1.8.12

Καρύδας...δρώμενα!

Το καλοκαίρι χωρίς άρωμα εξωτικής καρύδας...δεν είναι καλοκαίρι.
Τα"παλιά τα χρόνια" που λέει και ο κανακάρης μου, δεν ήταν δυνατόν να βρεθείς σε παραλία και να μην "μυρίσει" γύρω σου καρύδα!
Τα αντιηλικά, την είχαν σε περίοπτη θέση :-))

Αλλά και τα καροτσάκια, των πλανόδιων πωλητών με τα αυτοσχέδια συντριβανάκια και τα βουναλάκια από ρολλά καρύδας, παρέα με τις ολόκληρες καρύδες ήταν το "υπερθέαμα" του καλοκαιριού για τα παιδικά μας μάτια, μέσα στο Πεδίον του Άρεως και τις πολυσύχναστες πλατείες.

Με τα χρόνια, αναβάθμισε σημαντικά τη θέση της και στα μαγειρικά μας δρώμενα και ήταν το υλικό που εύκολα μπορούσε να μας δώσει "γλύκα" μέσα στο καλοκαίρι καθώς και σύνθεση γλυκών που θα παρέμεναν αναλοίωτα στην όψη κατά την μεταφοράς τους. Βασικό θέμα, εάν είχαμε να κάνουμε κάποια κοντινή εξόρμηση σε φιλικό σπίτι.  Εργολάβοι και Κεράσματα καρύδας ήταν τα  "απαραίτητα"  παρέα με τα φρουί γλασσέ, ειδικά απο το Ανθό της Κηφισιάς (μεγάλη μου αδυναμία και πολύ ακριβή για τα δεδομένα μας).

Θα μπορούσα να θυμηθώ κι' άλλα, με το άρωμα και τη γεύση της καρύδας μέσα στα χρόνια που πέρασαν, καθώς και για το γεγονός ότι για ένα διάστημα δεν μου άρεσε ιδιαίτερα η γεύση της.
Ωστόσο ο χρόνος πέρασε και τα δρώμενα έγιναν πολλά!
Για δείτε:
H χρυσομαλλούσα Χρυσαυγή έκανε πρόσφατα σοκολατάκια με καρύδα και δύο είδη σοκολάτας, αλλά και χρωματιστά τρουφάκια καρύδας πριν λίγο καιρό.
Η καλή μας η Κική, έκανε κεκάκι Ροζ της Μπάρμπυ, προς τέρψη μικρών και μεγάλων!
Οι χιονισμένες τρούφες καρύδας της αγαπητής μας Ζαμπίας, είναι ένα όνειρο θερινής αλλά και χειμερινής νυχτός!

Η δε, αφεντιά μου πρόσφατα έκανε νόστιμα και πολύ αρωματικά μπισκότα...και επειδή μας είχε περισσέψει αρκετή καρύδα  από το ντεκόρ της τούρτας γεννεθλίων, τόσο άσπρη όσο και χρωματισμένη, η οποία και με γαργάλαγε με τη παρουσία της μέσα στο ψυγείο... πέρασα  όπως καταλαβαίνετε και σε νέο "πόνημα" :-))
Πόνημα απλό, μιας και τ' απλά συνήθως σου δίνουν και τη λύση που χρειάζεσαι, ενώ τελικά έχουν και απροσδόκητα καλό αποτέλεσμα :-))

Είναι σίγουρα κι άλλα πολλά, που τούτη τη στιγμή μου διαφεύγουν και ας με συγχωρέσετε όλες οι άλλες καλές δημιουργοί. Κάνει και ζέστη. Κάνει και κρύο (μιλάμε για ψύχος μέσα στο γραφείο μου τουλάχιστον) και έτσι έχω ένα ψυχικό-σωματικό πέρα-δώθε ... που δεν περιγράφεται με λόγια!

Μους  Καρύδας - Μπανάνας


1 κουτάκι μεταλλικό (παγωμένο) κρέμα για σαντιγύ,
1 φακελάκι ζελέ με άρωμα μπανάνας,
1 φλιτζάνι τρίμμα καρύδας στο φυσικό της χρώμα (ή και βαμμένη όπως έκανα εγώ στην δεύτερη εκτέλεση από όπου και η φωτογραφία)
2 κουταλιές γάλα φρέσκο,
1 κουταλιά ζάχαρη άχνη,
2 μεγάλες μπανάνες και 2 καλές κουταλιές μαύρη ζάχαρη.

Παγώνετε για ένα 2ώρο το κουτάκι της σαντιγύ.
Ετοιμάζετε το ζελέ της μπανάνας και το αφήνετε να χλυάνει.
Στην συνέχεια το αδειάζετε την σαντιγύ μέσα σε μπολ όπου και θα την χτυπήσετε για 4 λεπτά να αφρατέψει. Προσθέτετε την άχνη και το γάλα και συνεχίζετε για 2-3 λεπτά ακόμη. Έχει πλέον το υλικό διπλασιαστεί σε όγκο. Εκεί προσθέτετε το ζελέ μπανάνας καθώς και το τρίμμα καρύδας. Ενώνετε τα υλικά και τα βάζετε σε φόρμα σιλικόνης ή πλαστική για παρόμοια γλυκά.
Αφήνετε την μους στο ψυγείο για 12 ώρες και μετά είστε έτοιμοι για σερβίρισμα.

Για γεύση αλλά και στολισμό κατά την διαδικασία σερβιρίσματος μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σάλτσα από καραμελωμένες μπανάνες. Τα αρώματα δένουν πολύ αρμονικά μεταξύ τους και άκρως εξωτικά! Αξίζει τον ελάχιστο κόπο της γιατί είναι ανάλαφρη και δροσερή.
Καλό μήνα Αύγουστο σας εύχομαι.

35 σχόλια:

  1. Γεια σου φίλη μου!!! Λατρεύω την καρύδα..και σε μους δεν την έχω δοκιμασει ποτέ, πιστεύω να φτιάξω την συνταγή σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό σας το χαρίζω σε όλες σας!!
    Μόνο στον καλό μου αρέσει η καρύδα, εγώ δε στην παραλία κάτι παθαίνω από την πολύ μυρωδιά.
    Καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλώς ήρθες αγαπητή Eleni_Tzeni.
    Αν είσαι από αυτούς που αγαπούν την γεύση της αλλά και το άρωμά της νομίζω πως σου αρέσει το συνολικό αποτέλεσμα.
    Καλό μεσημέρι εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξανθούλα μου, σε βλέπω πολύ "κατηγορηματική" και δύσκολα θα σε πείσω να δοκιμάσεις.
    Αλλά πραγματικά είναι ελαφρυά και πολύ ωραία σε γεύση.
    Καλό Μήνα και καλό μεσημέρι εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σίγουρα ωραίος και ταιριαστός ο συνδυασμός μπανάνας και καρύδας! Μετά από ένα ωραίο ντους με αφρόλουτρο καρύδας, το δροσερό αυτό μους είναι ό,τι πρέπει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φαινεται καταπληκτικό Πηνελόπη!
    Εγώ πρώτη φορά στην ζωή μου είδα κανονική καρύδα στα καροτσάκι ατο μοναστηράκι 18 χρονών..
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με σκότωσες φιλενάδα...γιατί;;;; Είναι υπέροχος ο συνδυασμός, δροσερό και πεντανόστιμο το γλυκό και τόσο καλοφτιαγμένο που τώρα κιόλας αποφασίζω να έρθω να σε βρώ...
    Κερνάς;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είδες τί έκανες;;;;;;;;;; Με τρέλλανες με το υπέροχο γλυκό και ξέχασα να σου ευχηθώ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα Πηνελόπη μου!

    Απ΄αυτή τη λαχταριστή τούρτα είναι που με κέρασες ή είναι η δεύτερη εκδοχή της;
    Καλά, πάμε καλύτερα στην τρίτη, που θα είναι όλη δική μου...:)

    Τι δροσιστικό καλοκαιρινό έδεσμα! Πολύ επιτυχημένος ο συνδυασμός γεύσεων και αφού έχουμε και τις ίδιες αναμνήσεις από τις πλατείες και τα πανηγύρια, με το άρωμα καρύδας, θα το τολμήσω κάποια στιγμή γιατί το λάτρεψα, όταν το δοκίμασα.

    Ευχαριστώ πολύ,πολύ για την αναφορά στις Τρούφες Καρύδας μου.

    Καλό Μήνα Αύγουστο! και φιλιά στα μουτράκια των μικρών!:):):)
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πηνελόπη μου, η παρουσία και μόνο του γλυκίσματός σου είναι πέρα για πέρα εντυπωσιακή.

    Πάντα μου άρεσαν τα γλυκά (ζελέ, μους, κρέμα καραμελέ) παρουσιασμένα μέσα σε μεγάλες φόρμες.

    Η καρύδα τώρα, είναι αγαπημένο υλικό. Ο τρόπος που την έχεις χρησιμοποιήσει μου αρέσει πολύ και με προκαλεί... Μους καρύδας πρώτη φορά ακούω (όχι με γάλα καρύδας, αλλά με ινδοκάρυδο εννοώ) και νιώθω ότι θα το λατρέψω.

    Τέλος Πηνελοπη μου να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια. Τι να πω? Για δεύτερη φορα σε σύντομο χρονικό διάστημα με αναφέρεις με τα καλύτερα λόγια και δεν έχω παρά να σου είμαι υπόχρεη!!

    Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μου θύμησες τα αντιηλιακά που μύριζαν καρύδα.. πολύ όμως.
    Τώρα νομίζω δεν μυρίζουν έτσι..

    Πολύ ωραίο, εντυπωσιακό και πρωτότυπο το γλυκό σου Πηνελόπη μου. Το έχεις κάνει τέλειο.
    Πρέπει να είναι και πολύ δροσιστικό κι ανάλαφρο.
    Ευγε για την εκτέλεση.

    Καλο μήνα!
    Τα φιλιά μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ δροσιστικό, ανάλαφρο και νόστιμο φαίνεται το γλυκάκι που μας κερνάς σήμερα!! Πολυαγαπημένη η γεύση -αλλά και το άρωμα- της καρύδας!! Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πηνελόπη μου, πολύ όμορφα και μυρωδάτα αρχίζει ο Αύγουστος!
    Το δε γλυκό σου αξιαγάπητο, αφού τα υλικά του είναι λατρεμένα. Τι να κάνω όμως που εδώ λατρεύουν μόνο τη σοκολάτα; Πρέπει να έρθω εκεί να με κεράσεις από την τρίτη εκτέλεση!
    Καλό μήνα και όλα τα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "ΦΟΥΛ" της καρύδας δηλαδή Σκοτεινούλα μου!

    Μετά κι από ένα ωραίο και ελαφρύ γεύμα, είναι επίσης ότι πρέπει :-)))

    ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ε, Έρη μου είσαι και κοριτσάκι!
    Μην κοιτάς που εγώ τα έχω τα χρονάκια μου και θυμάμαι άλλα πράγματα :-)))

    Είναι πάντως πολύ ελαφρύ και δροσερό επιδόρπιο.

    Χαιρετισμούς πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κερνάω Κική μου. Έλα!
    Αλλά μπορεί και να σε προλάβω στον δρόμο :-)))

    Καλό μήνα "συκολόγο" και σας εσάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλώς την Ζαμπία μου.
    Καλή μου εσύ έφαγες από την πρώτη και τη τυχερή!!!

    Η δεύτερη έγινε στην Αθήνα για λόγους λυγούρας και είχε και την ευκαιρία να φωτογραφηθεί.
    Ε, την τρίτη πια θα σου την φέρω πεσκέσι :-)))

    Θα μεταφέρω "αρμοδίως" τα φιλάκια σε όλα τα "μουτράκια"
    Πολλές καλημέρες και καλό μήνα και σε σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έτσι...έτσι... να μου χρωστάς υποχρέωση Χρυσαυγή μου, για να έχω να λαμβάνω στο μέλλον!!

    Καλή μου θεωρώ πως κάποια πράγματα (τα οποία τουλάχιστον διαβάζω και δοκιμάζω πρέπει να τα αναφέρω). Η αρχική ιδεά έρχεται από αλλού και εγώ την διαμόρφωσα, δεν μπορώ να μην το πω...
    Δοκίμασα τα τρουφάκια της Ζαμπίας και ήταν πολύ καλά. Δεν μπορώ να μην το πω...
    Και πάει λέγοντας.

    Αφου η καρύδα είναι αγαπημένο υλικό λοιπόν, για σένα, κάνε μια φορμίτσα. Νομίζω πως θα σας αρέσει η σύνθεση και είναι και πανεύκολη.
    Οι καραμελωμένες δε, μπανάνες δίνουν εξαιρετικό τόνο για ένα γευστικότατο το σύνολο.

    Πολλούς χαιρετισμούς από μένα και καλό μήνα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ακριβώς αυτή την μυρωδιά έλεγα καλή μου Μάριον. Μέχρι που δεν μπορούσες να σταθείς δίπλα σε "κορμί"!

    Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Είναι όντως ένα ελαφρύ και γευστικό γλυκό. Καταναλώνεται γρήγορα δε :-))

    Καλημέρα και καλό μήνα εύχομαι επίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ακριβώς έτσι όπως τα γράφεις Taelia μου.
    Καλό μήνα και σε σένα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ελένη μου έλα να σε κεράσω από την τρίτη εκτέλεση λοιπόν.

    Σοκολάτα κι' εκεί, ε;
    Κι σε μας το ίδιο παιχνίδι παίζει... αλλά δεν τους κάνω πάντα το χατίρι.

    Πολλά φιλιά και καλό μήνα να έχετε εκεί στα ξένα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πηνελόπη μου,
    Την καρύδα την έχω αγαπήσει εδώ και πολλά χρόνια, οπότε το γλυκάκι σου με ενθουσιάζει τόσο για τον ανάλαφρο χαρακτήρα του όσο και για το πετυχημένο πάντρεμα των υλικών!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καταπληκτική ιδέα, έχω ζηλέψει τα σοκολατάκια αλλά ζήλεψα και το παγωμένο γλύκισμα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ερμιόνη μου, οι δικές μου διαπροσωπικές σχέσεις με την καρύδα, πέρασαν φάσεις!!
    Σήμερα είναι ένα από τα υλικά που χρησιμοποιώ περισσότερο την καλοκαιρινή περίοδο και πάντα συνδυασμένη με κάποιο άλλο εξίσου αρωματικό συστατικό.

    Το συγκεκριμένο γλυκό είχε επιτυχία θα τολμούσα να πω ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Να ΄σαι καλά βρε Λίλα μου.
    Κι εγώ ζηλεύω τα φρέσκα μποστανικά σου πολύ συχνά :-))) και το ξέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πηνελόπη μου δεν φαντάζεσαι πόσο συμφωνώ μαζί σου! Δεν υφίσταται καλοκαίρι χωρίς καρύδα!
    Ωραία ιδέα η μους! Να'ριχνες και λίγο Malibu ε ε ε?
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σκέτο καλοκαίρι Πηνελόπη! Ζελέ, καρύδα, μπανάνες... Absolutely exotic! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Malibu Jenny μου;
    Καλή σκέψη, μόνον που δεν υπήρχε διαθέσιμο, οπότε που να το σκεφτώ κι' εγώ.

    Πολλές καλημέρες από εμάς εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλώς την Βαγγελιώ μας.
    Ε, είπα να το δω κάπως "Havaian Tropic" :-))) και να κάνω συνδυασμό με τα υπάρχοντα υλικά.

    Καλημέρα σε σένα και την όμορφη Κρήτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πηνελόπη, αρχικά να σου ευχηθώ, έστω και καθυστερημένα, να χαίρεσαι τον γιόκα σου! Χρόνια του πολλά και πάντα να είναι γερός κι τυχερός!

    Την καρύδα την λατρεύω. Τρελαίνομαι για τη γεύση της και φτιάχνω τακτικά γλυκά που την περιέχουν. Η μους σου φαίνεται φοβερή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. il est beau et bien gourmand, j'adore
    bonne journée

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλως σε βρήκα,ωραια που είναι όλα εδω...μπράβο ,το γλυκό με την καρύδα βέβαια δε θα το κάνω ποτε γιατί δεν την αντέχω αλλά έχει τόσα αλλα νόστιμα και ομορφα...φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Μάγδα μου.
    Σ' ευχαριστώ θερμά για τις ευχές σου προς τον νεαρό μας :-))

    H καρύδα τελικά είναι υλικό που κάποιοι λατρεύουν και κάποιοι άλλοι ούτε να την "μυρίσουν"!

    Το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως τούτο το γλυκό έχει πραγματικά υφή μους, έχει τέλεια γεύση συνδυάζοντας το άρωμα της μπανάνας με την καρύδα και είναι πολύ ελαφρύ και δροσιστικό. Αρεσε σε όλους όσοι την δοκίμασαν ευτυχώς (εκτός του μικρού που έβρισκε την καρύδα)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Merci beaucoup ma cher Fimere :-))
    Appétence et léger après prinicpal repas.
    Bonne semaine.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Neli.
    Καλώς ήρθες και πολύ χαίρομαι που "ανταμώσαμε".

    Είσαι από αυτούς που δεν αρέσκονται στην καρύδα :-))) Πραγματικά έχει φίλους και εχθρούς.

    Θέλω να πιστεύω πως θα βρεις κάποια πράγματα που θα σου αρέσουν αν έχεις χρόνο.
    Καλώς ήρθες και πάλι και θα χαρώ να τα λέμε πιο συχνά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή