10.9.13

Μπαστουνάκια ... με άρωμα καπνού

Όποιος έχει μπόλικη καπνιστή πάπρικα και ρίγανη φρέσκια νέας εσοδείας που να "σπάει" μύτες το άρωμά της, τι κάνει;
Κάνει σνακ εύκολο, γρήγορο και άκρως γαργαλιστικό στην γεύση.
Η πρώτη δόση (τα υλικά της οποίας θα σας γράψω) έφυγε μέσα σε λίγες ώρες αφού δοκίμασαν αρκετά άτομα.


Μπαστουνάκια με άρωμα καπνού για τα οποία θα χρειαστείτε:
3/4 φλιτζανιού καλό ελαιόλαδο,
1 φλιτζάνι κρασί ροζέ ή λευκό,
500 γραμ. αλεύρι (που φουσκώνει μόνο του)
1 κουταλάκι μπεϊκιν πάουντερ,
1/2 κουταλάκι ζάχαρη μαύρη ή και στέβια
1 κουταλάκι κοφτό αλάτι,
1 και 1/2 κουταλάκι καπνιστή πάπρικα
1 κουταλάκι αποξηραμένη ρίγανη (αλλά όχι πολυκαιρισμένη)
250 γραμ. Geriggold καπνιστό τυρί τριμμένο (ή άλλο καπνιστό τυρί).


Σε βαθιά λεκάνη βάζετε όλα τα υγρά υλικά μαζί με τα μπαχαρικά, την ζάχαρη και το αλάτι και τα χτυπάτε καλά με το σύρμα να ενωθούν.
Προσθέτετε το τριμμένο τυρί και το μπεϊκιν πάουντερ και σταδιακά ενσωματώνετε όλο το αλεύρι.
Το τελευταίο ζύμωμα θα το κάνετε με τα χέρια μέχρι να πάρετε μια ζύμη εύπλαστη και χωρίς να κολλάει.


Στρώνετε 2 ταψιά του φούρνου με χαρτί ψησίματος και παίρνετε ζύμη μεγέθους καρυδιού. Πλάθετε μπαστουνάκια, που μπορείτε να τα αφήσετε ως έχουν  ή να κάντε στην επιφάνειά τους σχήματα μ' ένα μικρό πιρούνι έτσι για στόλισμα.
Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς με αέρα, για 15-18 λεπτά.


Τα βγάζετε και αφήνετε να κρυώσουν.
Απολαύστε τα σκέτα ή με ένα ωραίο αλλαντικό όπως σαλάμι αέρος για παράδειγμα.
Πάνε μια χαρά: στο σχολείο (που είναι προ των πυλών μας) στο γραφείο, στην εκδρομή ή όπου αλλού εσείς βρεθείτε :-))

42 σχόλια:

  1. Βλέπω μπήκαμε δυναμικά σε σχολικούς ρυθμούς με κατάλληλα σνακ Πολύ-πολύ ενδιαφέρουσα η σημερινή πρόταση, θα τα φτιάξω άμεσα τα μπαστουνάκια για να εφοδιαστούμε πλέον για τις προσεχείς μέρες. Καλή αρχή να έχετε αύριο, καλή πρόοδο και καλό κουράγιο στη μαμά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρωτόγνωρη εμπειρία το Δημοτικό για μας Αμαλία μου :-)) και προσπαθώ να σκεφτώ και να προλάβω διάφορα ...
      Καλή πρόοδο και σε εσάς και με το καλό στη νέα σχολική χρονιά, αν και βλέπω σύννεφα στον ορίζοντα, με τις απεργίες που εξαγγέλονται.

      Διαγραφή
    2. Κάθε αρχή και δύσκολη που λένε αλλά μην αγχώνεσαι, θα προσαρμοστεί το πρωτάκι μια χαρά! Θα ταλαιπωρηθείτε ελάχιστα 1-2 μήνες στην αρχή με τις σελίδες που θα γεμίζουν όμοια γράμματα αλλά μετά όλα στρώνουν μια χαρά. Μια συμβουλή μόνο, να μάθει να μελετάει μόνος του και ας πηγαινοέρχεσαι πολλές φορές, μην καλθεσαι μαζί του συνέχεια! Αυτό θα σε σώσει τα επόμενα χρόνια, πίστεψέ με!

      Διαγραφή
  2. Αμάν, Πηνελόπη μου, και μεσημεριάζει! Τσακίζει κόκκαλα τέτοιες ώρες η συνταγή σου και θα προτέψω τους... επαϊοντες για τα περαιτέρω!...

    Καλό μεσημέρι και... καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχώρα με αγαπητέ μου Ευάγγελε.
      Δεν είχα πρόθεση να σας "τσακίσω" αλλά σου υπόσχομαι ότι γίνονται πολύ εύκολα και "τσακίζονται" ακόμη ευκολότερα οπότε σαφώς προωθείς το μήνυμα στους επαϊοντες.
      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Και προς τα εδώ έρχονται, Πηνελόπη μου;
    Πολύ λαχταριστά τα βλέπω, όλο αρώματα!
    Καλό μεσημέρι και...καλοφάγωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας προλαβαίνουν, Ελένη μου;
      Να τα ξαναφτιάξω και να τα προωθήσω βεβαίως-βεβαίως...

      Διαγραφή
  4. Πωπω, πρέπει να είναι πεντανόστιμα και αρωματικά!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε πολύ Λένια.
      Πραγματικά βγήκαν πολύ νόστιμα, κι' ας μην είχαν ίσως πολύ "κομψή" εμφάνιση.
      Καλό σου απόγευμα και καλά τρεξίματα.

      Διαγραφή
  5. Μπαστουνάκια καπνού, αλλαντικό, μπυρίτσα και ραχάτι στο μπαλκόνι βραδάκι με δροσιά... Πω, πω... Η απόλυτη νιρβάνα! Μου αρέσουν όλα τα υλικά και χαίρομαι που φτιάχνονται τόσο γρήγορα! Πολύ όμορφα και απ΄ ό,τι διαβάζω πεντανόστιμα Πηνελόπη μου! Πρέπει να στρωθώ να τα φτιάξω, για να παίρνω μαζί μου στη δουλειά.
    Καλό μεσημέρι και καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Sel,
      γίνονται πανεύκολα και πολύ γρήγορα.
      Μπορείς να τα κάνεις χωρίς καθόλου κόπο λοιπόν και να τα έχεις συντροφιά στο γραφείο σου.

      Οι δικοί μου συνάδελφοι τα τίμησαν (και με τίμησαν) και με το πάρα πάνω!

      Διαγραφή
  6. Καλέ κυρία κι εγώ σχολείο θα πάω!!
    Το Σ/Κ πολύ σε μελετάγαμε μιας και το περίεργο πρόγραμμα σας μας έκανε νερά στο χωριό και ήμασταν έτοιμοι να διαμαρτυρηθούμε στην υπεύθυνη!!!χαχαχαχα
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Σχολική Χρονιά τότε να σου ευχηθώ Ξανθή μου!!!

      Γι' αυτό φτερνιζόμουν συνέχεια;

      Κάντε τα τώρα που προλαβαίνετε και όσο ακόμη υπάρχει η "Υπεύθυνη" γιατί μετά θα ψάχνετε να την βρείτε...

      Θα έχει πάρει τα όρη και τα βουνά, καθώς έχει και ανοικτή πρόσκληση :-)))

      Διαγραφή
  7. Εξαιρετικά τα καπνιστά μπαστουνάκια σου Πηνελόπη μου!!!Προσωπικά τα προτιμώ σκέτα για την αυτούσια απόλαυση της ιδιαίτερης γεύσης των καπνιστών υλικών.Δεν χρειάζονται πολλές δικαιολογίες για την άμεση παρασκευή τους...είναι δεδομένο ότι θα αρέσουν !Συγχαρητήρια για την αρωματική και πικάντικη πρόταση!
    Καλό απόγευμα να έχεις!!Φιλιά πολλά,πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου,
      σε βεβαιώ ότι έχεις απόλυτο δίκιο. Και σκέτα ήσαν ακαταμάχητα και βεβαίως ο αρωματικός συνδυασμός δεν μπορούσε να σε κάνει να σταματήσεις στο ένα.

      Σήμερα η δόση πήγε σε "επανάληψη" μιας και ως γνωστόν η επανάληψη είναι μητέρα της μαθήσεως :-))

      Καλό βράδυ εύχομαι.

      Διαγραφή
  8. Φθάνουν και στην Αφρική?
    Καλή σχολική χρονιά Να έχουν τα παιδιά Πηνελόπη μου! Τα μπαστουνάκια σου τα φαντάζομαι εύκολα δίπλα σε ένα ποτάκι να κάνουν παρεούλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν έφτασες εσύ στην βάση της Ν.Αφρικής Αγγελική μου, κάτι θα κάνω για να φτάσουν κι' αυτά :-))

      Σ' ευχαριστώ θερμά για τις ευχές σου. Το "πρωτάκι" ξεκίνησε σήμερα και ας ελπίσουμε ότι θα καταφέρει να προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα δεδομένα της ζωής του.

      Φιλιά πολλά και αν έχεις καλή παρέα δοκίμασε τα :-)))

      Διαγραφή
  9. Με πάπρικα, ρίγανη και ωραίο τυράκι, δεν γίνεται να μην είναι φανταστικά τα μπαστουνάκια σου Πηνελόπη μου!
    Ωραιότατο σνακ, αλλά και σε μια φιλική μάζωξη μια χαρά καταναλώνονται νομίζω!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγγυημένη γεύση και εγγυημένο το τελικό αποτέλεσμα (της κατανάλωσης) Ερμιόνη μου!
      Δοκιμάζεις και ελπίζω πως θα με δικαιώσεις.

      Φιλιά πολλά και ευχές στην νεοφώτιστη κι' από εδώ.

      Καλή προσαρμογή και στην Ιφιγένεια στο νέο περιβάλλον που θα βρεθεί κι' αυτή με την σειρά της :-)

      Διαγραφή
  10. Εγώ ξέρω που θα τα φάω αυτά, αλλά δεν το λέω!! Φαίνονται πεντανόστιμα και ευωδιαστά!!
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί βρε Mari μου, δεν μας το λες;

      Μπορεί και να μας δώσεις καμμια έξτρα ιδέα, αν και φαντάζομαι ότι μιλάς για παραλίες και θάλασσες, που εμείς σιγά-σιγά τις αφήσαμε πίσω μας :-)

      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  11. Ma pou einai h Chrysavgi????
    Akoma de pire habari ti kapnisti paprika....opote prolavaino merika bastounakia kapnista!!!
    souper ta vrisko opos kai to ....salamaki!!!
    Geia sou Penelope!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα ντε που είναι η Χρυσαυγή, dear Peps?
      Λες να "ντύνει" βιβλία, από σήμερα κιόλας;

      Μεζεδάκι εξαιρετικό φιλικό μπουφέ με μπύρες, και τα συναφή...
      Δοκιμάζεις και περιμένω εντυπώσεις.

      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ να έχεις.

      Διαγραφή
    2. Την πηρα χαμπαρι την καπνιστη. Πως δεν την πηρα? Ας οψεται ομως η εναρξη της σχολικης χρονιας που με εχει αποσυντονισει.

      Πηνελοπη ασε τα πολλα. Πιασε την πιο παγωμενη σου μπυρα και μια λαμαρινα μπαστουνια και ερχομαι να αραξω στη βεραντα σου. Μην παραλειψεις το σαλαμι αερως σε παρακαλω μονο γιατι θα παθω εγκεφαλικο!!!!

      Εφτιαξες λατρεμενη συνταγη παλι!!!

      Διαγραφή
  12. Απ΄αυτά τα "κοντά" μπαστουνάκια μέχρι πόσα δικαιούται ο καθείς μας...να ξέρω!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέχρι 5-6 σίγουρα Ζαμπία μου!
      Αρκεί να μην είμαστε πολλοί....γιατί τότε σαφώς η αναλογία μικραίνει :-))
      Φιλιά και καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  13. Πρέπει να είναι πεντανόστιμα Πηνελόπη μου... και φαντάζομαι εξαφανίζονται σε χρόνο ρεκόρ!!!!
    Γεια στα χέρια σου!!!
    Καλή αρχή για αύριο και καλή σχολική χρονιά στον κούκλο σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου,

      αρχίσαμε τους "πειραματισμούς" για να έχουμε όπως καλά κατάλαβες έτοιμο υλικό για την επομένη μέρα... Και αν το "πείραμα" πετύχει του δίνουμε την δυνατότητα επανάληψης μιας και έχουμε και δύσκολα γούστα να αντιμετωπίσουμε.

      Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Καλή Σχολική Χρονιά και στα δικά σας κορίτσια και να είναι πάντα γερές και δυνατές.

      Διαγραφή
  14. Πηνελόοοοοπη!!!! θέλω σαλαμάκι με μπαστουνάκι τώρα!!!!!!!!!!!!!!
    Και για βραδινό με λίγο τυράκι είναι τέλεια!!! Αρκεί να μείνεις στα 2-3!!!
    Καλή σχολική χρονιά κι από μένα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφτασεεεεεεε.
      Γράψε διεύθυνση Χανίων και θα κάνουμε το συντομότερο παράδοση με επαγγελματία delivery boy, Silena μου.

      Σ' ευχαριστώ θερμά. Αντεύχομαι και για σένα για τη νέα σχολική χρονιά, τα καλύτερα.

      Διαγραφή
  15. Πολύ ωραία! Φαντάζομαι τη μυρωδιά της κουζίνας όταν τα έψηνες!!
    Καλή σχολική χρονιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ΄ ευχαριστώ για τις ευχές σου.
      Το πρωτάκι ήδη πήρε την πρώτη του "κρυάδα" σήμερα, θέλω να ελπίζω ότι θα προσαρμοστεί σύντομα.

      Πολύ νόστιμο και γρήγορο σνακ, που καταπολεμά "λιγούρα" και πείνα σχεδόν άμεσα :-)

      Διαγραφή
  16. Αχ, πρέπει να είναι πολύ νόστιμο σνακ! Και το γεγονός ότι έχω ένα μεγάλο σακουλάκι με καπνιστή πάπρικα στα ντουλάπια της κουζίνας μου μάλλον αποτελεί οιωνό που δεν πρέπει να αγνοήσω... ;-)
    Μπράβο, Πηνελόπη μου!!!
    Καλή σχολική χρονιά! Με δύναμη και κουράγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα λοιπόν Αναστασία μου και μπες στο παιχνίδι άμεσα, αφού ήδη έχεις την πρώτη ύλη.
      Νομίζω πως θα σου αρέσει πραγματικά, και θα σε συνοδεύσει και στην δουλειά σου.
      Ευχαριστώ θερμά για τις ευχές σου.
      Καλό βράδυ εύχομαι ολόψυχα.

      Διαγραφή
  17. Υπέροχη συνταγή Πηνελόπη μου, ιδανικά για σνακ και για βραδυνό με κρασάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Λίλα.
      Για όλες τις ώρες και όλες τις χρήσεις είναι τελικά τούτο σνάκ.
      Καλημέρες και καλό ΣΚ εύχομαι.

      Διαγραφή
  18. Είχε "φύγει" από τα πρόσφατα και παραλίγο να τη χάσω αυτή την ανάρτηση! Ασυγχώρητη γιατί πρέπει να είναι τέλεια. Το άρωμα του καπνού μου αρέσει παντού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πρόλαβες όμως Βαγγελιώ μου κι' αυτό έχει σημασία :-)))
      Καπνιστό τυράκι, καπνιστό αλλαντικό και καπνιστό μπαστουνάκι...τέλεια ΟΛΑ.

      Διαγραφή
  19. Οτι πρέπει για να συνδυάσουμε το ποτάκι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Grate Taste, αλλά και όχι μόνον με ποτάκι :-))
      Μέχρι και με τσαϊ τα δοκίμασα εγώ στο πρωϊνό μου και μια χαρά ήταν πραγματικά.

      Διαγραφή
  20. Ό,τι πρέπει για σνακ στο σχολείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαφέστατα Κική μου.
      Αλλά και στο γραφείο το ίδιο καλά μας άρεσαν.
      Καλό ΣΚ εύχομαι.

      Διαγραφή