9.11.12

Εξαφανισμένα...Cookies Πορτοκαλιού με καρύδα

Φανταστικά cookies ήταν ετούτα!
Για πρώτη φορά το παιδί μου έφαγε... και ξανάφαγε... και ξάναφαγε ...μέχρι που κόντεψε να τα τελειώσει όλα, μονάχο του!
Αυτό δεν μου είχε ξανασυμβεί, και για να μην χάσω τούτη τη συνταγή και να έχω περιθώρια να την ξανακάνω, την κατέγραψα άμεσα.
Δεν είναι δύσκολα. 
Τα υλικά μάλλον θα τα έχετε οι περισσότεροι (εύχομαι πάντα να υπάρχουν αγαθά στα σπίτια των ανθρώπων γύρω μου). 
Η προετοιμασία τους δεν θα σας πάρει περισσότερο από 15 λεπτά και άντε άλλα 10 για το ζαχάρωμά τους και το μοίρασμά τους μέσα στα ταψιά.
Ε, έχει και λίγο χρόνο αναμονής για πάγωμα της ζύμης, αλλά εκεί εσείς δεν έχετε να κάνετε τίποτε. Οπότε…δεν μένει παρά να μπείτε στον κόπο (αν έχετε την διάθεση)  να τα φτιάξετε.

Cookies Πορτοκαλιού με καρύδα


Για 25-30 κομμάτια θα χρειαστείτε:
3 πορτοκάλια καλά πλυμένα (όχι κερωμένα) μόνον το ξύσμα (τον χυμό ευκαιρία να το πιείτε).
1 κούπα ζάχαρη άσπρη,
1 φακελάκι βανίλια αρωματισμένη με πορτοκάλι,
2 αυγά,
100 γραμ. καρύδα τριμμένη,
1 κουταλάκι μπεϊκιν πάουντερ,
½ κουταλάκι σόδα μαγειρική,
½ κούπα ελαιόλαδο,
½ κούπα γάλα φρέσκο και πλήρες,
2,5 περίπου κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
και τέλος,
2 κουταλιές ρόφημα σοκολάτας ανακατεμένο με 3 κουταλιές, ζάχαρη άχνη.

Σ’ ένα βαθύ μπολ βάζετε την ζάχαρη, το ξύσμα των πορτοκαλιών και το φακελάκι με την αρωματισμένη βανίλια. Τα ανακατεύετε με την βοήθεια ενός κουταλιού να ενωθούν καλά και τα αφήνετε να σταθούν για 10-15 λεπτά. Αυτή η «πάστα» θα βοηθήσει το πορτοκάλι να δώσει όλα του
τα αιθέρια έλαια.

Στην συνέχεια ρίχνετε μέσα τα αυγά, την καρύδα, το μπείκιν πάουντερ και την σόδα και χτυπάτε με τον αυγοδάρτη για να ενωθούν καλά. Προσθέτετε το λάδι και το γάλα και σταδιακά ενσωματώνετε το αλεύρι. Μέχρι να έχετε μια ζύμη μαλακή όπου και πλέον θα την δουλέψετε λίγο με το χέρι, μέχρι να πάρει όλο τα αλεύρι.


Την αφήνετε για μισή με μια ώρα στο ψυγείο. Και ετοιμάζετε δύο ταψιά στρώνοντάς τα με αντικολλητικό χαρτί.  Βγάζετε την ζύμη από το ψυγείο και αρχίζετε να κάνετε μπαλάκια σε μέγεθος καρυδιού όπου θα τα ρολλάρετε μέσα στο μείγμα την άχνης – σοκολάτας.
Τα βάζετε σε απόσταση 3-4 εκατοστών το ένα από το άλλο, μέσα στα ταψιά σας και τα πατάτε με την ανάποδη ενός κουταλιού, ώστε να πλατύνουν κάπως.

Φουρνίζετε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170-180 βαθμούς με αέρα για 8-10 λεπτά, αλλάζοντας μια φορά την θέση τους μέσα στον φούρνο, αν αυτός ψήνει ταυτόχρονα περισσότερα από ένα ταψιά.

Τα βγάζετε αφήνετε λίγο να κρυώσουν και είναι έτοιμα.
Το σύνολο μισή ώρα διαδικασία αν αφαιρέσετε το πάγωμα της ζύμης. 
Μικροί-μεγάλοι τα τσακίσανε...γιατί απ’έξω είναι τραγανά, μέσα είναι αφράτα και άκρως μυρωδάτα.
Σας εύχομαι ένα καλό και ξεκούραστο (όσο μας παίρνει και γίνεται) Σαββατοκύριακο.

40 σχόλια:

  1. Μου λείπει το ρόφημα σοκολάτας, ενώ για σας τις καλές και προκομμένες μαμάδες είναι βασικό κομμάτι στα ντουλάπια σας. Τι να κάνω; Θα προμηθευτώ και το ρόφημα και θα το δίνω στη "μικρή" μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαι λάτρης της καρύδας και η συνταγή σου φαίνεται υπέροχη!Σίγουρα θα την δοκιμάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα κάνουμε ανταλλαγή στις συνταγές ...αύριο κιόλας θα δοκιμαστούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στην μικρή με το κόκκινο παλτό Μάρθα μου; Ε, ναι της αξίζει ένα ρόφημα σοκολάτας :-)))

    E, τα καλά του "επαγγέλματος" μαμά. Συνδυάζει υλικά, που σε άλλη περίπτωση δεν θα τα είχες καν στα ντουλάπια σου.
    Χαιρετισμούς πολλούς σε σένα και την "μικρή" :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελπίζω να σου αρέσει Loulou, αν την δοκιμάσεις! Το λέω πάντως εγγυημένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γι' αυτό είμαστε εδώ Δημητρά μου.
    Δίνουμε και παίρνουμε ιδέες προς δοκιμή και τέρψη αλλήλων :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αφού τα έφαγε ο γλυκός μου, θα είναι σούπερ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σου Πηνελόπη !
    Και τα πορτοκάλια και η καρύδα είναι στα αγαπημένα μου, σίγουρα φοβερός συνδιασμός!
    Καλοφάγωτα τα κουλουράκια σου λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αφου τα...τσακίσατε εσείς, μην πάμε πίσω κι εμείς! Θα τα δοκιμάσουμε οσονούπω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εχεις δικιο να ευχεσαι να υπαρχουν καλα στα σπιτια των ανθρωπων. με αυτα που ακουμε τωρα πια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα αγαπητή Πηνελόπη!
    Μόλις πριν από λίγο έφαγα για πρωινό μαζί με τον Σαββατιάτικο καφέ μου κάτι ωραιότατα γλυκάκια, "κλεμμένα" από την κουζίνα σου (αν και έκανα κάποιες μικρές αλλαγές :) και σύντομα θα δείξω τις αποδείξεις και στη δική μου σκοτεινή κουζίνα!
    Γι' αυτό με συγχωρείς που σχολίασα λίγο άκυρα και δεν είπα τίποτα για τα καρυδοπορτοκαλένια αφράτα μπισκοτάκια σου, ελπίζω όμως πως κάποιο άλλο πρωί θα κάνουν κι αυτά με τη σειρά τους παρέα στον καφέ μου! :)
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αφού πρόλαβες να περισώσεις μερικά για να τα βγάλεις φωτογραφία, τυχερή είσαι! Εγώ δεν θα σου είχα αφήσει ούτε ένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα φιλενάδα... έμεινε κανένα και για μένα που άργησαααα!!!!!!!!!! Υπέροχη συνταγή και πεντανόστιμα τα μπισκότα σου!!! Λογικά ο μικρός έτρωγε και ξαναέτρωγε κι εγώ το ίδιο θα έκανα!!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολλές οι αργοπορημένες και ο Θ. δεν βλέπω να άφησε κάτι...Θα τα φτιάξω τότε, να τα τρώγω μόνη μου κι εγώ...Α, ρόφημα σοκολάτας δεν νομίζω να έχω, να βάλω κακάο;

    kisses!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. φαίνονται αφράτα Πηνελόπη. Ωραία cookies.
    Αυτό με το ρόφημα και τη ζάχαρη πολύ καλό.
    Μυρωδάτα και πεντανόστιμα, αν και εξαφανισμένα..ωραιο τίτλο έδωσες :)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τελικά Πηνελόπη μου, άβυσσος η ψυχή των μικρών μας! Τόσα και τόσα καλούδια έχεις φτιάξει, ορίστε η προτίμηση του μικρού κυρίου!
    Τώρα βέβαια δεν τον αδικώ, τα συγκεκριμένα μπισκότα κι εγώ θα μπορούσα να τα φάω ολομόναχη!
    Μ' αρέσει πολύ και το ρολάρισμά τους σε άχνη και σοκολατένιο ρόφημα!
    Πολλά φιλιά, καλή Κυριακή να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ε αμα τα εφαγε το παιδι σημαινει οτι ειναι σουπερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία φαίνονται δίκιο έιχε το παιδί που έτρωγε συνεχώς,θα τα δοκιμάσω χωρίς την καρύδα γιατί δεν την τρώω,καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. che deliziosi biscottini Penelope, devono essere buonissimi! Buona domenica, un bacione!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα, Πηνελόπη μου!
    Πολύ αργά ήρθα και είχες και το Θ που του άρεσαν, πάνε τα μυρωδάτα μπισκοτάκια!
    Πολύ αγαπημένα τα υλικά, αφράτα σου έγιναν,οπότε θα δοκιμάσω τη συνταγή προσεχώς.
    Φιλάκια και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι όμορφα που είναι και σε εμφάνιση Πηνελόπη μου! Γεύσεις εποχής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Όταν κάτι έχει την απόλυτη αποδοχή του μικρού δοκιμαστή, είναι βέβαιο ότι έχουμε πετύχει "φλέβα" Λίλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλημέρα Σοφία μου και καλή εβδομάδα...
    Πάνε...να ήταν κι' άλλα!
    Τώρα έχουν ήδη χωνευτεί :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αμαλία μου, βάλε εμπρός και προχώρα χωρίς φόβο και πάθος!
    Τα σαγόνια του μικρού καρχαρία (μας) αλέσανε τα πάντα :-)))
    Καλή εβδομάδα σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλημέρα Ειρήνη μου,
    ακούμε πολλά και αν έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας, βλέπουμε επίσης και πολλά στην "διπλανή" μας πόρτα.
    Το θέμα είναι πως και πόσο μπορούμε να βοηθήσουμε...και χωρίς να δημιουργήσουμε ενδεχομένως προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σκοτεινούλα, θα σε "αναμένω"...
    Αλλά να ξέρεις ότι κι' εγώ έχω "κλέψει" έμπνευση από την σκοτεινή σου κουζίνα, που θα την δεις πολύ σύντομα.

    Μου δίνει ιδαίτερη χαρά το γεγονός ότι δοκίμασες κάτι και του πρόσθεσες ή του αφαίρεσες αντίστοιχα πράγματα, με το δικό σου χαρακτηριστικό τρόπο :-)
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Sundayspoon (Αναστασία μου) η φωτογράφιση έγινε λίγο πριν αρχίσει η κατανάλωση!!!
    Αλλιώς θα ήμουν "χαμένη" από χέρι :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Άργησες απελπιστικά Κική μου!!!
    Τίποτε, ούτε ψιχουλάκι από τα δύο ταψιά, δεν έχει μείνει...
    Πάμε σε επανέκδοση, με την πρώτη δυνατή ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ορθώς μαντεύεις Ζαμπία μου!
    Τίποτε δεν άφησε ο Θ. και καθώς είχαμε κι' ένα υποβόσκοντα πυρετό, και μια αδιαθεσία, ήταν σχεδόν η αποκλειστική του τροφή!!!

    Το ρόφημα σοκολάτας είναι γλυκό, μιας και έχει την σχετική ζαχαρή του, αλλά νομίζω πως και το κακάο παρέα με την άχνη, μια χαρά θα είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ΑΒΥΣΣΣΟΣ...ΑΒΥΣΣΟΣ...χωρίς μέτρο και πάτο Ερμιόνη μου :-)))
    Αλλά τι να κάνεις, όλα πια τα δέχεσαι και ελπίζω ότι μεγάλωνοντας καθώς τα χούγια αλλάζουν ότι θα αποδεχτεί και άλλες γεύσεις!

    Φιλιά σας πολλά και καλημέρες για την νέα εβδομάδα που ξεκίνησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Beauty Follower, πραγματικά αυτό αποτελεί "εγγύηση" ποιότητας!
    Κάτι σαν ISO γευσιγνωσίας, θα το έλεγα :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Νέλη μου, αν βάλεις λίγη καρύδα, θα προσδώσει γεύση στο αποτέλεσμα και δεν θα την καταλάβεις πολύ.
    Θα σου πρότεινα αν αποφασίσεις να τα φτιάξεις, να μην την αφαιρέσεις τελείως.
    Αν πάλι δεν, με τίποτε, κάντο γιατί οι γευστικές προτιμήσεις του καθενός είναι απολύτως σεβαστές.
    Καλημέρα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Buongiorno e buona settimana Chiara.
    Fragranti biscotti mangiati 2-2!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχεις Ελένη μου. Ο Θ. έβαλε την "σφραγίδα" του, οπότε να τα φτιάξεις και να μας πεις και εσύ τις εντυπώσεις σου :-)))
    καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Βαγγελιώ μου, ξέρεις πως τα υλικά που είναι στην εποχή τους, δίνουν πάντα καλύτερο αποτέλεσμα.
    Εδώ τώρα τα πορτοκάλια καθώς κάνουν είσοδο με "τις πάντες" που λένε, μας δίνουν και λαβές για πολλές εφαρμογές.
    Καλημέρες πολλές-πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. πωπω...αυτα θελω να τα φτιαξω!πορτοκαλι με καρυδα δεν...ποτε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Συνταγή με το όνομα του τρελοτουρίστα, που λατρεύει την καρύδα, επάνω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Να τα φτιάξεις Cook μου, τα σαγόνια του μικρού μας τροκτικού, επιβεβαίωσαν το καλό του αποτελέσματος :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. E, να του κάνουμε 2-3 ταψιά και να του τα στείλουμε του τρελοτουρίστα σου :-)))
    Να έχει να πορεύεται το παλικάρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλημέρα , Πηνελόπη !!!!
    Χρησιμοποίησα μια από τις φωτογραφίες σου στη σημερινή μου ανάρτηση και φυσικά δίνω το link για το blog σου - ελπίζω να μην σε πειράζει . Αν μου το πεις θα την αφαιρέσω αμέσως !!
    Καλή εβδομάδα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή