου
2  μέτριου μεγέθους στρογγυλά κολοκυθάκια (ή κανονικά)
2  μεγάλα καρότα,
1 μικρό ματσάκι άνηθο,
1 κοφτό κουταλάκι σκόνη κάρυ,
1 κοφτό κουταλάκι σκόνη κύμινο,
1 κοφτό κουταλάκι  αλάτι,
1/3 κοφτό κουταλάκι τριμμένο πιπέρι,
1/3 κοφτό κουταλάκι σκόνη σκόρδου,
3/4 από ένα κουτάκι μπύρα  ξανθή  ή μαύρη,
3-4 κουταλιές ελαιόλαδο.

Έπλυνα καλά τα λαχανικά μου και τα καθάρισα.
Τα στρογγυλά κολοκυθάκια τα έκοψα σε μισοφέγγαρα και τα καρότα σε ροδέλες.
 Έπλυνα καλά και τα κοπανάκια και τα άφησα να στραγγίξουν.
Μέσα σε βαθύ πυρέξ αράδιασα τα κοπανάκια και ανάμεσα τους έβαλα τα λαχανικά μου.
Τα πασπάλισα μ' όλα μου τα μπαχαρικά..
Στο σημείο αυτό να επισημάνω πως το κύμινο και το κάρυ δένουν εξαιρετικά με τα καρότα και γι' αυτό τα επέλεξα.
Στη συνέχεια τα "έλουσα" με την μπύρα και το λάδι και μπήκαν στον φούρνο.
Μαγειρεύτηκαν στους 180 βαθμούς με αέρα για 45 λεπτά, ενώ στο ενδιάμεσα γύρισα 2 φορές τα μπουτάκια και από την άλλη τους πλευρά, για να ροδίσουν ομοιόμορφα.

Το φαγητό άρεσε σε μικρούς και μεγάλους, άσε που το τετράποδο είχε ξεροσταλιάσει  εμπρός στην πόρτα του φούρνου μήπως και είχε κανένα τυχερό, καθ' όλη την διάρκεια μαγειρέματος.
Δοκιμάστε τα.
Έχω την αίσθηση πως θα με δικαιώσετε.

Υ.Γ. μην βάλετε περισσότερα υγρά μιας και τα λαχανικά θα βγάλουν τα δικά τους. Καλή σας απόλαυση και με το καλό στη νέα εβδομάδα που ξεκινά.

34 σχόλια:

  1. Από ότι κατάλαβα πήζεις, μα κι εγώ δεν πάω πίσω αγροτικές εργασίες και δόξα το Θεό!!
    Ωραία τα μπυρένια σου!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το "βασίλειό" μου για ένα πήξιμο σαν το δικό σου ... Ξανθή μου!
      Εκεί που λες πάει την "βγάλαμε", άντε φτου κι' από την αρχή :-)
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να έχετε εκεί στην αγροτιά.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα Πηνελόπη!
    Συχνά αποσυντονιζόμαστε,ειδικά όταν οι ζέστες μας κτυπάνε την πόρτα.Και όπως είπες σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις,βρίσκουμε τον εαυτό μας κάπως χωρίς φαντασία..χωρίς διάθεση.
    Κάτι που όμως δεν μπορώ να πω ότι διαπιστώνω σε σένα.Η σημερινή σου πρόταση συμβαδίζει αρμονικά με την εποχή που διανύουμε,αφού τα λαχανικά με το κοτόπουλο είναι μία άριστη επιλογή για το καθημερινό μας τραπέζι,λόγω της ανάλαφρης γεύσης τους.Τα μπαχαρικά δίνουν την απαραίτητη πικάντικη νότα και η μπύρα την πινελιά της έξτρα νοστιμάδας!Βρίσκω ότι είναι ιδιαίτερα ισορροπημένο πιάτο και αν κρίνω και από τις αντιδράσεις του φιλικού τετράποδου ..οι μυρωδιές ήταν ξεσηκωτικές!!!!
    Καλή εβδομάδα Πηνελόπη μου!!!Με δύναμη και αισιοδοξία!!!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Φωτεινή μου!
      Τι να σου πω αγαπητή φίλη, είναι στιγμές που η φαντασία μου οργιάζει, αλλά η διάθεσή μου, δεν θέλει και αρνείται να την ακολουθήσει στην τρεχάλα της :-)))
      Καλή εβδομάδα και σε σας εύχομαι ολόψυχα.

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραία συνταγή! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε πολύ Κορδονέτο.
      Ωραία και εύκολη! Αυτό μετράει πραγματικά.

      Διαγραφή
  4. Αχ, που είναι ψημένο το φαγητό και με ξελίγωσες???
    Πάντα η μπύρα είναι ταιριαστή με το κρέας, μα θα σχολιάσω και κάτι επιπλέον γι΄ αυτή τη συνταγή. Μου άρεσε που έβαλες λαχανικά για συνοδία και ειδικά το κολοκυθάκι που είναι καλοκαιρινό!!

    Καλό κουράγιο με τις δουλειές σου!!
    Όντως σε χάσαμε λίγο τώρα τελευταία...

    Φιλιά πολλά Πηνελόπη μου και καλή σου βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψημένο "μετακομίστηκε" με το πυραξάκι του κάτι ορόφου πιο κάτω Χρυσαυγη μου...και ξεχάστηκα να το φωτογραφήσω όπως βγήκε από τον φούρνο.
      Αυτή είναι η πάσα αλήθεια :-))) φίλη μου καλή.

      Χάθηκα το ξέρω. Μαθαίνω όμως για σας όλες και πάντα σας σκέφτομαι, με θετική σκέψη, αν αυτό βοηθά λιγάκι.

      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  5. Ταιριάζει πολυ η μπύρα στο κοτόπουλο .Εχω μια παρόμοια συνταγή και είναι καταπληκτική,καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε, Νέλη μου.
      Και που να δεις που έφτιαξα και το μπανανο-γλυκάκι σου, αλλά δεν πρόλαβα να το φωτογραφίσω.

      Του έκανα μια-δυο μικρο-επεμβάσεις και "κουταλιάστηκε" με πολύ καλές κριτικές.

      Καλό απόγευμα και καλή εβδομάδα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  6. Πηνελόπη μου, υπέροχος συνδυασμός!Κοτόπουλο με καλοκαιρινά λαχανικά, αρωματικά της Μεσογείου και μπύρα! Υπέροχο!
    Δύσκολη περίοδος... Κουράγιο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατώ όσο μπορώ "άμυνα" Αγγελική μου.
      Αλλά δεν ξέρω πόσα αποθέματα μπορεί να έχω ακόμη ...και αυτό με ανησυχεί, δεν σου το κρύβω.

      Καλοκαιρινές γεύσεις γιατί πρέπει να αλλάζουμε και τις διατροφικές μας ανάγκες αυτή την περίοδο του χρόνου (και όχι κατ' ανάγκη με την έννοια της δίαιτας).

      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  7. Για κοτομπουτάκια λουσμένα στη μπύρα δε θα πω όχι! Σε φιλώ και καλά κουράγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς και σε εμάς κανείς δεν είπε όχι Μαρθούλα μου.
      Δεν θα άντεχα η έρμη η μάνα και άλλη "απόρριψη" φαγητού, το ομολογώ :-)))
      Φιλώ σε και εύχομαι για μια ακόμη φορά Χρόνια Πολλά αφού η γιορτή 40 μέρες καλά κρατεί !!

      Διαγραφή
  8. Αααααααααααα! Καταπληκτικός συνδυασμός , νοστιμότατος και καλοκαιρινός!!!
    Καλή δύναμη!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Κική μου.
      Αντεύχομαι μιας και η περίοδος των εξετάσεων είναι ακόμη εδώ :-)))
      Καλό απόγευμα και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  9. χάθηκα τώρα χίχί :) τα κοπανάκια είναι μπουτάκια απο κοτόπουλο χωρίς το κόκκαλο?
    γευστική η συνταγή σου!
    kiss...fancy~

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Fancy τα κοπονάκια είναι τα μπουτάκια του κοτόπουλο, μόνον όμως το οβάλ μέρος τους και όχι και ο "μηρός". Τα βρίσκεις και χωρίς κόκαλο. Αλλά τα συγκεκριμένα είναι με το κόκαλο και την πετσούλα τους επίσης.
      Καλό απόγευμα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  10. Και σκέτο το μπυροκοτόπουλο είναι νοστιμότατο, πόσο μάλλον όταν έχει και όμορφα λαχανικά της εποχής!
    Βέβαια εγώ θα επέλεγα μια πιο "περίεργη" μπύρα, αλλά εντάξει, εγώ έχω και το γνωστό κόλλημα... :))

    Καλή βδομάδα εύχομαι, καλή δύναμη με όλα και σύντομα με ευκαιρίες για ξεκούραση -σωματική μα και ψυχική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκοτεινούλα μου, την πιο "περίεργη" μπύρα, μάλλον θα προτιμούσα να την πιω παρά να την μαγειρέψω.

      Αλλά για πες μας τι θα διάλεγες, έτσι για να μου φύγει και μένα η απορία :-))

      Καλό μεσημέρι εύχομαι.

      Διαγραφή
  11. Ωραία μπυροκοπανάκια...
    Τσίαρς!

    Καλή εβομάσδα. Καλή δύναμη, οι διακοπές πλησιάζουν!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χικ...χικι...χικ...
      Μ' αυτά και με εκείνα ... τις βλέπω τις διακοπές και εύχομαι να μην τους κουνώ το μαντίλι, καλή μου Ζαμπία :-)))

      Διαγραφή
  12. Πηνελόπη μου πόσο σε καταλαβαίνω. Όταν πιάνουν οι ζέστες και το καλοκαίρι δεν υπάρχει και πολύ διάθεση για "δύσκολες" μαγειρικές. Τα κοπανάκια τα τιμάμε κι εμείς συχνά και βρίσκω την ιδέα σου με την μπύρα εκπληκτική! Πρέπει να το δοκιμάσω!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφόσον τα επιλέγετε λοιπόν Μάγδα μου, να τα δοκιμάσετε και με τούτη την εκδοχή και ελπίζω πραγματικά να σας αρέσουν.
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό απόγευμα να ευχηθώ.

      Διαγραφή
  13. Μ' αρέσει το πιάτο σου Πηνελόπη μου, είναι ελαφρύ και καλοκαιρινό ότι πρέπει για την εποχή δηλαδή!
    Μου αρέσει που χρησιμοποίησες τα συγκεκριμένα μπαχαρικά, ταιριάζουν πολύ στα υλικά σου!
    Ε το κακόμοιρο το τετράποδο, το άφησες να ξεροσταλιάζει βρε;;
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι "άκαρδη" αφέντρα Ερμιόνη μου!!
      Κι' αυτό το ευλογημένο όταν είμαι στην κουζίνα δεν κάνει ρούπι από δίπλα μου, γιατί ξέρω ότι θα είναι "τυχερό" σίγουρα :-)))

      Φαγητό ελαφρύ και συνάμα απολαυστικό πραγματικά
      Κι αφού δοκίμασε και ο μικρός μας δύσκολος, σίγουρα τα σχόλια ήταν θετικά. Έτσι το εκλαμβάνω εγώ δηλαδή :-)))

      Φιλιά σας.

      Διαγραφή
  14. Πολύ νόστιμο, ελαφρύ και καλοκαιρινό το πιάτο σου Πηνελόπη μου!!!
    Θα δοκιμαστεί σίγουρα και θα πιω και μπυρίτσα στην υγειά σου!!!
    Καλό απόγευμα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι καλά συντέκνισσα!
      Να τη πιείς και μακάρι κάποτε να μας δοθεί η δυνατότητα να την πιούμε αντάμα.
      Χαιρετισμούς πολλούς-πολλούς.

      Διαγραφή
  15. Ωραία υλικά όλα! Καλοκαιρινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Κική μου.
      Μας έπιασε η ζέστη και πάμε λίγο να "ξεστρατίσουμε" από τις κουζίνες μας
      :-)))

      Διαγραφή
  16. Νοστιμότατο και λαχταριστό το πιάτο σου Πηνελόπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε θερμά Σοφία μου.

      Είναι οι ώρες που πιέζουν και έτσι τα φαγάκια μας βγαίνουν με την έμπνευση της στιγμής και της διάθεσης.

      Καλό απόγευμα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  17. Εξαιρετικό το φαγάκι σου, Πηνελόπη μου! Τόσο εύκολο και με υλικά που όλοι έχουμε! Λαχταριστό πρέπει να έγινε (αν και μάλλον το φαγατε πολύ γρήγορα και δεν πρόλαβες να το φωτογραφίσεις)!
    Απ' όσο διαβάζω, μάλλον έχεις ανάγκη από διακοπές. Παρόλα αυτά η μαγειρική σου είναι πάντα υπέροχη!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αναστασία μου, το έβγαλα από τον φούρνο το έπιασα με τις πιάστρες και το πήγα κατευθείαν στο οικογενειακό τραπέζι, οπότε ξεχάστηκα με στην αντάρα για την φωτογράφηση...
    Μετά που το θυμήθηκα πραγματικά ήταν πια αργά :-)))

    Διακοπές...
    Τι να σου πω;
    Εύχομαι απλώς να μην γίνει άλλη "ανατροπή" στον εργασιακό μας χώρο.
    Μετά θα δούμε εκεί κατά τον Αύγουστο ίσως.
    Φιλώ σε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή