22.3.12

Λαχανόρυζο το "εξωτικό"... και λίγα λογάκια "διαίτης"

Αφού λοιπόν όλες οι καλο-νοικοκυράδες μπήκανε για τα καλά στην Άνοιξη και την "διατροφική εγκράτεια" και μου την "πέσανε" για τα γλυκά και τις θερμίδες....θα γράφω κι' εγώ απ' δω και στο εξής φαγάκια και γλυκάκια (γιατί αυτό δεν θα το σταματήσω έτσι εύκολα) ελαφριά.
Πρέπει δε, στο σημείο αυτό να σας πω και μην με παρεξηγήσετε σας παρακαλώ πολύ γι' αυτό: ότι την "διατροφή" πρέπει να την έχετε στο  "μυαλουδάκι" σας όλο τον χρόνο και να μην σας πιάνει μανία κάπου εκεί κατά την Άνοιξη.
Χρόνια τώρα...τα ίδια ακούω. Και δεν μιλώ μόνον για το διάστημα που ασχολούμαι με τα food blogs.
Θυμάμαι τα ίδια να γίνονται από τα χρόνια μου σχεδόν τα φοιτητικά.
Προσωπικά δεν το έπραξα ποτέ.
Τα τελευταία χρόνια, απλώς προσπαθώ (μιας και με το γήρας το σώμα χάνει τις δυνατότητες του) να προσέχω καθ' όλη την διάρκεια του χρόνου.
Ελάχιστες φορές καταναλώνω μακαρόνια, ψωμί και πατάτες σε εβδομαδιαία βάση.
Ελάχιστες φορές τρώω ψωμί περισσότερο από μια φέτα και μόνον αν το φαγητό το χρειάζεται, αλλιώς καθόλου.
Το ρύζι που πολύ αγαπώ, φροντίζω να το συνδυάζω περισσότερο με λαχανικά.
Τα ψαρικά είναι η μεγάλη μου αδυναμία (κι' ας μην τα πολύ τρώνε οι άντρες του σπιτιού).
Τηγανίζω ελάχιστα.
Βούτυρο δεν βάζω ποτέ στο μαγείρεμα. Παρά μόνον σε κάποια γλυκά που το χρειάζονται, αλλιώς ελαιόλαδο.
Και το λάδι, προτιμώ να το βάζω κάπως "ωμό" στο φαγητό μου, όταν χρειάζεται περισσότερο από το αρχικό του σοταρίσματος.
Κρέμα γάλακτος  επίσης τη χρησιμοποιώ με φειδώ. Προτιμώ το γιαούρτι.
Μπεσαμέλ με βούτυρο και αλεύρι, έχω να φτιάξω πάνω από τέσσερα χρόνια.
Το αλάτι πάντα ήταν λίγο στα φαγητά μου. Ενώ σαφώς δίνω την νοστιμιά με τα κατάλληλα μπαχαρικά.
Πίνω τουλάχιστον 2,5 λίτρα νερό καθημερινά.
Τον καφέ τον έχω περιορίσει σ' έναν μικρό ελληνικό στο πρωϊνό. Ακόμη και όταν βγω για καφέ, λίγες φορές τελικά πίνω καφέ, μόνον αν πνευματικά νοιώθω πολύ κουρασμένη.
Τα γλυκά μου, τα έχω κάνει όσο το δυνατόν λιγότερο γλυκά, περιορίζοντας τις ποσότητες της ζάχαρης σε μια συνταγή.
Χρησιμοποιώ συχνά το μέλι και όπου τέλος πάντων μπορώ κάτι να γλιτώσω, το κάνω!

Αλλά να μην σας πρήζω άλλο...θέλει λίγο προσοχή με την έννοια της συνήθειας περισσότερο, για να μην μας πιάνει ο "πανικός της δίαιτας" κάθε άνοιξη.

Μην με κακό-πάρετε γι' αυτά που σας έγραψα. Αλλά επειδή συχνά συμβαίνει να με ρωτούν:  καλά, πως τα τρώτε όλα αυτά που φτιάχνεις(;) θέλησα να σας δώσω λίγη από την δική μου καθημερινότητα.
Και μέσα σ' αυτήν την καθημερινότητα να πω, ότι δεν μαγειρεύω κάθε μέρα. Δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα με περισσότερο ίσως κόπο τα Σαββατοκύριακα, ενώ προσπαθώ τα κλασσικά φαγητά να τα κάνω πιότερο  "τσαχπίνικα" και κάποια άλλα, λίγο πιο "εξωτικά".
Εξωτικά, όπως το λαχανόρυζο που ακολουθεί.

Χρειάστηκαν:
1/2  λάχανου μετρίου μεγέθους,
1 κόκκινη πιπεριά Φλωρίνης,
1 μέτριο κόκκινο κρεμμύδι,
1 μικρό ματσάκι άνηθος,
χυμός από 1 & 1/2 λεμόνι,
1/2 κουταλάκι κοφτό μοσχοκάρυδο τριμμένο,
1 κουταλάκι κοφτό φρεσκοτριμμένο πιπέρι (από μείγμα πιπεριών)
1 κουταλάκι κοφτό χοντρό  μαγειρικό αλάτι,
3 κουταλιές worcestershire sauce,
1/2 φλιτζανιού ελαιόλαδο,
1 ποτήρι ρύζι καστανό,
2 ποτήρια ζεστό νερό (περίπου)

Ψιλοκόβετε το κρεμμύδι και το βάζετε μαζί με την μισή ποσότητα ελαιόλαδου σε βαθειά κατσαρόλα για να σοταριστεί. Κόβετε την πιπεριά (αφού την πλύνετε και την καθαρίσετε) σε λωρίδες και μόλις πάρει το κρεμμύδι να γυαλίζει την ρίχνετε μέσα στην κατσαρόλα.
Πλένετε το λάχανο και το καθαρίζετε από τα εξωτερικά φύλλα του. Το κόβετε στη μέση και το ένα μισό του το κόβετε με το μαχαίρι σε λουρίδες (όχι πολύ μεγάλες).

Μετά από 5 λεπτά που ρίξατε και την πιπεριά στην κατσαρόλα, ρίχνετε το κομμένο λάχανο. Το βάζετε να μαραθεί ανακατεύοντας με μια ξύλινη κουτάλα. Στα 5-6 λεπτά ρίχνετε μέσα τον χυμό του λεμονιού, τα μπαχαρικά, το αλάτι και την worcestershire sause. Ανακατεύετε καλά. Αφήνετε να μαγειρευτούν όλα μαζί για 10 λεπτά και κατόπιν ρίχνετε το ρύζι και τον άνηθο. Συμπληρώνετε με το ένα ποτήρι ζεστό νερό. Ανακατεύετε και αφήνετε το φαγητό να βράσει. Αν δείτε πως με το βρασμό αρχίζει το νερό έχει εξατμισθεί αλλά το ρύζι δεν έχει βράσει ακόμη συμπληρώνετε με νεράκι ζεστό.

Σε κανένα 15 λεπτο το πολύ, από την ώρα που ρίξατε το ρύζι, το φαγητό είναι έτοιμο. Κλείστε την φωτιά και αφήστε το να "ηρεμήσει" και να τραβήξει τα υγρά του.
Απολαύστε το, σκέτο (για όσους νηστεύουν) ή παρέα με τυράκι της αρεσκείας σας.

30 σχόλια:

  1. Στη θεωρία νομίζω οι πλείστοι γνωρίζουν όσα καλά μας γράφεις. Στην πράξη,δεν γνωρίζω πόσοι τα τηρούμε.
    Οι θερμίδες δεν είναι σημαντικές. Η υγεία μας είναι.Κάποιοι χρειάζονται περισσότερα καλά λιπαρά,κάποιοι περισσότερους υδατάνθρακες. Σίγουρα όλοι χρειαζόμαστε πολλά λαχανικά,όσο πιο ωμά γίνεται.
    Οι πειραματισμοί είναι καλοί όμως η επίσκεψη σε έναν καλό ιατρό διατροφολόγο και σχετικές αναλύσεις κάνουν θαύματα!

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχοντας ένα ζωντανό παράδειγμα δίπλα μου (και μέσα στο σπιτικό μου) Θάλασσα Μωβ, να μου επιτρέψεις να σου πω, πως όσες επισκέψεις κι' αν κάνει κανείς σ' έναν καλό διατροφολόγο, αν δεν αλλάξει τις συνήθειες του με συνείδηση και αίσθηση το αποτέλεσμα δεν θα είναι παρά παροδικό. Μετά επανέρχεται στο "έντιμο πρότερο βίο του" μέχρι να φτάσει στο αμήν...και να πάει ενδεχομένως σε κάποιο από τα μοντέρνα χειρουργεία!

    Όλα λοιπόν με μέτρο και σύμφωνα με τις προσωπικές μας ανάγκες. Το να τρώω συνέχεια λαχανικά...κι ας με ενοχλούν, δεν σημαίνει ότι κάνω καλό τελικά στον οργανισμό μου, για παράδειγμα.
    Χαιρετισμούς κι' από μένα...εκεί στα ξένα και τα παγωμένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όλα είναι στο μυαλό τα έχουμε πει πρόσφατα άλλωστε!!
    Το λαχανόρυζο το φτιάχνω με πολύ πάπρικα δεν είχα σκεφτεί την πιπεριά, εις το επόμενο.
    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλα καλά αλλά....πως τιθασεύει κανείς τις αδυναμίες;;;;
    Εγώ π.χ. λατρεύω ΟΛΑ τυριά και ΟΛΑ τα γλυκά!!!!!!!!!!!!!! Βέβαια και τα χόρτα και τις σαλάτες! Αλλά και τις πίτες....
    ΕΙΜΑΙ ένα σκέτο...σκωτσέζικο ντουζ!!!!
    Γι'αυτό που λυπάμαι όμως πραγματικά είναι που πίνω λίγο νερό! Ξέρω πόσο καλό κάνει σε ολα αλλά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλα είναι συνήθεια...στην αρχή σου φαίνεται δύσκολο αλλά μετα ...όλα είναι συνήθεια...τα τελευταία χρόνια τρέφομαι έτσι και έχω προσθέσει άσκηση στην καθημερινότητά μου...σπάνια παρασύρομαι πια......
    ωραίο φαγάκι...καλησπέρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. εγώ σου πω κάθε χρόνο τέτοια εποχή το κάνω ένα φρενάρισμα....έχεις δίκιο όμως για την εγκράτεια όλη τη χρονιά!! το λαχανόριζο σου το ζήλεψα πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aχ Πηνελόπη μου! Κανονικά πρέπει ποτέ να μη παχύνουμε! Όμως ξεφεύγουμε σιγά σιγά και μετά χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα! Τα κιλά δεν ωφελούν και αν ξεφύγεις, δεν επανέρχεσαι με με μικροπεριορισμούς! Θέλει πείσμα, και σκληρή προσπάθεια που δεν διαρκεί μια άνοιξη, αλλά μεγάλη περίοδο. Γιατί δεν πρέπει να ακολουθούμε απότομες δίαιτες, με αποτέλεσμα το φαινόμενο του γιογιό στην ζυγαριά μας. Και έχεις δίκιο ότι την διατροφή πρέπει να την έχουμε σταθερά στην ζωή μας.
    Το λαχανόρυζό σου υπέροχο! Και πολύ υγιεινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ετσι οπως τα λες Πυηνελόπη μου αν δεν ακολουθήσεις έστω βημα βημα έναν διαφορετικό τρόπο ζωής δεν σώνεσαι με δίαιτες της Ανοιξης..
    Το λαχανόρυζο σου το λατρέυω και το κρατώ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια χαρά τα γράφεις Πηνελόπη!!! Εγώ πάντως δεν τα τηρώ συνέχεια και ειδικά όταν έχω άγχος! Τέλος πάντων, τέλειο το λαχανόρυζό σου!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σα να άκουσα τον άντρα μου προς το...επιεικέστερο...Μόνο που το πρόβλημα,Πηνελόπη μου,για εμάς τους λιχούδηδες,είναι συνήθως στην εφαρμογή...Το λαχανόρυζο τέλειο...Καληνύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα...πόσο δίκιο έχεις με αυτά που μας γράφεις!
    Πόσο δύσκολο όμως είναι να τα εφαρφόσουμε.
    Κάνουμε προσπάθειες και έχουμε αποτελέσματα.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. τέλειο το εξωτικό!!! θα το δοκιμάσω απο βδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το αρωματικό λαχανόρυζο που έφτιαξες το τρώω πολύ πιο ευχάριστα από π.χ. μπριζόλα ή άλλα "αμαρτωλά" φαγητά! Χωρίς καμία διάθεση για δίαιτα, τα λαχανικά και τα χόρτα συμβαίνει να είναι από τα πιο αγαπημένα μου.

    Αυτό συμβαίνει γιατί μάλλον λειτούργησαν ως πρότυπα οι αντίστοιχες διατροφικές συνήθειες της μητέρας μου.
    Με λίγα λόγια, όπως μάθει κανείς. Φυσικά, οι συνήθειες μπορούν να αλλάξουν. Το θέμα είναι να μη γίνει αυτό όταν είναι πολύ αργά.

    Και επίσης, η άσκηση πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας. Ακόμα και μισή ώρα γρήγορο περπάτημα τη μέρα μπορεί να κάνει θαύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πηνελόπη μου καλησπέρα!
    Δυστυχώς δεν κάνω ποτέ δίαιτα... όχι ότι δεν χρειάζεται, αλλά είμαι γνωστή κοιλιόδουλη. Είμαι το παράδειγμα προς αποφυγήν για το σωστό τρόπο διατροφής.. Δεν τηρώ ούτε έναν παραμικρό κανόνα υγειηνής διατροφής.

    Ελπίζω κάποτε να μην το μετανιώσω οικτρά... Αλλά επειδή όπως λεει και η Ξανθή, όλα είναι στο μυαλό... το δικό μου το μυαλό μάλλον είναι κλούβιο και δεν μπορώ να το τηθασεύσω!!

    Το λαχανόρυζο το αγαπώ πάρα πολύ και βάζω και εγώ πιπεριά μέσα που του πάει πιστεύω τρελά!!!

    Φιλιά και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ξανθή μου εμείς τα είπαμε και τα ξέρουμε και από κοντά, πως έχουν τα πράγματα. Σαφώς και όλα είναι μέσα στο μυαλό μας και μόνον αν καταφέρουμε να του δώσουμε να καταλάβει...κάτι μπορεί να γίνει.
    Ότι και να μας λένε οι άλλοι, εμείς δεν...
    Γίνονται πολύ ωραίο έτσι,να το δοκιμάσεις. Εγώ έχω μια σχέση λατρείας με το λαχανόρυζο από παιδί. Ειδικά "άσπρο" και όχι με ντομάτα. Καλό βράδι και καλό εορταστικό ΣΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τις βάζεις με τρόπο σε τάξη Μαρίνα μου. Ολες μαζί δεν μπορείς να τις "μαζέψεις" αλλά μια την φορά και μέχρι να σου γίνει συνήθεια...όλο και κάτι γίνεται!

    Ξεκίνα με το νερό, και δες το σαν απεριτίφ!!! Να δεις πως σιγά-σιγά θα σου γίνει απαραίτητο και αναγκαίο :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ακριβώς έτσι Mia μου. Η συνήθεια σου γίνεται δεύτερη φύση και σιγά-σιγά σε βάζει σε πρόγραμμα προσεκτικό.
    Εγώ επειδή έχω αρκετές ώρες καθησιό στο γραφείο, προτιμώ να πηγαίνω με τα πόδια για αρκετή ώρα πρωί και απόγευμα μέχρι να φτάσω στο σπίτι μου. Αφήνω το αυτοκίνητο μακριά από το μετρό κι' ετσι έχω "σταθερή άσκηση" ποδαρόδρομου σχεδόν 3/4 της ώρας καθημερινά. Συν όλα τα υπόλοιπα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό που λες Κατερινα μου το βλέπω να γίνεται απο όλες σχεδόν τις γυναίκες. Στο γραφείο οι κοπέλες το κάνουν συχνά. Δύο όμως που τους έχει γίνει συνήθεια συγκεκριμένη διατροφή...δεν κουνάνε ρούπι απ΄αυτήν :-) Και τις παραδέχομαι πραγματικά.

    Είναι φαγητό, γευστικό και με πολύ άρωμα, τουλάχιστον για μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αρα Αγγελική μου συμφωνούμε. Όλα θέλουν τη ρέγουλά τους. Δεν μπορεί να λες σε κάποιον που του αρέσουν τα γλυκά... κόφτα 2-3 μήνες για να αδυνατήσεις. Θα τα κόψει, αλλά μετά θα πέσει με τα μούτρα για να κερδίσει το χαμένο έδαφος και το αίσθημα της στέρησης!

    Λαχανορυζάκι το εξωτικό!! Τέλειο βγαινει με τον τρόπο αυτό :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Eri είμαι κατά της λόγικής της εποχικής δίαιτας ή της όποιας καταναγκαστικής ενέργειας. Δεν οδηγεί πουθενά και το αποτέλεσμα είναι πρόσκαιρο. Ότι κάνεις, το κάνεις γιατί το θέλεις και με τον καιρό το συνηθίζεις!

    Αν το φτιάξεις, ελπίζω να σας αρέσει με τούτα τα υλικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κική μου κι' εγώ ξεφεύγω κάποιες στιγμές αλλά προσπαθώ πάντα να κρατώ ισορροπία. Αν για παράδειγμα έφαγα ζυμαρικά σήμερα, δεν θα φάω μπουκιά ψωμί ή παξιμάδι. Την άλλη μέρα δε, φροντίζω το φαγητό μου να είναι πιο "ελαφρύ" για να φέρω ένα αντιστάθμισμα.

    Ευχαριστώ σε για κολακευτικό σχόλιο ως προς το λαχανόρυζό μου. Καλό Βράδι και καλό εορταστικό ΣΚ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ακριβώς καλή μου Όστρια, επειδή την τάση μας για τη λιχουδιά δεν την κρύβουμε, προσπαθούμε να την "ρυθμίζουμε" με κάποιον τρόπο ;-)
    Να σαι σίγουρη πως το λαχανορυζάκι έτσι θα έχει θετικά σχόλια, αν το φτιάξεις.
    Καλό εορταστικό ΣΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δημήτρά μου, όλα στη ζωή μας είναι δύσκολα απλώς θέλουν λίγη μεθόδευση και λίγη προσωπική προσπάθεια. Εγώ το λέω και προγραμματισμό και καμμιά φορά ο άντρας μου με κατηγορία γι΄ αυτή μου την τάση, αλλά μάλλον είναι αυτή που κρατά τα πράγματα στην θέση τους σε κάθε επίπεδο.
    Καλό βράδι εύχομαι και με το καλό και στους μπακαλιάρους :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Peps, αν το φτιάξεις γράψε μας βρε παιδί...αν τελικά σου άρεσε και έτσι! Μην ευλογώ μόνη τα γένια (που δεν έχω) :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κι εγώ Σκοτεινούλα μου, αυτά τα φαγητά τα τρώω με πολύ περισσότερη χαρά και ευχαρίστηση. Ή μάνα μου και οι γιαγάδες μου μας είχαν ένα 10ημερο πρόγραμμα φαγητού που όλα έκαναν τον κύκλο τους. Και τίποτε δεν μας έλειπε...έτσι τώρα κι' εγώ.
    Απλώς με το κρέας οι σχέσεις μου δεν είναι "κολλητές". Το τρώω με μέτρο.

    Όσο για την καθημερινή άσκηση με την πεζοπορεία με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνα και την εφαρμόζω, μιας και ο χρόνος μου για γυμναστήρια είναι πια πολυ περιορισμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χρυσαυγή μου δεν θέλω να είμαι κομιστής κακών ειδήσεων...αλλά με τα χρόνια οι νεανικές μας καταχρήσεις μας συναντούν! Εκτός και είσαι από τις τυχερές που διαθέτουν εξαιρετικό μεταβολισμό...οπότε αν είσαι, είσαι τυχερή...κι' εγώ σε "μισώ".

    Όλα με μέτρο καλή μου και όλα ξεκινούν από το μυαλό μας. Είναι σίγουρο.
    Το λαχανορυζάκι με την πιπεριά είναι σούπερ. Συμφωνούμε απόλυτα.
    Καλό σου βράδυ και καλό ΣΚ και σε σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλημέρα Πηνελόπη μου!!
    Νομίζω ότι το κλασικό λάθος που κάνουμε -τουλάχιστον οι περισσότεροι από εμάς- είναι να συγχέουμε τη δίαιτα με τη διατροφή! Η δίαιτα είναι εφήμερη, στοχευμένη και συνήθως χωρίς μόνιμα αποτελέσματα, ενώ η σωστή διατροφή βοηθά στην υγεία και την ευεξία μας!
    Μπορώ να πω πως εδώ και πολλά χρόνια πια προσέχω τη διατροφή μου! Στην αρχή δυσκολεύτηκα να αλλάξω πολλές κακές συνήθειες αλλά στην πορεία έγινε κομμάτι της καθημερινότητάς μου! Βέβαια τα στραβοπατήματά μου τα κάνω, αλλά είναι και αυτά μέσα στο πρόγραμμα!
    Το λαχανόρυζό σου εξαιρετικό!!! Υπέροχο πραγματικά! Με το καστανό ρυζάκι και τα ενδιαφέροντα αρωματικά, είναι μια πολύ ευχάριστη παραλλαγή ενός κλασικού μας πιάτου!
    Φιλάκια πολλά, καλό ΣΚ εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Ερμιόνη μου, συμφωνούμε απόλυτα. Όταν κάποια πράγματα καταφέρνει κανείς να τα φέρει σε "ισορροπία" και να προσέχει πάντα την διατροφή του τότε το αποτέλεσμα είναι σταθερό και η υγεία μας σαφώς καλύτερη.

    Το λαχανόρυζο είναι όπως λες κλασσικό αλλά από μια όλη "οπτική" γωνία με νέα υλικά γίνεται πιο μοντέρνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. η συνταγή σου είναι έτοιμη!!! τη δοκιμάσα αλλά ..περιμένω να έρθει η ώρα του ''εξωτικού'' δείπνου!!!!
    σούπερ γεύση!!!!καθιερώθηκε!!!!
    μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Να σαι καλά Pepi μου που το έφτιαξες. Προσωπικά επιθυμώ τις πραγματικές "μαρτυρίες" πάντοτε να τις διαβάζω.
    Και φυσικά έχεις την θετική μου απάντηση :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή