6.8.12

Ψάρι. Η χαρά μου!

Ένα φαγητό που γίνεται γρήγορα και χωρίς πολύ κόπο είναι το ψάρι.
Για μένα, είναι "η χαρά" μου.
Ειδικά οι μεγάλες φέτες ψαριού όπως: o γαλέος, ο ξιφίας, η παλαμίδα, το τονάκι και το ρίκι, αποτελούν τροφή υγιεινή και άκρως θρεπτική (και τούτη την περίοδο τα βρίσκετε πιο εύκολα φρέσκα στα ψαράδικα ή σε μεγάλες αγορές).
Προσωπικά με εξυπηρετούν ιδιαίτερα, μιας και δεν έχουν πολλά κόκαλα έτσι ώστε να χρειάζεται να ξεκοκαλίζω για να φάνε οι άνδρες του σπιτιού.

Η τελευταία μου εκδοχή μαγειρέματος ήταν άκρως μυρωδάτη και γι’ αυτό σας την γράφω μιας και το καλοκαίρι απαιτεί τέτοιους είδους γεύσεις και ενδεχομένως να θελήσετε να την δοκιμάσετε.
Γαλέος γευστικός και μυρωδάτος


5-6 φέτες μεγάλες γαλέου,
1 ματσάκι φρέσκο μαϊντανό ψιλοκομμένο,
1 μέτριο κρεμμύδι επίσης ψιλοκομμένο,
2 σκελίδες σκόρδο καθαρισμένες και πατημένες με το μαχαίρι (που θα μπουν έτσι μέσα στο ταψί)
2 λεμόνια, ξύσμα και χυμός,
2 κουταλιές του γλυκού τσάτνυ δαμάσκηνο ή άλλο παρόμοιο,
2 κουταλιές μουστάρδα,
2 κουταλιές worcestershire sauce,
2 κουταλιές ελαιόλαδο,
αλάτι και πιπέρι.

Εάν το ψάρι σας είναι κατεψυγμένο το ξεπαγώνετε και το ξεπλένετε ελαφρώς.
Εάν είναι φρέσκο ένα ελάχιστο ξέπλυμα με κρύο νεράκι του είναι αρκετό.

Μέσα σ’ ένα μπολ ανακατεύετε τον χυμό του λεμονιού, με το ξύσμα και το τσάτνυ.
Σ’ ένα σέϊκερ, θα βάλετε το λάδι, τη μουστάρδα και την worcestershire sauce, χτυπώντας τα να ενωθούν καλά.

Στο ταψί στρώνετε τη μισή ποσότητα του ψιλοκομμένου μαϊντανού και του κρεμμυδιού, ενώ βάζετε και τις δύο «πατημένες» σκελίδες του σκόρδου.
Στρώνετε τις φέτες του ψαριού.
Τις ραντίζετε με τα δύο υγρά μείγματα (λεμονιού-τσάτνυ καθώς και του λαδιού-μουστάρδας-worcestershire sauce) και αλατό-πιπερώνετε.
Κατόπιν ρίχνετε τον υπόλοιπο μαϊντανό και το κρεμμύδι και ψήνετε σε ελαφρώς προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς με αέρα, για 20 λεπτά.
Αφήνετε λιγάκι να ηρεμήσει το φαγητό σας και σερβίρετε συνοδεύοντας με βρασμένα ή ωμά λαχανικά της αρεσκείας σας.
Καλή σας απόλαυση και καλή εβδομάδα να έχουμε όλοι μας.

38 σχόλια:

