26.9.13

Ψαροσουβλάκια με Γλαύκο

Ένας μεγάλος Γλαύκος (που ανήκει στην οικογένεια των καρχαριοειδών)  είχε την ατυχία να πέσει στα δίχτυα οικογενειακού φίλου.
Ατυχής αυτός ο έρμος...
Τυχερή  όμως εγώ που βρέθηκα μ' ένα μεγάλο φιλέτο ψαριού στα χέρια μου.
Φρέσκο και με κρέας σαν το γάλα, άσπρο, μου έδωσε αφορμή για ένα ξεχωριστό σουβλάκι.
Καλά όχι μόνον ένα, αλλά έξι συνολικά, από το φιλέτο που ήταν περίπου ένα κιλό (ζύγισμα με το μάτι πάντα).


Για τα σουβλάκια μου λοιπόν, χρησιμοποίησα.
Το φιλέτο κομμένο σε μεγαλούτσικους κύβους (γιατί το ψάρι χάνει όγκο όταν ψήνεται, όπως άλλωστε και το κρέας).
3 πομοντόρια κομμένα σε κομμάτια μεγάλα,
1 μεγάλο κρεμμύδι, επίσης σε κομμάτια,
αλάτι, ρίγανη, κάρυ, worcestershire sauce και ελαιόλαδο.
Τέλος, 6 ξύλινα καλαμάκια για σουβλάκια.


Ξέπλυνα ελαφρώς το ψάρι μου, το στράγγισα καλά και το έκοψα σε κομμάτια.
Σε κομμάτια κόπηκαν και οι ντομάτες και το κρεμμύδι και στην συνέχεια περάστηκαν στα σουβλάκια που προηγουμένως τα είχα βρέξει με νερό για να μην καούν κατά το ψήσιμο.

Αράδιασα τα σουβλάκια σε ταψί στρωμένο με χαρτί ψησίματος.
Τα πέρασα με το αλάτι, τη ρίγανη, το κάρυ και στην επιφάνεια τους έριξα σιγά-σιγά την  worcestershire sauce και το λάδι, γυρίζοντας τα από όλες τις πλευρές.


Έψησα σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα και γκρίλ, για 18-20 λεπτά περίπου, επίσης γυρίζοντας τα μια φορά και από την άλλη πλευρά.
Πεντανόστιμα,  παρέα με σαλάτα και λίγες ψητές πατατούλες, από δίπλα.

26 σχόλια:

  1. Νοστιμότατα τα ψαροσουβλάκια, υγιεινά και θρεπτικά, τέλεια από όλες τις πλευρές! Πολύ βολική η σημερινή πρόταση για μένα που δεν συμπαθώ καθόλου τα κοκκαλάκια των ψαριών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βολική δεν λες τίποτε Αμαλία μου!
      Μεταφέρθηκαν και σε ταπεράκι....
      Καλημέρα και εύχομαι και καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  2. Εγώ λοιπόν αυτό το ψάρι δεν το ξέρω και είμαι και του ψαριού.
    Θα το ψάξω και αυτά τα σουβλάκια θα γίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως σου έχει "ξεφύγει" εσένα κάτι τέτοιο βρε Ξανθή μου.
      Να ρωτήσεις τον ψαρά σου, αλλά να θυμάσαι ότι το φιλέτο πρέπει να έχει καλό μέγεθος, για να σε βοηθήσει, στο να το κόψει ωραία κομμάτια.
      Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι και πιο ξεκούραστο :-))

      Διαγραφή
  3. Όπως και η Ξανθή,έτσι και εγώ δεν γνωρίζω αυτό το ψάρι.Αν δεν το βρω θα γίνει με ένα άλλο είδος φιλέτου,γιατί το σουβλάκι ψαριού θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από κάποια μέλη της οικογένειας που δεν τα πάνε καλά με αυτό!Ωραία,ευπαρουσίαστη και προπάντων ιδανική πρόταση για τους..επιφυλακτικούς στην υγιεινή λύση της ψαροφαγίας.
    Καλησπέρα Πηνελόπη μου,με τις ευφάνταστες προτάσεις!!!Σου στέλνω πολλά,πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φωτεινή μου.

      Μοιάζει με "τεράστιο γαλέο" θα έλεγα, αλλά λόγω μεγέθους τα φιλέτα του είναι μεγάλα και χωρίς φυσικά κόκκολα (το μεγάλο του ατού). Με το μέγεθος που έχει γίνεται πραγματικά πολύ ωραία πρώτη ύλη για ψητά σουβλάκια.

      Και με τα συγκεκριμένα αρτύματα έγινε εξαιρετικό σε γεύση.

      Πολλούς χαιρετισμούς και ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  4. Έχει τύχει να φάω γλαύκο και τον βρήκα νοστιμότατο! Επειδή όμως δεν τον βρίσκω εύκολα, φαντάζομαι ότι τα ψαροσουβλάκια γίνονται και με άλλα είδη ψαριών, αρκεί να είναι μεγαλούτσικα! Πολύ ωραία και νοστιμότατα φαίνονται Πηνελόπη μου!
    Καλό μεσημέρι και καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου βρε Sel. Χαίρομαι που το γνωρίζεις τούτο το "θηρίο" της θάλασσας!
      Πραγματικά φρέσκος δεν βρίσκεται εύκολα. Υπάρχει κατεψυγμένο σε φιλέτα, αλλά σαφώς αυτά τα φιλέτα δεν έχουν το ιδανικό μέγεθος για σουβλάκι.

      Άλλα ήδη που μπορείς να κάνεις σουβλάκι, είναι σίγουρα φιλέτα με χοντρό πάχος, γιατί είναι απαραίτητο, ώστε να μην σου διαλυθούν κατά το ψήσιμο.

      Καλημέρες πολλές και χαιρετισμούς σου στέλνω.

      Διαγραφή
  5. Δεν έχει τύχει να δοκιμάσω γλαύκο...
    Η ιδέα σου όμως είναι φοβερή και υποθέτω ότι μπορεί να υλοποιηθεί με οποιοδήποτε φιλεταρισμένο ψαράκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου, εάν πετύχεις κάποια στιγμή φρέσκο, πραγματικά αξίζει να δοκιμάσεις.
      Κρέας συμπαγές και γευστικό, ειδικά αν χρησιμοποιήσεις κατάλληλα αρτύματα.

      Τα σουβλάκια φυσικά και μπορούν να γίνουν με άλλο φιλέτο ψαριού, αλλά όπως ήδη είπα πρέπει να έχει "παχύ" μέγεθος για να βοηθήσει μ' αυτό στην σύνθεση του σουβλακίου :-)))

      Φιλιά πολλά και σ' εσάς.

      Διαγραφή
  6. Ωωω!! Πεθαίνω για ψάρι και ειδικότερα φιλέτο!
    Θα ήθελα πολύ να το δοκίμαζα. Το κάρυ μου άρεσε πολύ σαν ιδέα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μ' ένα ωραίο και παχύ κομμάτι φιλέτο ψαριού, νομίζω πως θα έχεις την δυνατότητα να κάνεις κι' εσύ τις δικές σου δοκιμές Χρυσαυγή μου :-)
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα εύχομαι.

      Διαγραφή
  7. Το γλαυκο τον γνωρισα κατα λαθος σαν ψαρι και μου αρεσε πολυ,σουβλακι δεν ειχα σκεφτει να τον κανω,πολυ ωραια ιδεα τελικα και εγω που ειμαι του ψαριου θα τη δοκιμασω σιγουρα την συνταγη σου ,πολλα φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά τα λευκά ψάρια (όπως ο γλαύκος, ο γαλαίος κ.λ.π.) σου δίνουν ένα "καμβά" για να δημιουργήσεις την δικιά σου γεύση αγαπητή μου Νέλη.
      Όρεξη για δοκιμές και καλή διάθεση να υπάρχει...
      Καλή εβδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  8. Super η συνταγή! Πολύ ωραία ιδέα για να ξεφύγουμε λίγο από τα ίδια και τα ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαφώς και έτσι είναι καλή μου Νοτούλα!!!
      Καλημέρα και ότι καλύτερο για την εβδομάδα που μας ήρθε.

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Πηνελόπη!
    Γλαύκο έχω φάει αλλά μόνο κατέψυγμένο..
    Μου άρεσε μπορώ να πω, σίγουρα το φρέσκο είναι πολύ καλύτερο!
    Τα σουβλάκια σου είναι λαχταριστά και σαν πρόταση σερβιρίσματος πολύ δελεαστική για τα μικρά μας ζουζούνια ....που αρέσκονται να μας κάνουν ....."μουτσουτσούνια"...όπως λέω εγώ στην κόρη μου, όταν ξινήζει την φατσούλα της στην θέα ενός φαγητού που δεν της αρέσει η όψη του...
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς στιγμή, κατάφερα να ξεγελάσω το δικό μου ζουζούνι...Σοφία μου.
      Αλλά στην τρίτη μπουκιά άρχισε πάλι "ν' αναθεωρεί" και σταμάτησε το μάσημα :-)))
      Πάντως όλοι οι άλλοι φάγαμε πολύ καλά, είναι αλήθεια.
      Καλή εβδομάδα εύχομαι.

      Διαγραφή
  10. Απίστευτο!!!! Σουβλάκια με μαγιάτικο απολαύσαμε κι εμείς και ήταν θεσπέσια!!!!
    Αυτή τη σάλτσα δεν την έχω δοκιμάσει, είμαι σίγουρη Πηνελόπη μου, πως τους έδωσε ακόμα μεγαλύτερη νοστιμιά!!!!!
    Καλό βράδυ! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταύτιση εκ' του μακρόθεν λοιπόν Silena μου.
      Πραγματικά τα σουβλάκια είναι μια πολύ ωραία λύση, είτε γίνονται με κρέας ...είτε με ψάρι όπως στην δική μας περίπτωση!
      Καλημέρες πολλές-πολλές.

      Διαγραφή
  11. Πηνελόπη μου, μπορεί ο γλαύκος να είχε την ατυχία να πιαστεί στα δίχτυα του φίλου σας αλλά είχε και την τύχη να μαγειρευτεί από μια πολύ άξια μαγείρισσα! Τον αξιοποίησες με τον καλύτερο τρόπο! Μπράβο σου!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω πως έτσι "πιστεύει" κι' αυτός ο έρμος ο γλαύκος Αναστασία μου :-)))

      Οπότε και δεν μου κρατά "κακία" που τον έκανε σουβλάκι.

      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  12. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ γλαύκο, μπορώ να τον αντικαταστήσω με κάποιο άλλο ψάρι; γιατί τα ψαροσουβάκια μου φάνηκαν τέλεια ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και μπορείς μ' ένα άλλο φιλέτο ψαριού.
      Αλλά με την προϋπόθεση ότι έχει αρκετό "πάχος" ως προς το μέγεθός του για να σε βοηθήσει στο κόψιμο των κομματιών που θα μπουν στο καλαμάκι καλή μου.
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  13. Πηνελόπη μου μπορεί εγώ να μην είμαι η απόλυτη φαν των ψαριών και να μην έχω δοκιμάσει γλαύκο αλλά το σουβλάκι σου το λιμπίστικα!!! Εύκολο και νόστιμο είναι υπέροχο και για τις μικρές!! Φαντάζομαι το καταευχαριστηθήκατε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το φιλέτο δεν έχει κόκκαλα Κική μου και έτσι είναι σαν μην τρως ψάρι.
      Ταυτόχρονα τα μυριστικά και σάλτσα το μαρινάρουν και η γεύση του αποκτά άλλη νότα σαφώς.
      Δοκίμασε πάντως μ' ένα μεγάλο φιλέτο ψαριού και πραγματικά πιστεύω πως θα με δικαιώσεις.
      Χαιρετισμούς πολλούς και καλημέρες.

      Διαγραφή