26.1.12

Κανελόνια … με λατρεμένα υλικά

Αγαπώ το ρύζι, αγαπώ τα ζυμαρικά, λατρεύω τα τυριά, λατρεύω και τα ψητά λαχανικά.
Έχω δε, μεγάλο έρωτα για τα γλυκά κάθε είδους – εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων(!) ενώ πρέπει να τρέφομαι με τρόπο προσεκτικό για να έχω υγεία και λιγότερα κιλά (μιας και κατάφερα με κάποιο τρόπο…να χάσω 10).
Τι να λέμε τώρα…Οι περισσότεροι άνθρωποι στο ίδιο καζάνι βράζουμε :-))
Λίγοι, οι τυχεροί και εκλεκτοί της φύσης, που έχουν εξαιρετικό μεταβολισμό και που δεν παχαίνουν ότι και να καταναλώνουν.
Όσοι κρατούν το σώμα σε τέλειες αναλογίες, το καταφέρνουν πιστεύω με κόπο (και εννοώ εντατική γυμναστική) ή μη καταναλώνοντας φαγητά παχυντικά (είτε γιατί τους έχει γίνει τρόπος ζωής και μπράβο τους, είτε γιατί ας πούμε δεν αρέσκονται στα γλυκά, όπως η αφεντιά μου).

Τώρα θα μου πείτε τι σε έπιασε;
Είπα να γράψω κι εγώ τον καημό μου και να ξεθυμάνω (!!) αλλά να σας πω και για το φαγάκι που έφτιαξα, συνδυάζοντας τα μισά τουλάχιστον από αυτά τα υλικά που λατρεύω, δηλαδή : ζυμαρικά, τυράκια, λαχανικά και κάτι επιπλέον.

Κανελόνια γεμιστά με σπανάκι-κακαυλίθρες και ξυνομηζύθρα.


Για τη γέμιση  θα χρειαστείτε :
½ του κιλού σπανάκι (καθαρισμένο και ζεματισμένο)
1 ματσάκι καυκαλίθρες,
1 ματσάκι άνηθο ψιλοκομμένο,
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο,.
250 γραμμάρια ξυνομηζύθρα,
αλάτι, πιπέρι και κάρυ.

Ψιλοκόβετε το κρεμμύδι και το σοτάρετε με ελαιόλαδο. Κατόπιν προσθέτετε το ζεματισμένο σπανάκι αφού το κόψετε φυσικά, σε μικρότερα κομμάτια καθώς και τις καυκαλίθρες και τον άνηθο. Τα σοτάρετε μέχρι να μαραθούν και προσθέτετε τα μπαχαρικά το αλάτι και την ξυνομηζύθρα (να το πρώτο μας τυράκι) που θα την σπάσετε με την βοήθεια ενός πιρουνιού μέσα στο μείγμα των λαχανικών.

Λαμβάνετε το κουτί με τα κανελόνια και ξεκινάτε το γέμισμα, αφού αφήσετε λίγο την γέμιση να κρυώσει, για να μπορέσετε να την δουλέψετε χωρίς να καίγεστε.
Βουτυρώνετε καλά ένα πυρέξ (συνήθως το κανονικό μέγεθος τετράγωνο, χωρά ακριβώς ένα πακέτο κανελόνια) και στρώνετε τα κανελόνια που γεμίζετε. Από πάνω βρέχετε τα κανελόνια με ελαιόλαδο (περίπου 2 κουταλιές της σούπας).

Και στην συνέχεια ζεσταίνετε σε μια κατσαρόλα μισό κουτί γάλα εβαπορέ, μέσα στο οποίο θα ρίξετε 1 καλή κουταλιά βούτυρο αγελάδος, 2/3 φλιτζανιού τυρί τριμμένο πεκορίνο (το δεύτερο τυρί της συνταγής μας), 3 μέτρια αυγά, λίγο τριμμένο μοσχοκάρυδο, καθώς και ένα φλιτζάνι ζωμού λαχανικών ή κρεάτος. Εάν δεν έχετε σπιτικό ζωμό, θα πρότεινα να χρησιμοποιήσετε αυτόν που πωλείται στα ψυγεία των SMs, αραιωμένο με μισό φλιτζάνι ζεστό νερό, και όχι τον κλασσικό κύβο, που προσεπικά δεν χρησιμοποιώ καθόλου.

Θα τα χτυπήσετε όλα τα πιο πάνω υλικά καλά με τον αυγοδάρτη για να ενωθούν σαν κρέμα.

Στην επιφάνεια των κανελονιών θα στρώσετε 6-7 φέτες τυριού τοστ (το τρίτο τυρί που χρησιμοποιούμε σε τούτο το φαγητό) κατά προτίμηση κασέρι, τόσο για τη γεύση όσο και για πρακτικούς λόγους μιας και θα «συγκρατήσει» κάπως στην επιφάνεια το μείγμα (γάλατος, ζωμού, τυριού και αυγών) που θα ρίξετε από πάνω,  αφού το φαγητό μας θα γίνει χωρίς μπεσαμέλ. Για όσους βέβαια θέλουν να κάνουν χρήση της, φυσικά και μπορούν να το κάνουν.

Σκεπάζετε με αλουμινόχαρτο το πυρέξ και ψήνετε στους 180-190 βαθμούς για ¾ της ώρας περίπου, πριν το τελευταίο 10λεπτο αφαιρείτε το αλουμινόχαρτο για να ροδίσει και η επιφάνεια του φαγητού.
Κλείνετε τον φούρνο. Αφήνετε 6-7 λεπτάκια να «ηρεμήσει» και είστε έτοιμοι για σερβίρισμα.
Καλή σας απόλαυση μ' ένα ελαφρύ ποτηράκι από λευκό κρασί.

29 σχόλια:

  1. δεν έχω λόγια!!!καταπληκτικές γεύσεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελάτε παρακαλώ να παραλάβετε βραβειάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ααααχ Πηνελόπη μου να κι άλλο κοινό σημείο μας... έχουμε τον ίδιο καημό!!! Όσο για το φαγητό σου, τα λόγια... είναι περιττά είναι ένα όνειρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα, Πηνελόπη μου. Άρχισες με καημούς, τι περιμένεις δεν θα τους ασπαστώ κι εγώ; Αχχχχχχχχχχ!!! που λέει και η Κική.
    Το φαγάκι φαίνεται νόστιμο και έβαλες αρκετό τυράκι, μπράβο! Ελπίζω "οι παρέα σου" να ήταν ευχαριστημένη!
    Παίρνω κι εγώ μεριδούλα;
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Peps, τι να κάνω καλή μου...κάνω την ανάγκη φιλοτιμία και προχωρώ!!
    Καλημέρες πολλές και καλό ΣΚ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βραβείο;
    Πω-πω...τι να πω! Θα το δω Βέρα μου και θα επανέλθω με τα όποια σχόλια.
    Σ΄ ευχαριστώ θερμά.
    Καλημέρα και φιλάκι στη κουκλίτσα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αμ, Κική μου δεν είμαστε δυό...δεν είμαστε τρεις...είματε χίλοι δεκατρείς (και βάλε)!!
    Αλλά είπαμε την ανάγκη...φιλοτιμία κυρά μου.
    Το φαγάκι βγήκε σούπερ, για τα δικά μου πάντα δεδομένα.
    Καλό ΣΚ καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νάτην και την τρίτη! Άντε σιγά-σιγά μαζευόμαστε για τους χίλιους δεκατρείς :-))

    Τα καμάρια μου φάγανε, ο μεγάλος με όρεξη. Ο μικρός λιγότερο γιατί ήθελε το σπανάκι σκέτο, όπως η κονσέρβα του Ποπαϋ και τα μακαρόνια χωρίς τυρί :-)) Άστα Ελένη μου...άστα σου λέω.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Mε σκότωσες...με θανάτωσες...μου έμπηξες μαχαίρι στην καρδιά!!! Έφτασε η μυρωδιά της καυκαλύθρας στη μύτη μου και πλησίασε στα χείλη μου αλλά...μου έμεινε η εικόνα σου!!!
    Δε φαντάζεσαι πόσο μου έχουν λείψει τα χόρτα!!! Το φαγητό σου μου κάνει τόσο τέλειο που θα το αποθηκεύσω να το φτιάξω στην Ελλάδα!
    Ενάμισης χρόνος ακόμα....Εκτός αν μας προλάβουν οι εξελίξεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μαρινάκι μου, δεν το ήθελα τέτοιο πράγμα! Αλλά σε νοιώθω όταν λες πως σου λείπουν εκεί τα χόρτα.

    Τι να σου πω κυρά μου;
    Μετράς τις μέρες αντίστροφα...αλλά πάντα το νόμισμα έχει και δύο όψεις. Ειδικά στους καιρούς που ζούμε. Θα σου έλεγα να μην "κλείσετε πίσω σας" τις όποιες εκεί πόρτες. Ποτέ κανείς μας δεν ξέρει...
    Και συνέχισε το μέτρημα. Ο καιρός περνά πολύ πιο γρήγορα απ' ότι πιστεύουμε :-)
    Χαιρετισμούς πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τελεια φαινονται τα κανελονια! Μ αρεσουν πολυ με σπανακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εδώ Ελπινίκη μου "χαρίζουν" γεύση και άρωμα και οι καυκαλίθρες (όπως γίνεται και με τις πίτες).
    Όσο για τα τυράκια και τα τρία κάνουν το θαύμα τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πω πω!! έχει έρθει κι έχει γίνει το φαγητό σαν μια πίτα ένα πράμα, τέλειο!!
    Αυτές τις μέρες είχα κι εγώ τα κανελόνια στο μυαλό μου να φτιάξω, κι έλεγα πως να τα γεμίσω, πολύ πολύ ωραία ιδέα η δικιά σου.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπέρα κοπιάστε να σας κεράσω όχι ένα αλλά δύο βραβεία στο υπέροχο blog σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κάπως έτσι βγήκε όντως Μαρί μου, μόνο που το ζυμαρικό έκανε την διαφορά :-))
    Να τα φτιάξεις και να μας πεις αν τελικά άρεσαν.
    Καλό ΣΚ σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τόνια καλώς ήρθες. Πρώτη φορά συναντιόμαστε ... και πολύ χαίρομαι που σε "ανακαλύπτω" κι' εγώ.
    Όσο για τα βραβεία σ' ευχαριστώ θερμά. Θα προσπαθήσω να κάνω ότι καλύτερο μπορώ.
    Καλό βράδυ και καλό ΣΚ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. c'est parfait avec le mélange de saveur j'aime bien
    bonne soirée

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φαίνονται υπέροχα και πεντανόστιμα!!!Σίγουρα θα τα δοκιμάσω!!!!Φιλάκια και καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλέ ξέχασα πριν, να πω για τα κανελόνια! Τα ίδια πράγματα μάλλον μας αρέσουνε..εγώ λέω μερικές φορές, δώστε μου ψωμί, τυρί, κρασί και τίποτα άλλο! Το θέμα των κιλών είναι όπως το λες..αλλά τι να κάνουμε?
    Αν έχεις τώρα τέτοια κανελόνια, δεν θα φας? Θα φας βέβαια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. κανελοοοοοοοονια!!! μπορώ να πάρω το ταψί της φωτογραφίας όπως είναι???? όσο για τα κιλά τι να πω...τυχερές μπορεί να μην είμαστε από θέμα μεταβολισμού αλλά τουλάχιστον το ευχαριστιόμαστε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Thank you very much my dear Fimère.
    I wish you a very nice week.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Sophie. Για μένα τουλάχιστον, αξίζουν την δοκιμή γιατί ήταν πολύ αρωματικά και νόστιμα με τον συγκεκριμένο συνδυασμό των χορταρικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Θα τα φας Βέρα μου...θα τα φας...κι' ας πάει και το παλιάμπελο που λένε!
    Καλημέρα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Pela μου το ευχαριστιόμαστε αλλά μετά όσο να πεις...έχουμε τις "ανησυχίες" μας και όλο το σκεφτόμαστε :-)))
    Αλλά άσε να λένε...
    Πολλές καλημέρες σας στέλνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. καλα δε μπορω να φανταστω πιο νοστιμη εκδοχη...πλήν μανιταριων ισως!τελεια,δεν εχω λογια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Cookitsa μου, σ' ευχαριστώ.
    Ήθελα να κάνω χρήση των αγαπημένων χόρτων. Αλλά και τα μανιτάρια θα μπορούσαν να "παίξουν" εξίσου καλά, αλλά μάλλον με διαφορετικά τυριά, ίσως πιο κρεμώδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Φαίνεται πολύ καλό!
    θα το δοκιμάσω σίγουρα.
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Παρακαλώ. Οι συνταγές γι' αυτό καταγράφονται κι' από μένα. Για να είναι έτοιμες για δοκιμή. Καλή επιτυχία εύχομαι και Χρόνια Πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή