16.9.13

Και το όνομα αυτής: Παγωμένη Σοκολατένια Μπόμπα

Να προτείνω ένα γλυκό αξιοποίησης υλικών...που όμως είμαι σίγουρη ότι θα τελικά θα το φτιάξετε επί τούτου :-))  για να γευτείτε το τελικό αποτέλεσμα.
Σας υπόσχομαι ότι θα με δικαιώσετε.
Εγώ είχα ένα κέϊκ που μου είχε ξεμείνει κατά τα 3/4 και ήμουν σίγουρη ότι δεν θα "έφευγε" γρήγορα, έτσι αποφάσισα να το συνδυάσω με σοκολάτα, πραλίνα, φρούτα και ξηρούς καρπούς και να το κάνω σαφώς πιο ελκυστικό για όλους μας.

Παγωμένη Σοκολατένια Μπόμπα (λόγω σχήματος, αλλά και θερμίδων) ας το ονομάσουμε :-)


Χρειάστηκαν:
600 γραμ. κεϊκ βανίλιας (ή πορτοκαλιού)
80 γραμ. βούτυρο αγελάδος,
250 γραμ. σοκολάτα κουβερτούρα,
1 ποτηράκι κρασιού κονιάκ,
120 γραμ. πραλίνα φουντουκιού (αυτήν που εσείς προτιμάτε) ελαφρώς χλιαρή,
1 κούπα φρέσκα (ή κατεψυγμένα και αποψυγμένα) βατόμουρα
1/3 κούπας γλυκό κουταλιού πορτοκάλι ή μανταρίνι ψιλοκομμένο, μόνον το γλυκό όχι το σιρόπι,
1/3 κούπας φυστίκια Αιγίνης ή φουντούκια.


Αρχικά έσπασα την κουβερτούρα σε κομμάτια και μαζί με το βούτυρο την έβαλα σε χαμηλή θερμοκρασία να λιώσει, όταν άρχισε πια να είναι ρευστή πρόσθεσα και το κονιάκ και κατέβασα από την φωτιά.

Σε βαθύ μπολ είχα θρυμματίσει το κέϊκ και μέσα σε αυτό έριξα την χλιαρή πραλίνα, ανακάτεψα και σταδιακά άρχισα να προσθέτω το μείγμα της λιωμένης σοκολάτας.
Τέλος έβαλα τα βατόμουρα, το τεμαχισμένο μανταρίνι και τα φυστίκια.
Ανακάτεψα καλά να ενωθούν όλα μου τα υλικά.


Πήρα μια γυάλινη σαλατιέρα και την έντυσα εσωτερικά καλά με δύο μεγάλα φύλλα μεμβράνης φαγητού, που άφησα ωστόσο και αρκετό μέρος τους απ΄ έξω.
Μέσα άδειασα το μείγμα μου και πάτησα μ' ένα κουτάλι για να πιάσει όλο τον χώρο και να μην υπάρχουν κενά, έτσι ώστε όταν μετά θα αναποδογυρίσει το γλυκό να μην υπήρχε θέμα.
Κάλυψα την επιφάνεια με την μεμβράνη που είχα αφήσει να εξέχει και το έβαλα στο ψυγείο για 12 ώρες. Όλο το βράδυ δηλαδή.

Την άλλη μέρα.
Το έβγαλα και αφού ξετύλιξα την μεμβράνη της επιφάνειας το γύρισα ανάποδα σε πιατέλα.
Στο ενδιάμεσο είχα λιώσει άλλα 125 γραμμάρια κουβερτούρα (μια πλάκα δηλαδή) με δύο κουταλάκια βούτυρο και με αυτήν την κάλυψα την κοίλη επιφάνεια του γλυκού.
Σχηματισμούς με το κουτάλι έτσι για εφέ και πασπάλισα με σπασμένες μαράγκες που είχα διαθέσιμες (από άλλο γλυκό).


Το ξανά έβαλα λίγο στο ψυγείο να σφίξει η σοκολάτα της επιφάνειας και έτοιμο προς κατανάλωση.
Η πικρή σοκολάτα ισορροπεί τέλεια με την πραλίνα και την γλύκα του κέϊκ και έτσι έχετε ένα σοκολατένιο γλυκό, με πολλές θερμίδες είναι η αλήθεια όπως ήδη έγραψα, αλλά όχι ιδιαίτερα γλυκό τελικά στο σύνολό του.
Καλή εβδομάδα σας εύχομαι.

43 σχόλια:

  1. Γκντουπ! Λιποθύμησα μόλις είδα τη φωτό, το κρίμα στο λαιμό σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α! αυτός ο ήχος που άκουσα χθες το απόγευμα εσύ ήσουν που λιποθυμούσες Αμαλία μου!!

      Πω-πω τι πήγα κι' έκανα η κακούργα...

      Καλημέρες πολλές.

      Διαγραφή
  2. Πηνελόπη από άρωμα βανίλιας θα σε ονομάσω άρωμα αμαρτωλής βανίλιας......δεν έχω δει ωραιότερο γλυκό τελευταία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα την "αντέξω" Λίλα μου την μετονομασία :-)))

      Σ'ευχαριστώ πολύ για το θετικότατο σχόλιο σου καλή μου και πραγματικά αν αποφασίσεις να το φτιάξεις, ελπίζω ότι θα σας αρέσει.

      Καλημέρα εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Πηνελόπη γλουπ! Υπέροχο για σοκολατολάτρεις! Φαντάζομαι ότι είναι σαν μωσαϊκό στο πιο αφράτο και πιο αρωματικό (ε, να ξέρουμε ποια μαγειρεύει!)
    Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αγγελική μου (εκεί στην Ν. Αφρική τώρα πια).

      Πραγματικά είναι μια εκδοχή μωσαϊκού, με βάση αυτό ή το μείγμα για τις καρυόκες ας πούμε, προχώρηση στην εναλλακτική εμφάνιση.

      Θέλω να πιστεύω ότι δεν σας απογοήτευσα με την εμφάνιση γιατί σε εμάς τουλάχιστον άρεσε πολύ.

      Φιλιά πολλά και καλημέρα από την Αθήνα.

      Διαγραφή
  4. Μπόμπα που πολύ θα ήθελα να σκάσω εγώ απάνω της! Μπράβο Πηνελόπη μου, βγήκε τρέλα! Και με καρυδάκια φαντάζομαι ότι θα είναι εξαιρετική! Αν καταφέρω να τη φτιάξω, την έβαψα... Όλη μόνη μου θα τη φάω!
    Καλό βράδυ και καλή ξεκούραση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Sel!

      Στο ένα κομμάτι δεν θα σταματήσεις στο υπόσχομαι... Έπεσα στην ίδια παγίδα ακριβώς :-)))

      Καλημέρα και καλή δύναμη σε όλα εύχομαι.

      Διαγραφή
  5. Πω πω πω... Πολλές θερμίδες μπορεί αλλά άμα έχεις τέτοια μπόμπα στο ψυγείο σου, πως να μη γίνει έκρηξη? ;)
    Νομίζω πως η πρώτη πρόταση από το σχόλιο της αγαπητής Selcouth από πάνω με κάλυψε, χε χε!
    Μπράβο Πηνελόπη, οπωσδήποτε δυναμική σε βρίσκω σήμερα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τότε θα φτιάξω μερικές ατομικές μπόμπες (για να έχουν μικρό σχήμα και να σας κολάσω λιγότερο) και θα αρχίσω να τις πετώ δεξιά και αριστερά dear Dark, έτσι ώστε να σκάσει μια σε σένα και μια στην Selcouth :-))

      Ως χαρακτήρας δυναμικός...πάντα έχω αποθέματα "εκρηκτικών" καλή μου.

      Καλημέρα να έχεις εύχομαι.

      Διαγραφή
  6. Βόμβα ,που στην έκρηξή της αφήνει μόνο γευστικά πυροτεχνήματα!!Με θύματα φυσικά!!!Λυποθυμικά επεισόδια απ'ότι παρατηρώ,αμαρτωλά μονοπάτια που αποπλανούν,αντιστάσεις που κάμπτονται,αντοχές που δοκιμάζονται.Εσύ είσαι υπεύθυνη Πηνελόπη μου!
    Φιλάκια πολλά,πολλά!!Καλό σας βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναλαμβάνω την ευθύνη Φωτεινή μου και θα υπογράψω βεβαίως και όλες τις αντίστοιχες προκηρύξεις για τους φίλους bloggers που έπεσαν θύματα τούτης της βόμβας!!!

      Πολλούς-πολλούς χαιρετισμούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  7. Τρελαίνουμαι για μπόμπες, Πηνελόπη, και με πικρή σοκολάτα ακόμα καλύτερα!

    Μόνο από τις φωτογραφίες φτιάχτηκα, πόσο μάλλον να την αισθάνεσαι στον ουρανίσκο! Μπρος στη γεύση τι 'ναι οι θερμίδες!

    Την εγκάρδια καληνύχτα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εξωτερική κάλυψης φίλτατε Ευάγγελε φυσικά και είναι πικρή σοκολάτα 70% και όχι νιτρογλυκερίνη :-)))

      Και επειδή ετοιμάζεται πολύ πιο εύκολα, από ότι ενδεχομένως διαβάζεται μπορείς να μεταφέρεις τις σχετικές οδηγίες προς τους "αρμοδίους" και να αποφασίσουν εάν θα προβούν στην κατασκευή της!

      Τις καλημέρες μου.

      Διαγραφή
  8. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Πηνελόπη μ΄αρέσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Χρυσομαλλούσα!

      Και καθώς είδα κεκάκι στην ανάρτηση σήμερα...είπαμε σου έχω εναλλακτική εάν τυχόν ξεμείνει.

      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  9. Πωπω Πηνελοπη, πραγματικη βομβα, δικαιωνει το ονομα του!
    Καλα που ειχε ξεμεινει εκεινο το ερμο το κεϊκ και προεκυψε αυτο το φανταστικο γλυκακι! Αριστα 10!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Μαρίνα μου!
      Όντως κάποιες φορές η έμπνευση έρχεται από κει που δεν το περιμένεις :-)))
      Καλό βράδυ σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  10. Σοκολάτα-παντοτινή λατρεία!!!!
    Αγαπημενο γλυκό των Βέλγων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένας λόγος που θέλουμε να κάνουμε κάποια στιγμή ταξίδι στο Βέλγιο, Μαρίνα μου, είναι οι σοκολάτες :-)))
      Αλλά προς το παρόν αρκούμαστε με τις δικές μας ελληνικές δημιουργίες.
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  11. Μπόμπα όνομα και πράγμα το γλυκό σου Πηνελόπη!
    Πολύ πλούσιο σε γεύση με υλικά που αγαπάμε πολύ!
    Και ωραία εναλλακτική για την αξιοποίηση του κέικ που περίσσεψε, ξεφεύγει από τη λύση των cake pops!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου καλή, εσύ που έχεις και μια λατρεία στην πραλίνα νομίζω πως τούτη η διαφορετική προσέγγιση σοκολατένιου γλυκού, σου δίνει μια καλή αφορμή για δοκιμή :-)))
      Και χωρίς τύψεις!!!
      Καλό βράδυ να έχετε.

      Διαγραφή
  12. Απο τις δυνατες τις μπομπες Πηνελοπη! Ελπιζω να ειχες πολυ κοσμο να κεραστει γιατι ειναι πραγματικα σοκοαμαρτια! Τελειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λούλου, ήμασταν συνολικά 6, και έτσι είχαμε απόθεμα για δύο μέρες ακόμη!!
      Σκέτη κόλαση, αλλά πήγε η "ψυχή" στην θέση της :-))

      Διαγραφή
  13. Τέτοιες μπόπες θέλω πάντα να με πετυχαίνουν... Ουάου! Φαίνεται τόσο λαχταριστό! Κι εγώ, η καημένη, το βλέπω ενώ τρώω ένα ροδάκινο... Οι αδικίες της ζωής! χαχαχα!
    Μπράβο, Πηνελόπη μου! Πάντα μας δίνεις εξαιρετικές ιδέες!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου καλή,
      και το ροδάκινο στρογγυλό σαν μπόμπα είναι, μόνον που δεν είναι από σοκολάτα :-))

      Την άλλη φορά που θα κάνω δοκιμή θα σε έχω κατά νου με επίσημη πρόσκληση!
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  14. Σας ξεμένουν τα κέικ; Εδώ δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση :)
    Πάντως μόνο και μόνο για τη μπόμπα σου, ένα κέικ το διαθέτω, χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συχνά-πυκνά όντως μας συμβαίνει Μαρία μου!!!
      Και επειδή δεν θέλω να πηγαίνουν χαμένα υλικά και κόπος, όλο και κάτι σκαρφίζομαι για "επαναπροσαρμογή" τους σε νέα σύνθεση.

      Δοκιμάζεις και ελπίζω να αρέσει το τελικό αποτέλεσμα.

      Διαγραφή
  15. Τέλειο! Εκπληκτικό γλυκό! Θα το κάνω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκιμάζεις Νοτούλα μου και μας λες αν τελικά άρεσε. Άλλωστε γίνεται εύκολα και γρήγορα, απλώς χρειάζεται τον χρόνο του για το πάγωμα.
      Καλημέρα εύχομαι.

      Διαγραφή
  16. μπαμ!!!!! τι βομβα ειναι αυτη!! πωπωπωωωω κολαση!!! θα την αποθηκευσω και θα το επιχειρήσω καποια στιγμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, και εγώ με την σειρά μου θα περιμένω το αποτέλεσμα της προσπάθειας και της δοκιμής Ντολμαδάκι :-)))
      Καλημέρα να έχεις.

      Διαγραφή
  17. Γέλασα με τον τίτλο, ευρηματικότατος! :)
    Από τις λαχταριστές μπόμπες που τις θέλουμε χωρίς αντίρρηση!

    Φιλάκια στους "δραπέτες της φυλακής".
    Κάτι ξέρει το παιδί...
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα Ζαμπία μου να είναι "εκρηκτικός" για να ταιριάζει και με την παρουσία του πονήματος :-)))

      Οι "δραπέτες" σήμερα "απεργούν" οπότε όπως καταλαβαίνεις είναι μέσα στην τρελή χαρά :-))

      Καλημέρα εύχομαι.

      Διαγραφή
  18. Και χωρίς όνομα, Πηνελόπη μου, πολύ θα ήθελα να τη δοκιμάσω!
    Πολύ λαχταριστή μου φαίνεται! Φαντάζομαι ότι δεν θα έμεινε ψίχουλο!
    καλό σου βράδυ
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αβάπτιστη πως να την "κυκλοφορούσα" βρε Ελένη μου.
      Όλες οι βόμβες το έχουν το ονοματάκι τους, έτσι για να τις ξεχωρίζουμε :-)

      Ναι δυστυχώς πάει και τελείωσε, αλλά πάντα έχουμε τρόπο επανάληψης.
      Καθώς η επανάληψη είναι η "μητέρα της μάθησης".
      Καλημέρα καλή μου.

      Διαγραφή
  19. pw pw pwww!!!! ti mas kanete bradiatika!!!!
    http://happyfrogcakes.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι σας κάνω Βατραχάκι μου;
      Αφού εσύ φτιάχνεις τόσα ωραία πράγματα...

      Σίγουρα κεκάκι θα σου μείνει κάποια στιγμή, οπότε δοκιμάζεις την εναλλακτική τούτη μορφή γλυκού.

      Καλημέρα να έχεις και καλή συνέχεια σε ότι κάνεις.

      Διαγραφή
    2. sigoura tha to dokimasw!!!! se eyxaristw poli!!! :))))

      Διαγραφή
  20. Ω ρε μάνα μου! Τώρα το είδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Peps...άργησες!!!
      Αλλά την επόμενη φορά θα σου στείλω μήνυμα με ταχυδρομικό περιστέρι, με το που θα την βγάλω από το ψυγείο :-)

      Διαγραφή
  21. Καλά!!! πώς μου ξέφυγε αυτή η πανδαισία!!!!!!
    Καλοχώνευτο Πηνελόπη μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πέτυχες Silena μου λίγο πριν την τελική ευθεία, οπότε είναι σαν να μην σου ξέφυγε καλή μου :-)))
      Καλημέρες πολλές.

      Διαγραφή