  1. Ότι πρέπει για τη σημερινή μέρα!!
    Καλημέρα καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχο και πολύ μυρωδάτο, Πηνελόπη μου! Λέω να το δοκιμάσω την Πέμπτη, αλλά όχι με γαλέο, πού να τον βρω!
    Σήμερα ξέχασα εντελώς ότι τρώνε ψάρι!!! Ένα μυαλό είναι αυτό!
    Καλημέρα και μια όμορφη εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και η δική μου χαρά! Εγώ χτες έφαγα γαύρο αλλά θα μπορούσα ωραιότατα να φάω ένα ψαρο-γεύμα και σήμερα!
    Πολύ αρωματικό και πικάντικο με το σκόρδο και τη μουστάρδα το δικό σου ψάρι! Θα πηγαίνει πολύ ωραία και με μπύρα, χε χε!
    Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλοκαιρινό και της ημέρας Πηνελόπη! Του Σωτήρος,του Αφέντη Χριστού κατα τους κρητικούς, επιβάλλεται η ιχθυοφαγία.
    Χρόνια Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι και άλλα της ημέρας αλλά με το δικό σου μου τρέξανε τα σάλια! Μπράβο πατρίδα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πηνελόπη μου καλή εβδομάδα!
    Και μόνο που είδα την απίθανη φωτογραφία, έσπευσα με ενθουσιασμό να διαβάσω τη συνταγή!
    Έχεις χρησιμοποιήσει πολύ ωραία υλικά και ειδικά το τσάτνεϊ και η sauce με εντυπωσίασαν! Εξαιρετική πρόταση για ένα ψάρι διαφορετικό από τα συνηθισμένα!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πηνελοπάκι μου,
    και η δική μας η χαρά...
    ειδικά όταν τα ψαρεύουμε ,τα καθαρίζουμε κατ' ευθείαν στη θάλασσα και μετά στο πιάτο μας,είναι σκέτη απόλαυση...
    βέβαια εμείς δεν πιάνουμε ξιφίες,αλλά και οι τσιπουρίτσες και οι μουρμούρες μιά χαρά είναι...
    φιλιά και καλή εβδομάδα...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τώρα μάλιστα Πηνελόπη μου ,πέτυχες τη μεγάλη μου αδυναμία ,τα ψάρια,και μάλιστα αυτή η συνταγη φαίνεται καταπληκτική...θα τη φτιάξω κάποια στιγμή,φιλάκια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μυρωδάτο και νόστιμο όσο τίποτε!! Υπέροχο το ψαράκι που μας προτείνεις!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα!

    Πολύ ωραίο blog. Κι εγώ στους φίλους του ψαριού και όταν μάλιστα η συνταγή έχει σκορδάκι, ακόμη περισσότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πηνελόπη μου κι εμένα είναι η χαρά μου το ψάρι ειδικά όταν έχω να καθαρίσω ένα τερατάκι,όπως σήμερα για παράδειγμα,μια στείρα 3,5 κιλά περίπου εκεί να δείς χαρές που κάνω.Να είσαι καλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι καταπληκτικό που δείχνει.....μαζί με μια φρατζόλα φρέσκο ψωμάκι και άσπρο παγωμένο κρασάκι......τέλειο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ακριβώς έτσι Ξανθή μου, κατάλληλο για την μέρα, αλλά και ελαφρύ λόγω ζέστης!
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα Ελένη μου,
    τι ψαρικό βρίσκεις άραγες εκεί που είσαι; Καλό θα είναι να μας τα γράψεις για να μαθαίνουμε...

    Είμαι σίγουρη ότι με ένα μυαλό χειμώνα-καλοκαίρι τι να πρωτοθυμηθείς...αλλά κι' εγώ μην νομίζεις από "σύμπτωση" το έκανα και μετά σκέφτηκα την Μέρα!
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σκοτεινούλα μου καλή εβδομάδα και σε σένα. Δυό ψαρογεύματα την εβδομάδα είναι ότι πρέπει καλή μου! Υγεινά και με μια ωραία σαλάτα την κάνεις "ταράτσα" που λένε :-)))
    Καλημέρες πολλές έστω και ζεστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και στους μη Κρητικούς η ιχθυοφαγεία Βαγγελιώ μου, γι' αυτούς που τηρούν τις παραδόσεις και τα έθιμα μιλάμε πάντα, είναι απαραίτητη τη μέρα του Σωτήρος.
    Εγώ απλώς συνδύασα την όρεξη μου για ψάρι αλλά και το έθιμο.

    Πολλά φιλιά και καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχαριστώ σε θερμά καλέ μου Navarino.
    Έγινε πολύ νόστιμο πραγματικά και πανεύκολα.
    Ελπίζω όλα καλά και να πέρασες καλά στα πάτρια αν πήγες (που σίγουρα το θεωρώ).
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλώς την Ερμιόνη μας.
    Όπως ακριβώς το έγραψες φίλη μου καλή.
    Ένα μαγείρεμα ψαριού εκτός των συνηθισμένων! Να αλλάζουμε γεύσεις και να δελεάζουμε κάποιους πιο δύσκολους.
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Spirtokoyto μου σίγουρα έτσι είναι καλύτερα! Και ο δικός μου ο ψαράς κάπως έτσι κάνει!! Αυτός που έχει το μαγαζί.
    Γιατί ό άλλος ο οικιακός μου τα φέρνει εμένα για καθάρισμα :-))
    Πολλές καλημέρες και από μένα και καλή συνέχεια στο καλοκαίρι σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα Neli μου, κι' εγώ αγαπώ ιδαίτερα όλες τις ψαροκαταστάσεις. Είτε σε μεζέ, είτε σε κύριο πιάτο.
    Αυτό δε, ετοιμάζεται εύκολα και χωρίς πολύ κόπο.
    Αξίζει να το δοκιμάσεις κάποια στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρα Taelia.
    Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ.
    Νομίζω ότι ακριβώς επειδή ετοιμάζεται εύκολα και έχει πολυ ωραία αρώματα, θα πρέπει να του δώσετε μια ευκαιρία :-))
    εφόσον σας αρέσουν τα ψαρικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα Athina.
    Καλώς ήρθες και σ' ευχαριστώ πολύ.
    Εδώ απλώς εγώ καταγράφω συνταγές που έφτιαξα, για να μην τις ξεχνώ και ταυτόχρονα τις μοιράζομαι μαζί σας για να τα λέμε και να επικοινωνούμε.

    Θα τα λέμε λοιπόν όποτε έχεις διάθεση και χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αμ, Ροδάνθη μου που τέτοια τύχη να ψαρεύουμε μόνοι μας τα "τερατάκια"!
    Αρκούμεθα στις καλές αγορές στον ψαρά μας και μας κάνει και τι χάρη κάποια εξ' αυτών να μας τα καθαρίζει...
    Αλλά άμα βρεθώ στην Ανδρο, θα σε ψάξω για να φάω "τερατάκι" καθαρισμένο από τα χεράκια σου :-)))
    Πολλά φιλιά και καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πως με νοιώθεις Λίλα μου ...
    Πως με νοιώθεις :-))
    Καλημέρα σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. che bella ricetta Penelope, adoro il pesce, grazie per aver condiviso! Buona giornata!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ελα εσυ και εδω είμαστε εμείς και η πραμάτια μας φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πηνελόπη μου πρέπει να έγινε πολύ ωραίο πιάτο...αν κι εγώ με το ψάρι δεν έχω καλή σχέση!!! Γεια στα χεράκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. θαυμάσιος Πηνελόπη μου, τι ωραία η σάλτσα του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Mille grazie Giara, per le vostre buone parole.
    Buona giornata ed io :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. A! Αυτό θεωρείτε υπόσχεση μαζί με πρό(σ)κληση Ροδάνθη μου :-))
    Σ' ευχαριστώ πολύ.
    Μπορεί και να τα καταφέρουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλώς την Κική μας.
    Βρε συ...το ψαράκι είναι ωραίο φαγητό! Και όταν μιλάμε για μεγάλες φέτες ψαριού με όμορφα και μυρωδάτα υλικά, γίνεται συναρπαστικό!
    Ξέρω τι σου λεώ :-)))
    Για κάνε μια προσπάθεια.

    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλημέρα Έρη μου.
    Σ' ευχαριστώ πολύ. Πραγματικά τούτη η σάλτσα κάνει την διαφορά στη γεύση ενός απλού φιλέτου ψαριού και βέβαια ο συνδυασμός έγινε σύμφωνα με τα δικές μας γευστικές προτιμήσεις.
    Πολλούς χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ωραίο αρωματικό και εύκολο, μ' αρέσεις φιλενάδα!
    καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Κάνω ότι καλύτερο μπορώ καλή μου Πόπη.
    Με χαμηλό budget προσδοκώ ποιοτικό αποτέλεσμα :-))) για να ικανοποιήσω όλους τους "πελάτες" μου, μιλώντας την Ελληνική γλώσσα πάντα!

    Χαιρετισμούς πολλούς και καλή συνέχεια στο καλοκαίρι σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Πρέπει να μοσχομύρισε όλη η κουζίνα! Θα το κάνω σίγουρα! Ο άντρας μου τώρα στις διακοπές ψαρεύει συνέχεια και όλο και κάτι φέρνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλησπέρα...ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
    Το ψάρι καταπληκτικό!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Βέρα μου "πάντα άξιος" ο ψαράς σας!
    Γιατί όπως λέει και η παροιμία: αν δεν βρέξεις... ψάρι δεν τρώς!

    Θέλω να πιστεύω ότι άμα το φτιάξεις έτσι το ψαράκι, θα σας αρέσει πολύ.
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Δήμητρά μου, εύχομαι η προσπάθεια των παιδιών σας να έχει απόλυτη επιτυχία και φυσικά τα γλυκά σας να είναι "πόλος έλξης" για περισσότερους πελάτες.
    Καλημέρα και καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή