8.1.12

Ψητά στο φούρνο σπιτικά Hot Dogs και άλλα...

Μέσα στις μέρες των εορτών και λίγο πιο πριν, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά μερικές ακόμη φίλες bloggers, την Σοφία Ζ. και την Δήμητρα, από το blog  Να λείπει το βύσσινο αλλά και την Ελένη Gr. από το blog Τα ταξίδια μου.
Κύριες μου σας ευχαριστώ πάρα πολύ, η γνωριμία σας με τιμά. 
Οι γνωριμίες αυτές είχαν ωστόσο και τα τυχερά τους.
Ανταλλαγή κάποιων δώρων που έφτασαν στα χέρια μου, δίνοντας το στίγμα των ανθρώπων που μου τα πρόσφεραν καθώς και την καλή τους σκέψη.  Σήμερα θα αναφερθώ σ΄ ένα από αυτά τα δώρα.
Τα ιδιαίτερα μπαχαρικά που μας έφερε η αγαπητή Ελένη Gr.

Ελένη, το μείγμα μπαχαρικών για κοκκινιστά μπήκε στον Πρωτοχρονιάτικο Κόκκορα Μακαρονάδα και έδωσε εκεί τα δικά του αρώματα.
Το μείγμα όμως,για το ψωμί (για το οποίο θα ήθελα να μου θυμίσεις τι περιέχει...)


σήμερα  βρήκε το δρόμο του, για συμμετοχή σε  μια ωραία σπιτική ζύμη, που έγινε για τα hot dogs μας!

Ψητά (στο φούρνο) Σπιτικά Hot Dogs (σαφώς πιο υγιεινά)


Για τη Ζύμη:
500 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1 φακελάκι ξηρή μαγιά,
4 κουταλιές της σούπας γιαούρτι στραγγιστό,
1 ποτήρι χλιαρό νερό,
1/2 ποτήρι ελαιόλαδο,
1 αυγό,
1/2 κουταλάκι αλάτι,
1/3 κουταλάκι τριμμένο μοσχοκάρυδο,
1 κουταλάκι μείγματος για ψωμί της Ελένης.

Για την γέμιση:
10 λουκάνικα τύπου Φρανκφούρτης,
6 κουταλιές της σούπας μουστάρδα ,
6 κουταλιές της σούπας κέτσαπ.

Ετοιμάζετε τα λουκάνικα. Τα τρυπάτε ελαφρά μ'  ένα πιρούνι σε δυό-τρια σημεία και τα βράζετε για 5-6 λεπτά. Τα σουρώνετε και τ' αφήνετε να σταθούν και να κρυώσουν.

Ετοιμάζεστε για την ζύμη.
Βήμα 1.
Σ' ένα μπολάκι ανακατεύετε καλά την μαγιά με μία κουταλιά της σούπας αλεύρι για 3 κουταλιές της σούπας χλιαρό νερό, για να ετοιμάσετε ένα ελαφρύ προζύμι. Τα αφήνετε να σταθεί για 10 λεπτά.
Βήμα 2.
Σε βαθύ μπολ ανακατεύετε τα υπόλοιπα υλικά της ζύμης: αλεύρι, αυγό, γιαούρτι, λάδι, νερό, μπαχαρικά, αλάτι και τέλος προσθέτετε το προζύμι. Ενώνετε καλά με την βοήθεια του αυγοδάρτη μέχρι το μείγμα να είναι δείχνει πως πλάθεται εύκολα και εκεί βάζετε χεράκι για το τελικό ζύμωμα και ίσως λίγο επι πλέον λάδι.
Αφήνετε την ζύμη να σταθεί για 20 λεπτά.  Στο διάστημα αυτό, ενώνετε την κέτσαπ με την μουστάρδα γιατί θα ξεκινήσουμε το γέμισμα, ενώ με χαρτί κουζίνας στεγνώνετε τέλος και τα λουκάνικα, για να μην έχετε νερά...

Σε αλευρωμένη επιφάνεια και με την βοήθεια μικρού ρολού ή πλάστη ανοίγετε σε ελαφρώς οβάλ σχήμα κομμάτια ζύμης (η πιο πάνω ποσότητα θα σας δώσει 10 ωραία hot dogs).
Βάζετε από μια καλή κουταλιά μουστάρδας-κέτσαπ και από πάνω ένα βρασμένο λουκάνικο.
Ενώνετε, διπλώνετε και τα τοποθετείτε με την ένωση προς τα κάτω πάνω σε ταψιά  που προηγουμένως έχετε καλύψει με λαδόχαρτο.
Θα σας χρειαστούν 2 μέτρια ταψιά για να μην τα στριμώξετε...

Ψήνετε για 25 λεπτά περίπου σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 180-190 βαθμούς και με αέρα, ανάλογα πάντα με τον φούρνο, και καλή σας απόλαυση.
Εάν φυσικά θέλετε,μπορείτε να τα εμπλουτίσετε βάζοντας μέσα στην γέμιση τυρί μαλακό, αλλά και λάχανο τουρσί εάν έχετε.
Οι συνδυασμοί είναι πάντα θέμα διαθεσιμότητας υλικών άλλα και προτιμήσεων.

15 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ σε θερμά Kantare.
    Είναι άκρως νόστιμα και έτσι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πηνελόπη, έλα για παιχνιδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Τέλεια Πηνελόπη μου! Ένα παιχνίδι σε περιμένει στο μπλογκοσπιτάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι να σας πω, καλές μου φίλες bloggers Μαμά Κουκουβάγια Βέρα και Tante Kiki, που θέλετε ντε και καλά να με βάλετε σε «παιχνιδιάρικο mood» κι’ ας αφήσαμε πίσω τις χαρούμενες ημέρες;
    Να σας χαλάσω το χατήρι; Δεν θα το ήθελα, αλλά και ο χρόνος είναι λίγο πιεσμένος τούτες τις μέρες, οπότε θα προσπαθήσω να κάνω το καλύτερο όσο πιο σύντομα μπορώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά είναι για το γιο μου που τρελαίνεται με ότι έχει λουκάνικο μέσα. Σίγουρα θα του τα φτιάξω.
    Καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα από τα ξένα τώρα πια, Πηνελόπη μου.
    Χάρηκα πάρα πολύ που σε γνώρισα και λυπήθηκα που δεν μπορέσαμε να τα ξαναπούμε.
    Αλήθεια τα μπαχαρικά έπιασαν τόπος; Για κοκκινιστό είναι εξαιρετικά. Ελπίζω και να άρεσε ο κόκοράς σου με τα ανατολίτικα αρώματα!
    Το μείγμα αυτό στη χώρα εδώ τιμάται ιδιαιτέρως προσεχώς-όταν συγκεντρωθώ και πάλι-θα δημοσιεύσω την παραδοσιακή τους συνταγή.
    Το άλλο μείγμα είναι Ζάαταρ, με πολλά βότανα.
    Δες τη σχετική ανάρτησή μου:

    http://helengrblog.blogspot.com/2010/11/blog-post_29.html

    Μην ξεχάσεις να το εμπλουτίσεις με λίγο ακόμα ελαφρά καβουρντισμένο σουσάμι.
    Όσο για τους σημερινούς πειρασμούς είναι το κάτι άλλο! Κρατάω τη συνταγή, μου φαίνονται υπέροχα για τη δουλειά.
    Να μην ξεχάσω να σε ευχαριστήσω και για τα δικά σου δώρα που τιμήθηκαν δεόντως. Οι χυλοπίτες ήρθαν μαζί μου.
    Καλή σου εβδομάδα και πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρί μου όλα τα "αντράκια" τα δικά μου τουλάχιστον τρελλαίνονται για λουκανικόπιτες και τα συναφή. Έχω την αίσθηση ότι και στον δικό σου θα αρέσουν :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελένη μου και πάλι εκεί μακριά στα ξένα :-)
    Και εγώ χάρηκα που σε γνώρισα, ήσουν πολύ-πολύ κοντα στην εικόνα που είχα δημιουργήσει με τη φαντασία μου.

    Θα δω αναλυτικά την ανάρτησή σου για το Ζάαταρ, για το επιπλέον σουσάμι το θυμώμουν απλώς σ' αυτή τη περίπτωση δεν το έβαλα. Όταν θα το κάνω πάνω στην επιφάνεια του ψωμιού σίγουρα θα το προσθέσω.

    Οι χυλοπίτες μου ήταν πολύ τυχερές για να κάνουν τέτοιο ταξίδι! Ποιός την χάρη τους που λένε :-))

    Καλό βράδυ και με το καλό πάλι στην εκεί καθημερινότητά σας.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα Πηνελόπη και καλή χρονιά από μένα, έστω και τώρα!
    Πάντα αρωματικά και νόστιμα, δεν τα πολυσυμπαθώ τα αλλαντικά και τα λουκάνικα, αλλά έτσι όπως τα είδα τα σπιτικά hot dogs τα ζήλεψα ομολογώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλώς την Σκοτεινή μας Σεφ!
    Να σου πω κι' εγώ ιδαίτερη αδυναμία στα αλλαντικά δεν έχω, αν και με τις μπύρες καλή μου ταιριάζουν πολύ... Όμως ορισμένα όπως για παράδειγμα: το σαλάμι μπύρας και αέρος, καθώς και κάθε είδος καπνιστού: μπριζόλα χοιρινής, γαλοπούλα, μπέϊκον κ.λ.π μου αρέσουν και τα χρησιμοποιώ σε διάφορες εκδοχές.
    Τούτα τα hot dogs αξίζουν με ένα ωραίο λουκάνικο φραγκφούρτης πίστεψέ με :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πηνελόπη μου, αυτά τα χοτ ντογκς είναι άααααλλο πράγμα!
    Ζυμάρι εξαιρετικό και το γιαουρτάκι θα του δίνει ελαστικότητα και γεύση.

    Μάλλον θα δοκιμάσω το μείγμα μπαχαρικών της Ελένης σε κάποια κατασκευή ψωμιού. Έχω την περιέργεια να μυρίσω Ανατολίτικα μπαχαρικά μέσα σε κάποιο παρασκεύασμα!

    Τα αλλαντικά τα λατρεύω. Απλά προσπαθούμε να τα τρώμε με μέτρο!

    Φιλιά φιλαράκι μου, και στα αγόρια σου.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρες πολλές και κρυοπαγιασμένες Ζαμπία μου!
    Τα τσακίσανε σου λέω και είμαστε με το ερώτημα στα χείλη πότε θα τα "ξαναφτιάξεις";

    Η σκέψη που έκανα για το μείγμα της αγαπητής μας Ελένης είναι να πάει ως επίστρωση πάνω από ζύμη πίτσας που προηγουμένως θα έχει αλυφθεί με ελαιόλαδο. Να προστεθεί κάποιο τυρί λευκό μοτσαρέλα ή κατσικίτσιο...θα το δοκιμάσω και θα σου πω.

    Φιλιά και χαιρετισμούς και με το καλό στην πτήση σας :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. https://twitter.com/#!/katerinas_diary

    όχι μόνο τα βρώμικα αλλά και τα καθαρα! Εδώ η συνταγή της Πηνελόπης! aromavanillias.blogspot.com/2012/01/hot-do…

    Πηνελοπη μου άψογα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να 'σαι καλά βρε Κατερίνα μου!
    Τα "καθαρά-βρώμικα" έχουν την δική τους παρασκευάστρια ε;
    Φιλιά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή