29.8.12

Στην σκιά της λεμονιάς ... με το σιρόπι της!


Τις μέρες του Αυγούστου που η πόλη μας ήταν σχεδόν άδεια, κατάφερνα καθημερινά να παρκάρω κοντά στον σταθμό του μετρό. Κάτι που τον υπόλοιπο χρόνο είναι ακατόρθωτο έως ανυπόστατο!
Εκεί λοιπόν πάντα, κοντά σ΄ έναν κήπο σπιτιού με 3-4 μεγάλες λεμονιές έβρισκα το πράσινο να κάνει σκιά πάνω στις λαμαρίνες του αυτοκινήτου μου και ευγνωμονούσα τα μυρωδάτα δένδρα γι’ αυτήν τους την ύπαρξη :-))
Σήκωνα τα μάτια και έβλεπα τα καταπράσινα φύλλα τους αλλά και τα νιούτσικα πράσινα λεμόνια
και τους χαμογελούσα σαν χαζή.
Αλλά αυτά τα νιούτσικα λεμόνια με έβαλαν και σε πειρασμό.
Έτσι τις «κούρσεψα» λιγάκι τις λεμονιές, χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη τους δυστυχώς, μαζεύοντας καμμιά δεκαριά λεμονάκια.
Τα άρωμά τους εξαιρετικό.
Αλλά τι να τα έκανα;
Σκέφτηκα στην αρχή γλυκό του κουταλιού. Μα ήταν μεγαλούτσικα σε μέγεθος.
Μετά σκέφτηκα μαρμελάδα. Και να πω την αλήθεια για κει το ξεκίνησα.
Αλλά σταδιακά κατάλαβα ότι θα ήταν αρκετά πικρή, παρά το όποιο ξεπίκρισμα θα τους έκανα, ενώ μη διαθέτοντας ραβδό-μπλέντερ θα ήταν δύσκολο να λιώσω την αρκετά σκληρή φλούδας τους, παρά το όποιο βράσιμο επίσης.
Και τελικά η σκέψη με οδήγησε στο να κάνω ένα μυρωδάτο σιρόπι, για να το χρησιμοποιήσω ώστε να γλυκάνω λουκουμάδες, ή τις τηγανίτες του χειμώνα που θα μας έρθει.
Και όπερ και εγένετο!
Δεν είναι βέβαια τόσο υγιεινό όπως το μέλι, αλλά έχει τόσο ωραίο άρωμα και μια ελαφριά "αψάδα" στη γεύση, που σίγουρα θα έχει την χάρη του.

Χρειάστηκαν 10 λεμόνια πράσινα που αφού ξεπλύθηκαν καλά προηγουμένως, τα τρύπησα σε διάφορα μέρη με ένα ξύλινο σουβλάκι και τα άφησα μέσα σε λεκάνη με νερό για 3 μέρες. 
Τα νερά αλλάχτηκαν 6-7 φορές συνολικά.
Μετά έκοψα τα λεμόνια στη μέση, κάθετα. Κάθε μισό πάλι στη μέση στο σημείο τομής τους και αφαίρεσα όλα τους κουκούτσια. Το κάθε τέταρτο ή όγδοο (ανάλογα το μέγεθος του λεμονιού) το έκοψα σε κυβάκια.
Όλα τα κυβάκια (γύρω στο ένα κιλό σίγουρα) μπήκαν σε κατσαρόλα παρέα με ένα ποτήρι νερό και ένα κιλό ζάχαρη.
Έβρασαν για μια ώρα και μισή.
Ξαφρίζοντας συχνά-πυκνά.
Τέλος, έκλεισα την φωτιά. Άφησα το μείγμα να κρυώσει ελαφρώς και το πέρασα μέσα από χοντρό σουρωτηράκι, πετώντας στο τέλος όλα τα κομμάτια.

Αποτέλεσμα ένα άκρως καραμελωμένο σιρόπι (μοιάζει στο χρώμα σαν αυτό του σφένδαμου) με το άρωμα του λεμονιού να το χαρακτηρίζει.
Χρήση κατά βούληση, μιας και αυτό για μένα ήταν απλώς ένα πείραμα :-)) επειδή ήθελα να
"φυλακίσω" με κάποιο τρόπο το άρωμα των λεμονιών.
Εσείς σκεφτείτε το όσο υπάρχουν ακόμη τα πράσινα λεμονάκι.

35 σχόλια:

  1. Λεμονάκι μυρωδάτο!!! κι από περιβόλι γεμάτο!!!, αυθόρμητα μου ήρθε το ρητό.
    Λαχταριστό σιρόπι πάντως έβγαλαν τα λεμονάκια!!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέχρι εδώ μοσχομύρισε το λεμονοσιροπάκι! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίο το σιρόπι σου φιλενάδα μου χρυσοχέρα... το σκέφτηκες μέσα σε κρύο νερό...σαν βυσσινάδα;; Τέλειο θα είναι αλλά και σε τηγανίτες ή λουκουμάδες ...καταπληκτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είδες;; Με γοήτευσε το σιρόπι σου και δεν σου είπα καλημέρααααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα ,ωραία ιδέα ,φαντάζομαι και πόσο ωραιο άρωμα θα έχουν...Η λεμονιά είναι απο τα αγαπημένα μου δένδρα και το λεμόνι το χρησιμοποιώ κατα κόρον στην κουζίνα μου,καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αρωμα λεμονιού!
    Υπέροχο μου φαντάζει...
    Καλημέρα με μοσχοβολιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχεις δίκιο Mari μου :-)))
    Κι' εγώ κάπως έτσι ψιλοτραγούδαγα όταν πάρκαρα κάτω από τις λεμονιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλώς την Αμαλία. Καλημέρες πολλές καλή μου.
    Είχε την "πλάκα" του το πείραμα και με ωραίο αποτέλεσμα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Κικίτσα (είδες εγώ δεν την ξέχασα). Καλά έτσι σαν βυσσινάδα δεν μου είχε περάσει καν από το μυαλό.

    Και να σου πω, πως έχω το λικεράκι μου να "γίνεται" με την σπιτική μου βυσσινάδα όπως μας τα έγραψες τις προάλλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νέλλη μου έτσι για το αστείο του πράγματος, αν έχετε λεμονιά εκεί γύρω κόψε μερικά και κάνε και εσύ το δικό σου πείραμα.
    Θέλω να πιστεύω ότι θα σου αρέσει το αποτέλεσμα.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Γιαγιά Αντιγόνη.
    Πραγματικά μοναδικό άρωμα και τελικά έχει χάρη, μιας και το δοκίμασε χθες το βράδυ με λίγο γιαουρτάκι και δημητριακά.
    Που να περιμένω μέχρι τις χειμωνιάτικες τηγανίτες :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σπέσιαλ σιροπάκι, με πολλές χρήσεις και το άρωμα του λεμονιού στο έπακρο:
    -στο σιρόπιασμα του κέικ
    -στα παγωτά, μέσα κι έξω
    -στο γιαουρτάκι μας
    -...σε κρύο νερό που προτείνει η Βασιλική...και σε άλλα.

    Καλημέρα φίλη μου.
    Φιλιά στα πέριξ, δίποδα και τετράποδα.:)

    Άφησε τη φαντασία και την έμπνευσή σου να σε οδηγεί!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα, έχω την εντύπωση ότι ξέρω τη λεμονιά που κούρσεψες αν το παρκάρισμα γινόταν στη γειτονιά του σπιτιού σου.
    Η φαντασία σου πάλι μας εξέπληξε ευχάριστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλά, Πηνελόπη μου, υπέροχη ιδέα, χρήσιμη, μυρωδάτη, καταπληκτική! Λατρεύω τα λεμόνια, ειδικά από λεμονιές κήπου. Να περάσω για μια λεμοναδίτσα;
    Πολλές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν έβλεπε ο ιδιοκτήτης της λεμονιάς το αποτέλεσμα της κλοπής των λεμονιών του, είμαι σίγουρη ότι θα σε συγχωρούσε.

    Η φαντασία σου Πηνελόπη μου έδωσε ένα ωραίο αποτέλεσμα σε ένα φαινομενικά άχρηστο στην παρούσα φάση λεμονάκι, που μέχρι να μεγαλώσει και να δώσει τους χυμούς του δεν χρησιμεύει και πολύ.

    Αλλά εσύ το κατάφερες. Το έκανες νόστιμο σιρόπι και απ΄ όλες τις εκδοχές που είπες θέλω να το δω σε λουκουμάδες... Ή μάλλον δεν θέλω να το δω. Θέλω να το φάω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πηνελοπη με εβαλες σε σκεψεις... Να θυσιασω τα λιγοστα λεμονακια της λεμονιας μου στον βωμο του σιροπιου ή να κανω υπομονη να φτιαξω λιμοντσελλο?
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπάρχουν πολύ ωραία συνταγές.
    Το ιστολόγιό σας είναι μεγάλη




    Es gibt sehr schöne Rezepte.
    Ihr Blog ist toll

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλό μεσημέρι Ζαμπία μου!
    Ξέρεις όταν τελικά πήρα το "αποτέλεσμα" άρχισα τις διάφορες σκέψεις. Είπα σίγουρα πως κάνει για σιρόπιασμα κεκακίου, αλλά είναι τόσο παχύρευστο που είναι κρίμα να το αξιοποιήσεις με αυτόν τον τρόπο... Μοιάζει με μέλι και γι' αυτό χθες το έβαλα σε γιαουρτάκι και σίγουρα πάνω σε λουκουμαδάκια θα κάνει "θραύση" παρέα με σουσαμάκι (έτσι το σκέφτομαι).

    Θα μεταφέρω αρμοδίως τα φιλιά σε όλα τις ζώσες ψυχές της κατοικίας μου και σίγουρα θα το χαρούν.

    Κάνω ότι μπορώ με την φαντασία που διαθέτω :-)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλώς την Ξανθούλα!
    Καλά λέω... Εσύ παιδί μου ξέρεις πολλά!!
    Εκεί στην ευρύτερη περιοχή οι λεμονιές αποτελούν δένδρα του δρόμου και πραγματικά είναι εντυπωσιακό πως οι κάτοικοι των παλαιότερων χρόνων τα άφησαν να υπάρχουν!!!

    Η φαντασία μου ώρες-ώρες καλπάζει και δεν ξέρω κι' εγώ που θα με βγάλει :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ελένη μου για Λεμοναδίτσα, έλα όποτε θέλεις, κι' εγώ θα σου κάνω κι' άλλα πράγματα.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλώς την Χρυσαυγούλα (αυτή η σοκολατόπιτα, θα με στοιχειώσει λέμε...)
    Καλή μου φίλη, τα όνειρα που δεν εκπληρώνονται κάποια στιγμή μας βγαίνουν ως απωθημένο στην καθημερινότητά μας.

    Έτσι κι' εσείς δεν θα μπορέσετε να με αποφύγετε με τους πειραματισμούς μου, καθώς το ότι δεν έγινα Χημικός (όπως ήθελα κάποτε) μου βγαίνει τώρα στην κουζίνα. Τα αρώματα δε, πάντα με οδηγούν όπως τον σκοτεινό Ζαν-Μπατίστ Γκρενούιγ, του βιβλίου του Ζισκίντ "Το Άρωμα" :-)))

    Λουκουμάδες θες να γευτείς;
    E, τότε να το κανονίσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ειρήνη μου καθώς σίγουρα τα λεμονάκια σου θα είναι "βιολογικά" μιας και δεν θα είναι από αυτά του εμπορίου τα κερωμένα...και οι δύο προτάσεις είναι εξίσου όμορφες!

    Αν έχει το δενδράκι σου 20 λεμόνια, μοίρασε τα στα δύο, ακριβοδίκαια :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Merhaba @ tatlilar gülcandan!

    Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

    Vielen Dank für Ihre freundlichen Worte. Und Ihre eigenen rezepte sehr interessant ist.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πηνελόπη καλό μεσημέρι
    Λατρεύω οτιδήποτε σχετίζεται με λεμόνι.Λατρεύω το υπέροχο άρωμα του,την στυφή γεύση του,τη χρωματική του γκάμα-από το αχνοκίτρινο εως το βαθύ,χρυσαφί του ώριμου εσπεριδοειδούς-,τα γλυκά δε που έχουν έστω και μία υποψια λεμονιού είναι τα αγαπημένα μου!Επομένως βρήκα την ιδέα σου καταπληκτική με πολλές εφαρμογές,όπως προανέφεραν οι πολλές φίλες.Σχετικά πρόσφατα δοκίμασα σε ζαχαροπλαστείο γειτονικής χώρας,έναν ξεχωριστό καφέ με προσθήκη εσάνς λεμονιού..δεν μπορω να περιγράψω την ιδιαίτερη γεύση,το άρωμα και την πρωτοτυπία του συγκεκριμένου ροφήματος!!Όσοι είναι τολμηροί και τους αρέσουν οι γευστικές προκλήσεις ας το δοκιμάσουν.Φιλιά,πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τέλειο το σιροπάκι σου Πηνελόπη μου. αγαπημένο λεμονάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εσύ είσαι ευφυής και το σιρόπι σου ευφάνταστο.
    Μπράβο Πηνελόπη μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ μου αρέσει το λεμονάκι!! Κι ο τρόπος που "φυλάκισες" το άρωμά του είναι ιδανικός!! Σκέφτομαι το σιρόπι σε τηγανίτες με καρυδάκι ψιλοκομμένο!! Μμμ! Ιδιαίτερη γεύση!!
    Καλό βράδυ να έχεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Φωτεινή, με την εξαιρετική ροή γραπτού λόγου!
    Εντυπωσιάστηκα με τον καφέ που μας περιγράφεις. Κι' εσσάνς λεμονιού για βρώση,μέχρι σήμερα δεν έχω αναζητήσει μιας και δεν έχει τύχει και να "πέσω" επάνω του σε κάποιο κατάστημα.
    Πρέπει να το ψάξουμε το θέμα οι λενολάτρεις :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Να 'σαι καλά βρε Eri μου, κάνω ότι μπορώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κοκκίνησα με τα καλά σου λόγια Μάρθα μου. Με τιμάς ιδιαιτέρως :-)
    Πολλές-πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Taelia μου κι' εγώ τις σκέφτομαι από προχθές και είμαι στο "τσακ" για να τις κάνω. Αλλά πρέπει να είμαστε λίγο πιο "χαλαροί" για να τις χαρούμε στο πρωϊνό μας.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μου αρέσει πολύ το άρωμα λεμονιού, η ιδέα σου είναι καταπληκτική! Συγχαρητήρια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλώς την Μαρία.
    Να ευχηθώ καλό φθινόπωρο;

    Σ'ευχαριστώ πολύ καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αχ αυτές οι πρωτοτυπίες σου τι μας κάνουν! Και που θα βρω λεμόνια που δεν θα μ' αφήσουν να τα κόψω τέτοια εποχή οι γειτόνοι μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλημέρα Βαγγελιώ μου :-)))
    Δανεικά θα τους πεις... και ότι θα τους τρατάρεις με λίγο σιροπάκι με λουκουμάδες, μπας και τους καταφέρεις!
    Καλο ΣΚ και με το καλό στο φθινόπωρο που επισήμως έρχεται από αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή