18.9.13

Αξιοποιώντας το αρωματικό δώρο της Τύχης, σε μια δροσερή πρόταση.

Η Θεά Τύχη κι' εγώ προσωπικά, δεν έχουμε καταφέρει να συναντηθούμε πολλές φορές στα τόσα χρόνια (ε, καλά ας μην τα μετράω κιόλας...) της ζωής μου.
Λίγες και μετρημένες φορές, στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Μια από αυτές ήταν πρόσφατη, σε κλήρωση που έκανε η φίλη Ερμιόνη, γιορτάζοντας τα δύο χρόνια ύπαρξης του όμορφου blog της.
Η τύχη μου έφερε ένα όμορφο δώρο και ευχαριστώ θερμά την Ερμιόνη για αυτό (έστω και λίγο καθυστερημένα λόγω διακοπών, απουσιών και λοιπόν ιστοριών...).
Και μετά από λίγες μέρες, μου ξαναχτύπησε την πόρτα,  μ' ένα άλλο δώρο κλήρωσης αυτή την φορά από την Μικρή Κουζίνας της Κικής,  για τα  πέντε της χρόνια στο χώρο του blogging.
Ευχαριστώ σε επίσης και σ' εσένα Κική μου.
Στο ενδιάμεσο διάστημα ακόμη δεν έχω καταφέρει ν' αγοράσω λαχείο ... πράγμα που μάλλον θα έπρεπε να κάνω :-)) πριν η Θεά Τύχη, γυρίσει το βλέμμα της αλλού.


Αξιοποιώντας λοιπόν, το πρώτο μου δώρο, το αρωματισμένο ξύδι με Μάνγκο της εταιρίας Salt Sugar Spices, σε μια εξαιρετική πράσινη και όχι μόνον σαλάτα, έφαγα - και λέω έφαγα, γιατί την έκανα μόνον για εμένα αρχικά, όσο κι' αν ακούγεται εγωϊστικό -  ένα πλήρες γεύμα, αλλά νομίζω πως και οι άλλοι της παρέας, εξίσου καλά έφαγαν.
Και σας την περιγράφω ευθύς αμέσως, πιστεύοντας ότι αξίζει τον κόπο.


Πράσινη σαλάτα με γαρίδες:
10-12 φύλλα πράσινα από κατσαρή σαλάτα (ανάλογα με τα άτομα που θα φάνε)
2 αγγουράκια φρέσκα, κομμένα σε ροδέλες,
2 ντοματάκια πομοντόρια, κομμένα σε ροδέλες και μετά στη μέση,
1 πράσινη πιπεριά, σε καρεδάκια ή ροδέλες,
2 κουταλάκια γλυκού, αγγουράκια τουρσί κομμένα μικρά,
1 μικρό ματσάκι άνηθο ψιλοκομμένο,
2 κουταλιές Κοπανιστή Μυκόνου θρυμματισμένη πάνω στην σαλάτα,
200 γραμμάρια ψιλή γαρίδα καθαρισμένη και βρασμένη,
2-3 κουταλιές έξτρα παρθένο ελαιόλαδο,
2-3 κουταλιές ξύδι μάνγκο,
λίγη φρέσκια ρίγανη και ελάχιστο αλάτι..

Έβρασα αρχικά τις γαρίδες σε αλατισμένο νερό για 6-7 λεπτά και αφού τις στράγγισα, όπως ήταν ζεστές τους έριξα δύο κουταλιές ξύδι με πολτό μάνγκο και ελαιόλαδο και τις άφησα να σταθούν για 7-8 λεπτά μέσα στο μείγμα, σαν ένα σύντομο μαρινάρισμα ας πούμε.

Κατόπιν έπλυνα τα λαχανικά μου και μπήκαν με την σειρά τους σε βαθιά σαλατιέρα.
Στην επιφάνεια έριξα την θρυμματισμένη κοπανιστή Μυκόνου η οποία πραγματικά δίνει έναν πικάντικο τόνο στην όλη σύνθεση των φρέσκων λαχανικών.
Και τέλος, από πάνω έβαλα τις γαρίδες τις βρασμένες και μαριναρισμένες με το ζουμάκι τους.
Και τελική πινελιά, λίγο επιπλέον ξύδι μάνγκο με ελαιόλαδο στα λαχανικά μου.
Αλάτι ελάχιστο καθώς η κοπανιστή είναι ήδη αλμυρή και την ρίγανη για έξτρα άρωμα.
Άκρως δροσερή και νόστιμη σαλάτα, με υλικά σε πλήρη αρμονία.

28 σχόλια:

  1. Εκτός από τα ωραία συστατικά της σαλάτας,το ξύδι μάνγκο[δεν ήξερα ότι υπάρχει...],πρέπει να δικαίωσε τις προσδοκίες σου Πηνελόπη μου!Με τον ενθουσιασμό της παραλαβής του δώρου,είναι παράλληλα ενθουσιώδης και η περιγραφή της παρασκευής της σαλάτας,πράγμα που σημαίνει ότι την ευχαριστήθηκες...Δεν μου φαίνεται περίεργο!Ωραία,άφθονα και ποικίλα υλικά,το καθένα με τη δύναμη της νοστιμιάς του,με ενισχυτικό γεύσης ,ένα περίεργο για μένα ξύδι ,που φαίνεται ότι άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
    Ελπίζω και εύχομαι να είσαι τυχερή στα μεγάλα ή μικρά πράγματα που κατά καιρούς φροντίζει η ζωή να μας χαρίζει!!!
    Την καλησπέρα μου με πολλά πολλά φιλιά συνοδευμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φωτεινή μου.
      Κι' εγώ το συγκεκριμένο προϊόν δεν το γνώριζα, και πιθανότατα δεν θα το μάθαινα και καθόλου, αν δεν ήταν η φίλη Ερμιόνη και η χορηγός εταιρία.

      Είναι ένα υλικό που δεν μπαίνει μάλλον εύκολα στην καθημερινότητα μας, αλλά για κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις μπορούμε να το έχουμε υπόψη μας.

      Ευχαριστώ σε θερμά για όλα τα καλά σου λόγια.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  2. Ναιαιαιαι! Και λαχείο να πάρεις και τζόκερ να παίξεις! Ποτέ δεν ξέρεις! Να είναι καλά τα κορίτσια και τα δώρα τους, αλλά και η τύχη που σε προτίμησε! ;)
    Τα ντοματάκια πομοντόρια είναι αυτά που λένε και βελανίδια ή μπα; Γευστικότατη φαίνεται η σαλάτα Πηνελόπη μου! Αχ αυτή η κοπανιστή...! Καλά που ττην ανάφερες και την ξαναθυμήθηκα, έχω καιρό να φάω.
    Να είσαι πάντα καλά και πάντα τυχερή! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Πηνελόπη μου.

      Τα πομοντόρια, είναι αυτό που αποκαλούμε "βιομηχανική ντομάτα". Είναι αυτά που τελικά βρίσκουμε ολόκληρα σε κονσέρβες ή κουτιά και τούτη την εποχή είναι στο φόρτε τους στις λαϊκές αγορές.

      Αν πετύχεις καλή παρτίδα, είναι άκρως γευστικά και αρωματικά και κάνουν υπέροχη σαλάτα.
      Μοιάζουν με τα "βελανίδια" αλλά είναι τριπλά ή και τετραπλά σε μέγεθος.

      Όσο για την κοπανιστή, μεγάλη λατρεία για μένα!

      Καλημέρα σου εύχομαι ολόψυχα.

      Διαγραφή
  3. Πάντα παρέα να πηγαίνεις με τη θεά Τύχη σου εύχομαι, Πηνελόπη μου, και να σε εκπλήσσει ευχάριστα και νόστιμα! Να χαίρεσαι τα δώρα σου και να είναι καλά κι εκείνες που σου τα χάρισαν!
    Αυτό εννοούσες για τις γαριδούλες! Πολύ θα ήθελα να δοκίμαζα τη σαλάτα σου, έτσι πλούσια και δελεστική που δείχνει! Καλοφάγωτη!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου.

      Ναι αυτές τις γαριδούλες είχα κατά νου, όταν σου έγραφα για την υπέροχη δική σου εκδοχή με τα ζυμαρικά.

      Σ' ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για την ευχή σου και μακάρι να πραγματοποιηθεί :-))

      Διαγραφή
  4. Μμμμμμμμ....ξύδι μάνγκο!!!
    Πολύ εξωτικό! Με τις γαριδούλες θα είναι σούπερ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα προϊόν πραγματικά gourmet, dear Peps!!

      Που την χρειάζεται φυσικά την ιδιαίτερη μεταχείρισή του :-)))

      Φιλά πολλά.

      Διαγραφή
  5. Το παγκάκι θα μεταμορφωθεί σε γλέντι τάβλας γιατί δεν μπορώ να διανοηθώ ότι δε θα φέρεις λίγη από τη πεντανόστιμη σαλάτα!!!!!!!
    Μα ξύδι μάνγκο… πού τα ανακαλύπτεις!!!!!!
    Καλό βράδυ!!!! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας είναι καλά η Ερμιόνη, Silena μου.

      Δώσε στίγμα στον χάρτη και θα φτάσω σίγουρα κάποια στιγμή μέχρι το γλέντι της τάβλας :-))

      Kαλημέρες και Καλή Δύναμη1

      Διαγραφή
  6. Αυτό το ξύδι είναι σκέτη πρόκληση. Μπορώ να φανταστώ ένα σωρό τρόπους να το αξιοποιήσουμε στο έπακρο, αλλά αυτό με τις γαρίδες με έστειλε!!!
    Μακάρι να μπορούσα να το δοκιμάσω!!!

    ...Μην απογοητεύεσαι. Η τύχη θα σε ξαναθυμηθεί! Φρόντισε μόνο τότε να το καταλάβεις και να το αγοράσεις το λαχείο!!!!

    Φιλιά!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Χρυσαυγή μου, από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί για το θέμα της Τύχης!!!
      Τις τελευταίες 2 μέρες τρέχω πανικόβλητη για διάφορρα, οπότε μπορεί να πέσω κι' απάνω της και να την προσπεράσω ή απλά να την "τσαλαπατήσω"

      Είναι ωραίο προϊόν και πραγματικά σε βάζει σε σκέψεις για τους πιθανούς συνδυασμούς με τους οποίους θα μπορείς να το αξιοποιήσεις καλύτερα.

      Καλό ΣΚ σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  7. Πηνελόπη μου ήμουν σίγουρη ότι θα αξιοποιούσες μοναδικά το δώρο σου και δεν είχα άδικο!
    Από τα υλικά και μόνο της σαλάτας καταλαβαίνω τι έφτιαξες πάλι! Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε το ξυδάκι και εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να είσαι πάντα τυχερή και δημιουργική!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα καλή μου Ερμιόνη.
      Σ' ευχαριστώ για μία ακόμη φορά για την αποστολή του με την εύνοια της τύχης.
      Καθώς έχω αρκετό ακόμη, θα σκεφτώ και τον επόμενο συνδυασμό το συντομότερο.
      Φιλιά και χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  8. Η σαλάτα φαίνεται υπέροχη! Ξύδι μάνγκο? Θα ήθελα πολύ να το δοκιμάσω. Ωραία σαλάτα και θα μπορούσε άνετα να σταθεί σε έναν μπουφέ μιας και οι γιορτές πλησιάζουν.
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νοτούλα, πάντα υπάρχουν περιθώρια για δοκιμές όταν βρεθείς μ' ένα τέτοιο υλικό και πρωτότυπο προϊόν στην κουζίνα σας.
      Σαν ιδέα όντως είναι καλή τούτη η σαλάτα, για ένα εορταστικό τραπέζι.
      Ακόμη και φρέσκο μάνγκο πολτοποιημένο, αν δεν υπάρχει το συγκεκριμένο ξύδι.
      Καλό ΣΚ σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  9. Να είσαι πάντα τυχερή Πηνελόπη μου!! Η αλήθεια είναι ότι τη συγκεκριμένη θεά κι εγώ δεν την έχω συναντήσει πολλές φορές αλλά δεν πειράζει ... την υγειά μας να έχουμε.
    Πάντως το ξιδάκι το αξιοποίησες θαυμάσια και φαντάζομαι τη νοστιμιά της σαλάτας!!!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά τα λες Κική μου.
      Υγεία πρώτα από και πάνω απ΄ όλα!
      Οι τελευταίες ημέρες, με περιπέτειες νοσοκομείου σε συγγενικό μου πρόσωπο, το επιβεβαιώνουν αυτό για μια ακόμη φορά.

      Ελπίζω ότι έκανα μια καλή πρόταση για ένα τόσο διαφορετικό προϊόν.

      Καλό ΣΚ σου εύχομαι ολόψυχα.

      Διαγραφή
  10. Πάντα τυχερή να είσαι! Η σαλατίτσα φαίνεται εξαιρετική!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε καλή μου Λένια.

      Ας ελπίσουμε ότι η Θεά Τύχη δεν θα βιαστεί να φύγει από κοντά μου :-))

      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό ΣΚ.

      Διαγραφή
  11. Πάντα τυχερή να είσαι Πηνελόπη μου. Πάρε και λαχείο μπορεί να τριτώσει ;)

    Φαντάζομαι τη γευση που έδωσε το ξύδι στις γαρίδες... πολύ ωραία σαλάτα

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαχείο...όλο το σκέφτομαι και το μελετώ και όλο το ξεχνώ Marion καλή μου.

      Ήταν πραγματικά διαφορετική γεύση, ειδικά καθώς μαριναρίστηκαν ζεστές.
      Αλλά και στην σαλάτα έδωσε μια ανεπαίσθητη φρουτένια νότα.

      Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  12. Πάντα τυχερή να είσαι!
    Οι σαλάτες είναι αγαπημένο μου γεύμα!

    Ήρθε το δωράκι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Κική μου, ευχαριστώ πολύ.

      Ναι έφτασε και το δικό σου δωράκι, και θα επανέλθω σύντομα (να λασκάρω λιγάκι) με τις δοκιμές που σκέφτομαι και γι' αυτό.

      Χαιρετισμούς πολλούς και καλό ΣΚ να έχετε.

      Διαγραφή
  13. Πάντα καλη τυχη να έχεις και πολλες συναντησεις μαζι της,ξυδι μαγκο ε? η σαλατα πολυ μου αρεσε οπως την ειδα θα τη φτιαξω μαλλον, εγω μηλοξυδο θα βαλω μαζι με ασπρο,καλη θα γινει και ετσι,καλο ξημερωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε πολύ Νέλη μου για την ευχή.
      Ελπίζω να είναι ανοικτά τα αυτάκια της και τα ματάκια της (της Θεάς Τύχης) και να μας ακούει από μια μεριά :-)))

      Να την φτιάξεις την σαλατούλα είναι πολύ δροσερή και γευστική και αν θέλει νότα φρούτο ανακάτεψε το ξύδι (το μηλόξυδο) μια με κουταλιά μαρμελάδα ή πολτοποιημένο φρούτο. Νομίζω πως θα είσαι πολύ κοντά στο τελικό αποτέλεσμα, από σκέψεις που κάνω.

      Διαγραφή
  14. Πάντα έτσι τυχερή να είσαι, Πηνελόπη μου, και να έχεις άφθονα όλα τα καλά! Άλλωστε, όπως μας αποδεικνύεις με τη σαλάτα σου, ξέρεις πολύ καλά πώς να αξιοποιείς τα δώρα της τύχης! Εξαιρετική φαίνεται και αυτές τις γαριδούλες πολύ τις ζήλεψα!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτές οι γαριδούλες με το μικρό τους μέγεθος προσφέρονται για πειραματισμούς είναι η αλήθεια Αναστασία μου. Και σε σαλάτες και σε τάρτες ή κις-λορέν, αλλά και σε σάλτσες δίνουν εξαιρετικό αποτέλεσμα.

      Σ'ευχαριστώ θερμά για την ευχή σου. Αντεύχομαι... ειδικά για το "άφθονα όλα τα καλά"!

      Φιλιά πολλά και ένα δημιουργικό ΣΚ να έχεις εύχομαι.

      Διαγραφή