11.1.12

Αρωματικά Ψωμάκια Μαστίχας

Αρωματικά Ψωμάκια Μαστίχας, από τα πιο αγαπημένα μου τον τελευταίο καιρό.
Κατάλληλα για το πρωϊνό σας αλλά και για ένα απολαυστικό απογευματινό παρέα με καφεδάκι, τσαγάκι ή κακάο αρωματικό σαν αυτό που μας έγραψε η φίλη μας η Eri πριν λίγες ημέρες.


Χρειάζεστε :
500 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
80 γραμμάρια αλεύρι καλαμποκιού,
1 ποτήρι νερό χλιαρό,
3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο ή λιωμένο βούτυρο,
1 κουταλιά της σούπας σπόρους γλυκανίσου (ή τριμμένο αστεροειδή γλυκάνισο)
4 (μέτρια σε μέγεθος) δάκρυα μαστίχας,
1 και μισή κουταλιά ζάχαρη άσπρη,
1 ποτηράκι κρασιού γάλα εβαπορέ,
1 πρέζα αλάτι,
1 φακελάκι ξηρή μαγιά.

Χτυπάτε στο multi τη ζάχαρη παρέα με τα δάκρυα μαστίχας, μέχρι να γίνουν σκόνη.
Εάν διαθέτετε αρτοπαρασκευαστή, βάζετε στο πρόγραμμα για ζύμωμα όλα τα πιο πάνω υλικά με την σειρά που αναφέρονται, καθώς και το μείγμα ζάχαρης μαστίχας.
Μόλις τελειώσει η διαδικασία, κλείνετε το μηχάνημα, παίρνετε τη ζύμη και πλάθετε μπαλάκια με ελαφρώς λαδωμένα χεράκια, σε μέγεθος μεγάλου μανταρινιού.
Βάζετε τα μπαλάκια σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό ταψί, όχι πολύ κοντά γιατί θα φουσκώσουν σε δεύτερη φάση.
Τα πιέζετε ελαφρώς για να αποκτήσουν σχήμα mini καρβελιού, χαράζετε  σε δυο-τρεις γραμμές, όχι σε βάθος, την επιφάνειά τους μ' ένα μαχαίρι.
Τα αφήνετε για μια ώρα ακόμη σε ζεστό μέρος (για μένα αυτό το μέρος, είναι ο για 3-4 λεπτά προθερμασμένος φούρνος μου)  για να φουσκώσουν με την ησυχία τους και να διπλασιαστούν σε όγκο.
Ψήνετε στους 180 βαθμούς με αέρα, μέχρι να ροδίσει η επιφάνειά τους (κάπου 20-25 λεπτά).
Μοσχομυρίζει ο τόπος.
Τα γεύεστε σκέτα ή με ότι τραβά η ψυχή σας : βούτυρο, μαρμελάδα, τυρί κρέμα, νοτισμένα σε ποτό αποξηραμένα φρούτα...ακόμη και με μια ωραία γλυκειά γραβιέρα.

Εάν πάλι δεν διαθέτετε μηχάνημα, ανασκουμπωθείτε για παραδοσιακό ζύμωμα, λίγος ο χρόνος προετοιμασίας τους, περισσότερο είναι το θέμα της αναμονής από φούσκωμα σε φούσκωμα.
Έχω την αίσθηση όμως πως αξίζουν τον κόπο τους.

16 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!! Κρυώνω να πάω λες για σοκολάτα;;
    Λοιπόν αυτή τη σοκολάτα την έφτιαξα την Κυριακή να συνοδεύσουμε τα κεκάκια της Αθηνάς!!
    Τελευταία δε είχαμε αγοράσει ένα έτοιμο μείγμα για τέτοια ψωμάκια και τα τσακίσαμε την επόμενη φορά θα τα αρωματίσω!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Πηνελόπη. Βλέπω ότι τα ψωμάκια είναι στο φόρτε τους! Τα δικά σου είναι και αρωματικά, εξαίσια. Φαντάζομαι ότι θα εξαφανίζονται, γιατί το αξίζουν.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό μεσημέρι πια Ξανθή μου.
    Παγωμένη και βροχερή η σημερινή μέρα καλή μου, οπότε εύλογο να θέλεις κάτι "χουχουλιάρικο" και γεμάτο "γεύση" κολατσιό πρωϊνό ή απογευματινό.
    Να τα φτιάξεις και με κανονικό αλεύρι (όχι έτοιμο μείγμα) και θα σας αρέσουν πιστεύω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όπως καλά το γράφεις Ελένη μου και στο FB, τα μεγάλα (ή και τα κανονικά) πνεύματα, βρίσκουν μονοπάτια και δρόμους συνάντησης :-))
    Φιλιά και χαιρετισμούς και από εμάς όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νόστιμα που θα είναι! Και μοσχοβολιστά! Υπέροχη ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πωπω Πηνελόπη μου τι μου κάνεις, και είναι 10 το πρωί εδώ! Να τα είχα τώρα !
    Φανταστική ιδέα με την μαστίχα θα τα φτιάξω σίγουρα μάλλον μέσα στο Σαββατοκύριακο να φάει και το βλαστάρι μου! Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είμαι λίγο διστακτική με τη μαστίχα..σαν γεύση την θεωρώ ιδιαίτερη και δεν μπορώ να την συνδέσω εύκολα με υλικά..τη προτιμώ σαν..υποβρύχιο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έφη μου νομίζω πως ο "λόχος" θα τα τιμήσει ιδιαιτέρως αν τα φτιάξεις :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ε, αυτό είναι Λίλα μου...σπάσανε μύτες μέχρι εκεί!!
    Να σας ζήσει κι' από εδώ η πριγκιπέσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Eri μου κι' εγώ με το πρωϊνό τα "τσάκισα" την πρώτη φορά και την επόμενη μέρα πήγα σε επανέκδοση :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχτίδα μου καλή και χρυσοχέρα θα σε "μαλώσω". Δώσε σε παρακαλώ στη μαστίχα μια δεύτερη ευκαιρία, πέρα απ' αυτή του υποβρυχίου και φτιάχτα!
    Θα σου αρέσουν είμαι σίγουρη σαν Δίδυμος :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα! ωραίο το μπλογκοσπιτάκι σου! και τα ψωμάκια σου φαίνονται πολύ λαχταριστά! καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μοσχοβόλισε μαστίχα ως εδώ και ήρθα να δω τί ψήνεις Πηνελόπη μου. Βρήκα κάτι υπέροχα ψωμάκια... μπορώ να έχω 1,2 ή 3;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Pela Sofi σ' ευχαριστώ πολύ.
    Καλή συνέχεια και σε σένα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μα καλά τι ψήνεις;
    Είναι συνήθως η αντίδραση όλων όσων μυρίζουν τούτα τα ψωμάκια να ψήνονται Κική μου!
    Και το τελευταίο 20ημερο τα έχω κάνει 4-5 φορές σίγουρα. Έχουν μοιραστεί και έχουν ακούσει (ευτυχώς για μένα δηλαδή) πολύ καλά σχόλια.
    Καλημέρα καλή μου και καλό ΣΚ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή