1.11.14

Το "αποδομημένο" προφιτερόλ της Αλεξάνδρας.

Η Αλεξάνδρα είναι μια από τις παλαιότερες bloggers, που ζει στην Θεσσαλονίκη.
Μας έγραφε πολύ ωραία πράγματα, αν κι' έχει σταματήσει εδώ και καιρό, γεγονός που είναι κρίμα.
Όμως οι συνταγές της έχουν μείνει και κάποιες από αυτές τις έχω φτιάξει αρκετές φορές, με μικρές παραλλαγές.
Έτσι και το προφιτερόλ που εγώ ονόμασα "αποδομημένο" κι εκείνη το λέει "πειραγμένο" είναι μια από τις συνταγές που έχω φτιάξει 3-4 φορές μέσα στο τελευταίο χρόνο.
Ο λόγος είναι απλώς. Είναι εύκολο, με απλά υλικά και το αγαπούν οι περισσότεροι.
Αφήστε που εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του (!!!) όπου κι' αν βρεθεί :-)


Για ένα μεγάλο μπολ τα υλικά που προσωπικά χρησιμοποιώ,με δοσομετρητή πάντα το κουτί του εβαπορέ, είναι:

Για το κυρίως γλυκό
1 κουτί γάλα εβαπορέ,    
 1 και 2/3 του κουτιού, νερό,
1 φορά το κουτί, κακάο σκόνη,
1 φορά το κουτί ζάχαρη ψιλή,
2/3 το κουτί σκόνη στέβια για γλυκά (σε μια προσπάθεια να ελαττώσω την ζάχαρη, αλλιώς ζάχαρη και πάλι).
1 φορά το κουτί αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1/3 κουταλάκι βανίλια κρυσταλλική
4-5 σταγόνες εσάνς πορτοκαλιού,
1 κουταλίτσα βούτυρο αγελάδος,
125 γραμ. κουβερτούρα σπασμένη σε κομματάκια,
1 πακέτο μπισκότα σαβαγιάρ (ή κάτι λιγότερο, όταν μιλάμε για την συσκευασία των δύο τεμαχίων).
Στην περίπτωση του δικού μου γλυκού, θα δείτε τα δίχρωμα σαβαγιάρ  που κυκλοφορούν, πέρα από τα κλασσικά, καθώς τα βρήκα σε καλύτερη τιμή αυτή τη φορά στο SM.

Για τον στολισμό
1 κουτί φυτική κρέμα γάλακτος των 500 γραμμαρίων,
λίγη βανίλια κρυσταλλική
και ξύσμα από πικρή σοκολάτα Υγείας με πορτοκάλι ή μαστίχα.

Σύμφωνα και με όσα μας λέει Αλεξάνδρα σε μια λεκάνη ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά.
Και σε κατσαρόλα βάζουμε το εβαπορέ και το νερό να ζεσταθούν.
Προσωπικά, στα υγρά προσθέτω και το εσάνς του πορτοκαλιού. Εάν δεν έχετε, βάλτε ξύσμα από καλά πλυμένο πορτοκάλι.


Όταν πάρει να ζεσταίνει το γάλα ρίχνουμε την σπασμένη κουβερτούρα και ανακατεύουμε να λιώσει καθώς και το βούτυρο. Το βούτυρο το βάζω για να δώσει μια γυαλάδα στην σοκολάτα και να μην έχει το θαμπό χρώμα που αφήνει μόνον το κακάο από μόνο του.

Κατόπιν ρίχνουμε μέσα στην κατσαρόλα "βροχηδόν" τα στερεά μας υλικά και ανακατεύουμε συνεχώς με τον αυγοδάρτη και με σχετική δύναμη φυσικά, μέχρι η κρέμα να αρχίζει να πήζει.
Την κατεβάζουμε από την φωτιά αφήνουμε να κρυώνει και σκεπάζουμε με μια μεμβράνη για να μην κάνει κρούστα στην επιφάνεια.


Σπάμε τα σαβαγιάρ.
Μέσα σε μεγάλο μπολ ρίχνουμε μια πρώτη δόση από μπισκότα.
Σκεπάζουμε με σοκολατένιο μείγμα και μετά πάλι μπισκότα. Μετά πάλι σοκολάτα, μέχρι να τελειώσουν τα υλικά μας.
Βάζουμε το μπολ στο ψυγείο να παγώνει για μια-δύο ώρες και ετοιμάζουμε σε σαντιγύ την φυτική κρέμα χτυπώντας την μαζί με την βανίλια με το μίξερ μας.


Στολίζουμε το γλυκό μας, σύμφωνα με τα γούστα μας και πασπαλίζουμε την επιφάνεια με τριμμένη σοκολάτα κατά προτίμηση Υγείας με πορτοκάλι (γιατί δένει πολύ ωραία).
Ευχαριστώ πολύ την Αλεξάνδρα για την εύκολη και γευστική ιδέα της και πραγματικά εύχομαι κάποια στιγμή να επανέλθει.

Δοκιμάστε το χωρίς επιφύλαξη (το δικό μας μπολ μόλις και μετά βίας  βλέπω να κλείνει 2ήμερο).
Καλή σας απόλαυση.
Καλή Κυριακή και να έχετε έναν καλό από όλες τις απόψεις Νοέμβριο.

27 σχόλια:

  1. καλο μηνα!!!! τελειο και πανευκολο το προφιτερολ!!εχω κανει αρκετες συνταγες της αλεξανδρας κριμα που δν γραφει πλεον!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ντολμαδάκι μου (αν κι' έχουν περάσεις οι 3 πρώτες).
      Ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή, θα θελήσει να ξαναγράψει κάτι η Αλεξάνδρα. Μέχρι τότε θα διαβάζουμε και θα δοκιμάζουμε αυτά που ήδη υπάρχουν.

      Διαγραφή
  2. Όπως και να πεις, είναι κολασμένο!!!
    Καλημέρα κ καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κομμενο και ραμενο στα μετρα μου!!!!
    καλο μηνα

    ειρηνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Ειρήνη μου.
      Ε, ναι αυτό το γλυκάκι "είναι κομμένο και ραμμένο" για πολλών τα μέτρα :-)
      Καλό μήνα και σ' εσένα επίσης.

      Διαγραφή
  4. Καλό μήνα Πηνελόπη! Το προφιτερόλ της Αλεξάνδραςντο χω φτιάξει κιεγώ, είναι πράγματι νόστιμο κι εύκολο, ωραία λύση για εντυπωσιακό γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε "ταυτιζόμαστε" απόλυτα, Αμαλία μου.
      Το φτιάχνεις και το "χάνεις" στην στιγμή, από τα μάτια σου :-)))

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα, Πηνελόπη μου! Δελεαστικότατη πρόταση!
    Πολύ ωραία η συνταγή της Αλεξάνδρας αλλά επίσης ωραία και λαχταριστή η εκτέλεσή της από εσένα! Εύγε!
    Έμεινε καθόλου να έρθω;
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και σ' εσένα, Ελένη μου.

      Τίποτε δεν έμεινε καλή μου. Όπως ακριβώς το είχα προβλέψει (βλέπεις το είχα ξαναδεί το έργο...) το 2ήμερο δεν το έβγαλε και εκείνο το ψυγείο μας, μαρτύρησε με το άνοιξε-κλείσε (και μαζί του κι' εγώ..)

      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  6. Αμάν!
    Νομίζω ότι άνετα τρώω όλο το μεγάλο μπολ!
    Δείχνει εξαιρετικό, λαχταριστό και μου αρέσει που είναι έτσι εύκολο και αποδομημένο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι άντρες πάντως το κατάφεραν πολύ άνετα, Ερμιόνη μου!!

      Και το ερώτημα ετέθει απόψε: Μαμά πότε θα ξαναφτιάξεις σοκολατένιο γλυκό;;;;

      Κόλαση και καταστροφή ταυτόχρονα, μέσα σ' ένα μπολ :-))

      Τα φιλιά μου επίσης.

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραίο το προφιτερόλ!!! Πράγματι κρίμα που δεν γράφει πια η Αλεξάνδρα γιατί έκανε φοβερή δουλειά!!!! Νοστιμότατο το έκανες Πηνελόπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που "ταυτιζόμαστε στις απόψεις Κική μου, τόσο για πρόσωπα όσο και γλυκιές δημιουργίες :-))
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  8. Παρόμοιο κάνω κι εγώ και μπορώ με βεβαιότητα να πω πως είναι φανταστικό!!!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τότε έχουμε μια ακόμη "δυναμική" και "αλάνθαστη" μαρτυρία, για το πόσο καλό είναι τούτο το γλυκό, συντέκνισσα!!!
      Φιλιά πολλά και Δύναμη πάντα.

      Διαγραφή
  9. Σουπερ ιδεα!!!!Αυτο τομεγαλο μπολ ανετα γινεται και ατομικο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!μμμμμμμ νοστιμοτατο!!!
    φιλια και καληεβδομαδα να χουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι άντρες μου Κική μου...σε ατομικό το μετέτρεψαν, έννοια σου :-)))
      Πολλά και γλυκά φιλιά σε όλη την ομάδα.

      Διαγραφή
  10. Πολύ όμορφη ιδέα!!! Μπράβο!!!
    Καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιδέα και η όλη σκέψη είναι της Αλεξάνδρας, αλλά είναι γλυκό ευρέως γνωστό και άκρως αγαπητό Στέλλα μου,
      Αξίζει πραγματικά η δοκιμή του.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  11. Θαυμάσιο! Κόπος, χρόνος και ...ρίσκο μειώνονται πολύ με τα σαβαγιάρ. Καταγράφεται η συνταγή Πηνελόπη για Μ.Δ. εποχή... (Ελπίζω να είναι σαφές το Μ.Δ. :-( ) .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαφέστατο το Μ.Δ. ήταν Βαγγελιώ μου!
      Αλλά ξέρεις τώρα ...γιορτές έρχονται...οπότε όλες οι προτάσεις μπαίνουν στο "τραπέζι".
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  12. Παναγια μου, λιγώθηκα βραδιάτικο!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τέλειο....η φυτική κρέμα για το στόλισμα είναι το κρε τόρε ή το μόρφφατ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην συγκεκριμένη "έκδοση" ήταν το κρε τόρε, αγαπητή Ελένη.
      Κι' αυτό γιατί "δουλεύεται" πιο εύκολα και γρήγορα.

      Διαγραφή