5.1.12

Ένα "αισιόδοξο" επιδόρπιο

Με λίγη καθυστέρηση... Αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ, που λένε!
Να σας γράψω τη συνταγή για το Χριστουγεννιάτικό μας επιδόρπιο.
Πρέπει να πω δε, ότι είχε επιτυχία κι ας είχα ένα μικρό «φόβο» για το αν η γεύση του τελικά θα άρεσε.

Τούρτα σε δύο επίπεδα.
Πρώτο: βάση, άκρως σοκολατένια και παχουλή – παχουλή.
Δεύτερο: κρέμα με άρωμα κράνων αλλά και εξαιρετικό αισιόδοξο χρώμα(!) με ελαφρώς υπόξινη γεύση που έδενε τέλεια με την σοκολατένια βάση.

Τούρτα από Cranberries & μεθυσμένα κράνα 
με άρωμα κερασιού.


Πάμε για την συναρμολόγηση του.
Η βάση δημιουργήθηκε από ένα μεγάλο πακέτο μπισκότα σοκολάτας που τρίφτηκαν στο multi
Αυτό ανακατεύτηκε με δύο σοκολάτες κουβερτούρα,  που έλιωσαν μαζί με λίγο βούτυρο και  μια μικρή κρέμα γάλακτος. 
Στο μείγμα προστέθηκε ένα ποτηράκι με ζεστό λικέρ καφέ μέσα στο οποίο διαλύθηκαν δύο φύλλα ζελατίνης (τα οποία προηγουμένως είχα μουλιάσει σε κρύο νερό). Όλα τα υλικά ανακατεύτηκαν και μπήκαν σε στρωμένη με λαδόχαρτο φόρμα με αποσπώμενο πάτο και για 2 ώρες παρέμειναν στο ψυγείο.

Όταν η βάση έχει παγώσει, φτιάχνουμε  την αρωματική βυσσινή-ρόζ κρέμα του δεύτερου επιπέδου, για την οποία  χρησιμοποιούμε: δύο κουτιά κρέμα morfat, μισό φλιτζάνι ζάχαρη άχνη, ένα  κουτάκι τυρί mascarpone, μια κονσέρβα ολόκληρα cranberries (πωλούνται στα SMs), λίγη βανίλια κρυσταλλική, δύο  κουταλιές σούπας μεθυσμένα κράνα (τα είχα κρατήσει σε ταπεράκι από το λικέρ που είχα φτιάξει) καθαρισμένα από τα κουκούτσια τους (αυτό ήταν και το πιο δύσκολο κομμάτι της όλης διαδικασίας, άσε που έβαψα τα χέρια μου) και τέλος ένα φακελάκι ζελέ, με άρωμα κεράσι.

Φτιάχνετε το ζελέ χρησιμοποιώντας μόνον το ένα ποτήρι νερό που απαιτείται για την δημιουργία του και το αφήνετε να κρυώσει ελαφρώς.

Χτυπάτε σε βαθύ μπολ τη κρέμα morfat, το τυρί, τη βανίλια και την άχνη μέχρι να έχετε μια όμορφη κρέμα. Ανακατεύετε το ζελέ, τα cranberries, μεθυσμένα κράνα μέσα στο μείγμα της κρέμας με μια σπάτουλα ή με το μίξερ σε χαμηλή ταχύτητα.

Βάζετε το νέο μείγμα πάνω από το σοκολατένιο, το στρώνετε με τον τρόπο που σας αρέσει ή κάνοντας «μυτούλες» με την βοήθεια ενός μικρού κουταλιού για περισσότερο «σκέρτσο» και το βάζετε και πάλι στο ψυγείο, σκεπασμένο με ναϋλον μεμβράνη φαγητού. Μετά από μερικές ώρες μπορείτε να το διακοσμήσετε (είτε λίγο πριν το σερβίρισμα του) με σταγόνες σοκολάτας γάλακτος καθώς και λίγα κράνα που θα έχετε κρατήσει στην άκρη.

18 σχόλια:

  1. και cranberries και κράνα....!!!δε θα το αντέξω!!!φαίνεται τέλεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλώς σας βρήκα κυρία Πηνελόπη! Το επιδόρπιο φαίνεται πεντανόστιμο (μνιαμ,μνιαμ)... Καλή χρονιά να έχετε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πηνελόπη μου τέλεια η τουρτα σας, καλή χρονιά, χρόνια πολλά!! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πηνελόπη...γκλουκ...!!!
    ( μόνο αυτό...μας ξεροστάλιασες βραδυάτικα...)
    φιλιά...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αααααααααααααχ αυτές οι τούρτες με γλυκόξινη γεύση είναι η μανία μου!!! Ααααχ, θέλω Πηνελόπη μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπράβο Πηνελόπη μου, υπέροχα υλικά και η γεύση τέλεια! Το δε αποτέλεσμα λαχταριστό.
    Κρίμα που δεν υπάρχει ούτε μπουκίτσα!!!
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μόνο αισιόδοξη η τούρτα;! Σκανδαλιάρα και αμαρτωλή;
    Μμμμ! Πεντανόστιμη και ας είχαμε ήδη σκάσει από το φαγητό!

    Φιλάκια στο Αστέρι...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πηνελόπη μου, φαίνεται τέλειο το γλυκό! Μπράβο σου! Και καλή χρονιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Peps κάναμε "συνδυασμό" εισαγώμενων και εγχώριων κρανοειδών και τελικά το γλυκό μας έδεσε :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλώς μας ήρθες Δήμητρα, Καλή Χρονιά και σε σένα.
    Επιδόρπιο που γλύκανε τις μέρες εκείνες...τώρα πάμε πια γι' άλλα!
    Καλό απόγευμα Κυριακής εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρόνια πολλά και σε σας Eri μου.
    Πάνε πια οι γιορτές και του Χρόνου με Υγεία να μας ξανάρθουν.
    Γλυκάκι με πολύ ωραία γεύση που καταγράφηκε για τις μέρες των Χριστουγέννων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Spitokoytaki μου, είπα να σας γλυκάνω έστω και διαδικτυακά, όχι να σας ξεροσταλιάσω.
    Καλό απόγευμα κυρά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κική μου, για σας στα βόρεια είναι πιο εύκολο να βρείτε κράνα στην εποχή τους, οπότε έχετε την κατά νου, άμα κάνουν την εμφάνισή τους :-))
    Καλό απόγευμα και με το καλά πια στη καθημερινότητά μας, μετά τις γιορτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σ' ευχαριστώ Ελένη μου.
    Ούτε μια μπουκίτσα δυστυχώς και είναι πια "ανάμνηση".
    Αλλά να δεις που έχω κάτι και για σένα σύντομα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αμ, οι δοκιμαστές είναι οι καλύτεροι μάρτυρες μας Ζαμπία μου γι' αυτό και η γνώμη σου μετράει διπλά :-))
    Ετοιμάζεστε με το καλό;

    Θα το μεταφέρω το φιλάκι στο άταχτο Αστέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σ' ευχαριστώ πολύ Jenny μου.
    Καλή Χρονιά και σας σας εκεί στα μακρινά τα μέρη! Αλλά ευτυχώς που σας έχουμε για να "βλέπουμε" και εμείς μαζί σας πράγματα ωραία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή χρονιά. Παραλίγο να μου ξεφύγει τέτοιο γλυκάκι..... Άψογο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μανουσίνα μου καλή σου μέρα, να σαι καλά και να πάει η Χρονιά για σένα και την οικογένειά σου με τον καλύτερο τρόπο, εύχομαι.

    Είδες; Ομορφούλι και αισιόδοξο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή