17.11.10

Αρωματική πουτίγκα μήλου

Όταν τα φρούτα της κάθε εποχής είναι στο φόρτε τους, τότε το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τα γευτούμε με τρόπους που γεννά η φαντασία και η όποια ενδεχομένως διάθεσή μας για πειραματισμούς.

Πειραματισμός κι' αυτός λοιπόν... κι' έχω την αίσθηση ότι επειδή το αποτέλεσμα είναι άκρως "ανάλαφρο" θα αρέσει σε όσους δεν έχουν ιδιαίτερη αδυναμία στα συμπαγή γλυκά όπως για παράδειγμα είναι ένα κέϊκ. Δηλαδή σ' αυτά που δεν έχουν μέσα αλεύρι ή σιμιγδάλι.

Πουτίγκα Μήλου, με αφορμή τα αρωματικά μήλα που είχα σε απίστευτα μεγάλη ποσότητα, καθώς κι' ένα ωραίο κερασματάκι για όσους θα βλέπαμε το ΣΚ που μας πέρασε.

Για μια μεσαίου μεγέθους φόρμα με έλασμα, θα χρειαστείτε τα ακόλουθα υλικά:

7 μεγάλα και κάπως ώριμα μπανανόμηλα (αυτά με το ωραίο κίτρινο χρώμα και το εξαιρετικό άρωμα, αλλιώς ότι διαθέτετε).
6 αυγά
2 κούπες ζάχαρη (μια άσπρη και μία μαύρη)
χυμό από 2 λεμόνια,
μισή κούπα νερό,
1 και 1/2 κουταλιά γλ. βανίλλια κρυσταλλική,
1 κεσεδάκι γιούρτι,
2 πακέτα mini cookies σοκολάτας,
2 κουταλιές λιωμένο βούτυρο,
3 κουταλιές της σούπας αλεύρι για όλες τις χρήσεις.

Καθαρίζετε τα μήλα και τα κόβετε σε τέταρτα, αφού αφαιρέσετε τα κουκούτσια. Τα βάζετε σε αντικολλητική κατσαρόλα μαζί με το νερό, τη μια κούπα άσπρης ζάχαρης  καθώς και τη μισή ποσότητα της βανίλλιας. Τα βράζετε για περίπου 7-8 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν αρκετά.
Όταν μαλακώσουν θα τα περάσετε από το multi μαζί με το ζουμάκι τους ώστε να λιώσουν.

Σε βαθύ μπόλ χτυπάτε τ' αυγά, με την δεύτερη κούπα ζάχαρης (τη μαύρη) καθώς και την υπόλοιπη βανίλλια μέχρι να αφρατέψει και να αποκτήσει ένα ωραίο καραμελέ χρώμα το μείγμα.
Στην συνέχεια μέσα στο μείγμα θα ρίξετε τα αλεσμένα βρασμένα μήλα, το γιαούρτι, το λιωμένο βούτυρο, τα μπισκότα που θα τα έχετε κοπανήσει και τρίψει με τα χέρια (για να το βρίσκουμε λιγάκι στο δόντι) και τις 3 κουταλιές με το αλεύρι.
Θα ανακατέψετε καλά με το μίξερ,ώστε το αλεύρι να ενσωματωθεί με τα υπόλοιπα υλικά.

Στη φόρμα με τον αποσπώμενο πάτο τώρα, θα στρώσετε δύο φύλλα χαρτί του φούρνου για να την καλύψετε. Θα ρίξετε μέσα το μείγμα που μόλις ετοιμάσατε (και μην φοβηθείτε που θα είναι πολύ υγρό). Στην συνέχεια την φόρμα θα την τοποθετήσετε μέσα σ' ένα ταψί του φούρνου όπου και θα το γεμίσετε κατά το ήμιση με νερό.
Ψήνετε με αέρα (ανάλογα με τον φούρνο) στους 180 βαθμούς για περίπου μισή ώρα, οπότε και είναι έτοιμη η πουτίγκα. Κλείνετε τον φούρνο και την αφήνετε να σταθεί για περίπου μισή ώρα ώστε να μπορέσετε να την ξεφορμάρετε και να την διακοσμήσετε όπως θέλετε.
Σε κάθε κομματάκι που θα σερβίρετε πασπαλίστε με ζάχαρη άχνη και κανέλλα.

32 σχόλια:

  1. Μμμμμ γιάμι!! ενδιαφέρον!
    Φιλιά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα!!
    Επειδή δεν είμαι σε φόρμα για πες την αφήνουμε μέσα στο φούρνο ή έξω;;
    Πολλά φιλιά.
    Εκείνο το κλαφουτί σου έχει κάνει θραύση το ζητάνε επιμόνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραιο πρεπει να ναι... και μ αρεσουν τα μηλα!
    Καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι μια πολύ ωραία πρόταση για ελαφρύ επιδόρπιο Αστέρι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ξανθή μου, κι' εγώ σήμερα είμαι κάπως που λένε...

    Όταν ψηθεί, την βγαίζεις την φόρμα από το ταψί (πες το μπαιν μαρί) και την αφήνεις πάνω σε μια σχάρα με ανοιχτή την πόρτα του φούρν να κρυώσει λίγο.

    Μετά ξεφωρμάρεις, βάζοντας πάνω μια στρογγυλή πιατέλα και είναι έτοιμο. Η πάνω και κάτω πλευρά της είναι σχεδόν όμοιες, μιας και το μείγμα είναι ομοιόμορφο.
    Φτιάχτην νομίζω πως θα αρέσει εξίσου καλά με το κλαφουτί :-))

    Μοιάζει με λίγο "συμπαγή" μους μήλου - σοκολατένιων μπισκότων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελπινίκη είναι ωραίο, ανάλαφρο, νόστιμο και φτιάχνεται γρήγορα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πηνελόπη μου,
    κι εγώ των μη συμπαγών είμαι γι'αυτό και προτιμώ τις πουτίγκες...
    Το επόμενο γλυκό στο σπίτι θα είναι η πουτίγκα σου...

    φιλιά και καλημέρες..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. θα περιμένουμε εντυπώσεις Spirtokoyto μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Α, πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, για να μην φτιάχνουμε συνέχεια μηλόπιτες.
    Να ρωτήσω: τα mini cookies τι βάρος έχουν? Μπορούμε να βάλουμε και άλλα μπισκότα, π.χ. digestive ή πτι μπερ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Mε έστειλες.....ειδικά με τα κούκις σοκολάτας!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ωραία και διαφορετική πρόταση Πηνελόπη μου, θα δοκιμαστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μμμμμμμ, φαίνεται υπέροχη, γεια στα χεράκια σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πω πω πω! Μόνο από τα υλικά φαντάζομαι υπέροχη γεύση.Θα την κάνω τις γιορτές για να δοκιμάσω κι εγώ.Νηστεύω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πολύ νοστιμη μου ακούγεται!θα ήταν σουπερ μαζί με μια σως βανίλιας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. δεν εχω δοκιμασει ποτε αλλα πολυ θα ηθελα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. φιλενάδα,η πουτίγκα σου είναι στο φούρνο μου και ψήνεται...
    Ετοίμασα και μιά creme Aglaise γιατί το σκασμένο μου έτρωγε πολύ ξύλο μικρός να τρώει τη πουτίγκα με κρέμα...
    Θα ανεβάσω φωτό στο βλογ μου να τη δεις..

    φιλιά..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μπορώ να φανταστώ την νοστιμιά της απο τα υλικά και μόνο! Ανυπομονώ να την φτιάξω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. νεώτερο ανακοινωθέν επί της πουτίγκας σου...

    " αααααααααααααααααααα....άσε κάτω τη πιατέλα και φάε το κομμάτι που σου έκοψα από το πιάτο σου "
    Κραυγή αγωνίας ,απελπισίας και φρίκης βλέποντας τον καλό μου αγκαλιά με τη πιατέλα...

    Παιδάκια φτιάξτε τη...είναι άπαιχτη..

    Η εκπομπή μας για σήμερα ετελείωσε...φαντάζομαι μέχρι το πρωί και η πουτίγκα...
    καλό σας βράδυ..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Και δεν ήξερα τι να κάνω τα μήλα που έχω στο ψυγείο! Πόση μηλόπιτα να φάω ο άνθρωπος;
    Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα μπισκοτάκια θα το κάνουν ακόμα πιο νόστιμο.
    Πολύ ωραία η συνταγή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Dark Shef τα mini cookies σε σακκουλάκια δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 200 γραμμάρια. Ε! με δύο τέτοια σακουλάκια εγώ έκανα την δουλειά μου. Κι' έβαλα μπισκότα γιατί συνήθως οι πουτίγκες θέλουν μπαγιάτικο ψωμί ή τσουρέκι. Δουλεύω λίγο με το μάτι στην κουζίνα μου και όχι με τα γραμμάρια είναι η αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λίλα μου, ο επίσημος δοκιμαστής τούτο του γλυκού, το αγαπημένο μας Spitokoyto έδωσε πλήρη ανταπόκριση και νομίζω πως η "μαρτυρία" της τα λέει ΟΛΑ!
    Καλημέρα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ Πόπη μου, είναι μια άλλη πρόταση πραγματικά.

    @ Ξανθή μου, παρακαλώ.Τίποτε.

    @ magda, οι μαρτυρίες λένε πως είναι πολύ νόστιμη. Δοκίμασε την αν σου αρέσει ως ιδέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Vita είναι όντως πολύ νόστιμη, το Spirtokoyto μας το επιβεβαίωσε με τα όσα έγραψε και την ευχαριστώ πολύ.

    Μπορείς να την κάνεις και νηστίσιμη αν βάλεις μαργαρίρη με ελαιόλαδο (αντικαθυστώντας το βούτυρο) και αν έχεις μπισκότα ή κουλουράκια λαδιού αρωματισμένα με πορτοκάλι μπορεί να αντικαταστήσεις τα μπισκότα σοκολάτας. Δεν θα είναι η ίδια γεύση, αλλά θα είναι πολύ κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ cook, η σως βανίλλιας σίγουρα θα προσθέσει στο σύνολο :-)

    @ pansofix, χρειάζεται ελάχιστο χρόνο για να προετοιμαστεί, οπότε δεν είναι δύσκολο να την φτιάξεις. Κάνε μια δοκιμούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Γλυκό μου Spirtokoyto δεν έχω λόγια. Όλα όσα έγραψες μ' έκαναν να ψηλώσω κανά δυό πόντους (η ψηλή)!
    Όσο για την creme Aglaise καλά του έκανες του "σκασμένου" να του κάνεις το χατήρι, έτσι για να μην έχει να λέει το άτιμο το παιδί :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ Ειρήνη μου, αν την φτιάξεις, ελπίζω να αρέσει όπως άρεσε και στο Spirtokouto μας (και στον καλό της).

    @ KitsoMitso, και έγω κάπως έτσι...
    Την μια μέρα έκανα την πουτίγκα και την άλλη μέρα έκανα τα φυρίκια γλυκό (κάτι μεταξύ κομπόστας και γλυκό κουταλιού) με μπόλικο ασπρισμένο αμυγδαλάκι για περισσότερη νοστιμιά και μοίρασα τα βάζα.

    @ Marion, τα μπισκότα κάνουν την διαφορά (αντί για ψωμί ή τσουρέκι μπαγιάτικο, που χρησιμοποιείται στις πουτίγκες συνήθως). Με τις γεύσεις των μπισκότων μπορείτε να παίξετε ανάλογα με το φρούτο.

    Ας πούμε, εάν έκανα πουτίγκα με αχλάδια, τα μπισκότα θα ήταν βανίλλιας ή βουτύρου (απάντώ έτσι και στην Dark Shef, που πιο πάνω δεν το έγραψα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. μμμμμμμ από το άρωμα γυναίκας ήλθα.. ίσως το δοκιμάσω τον συνδιασμό :):)
    δεν έχω μήλα.. μήλιές κι αχλαδιές δε μας κάνανε τη χάρη να ευδοκιμήσουν στο κήπο μας.. αλλά θα πάρω.. :):)
    την καλησπέρα μου :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Koulpa, λίγα καλά και αρωματικά μήλα χρειάζεσαι καθώς και μπισκότα σοκολάτας... Τα υπόλοιπα είναι εύκολα υλικά και η συνταγή στην εκτέλεση πανεύκολη.
    Καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πολύ ωραία πρόταση!!
    Θα την δοκιμάσω,μιας και μου παράωρίμασαν τα μήλα!
    φιλάκια Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Θα περιμένουμε τις εντυπώσεις σου καλή μου Eύα. Και να λάβεις σοβαρά και την προσθήκη της Βιβής :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή