23.9.11

Ω! Τι χρώμα μάμα....

 Ω! Τι χρώμα μαμά.
Τι είναι αυτό;
Ερώτηση που είχε ως απάντηση: Κράνα Λικέρ.
Με κράνα που έκαναν ένα μακρινό ταξίδι τον Αύγουστο!

Από την όμορφη παραδοσιακή αγορά της Ξάνθης, ήρθαν σ’ ένα σπιτικό της Αθήνας που πρώτη φορά δε, είχε σκοπό να τα φτιάξει λικέρ.
Ε, ακριβώς επειδή ήταν πρώτη φορά για μένα, αξίζει τον κόπο να σας πω τι έκανα, έχοντας βέβαια πάρει καλές συμβουλές από την φίλη Στέλλα, αλλά εγώ έκανα και πάλι τα δικά μου…

Πλύθηκαν καλά τα κράνα (μισό κιλό περίπου γιατί για πρώτο πείραμα είπα να μην βάλω όλα όσα έφερα) σουρώθηκαν και μετά μπήκαν μέσα σε καθαρή γυάλα παρέα με μισό φλιτζάνι ζάχαρη στο οποίο είχα ανακατέψει και μισή κοφτή κουταλιά του γλυκού βανίλια κρυσταλλική (μιας και δεν είχα αρωματισμένη βανίλια με λοβό). 
Ένα σφυνάκι τσίπουρο, προστέθηκε απλώς για να έχουμε κάτι υγρό στο πρώτο στάδιο. Η γυάλα τοποθετήθηκε στον ήλιο και κάθε μέρα γινόταν ένα καλό ανακάτεμα για να λιώσει η ζάχαρη για την πρώτη εβδομάδα.

Την δεύτερη εβδομάδα προστέθηκε μέσα στην γυάλα ένα μείγμα από ελαφρού «αφέψηματος»: κανέλας, αστεροειδούς γλυκάνισου, 2 ποτηριών τσίπουρου και  ¼  φλιτζανιού μαυροδάφνης, που είχαν βράσει μαζί για 5-6 λεπτά περίπου, ώσπου τα μυρωδικά να αποδώσουν το άρωμά τους.
Το αφέψημα κρύωσε και μετά το πρόσθεσα μέσα στην γυάλα, όπου και παρέμεινε για  20 ημέρες πάλι στον ήλιο, για να «ψηθεί» μαζί με τα κράνα.

Εδώ φυσικά ο κίνδυνος ήταν μεγάλος. Να μην έχω την «αυθεντική γεύση» του κράνου, όπως μου είπε η Στέλλα, γιατί από μόνο του είναι άκρως ιδιαίτερο και τα υπόλοιπα αρώματα θα κάλυπταν την γεύση.
Δεν ξέρω.
Πάντως το αποτέλεσμα, αλλά και το χρώμα, προσωπικά μου άρεσαν. Διακρίνονται τα αρώματα και η ελαφρά στυφάδα που πρέπει να δώσουν τα κράνα στην γεύση.

Όταν πέρασε το 25 ήμερο της γενικής διαδικασίας, το λικέρ σουρώθηκε δύο φορές με την βοήθεια χωνιού και μέσα από χάρτινο φίλτρο του καφέ και μπήκε στην καράφα του.


Πως σας φαίνεται;
Τα επόμενα κράνα, γιατί τα έχω βάλει στην κατάψυξη, ίσως τα κάνω  λικέρ με τον πιο κλασσικό τρόπο, αλλιώς θα γίνουν ίσως κάποια σάλτσα ή μαρμελάδα.

Αφιερωμένη στην φίλη Χαραυγή, μιας και μας τα ζήτησε.
Και με ευχαριστίες πολλές στην φωτογράφο τους, που ήταν αποδέκτης ενός ακόμη πακέτου με κράνα και που περιμένουμε με αγωνία την δική της δημιουργία. Ζ....με ακούς!

31 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!" Ψήνονται " τρεις μεγάλες γυάλες με κράνα στη βεράντα. Όντως έχεις χάσει την πραγματική γεύση με όλα τα μπαχαρικά, αλλά αν το αποτέλεσμα σου αρέσει ουδείς λόγος.
    Να μπορούσα να έχω κι άλλα θα έφτιαχνα μαρμελάδα να τρώω ένα κουταλάκι κάθε πρωί από το να αγοράζω το ζουμί τους από το ακριβό Σ/Μ ( είναι θεραπευτικό για κάτι)
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακού λοιπόν τις συμβουλές των "ειδικών" και τα επόμενα θα τα βάλω σκέτα.
    Για να δω και την διαφορά Ξανθή μου, καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαίνεται τέλειο!!! το χρώμα ζωηρό ζωηρό!
    Καλό ΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλέ δεν είμαι ειδικός άσε μη με πάρουν με τις ντομάτες!!απλά έχω και μια λόξα με τα αρωματικά όταν επισκιάζουν το επικρατέστερο προϊόν.
    Αν όμως αρέσει αυτό το αποτέλεσμα πάω πάσο
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα τι χρώμα είναι αυτό! Τέλειο!

    Και στο σπιτικό λικέρ βύσσινο τα μπαχαρικά "ακούγονται"! Νομίζω ότι είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου το τι αρέσει περισσότερο. Περιμένω τελικές εντυπώσεις! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το χρώμα Αστερομαράκι μου είναι πολύ όμορφο πραγματικά. Αλλά και η γεύσ προσωπικά μου άρεσε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ξανθούλα μου, από εμένα περισσότερη ειδικότητα έχεις νομίζω. Αλλά είναι και η Στέλλα. Το "πείραμα" θα έχει και δεύτερο στάδιο, μόλις βρω τσίπουρο γιατί αυτό που είχα καταναλώθηκε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγγελικούλα μου, είσαι καλά;
    Καιρό έχω να σε "δω"...
    Είδες τι όμοφο χρώμα :-))

    Ναι, σίγουρα στο λικέρ βύσσινο τα μπαχαρικά έχουν θέση, αλλά εδώ οι πιο ειδικοί λένε όχι πολλά αρώματα. Θα δω τι θα γίνει με την επόμενη φάση.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα κράνα όπως και τα βύσσινα έχουν από μόνο τους χρώμα, γεύση και άρωμα και δεν χρειάζονται πολλά μπαχαρικά. Γενικά αποφεύγω τα μπαχαρικά στα λικέρ για να μην καλύπτουν τα αρώματα των φρούτων. Και τι δεν θα 'δινα να μου έδιναν κράνα να τα δοκιμάσω σε διάφορες συνταγές! Ζηλεύω! Φέτος μου χάρισαν έτοιμο λικέρ κράνα-βύσσινο και είναι τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι χρώμα και τι γεύση! Υποθέτω.
    Τα πολυταξιδεμένα κράνα είναι μοναδικά και έδωσαν τέλειο αποτέλεσμα!
    Κρίμα που δεν βρίσκονται εύκολα νότια, για να έχουμε συχνότερα την ευκαιρία για γευστικούς πειρασμούς και πειραματισμούς!

    Καλό απόγευμα Πηνελόπη μου, και φιλιά σας πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τέλειο το χρώμα του και ειμαι σιγουρη και για το άρωμα! Η μαμά μου το κάνει κάθε χρόνο και πάντα υπάρχει στο σπιτι μας.. Πάλι με επιασε νοσταλγία κλαψ!
    Φιλάκια Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και του χρόνου Πηνελόπη!

    Λένε ότι τα κράνα είναι θεραπευτικά σε στομαχικά προβλήματα. Το χρώμα του είναι υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχο χρώμα!!Την επόμενη φορά βάλε μια φωτογραφία από τα κράνα,να δούμε κι εμείς οι άσχετοι!!΄Ισως εμείς στην Κρήτη το λέμε κάπως αλλιώς!!Ευχαριστώ και καλό απόγευμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα, Πηνελόπη μου, πολύ πολύ πολύ(!)ευχαρίστως θα έπινα ένα κέρασμα από αυτό το υπέροχο λικέρ. Εμένα τα κράνα δεν μου αρέσουν αλλά έτσι που το έφτιαξες νομίζω ότι είναι καταπληκτικό. Λοιπόν, μη στενοχωριλεσαι, περί ορέξεως . . .
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πραγματικά τι χρώμα! Δεν έχουμε κράνα στην Κρήτη και τα έχω επιθυμήσει και σε λικέρ και σε μαρμελάδα. Εξαιρετικά και τα δύο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το χρώμα του είναι φανταστικό.
    θα ήθελα να το δοκιμάσω..

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. πραγματικά καταπληκτικό το χρώμα...
    καλόπιοτο Πηνελόπη...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πω, πω αρώματα!!!!!
    Υπέροχο χρώμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ζαμπία μου, για πρώτη φορά καλά τα κατάφερα :-)) Θα δω το αποτέλεσμα του δεύτερου πειράματος με την αλλαγή των αρωματικών.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κική μου το χρώμα εμένα μου άρεσε πολύ αλλά και η γεύση. Επειδή ειπα όμως να δω τι διαφορά θα έχει χωρίς τα μπαχαρικά...θα πάω και σε δεύτερο πείραμα, αφού πρώτη ύλη έχω ακόμη :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Eri μου σε καταλαβαίνω. Είσαι βρε παιδί κι' εσύ τόσο μακριά, που εύλογο να σε πιάνει νοσταλγία.
    Δύναμη σου εύχομαι σε τέτοιες καταστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστώ σε Έφη μου.
    Ναι, έτσι διάβασα κι' εγώ κάνοντας αναζητήσεις στο Internet... Τώρα βέβαια μαζί με το "οινόπνευμα" πόσο θεραπευτικά δεν ξέρω...αλλά για να ευχαριστηθεί ο ουρανίσμος μας σίγουρα μια χαρά θα είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χαραυχή σ' ευχαριστώ.
    Θα το πράξω σύντομα για να έχετε και εικόνα, όπως λες.
    Στην Κρήτη νομίζω δύσκολα μιας και κυρίως φύονται προς την Βόρειο Ελλάδα και γενικώς πιο ψυχρά κλίματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα Ελένη μου.
    Κρίμα να μην είσαι κοντά, να πίναμε παρέα ένα λικεράκι :-))
    Θα είχαμε και πολλά να πούμε σίγουρα.
    Πολλούς χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Vita μου, να σαι καλά.
    Επιβεβαίωσες και αυτό που ήδη έγραψα στην Χαραυγή, πως στη Κρήτη κράνα δεν πρέπει να βγαίνουν. Αγαπούν το πολύ κρύο, όπως τουλάχιστον έχω καταλάβει εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγαπητή Marion το χρώμα τελικά είναι υπέροχο, όσο το βλέπω κι' εγώ κάθε μέρα μέσα στην καράφα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Spirtokoytaki, έλα να "πιούμε" παρέα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. A! για αρώματα ναι έχουμε σίγουρα Μανουσίνα μου, δεν μπορώ να πω...
    Καλή σου μέρα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ναι, άκουσα (σπάνιο πράγμα!).
    Θα πάρει τη σειρά της Πηνελόπη μου, οσονούπω!:)

    Σήμερα σε θυμόμουν συνεχώς. Προσπαθούσα να καθαρίσω ένα τραπεζομάντιλο που λεκιάστηκε από τα κράνα τα οποία, όπως όλα τα φρούτα άλλωστε, βάφουν εξαιρετικά "καλά!".

    Φιλάκια
    και η φωτό έπεσε πολύ ωραία εκεί, το χρειαζόταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ναι τα "άτιμα" βάφουν πολύ Ζαμπία μου. Κι' εγώ λέκιασα έτσι την ποδιά μου. Αλλά πάντα στις μάχες και τους πολέμους σου προκείπτουν και παράσημα!

    Αναμένω το αποτέλεσμα των προσπαθειών σου :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή