6.9.13

Μελιτζάνες τσακώνικες, τραχανάς ξινός και μοσχάρι. Παραδοσιακή Ελληνική Γεύση.

Καιρό έχω να γράψω παρουσιάσω κάτι με κρέας...
Ίσως γιατί δεν το έχω πάντα (εγώ προσωπικά) στις πρώτες μου προτεραιότητες, αλλά δεν μπορώ να πω ότι δεν μαγειρεύω κιόλας κρεατικά.
Προτιμώ σαφώς περισσότερο το μοσχάρι και το κοτόπουλο και λιγότερο το χοιρινό και το αρνί.

Να λοιπόν η αξιοποίηση ένα πολύ καλού κομματιού κρέατος.
Νουά μοσχαρίσιο κομμένο σε μερίδες, μαγειρεμένο με μελιτζάνες τσακώνικες και τραχανά ξινό.
Πραγματικά ένα ωραίο φαγητό, παραδοσιακό και άκρως γευστικό, αν τα υλικά του σας αρέσουν.


Για τέσσερα άτομα θα χρειαστείτε ένα κομμάτι νουά (ή άλλο κομμάτι μοσχαριού χωρίς κόκκαλο, όπως σπάλα ή ελιά) κομμένο σε μερίδες, περίπου 1 κιλό και 200 γραμ.
3-4 μελιτζάνες τσακώνικες,
1 φλιτζάνι τραχανά ξινό,
1 μεγάλο ξύλο κανέλλας,
5-6 μπαχάρια,
αλάτι, πιπέρι, λίγη σκόνη σκόρδου,
1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο,
1 φλιτζάνι χυμό ντομάτας,
1/2 φλιτζάνι κρασί κόκκινο,
1 φλιτζάνι νερό (ζεστό),
4-5 κουταλιές ελαιόλαδο.

Το κρέας κομμένο ήδη από τον χασάπη, το ξεπλένουμε με κρύο νερό βρύσης και το αφήνουμε να στραγγίξει καλά στο σουρωτήρι.

Βάζουμε λάδι σε βαθιά κατσαρόλα να κάψει και τοποθετούμε μέσα το κρέας για να το σωτάρουμε από όλες του τις πλευρές ώστε να κρατήσει μέσα τους χυμούς του κατά το μαγείρεμα. Κατόπιν το αφαιρούμε από την κατσαρόλα και βάζουμε μέσα το ψιλοκομμένο κρεμμύδι μέχρι να γυαλίσει.
Επιστρέφουμε το κρέας στην κατσαρόλα όπου και προσθέτουμε μέσα όλα τα μπαχαρικά μας, εκτός από το αλάτι, τον χυμό ντομάτας, το κρασί και το νερό. Σκεπάζουμε και σε μέτρια φωτιά το αφήνουμε να μαγειρευτεί για μια ώρα.

Μέσα στην κατσαρόλα θα προσθέσουμε τις κομμένες μελιτζάνες τις οποίες έχουμε ξεπικρίσει μέσα σε αλατόνερο για όση ώρα το κρέας μας ήδη μαγειρεύεται.

Τις αφήνουμε να πάρουν καλή βράση και να μαλακώσουν αρκετά.
Κατόπιν ρίχνουμε και τον τραχανά ανακατεύοντας ελαφρώς με ξύλινη κουτάλα ώστε να πάει παντού.
Ο τραχανάς θα "πιει" την σάλτσα μας και θα βοηθήσει να πήξει το φαγητό.
Εάν δούμε ότι χρειάζεται λίγο παραπάνω υγρό, προσθέτουμε 1/3 κούπας νεράκι ζεστό ή χυμό ντομάτας.
Μετά από 10 λεπτά που θα έχουμε ρίξει και τον τραχανά, σβήνουμε την φωτιά και αφήνουμε το φαγητό να ηρεμήσει για 15 λεπτά ακόμη και ν' απορροφήσει ο τραχανάς τα υγρά του.
Έτοιμο για σερβίρισμα.
Καλό Σαββατοκύριακο σας εύχομαι και πάντα με Δύναμη (αποτελεί πια την μόνιμη ευχή μου).

22 σχόλια:

  1. μιαμ μιαμ!!!
    να ενα ωραιο ελληνικο φαγακι!
    υπεροχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Ειρήνη μου.
      Φαγάκι Ελληνικό, με άρωμα μαμάς ή γιαγιάς και με τις μελιτζάνες στο φόρτε τους λόγω εποχής.
      Καλό απόγευμα και καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι.

      Διαγραφή
  2. Όλες οι ευχές πρέπει να δίνονται σήμερα στον υπερθετικό βαθμό και με κεφαλαία,όπως ακριβώς έκανες εσύ Πηνελόπη μου!Μήπως και όταν εισπραχθούν ,έχουν πολλαπλάσια δύναμη...
    Το κρέας με τις μελιτζάνες είναι από τα πιο αγαπημένα ελληνικά φαγητά.Η πρωτότυπη προσθήκη του παραδοσιακού τραχανά,δεν μπορεί παρά να δώσει άλλη γευστική αξία!Καλομαγειρεμένο φαγητό!Εντυπωσιακή αρωματική νότα ,το ξυλάκι κανέλας!
    Φιλάκια πολλά πολλά Πηνελόπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Φωτεινή μου.
      Οι ευχές όταν λέγονται από φίλους και αγαπημένα πρόσωπα, μας ανεβάζουν το ηθικό, και καθώς βιώνουμε μια πλήρη εξαθλίωση του ακμαίου ηθικού μας, οι ευχές είναι άκρως απαραίτητες :-))

      Πραγματικά φαγητό με παράδοση στην κλασσική ελληνική μαγειρική ετούτο. Και για όποιον αρέσκεται σε τέτοιες μαγειρικές νομίζω πως αξίζει να του δώσει μια ευκαιρία.

      Διαγραφή
  3. Κρεατάκι με μελιτζάνες... Σλουρπ! Νοστιμιέεεες! Η μητέρα μου τραχανά δεν έβαζε, αλλά το "γονατίζαμε" και σκέτο! Δεν έφαγα το μεσημέρι, συν ότι είμαι και λιχούδω, φαντάζεσαι λοιπόν τί έχω πάθει τώρα που είμαι στη δουλειά και βλέπω τις φωτογραφίες που ανέβασες!
    Να είσαι καλά Πηνελόπη μου, γεια στα χεράκια σου!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τώρα πια Πηνελόπη μου θα έχεις φάει καλά και όλο το Σαββατοκύριακο, οπότε θα έχεις παρηγορηθεί σίγουρα :-)))

      Καλημέρα και καλή εβδομάδα σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα, Πηνελόπη μου!
    Μπράβο, μπράβο, πολύ ωραία πρόταση! Μου έδωσες ιδέα για την Κυριακή!
    Για μένα όμως βγάλε μία μεριδούλα, πριν βάλεις τον τραχανά, γιατί δεν μου αρέσει ο ξυνός! Τι να κάνω!
    Καλό βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλή εβδομάδα Ελένη μου.
      Εγώ να σου κρατήσω μεριδούλα, αλλά μπορεί τώρα πια να το έχεις ήδη σκαρώσει από μόνη σου.

      Και γλυκό τραχανά να βάλεις, κάποια στιγμή, για να δοκιμάσεις το όλο σύνολο.

      Διαγραφή
  5. Πω πω, με κανέλα, με μπαχάρια... Μερακλίδικο φαγητό! Δεν είμαι και πολύ του κρέατος (φαίνεται ίσως κι από τις λίγες κρεατοφαγικές συνταγές που έχω και στο blog) αλλά σ' αυτό το πιάτο δε νομίζω να έλεγα όχι, ειδικά σαν συνδυασμό υλικών και γεύσεων!
    Καλό Σ/Κ με δύναμη πάντα σαφώς αλλά και εκτός από τη δύναμη εγώ έχω βάλει στη "λίστα" και τη λέξη ψυχραιμία η οποία κάνει θαύματα όπως έχω τώρα τελευταία ανακαλύψει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Σκοτεινούλα μου,
      κι εγώ με τα κρεατικά δεν έχω σχέση πάθους, όπως ενδεχομένως συμβαίνει με άλλους ανθρώπους γύρω μου.

      Αλλά κάποιες φορές μου αρέσει ένα καλό μαγειρεμένο και γευστικό κρέας όπως συμβαίνει με το μοσχάρι στην παρούσα συνταγή.

      Τα αρώματα των μπαχαρικών απαραίτητα για ένα τέτοιο πιάτο σαφέστατα και προτείνω να κάνεις κάποια δοκιμή, όταν θα έχεις όρεξη για κρέας.

      Η ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ είναι σωστή επιλογή για πολλά προβλήματα σε καθημερινή βάση. Αρκεί να μπορούμε να το καταλάβουμε αυτό και να το προσπαθούμε συνεχώς.

      Διαγραφή
  6. Πραγματικά παραδοσιακή συνταγή! Κι εμείς συνδυάζουμε τον ξινόχοντρο, το δικό μας τραχανά, με μελιτζάνες και ταιριάζουν απίστευτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα Βαγγελιώ μου.

      Ειδικά αν είναι σπιτικός... κάνεις θαύματα μαζί του. Και νομίζω πως στην Κρήτη έχει "περίοπτη" θέση στην κουζίνα της κάθε νοικοκυράς ο ξινόχοντρος.

      Καλημέρα εύχομαι.

      Διαγραφή
  7. Πολύ νόστιμο και μυρωδάτο αυτό το φαγητο που αντανακλά την ελληνική παραδοσιακή κουζίνα! Τι ωραίος συνδυασμός, ιδανικός για παρεϊστικη μάζωξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Αμαλία μου.

      Ένα φαγητό που σου δίνει "θαλπωρή" που αν την συνδυάσεις και με αγαπημένα πρόσωπα γύρω σου, τότε το όφελος είναι διπλό.

      Καλημέρα και καλή εβδομάδα εύχομαι να έχετε. Και με το καλό στην νέα σχολική χρονιά...για να μην ξεχνιόμαστε!

      Διαγραφή
  8. Νόστιμος συνδυασμός-γευστικό αποτέλεσμα!

    Καλό Σ/Κ Πηνελόπη μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά καλή μου Ζαμπία.

      Με ρίζες στις κουζίνες των μαμάδων και των γιαγιάδων της πατρίδας μας.

      Καλή εβδομάδα εύχομαι ολόψυχα.

      Διαγραφή
  9. Kala ......einai to kati allo afto to fagito!!!!
    Exo faei paromoio alla xoris to kreas sta Kythira kai mou arese paaaara poly!!!
    Tha to ftiaxo kai me kreas!!!!
    Filia!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή... Σωστή...και πάλι Σωστή!!!

      Εκεί ακριβώς στηρίζεται και για μένα τούτη η συνταγή Πέπη μου.

      Στην Τσιριγώτικη ρίζα μου (κατά το 1/4) κι' ένα φαγητό που αγαπούσε πολύ ο παππούς μου, που προσωπικά ελάχιστα γνώρισα, καθώς έφυγε πολύ νέος.

      Φιλιά πολλά και καλημέρες για μια καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραία μου φαίνεται πως θα δενουν αυτες οι γευσεις,νοστιμο θα έγινε,καλο Φθινόπωρο Πηνελόπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε όσους το δοκίμασαν άρεσε Νέλη μου.

      Για μένα που το έφτιαξα, καθώς το έχω φτιάξει και γευτεί αρκετές φορές στο παρελθόν, ήμουν σίγουρη για το αποτέλεσμα απλώς δεν ήξερα πως θα το αποδεχτούν οι υπόλοιποι. Αλλά όλα πήγαν καλά τελικά.

      Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  11. Πρέπει να είναι και πολύ αρωματικό Πηνελόπη μου! Ευχαρίστως θα έτρωγα ένα πιατάκι :)
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,

      να κάνεις την δοκιμή του και ελπίζω πως πραγματικά θα σας αρέσει, γιατί τα έχει όλα πιστεύω ως καλομαγειρεμένο σπιτικό φαγητό.

      Καλό μεσημέρι εύχομαι.

      Διαγραφή