2.9.11

Το καλοκαίρι μας γλυκαίνει με κάθε τρόπο.

Το καλοκαίρι μας γλυκαίνει πάντα.
Ταπεινή μου δε άποψης, ότι τα κέϊκς του καλοκαιριού πρέπει να είναι ανάλαφρα και να έχουν οπωσδήποτε μέσα τους φρούτα, γιατί γίνονται σαφώς πιο σαγηνευτικά.
Έτσι λοιπόν και τούτο της φωτογραφίας μας, που έγινε με ταχύτητα, χάρη σε μια πρόσκληση της τελευταίας στιγμής είναι μέσα στα πλαίσια που προσωπικά ήθελα.

Τα υλικά απλά και συνηθισμένα για ένα κέϊκ.
Αυγά, γάλα, βούτυρο ή λάδι (εγώ βάζω μισό - μισό το υλικό αυτό), ζάχαρη, βανίλια και τριμμένο μοσχοκάρυδο (αυτό κάνει την διαφορά στην μυρωδιά) λίγο υγρό εσανς με άρωμα πορτοκάλι (2-3 σταγόνες) μια πρέζα αλάτι (το χρειάζεται η ζύμη το αλμυρό της και μην σας φανεί παράξενο.
Παστέλια ξηρών καρπών, ή σουσαμιού σπασμένα με το mutli ή μέσα σε μια σακούλα που θα τα θρυμματίσετε με κάτι βαρύ (όπως ένας πλάστης), αμύγδαλα ωμά ή φυστίκια Αιγίνης είναι επίσης εξαιρετική συνοδεία.

Το μοσχοκάρυδο, ήρθε να δέσει απόλυτα με τα ροδάκινα που μπήκαν στο κεϊκ, ενώ δύο καλές χούφτες κεράσια ( που είχαν γίνει μια ελαφριά κομπόστα εδώ και καιρό - χωρίς κουκούτσι πάντα)  μπήκαν μέσα στον χυλό επίσης έδωσαν ακόμη πιο "τσαχπίνικο" τόνο και γεύση.
Δοκιμάστε να κάνετε παρόμοια πράγματα με τα φρούτα που σας βρίσκονται διαθέσιμα.
Τα σύκα ή οι κόκκινες ρώγες σταφυλιού, είναι πολύ πετυχημένοι αντικαστάτες.

Βουτυρώνετε καλά ένα μέτριο ταψί φούρνου και το πασπαλίζετε με δύο κουταλιές σούπας ζάχαρη (σ' αυτή την διαδικασία προτιμώ την μαύρη) πάνω από την ζάχαρη βάζετε κομμάτια καθαρισμένων ροδάκινων, σε μισοφέγγαρα ή κύκλους, καλύπτοντας καλά όλο το ταψί.
Από πάνω πασπαλίζετε τα φρούτα με καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, το σουσάμι ή τους ανάλατους ξηρούς καρπούς ψιλοκομμένους.

Ετοιμάστε τον χυλό του κέϊκ, κατά τα κλασσικά και ρίχτε τον πάνω στα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς.  Στην συνέχεια μέσα στον χυλό βυθίστε κεράσια, βύσσινα, κομμάτια ροδάκινου, σύκα κομμένα στα τέσσερα, ρώγες από σταφύλι (φροντίστε να μην έχει κουκούτσια) και ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 για περίπου 45 λεπτά.

Αφήστε το κέϊκ να κρυώσει πάνω στην σχάρα για μισή ώρα με τρία τέταρτα, χαρακώστε γύρω-γύρω μ' ένα κοφτερό μαχαίρι και αναποδογυρίστε σε μια μεγάλη πιατέλα. Πασπαλίστε με άχνη αν θέλετε και είστε έτοιμοι να το γευτείτε. Φροντίστε να έχετε κι' ένα ωραίο καφεδάκι και καλή παρέα και όλα θα είναι σαφώς πιο ευχάριστα.

12 σχόλια:

  1. Πολύ...ενδιαφέρον!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχο Πηνελόπη!!!

    θα το έχω στα υπόψη γιατί μου αρέσουν πολύ τα φρουτένια κέηκ!

    Καλό μήνα Πηνελόπη και καλό φθινόπωρο να έχουμε όλοι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Coula, είναι όντως ενδιαφέρον και χωρίς πολλά "κουλά" για να το φτιάξεις. Do it dear :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άστα Mia μου, τέτοια ώρα κι' εγώ πεινάω, αλλά κάνω υπομονή μέχρι την επιστροφή μου σπίτι, μασσώντας φετάκια από καρότα και άλλα ζαρζαβατικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω πως αξίζει την προσπάθειά του Εφη μου, με ότι υλικά σε φρούτα και ξηρούς καρπούς σου βρίσκονται.
    Καλό ΣΚ εύχομαι και δύναμη με τον λόχο πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή, Πηνελόπη μου κι έχεις απόλυτο δίκιο...τα καλοκαιρινά κέικ πρέπει να έχουν μέσα φρούτα για να ξεχωρίζεις γευστικά την εποχή!!!Καλό απόγευμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο φαίνεται και μοσχομύρισε το μοσχοκάρυδο!!Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα, Πηνελόπη. Πολύ ενδιαφέρουσα η συνταγή σου, φρουτένια σαν την ανάποδη μηλόπιτα ή κάνω λάθος; Θα πρέπει να είναι ζουμερό και πολύ μυρωδάτο, δηλαδή υπέροχο. Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να ΄σαι καλά Χαραυγή. Αντεύχομαι τα καλύτερα για τούτον τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ελένη μου σωστά τα λες. Η μέθοδος είναι αυτή της αναποδογυριστής μηλόπιτας (πολύ πετυχημένη άλλωστε) απλώς κάνεις προσθήκες φρούτων και μέσα στον χυλό.
    Καλό βράδυ Κυριακής πια από εμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κική μου, εγώ πάντα ακόμη και μέσα στον χειμώνα, λιγουρεύομαι τα καλοκαιρινά φρούτα, οπότε τώρα που είναι άφθονα προσπαθώ να τα εκμεταλλευτώ όσο παίρνει!!
    Καλό βράδυ και καλό ξεκίνημα στην εβδομάδα που μας έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή