13.12.12

Τα πόσα κλείνεις;

"" Είπες στον μπαμπά Χρόνια Πολλά;
Γιατί;
Γιατί έχει γενέθλια, δεν είπαμε...
Α, ωραία...λα-λα-λα γενέθλια!
Τι είπαμε ότι πρέπει να του πω;
Χρόνια Πολλά, μπαμπά.
Α, πάω….
Μαμά πως το λένε αυτό που δίνουμε στα γενέθλια;
Δώρο!
Όχι, αυτό που γράφουμε…που είναι «έτσι, έτσι κι’ έτσι»…(τι εννοεί ο μικρός ποιητής… θα σας το βάλω για γρίφο!!!).
Α, να σκεφτώ…
Καλά πάω…και τι είπαμε ότι πρέπει να πω;
Χρόνια Πολλά, μπαμπά.
A, θα το πω, αλλά να μου πεις πως μπορώ να φτιάξω κι’ εγώ ένα από αυτό που γράφουμε ...
Μαμάααααα;
Ναι, παιδί μου.
Τούρτα θα έχει ο μπαμπάς;
Φυσικά.
Θα έχει και κεράκια να σβήσει;
Θα το παλέψω…
Μπορώ να τα σβήσω κι’ εγώ μαζί του; (ο αιώνιος πόθος κάθε παιδιού…)
Ναι, θα τα "κανονίσω" έτσι που να μπορείς να τα σβήσεις κι εσύ μαζί του!
Μόνον εγώ. Όχι και οι άλλοι….""

Ο διάλογος αυτός, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως είναι πέρα για πέρα αληθινός και με αρκετές περικοπές, γιατί αλλιώς θα γράφαμε πολλές ακόμη ερωτήσεις και απαντήσεις, απείρου κάλλους!
  
 Τούρτα σοκολάτας με επίγευση καφέ ...

 
...  για μικρούς και μεγάλους για να γιορτάσουμε...το "τα πόσα κλείνεις" και να σας πω εκ' των προτέρων πως το  απαραίτητο ντεκόρ, διαμορφώθηκε έτσι ώστε να γίνει αξιοπρόσεκτο στα μάτια των παιδιών, αφού πολύ υποψήφιοι κάτω των 7 ετών έπρεπε να σβήσουν κεράκια!

Χρειάστηκαν 3 δίσκοι παντεσπάνι με κακάο. Είτε το φτιάχνετε μόνες/μόνοι, με τις οδηγίες από εδώ (όπως έκανα εγώ), είτε στην έσχατη περίπτωση αγοράζετε έτοιμο. Επίσης καλή περίπτωση είναι το κλασσικό κέικ με κακάο που θα κάνει βέβαια την τούρτα λιγότερο τούρτα και περισσότερο κέϊκ. Εσείς αποφασίζετε για την επιλογή σας.

Για την κρέμα πραλίνας (πολύ γνωστή και διαδεδομένη σύνθεση):
1 μεγάλη φυτική σαντιγύ στο πράσινο κουτί (που την βρίσκετε στα ψυγεία των SM) αλλιώς θέλετε ένα μεγάλο κουτί κρέμα γάλακτος με πλήρη λιπαρά.
1 κουτί πραλίνα φουντουκιού 250 γραμ.
½ κουταλάκι κοφτό βανίλια,
1 κουταλιά ζάχαρη άχνη.
½ κούπα ελαφρώς καβουρδισμένο και αλεσμένο φουντούκι.
Στον φούρνο μικροκυμάτων ζεσταίνετε σε μέτρια ένταση το κουτί με την πραλίνα φουντουκιού.
Ζεστή θα είναι πιο ρευστή και θα μας διευκολύνει στην μείξη της με την σαντιγύ.
Παίρνετε τη σαντιγύ από το ψυγείο, πρέπει να είναι αρκετά παγωμένη, και την χτυπάτε με την ζάχαρη άχνη μέχρι να αφρατέψει και στην ουσία να σφίξει.
Πριν γίνει πολύ συμπαγής ρίχνετε μέσα την βανίλια και την ελαφρώς ζεστή πραλίνα, ανακατεύετε μια πλαστική σπάτουλα και βάζετε το μείγμα για μισή ώρα στο ψυγείο.

Εάν τώρα έχετε φτιάξει παντεσπάνι (από την προηγούμενη μέρα είναι καλύτερα) το κόβετε στο σχέδιο που επιθυμείτε (στρογγυλό ή τετράγωνο) μ’ ένα καλό κοφτερό και μεγάλο μαχαίρι.  Στον δίσκο που θα παρουσιάσετε το γλυκό σας, θα βάλετε το πρώτο πατεσπάνι και θα το σιροπιάσετε (όπως και όλα τα κομμάτια βεβαίως).

Για το σιρόπι :
½ κούπα σιρόπι από γλυκό κουταλιού κεράσι (μπορείτε να βάλετε ότι σιρόπι εσείς θέλετε που να ταιριάζει γευστικά με τον καφέ και την πραλίνα).
½ κούπα γάλα ελαφρώς ζεστό
2 φακελάκια καφέ εσπρέσσο.
Μέσα στο ζεστό γάλα διαλύετε τον καφέ και στο μείγμα αυτό ρίχνετε το σιρόπι του γλυκού.
Ανακατεύετε να ενωθούν καλά και έτοιμο το μείγμα.
Με αυτή την ποσότητα προσωπικά έβρεξα και τους τρεις δίσκους πατεσπάνι.


Σύνθεση του γλυκού
Πατεσπάνι – Σιρόπι
Κρέμα πραλίνας.
Αλεσμένο φουντούκι σε όλη την επιφάνεια της κρέμας
Πατεσπάνι – Σιρόπι
Κρέμα πραλίνας
Αλεσμένο φουντούκι σε όλη την επιφάνεια της κρέμας
Πατεσπάνι-Σιρόπι
Και τελειώνουμε με κρέμα πραλίνας που θα καλύψει όλη την επιφάνεια και όσο γίνεται από τα πλαϊνά.
Βάζουμε το γλυκό στο ψυγείο για 2 ώρες να σφίξει και μετά θα περάσουμε στο τελευταίο στάδιο με την επικάλυψη γκανάζ.

Για ένα παχύ στρώμα γκανάζ χρειάζεστε:
2 πλάκες κουβερτούρα
1 μικρή κρέμα γάλακτος με όλα τα λιπαρά
2 κουταλιές βούτυρο αγελάδος ανάλατο.

Βάζετε την κρέμα να ζεσταθεί όχι να βράσει και μέσα ρίχνετε την κουβερτούρα σπασμένη σε κομματάκια και το βούτυρο. Ανακατεύετε καλά να ενωθούν τα υλικά. Αφήνετε λίγο να χλιάνει και ξεκινάτε τον στολισμό της τούρτας. Απλώνοντας πρώτο ένα στρώμα σε όλη την επιφάνεια και τα πλαϊνά της.
Για ντεκόρ μπορείτε να κάνετε σχέδια με πιρούνι, κουτάλι, κορνέ λεπτό ή στυλό σιλικόνης και να βάλετε από πάνω καραμελωμένα φουντούκια.

Εμείς ως εορτάζοντες με πολλά παιδάκια, πήγαμε σε συμβολικό αριθμό κεριών και τσαχπινιές για τους μικρούς μας. Σοκολατάκια μανιτάρια, marshmallows  Στρουμφάκια και βατομουράκια καραμέλες…
Χρόνια μας πολλά ... και καλά μυαλά!!!!


Υ.Γ. για όποιον δεν έλυσε τον γρίφο, να πούμε πως μιλάμε για μια τετράγωνη κάρτα!
Όποιος πάλι τον βρήκε, τον κερνάμε τουρτίτσα.
Τώρα για τα πόσα κλείσαμε...πρέπει να κάνετε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς του ντεκόρ με προσθέσεις, αφαιρέσεις και πολλαπλασιασμούς :-))

42 σχόλια:

  1. Οι γρίφοι αυτοί είναι για να ψάχνονται οι ματαιόδοξοι, Πηνελόπη!

    'Οσο και νάναι ο μπαμπάς, να τον χαίρεστε και να ζήσει σαν τα ψηλά βουνά!

    (Σ.Σ.: Με τόσο όμορφη και λαχταριστή τούρτα είμαι βέβαιος ότι θα μπει στο πειρασμό να τα σβήσει τα κεράκια!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να τον χαίρεστε!χρόνια πολλά! πολύχρονος! φαντάζομαι θα του άρεσε η τουρτίτσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι σημασία έχει πόσα κλείνει;;
    Χρόνια του Πολλά και πάλι και να τους χαίρεσαι και τους δυο.
    Μου θύμισες την Α. που πάντα έπρεπε να έχει κάτι και για εκείνη σε αυτή την ηλικία κι ακόμα πιο μεγάλη
    Ο στολισμός της τούρτας υπέροχος!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O re mana mou, ti tourtara einai afti?????
    Krema pralinas? Ganache? Mipos me fonakses?

    Na ton xairesai Pinelopi mou!
    Filia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να σας ζήσει ο άρχοντας του σπιτιού!!!Να είναι γερός και ευτυχισμένος κοντά σας πάντα!!Και να αισθάνεται ευλογημένος ,αφού τυγχάνει τέτοιας ιδιαίτερης γλυκειάς περιποίησης!!Υπέροχη η τούρτα γενεθλίων,αντάξια της περίπτωσης!!Εύχομαι και του χρόνου με υγεία και ακόμα πιο λαχταριστές τουρτες!!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να τον χαίρεσαι! Και ρισπέκτ για την στιχομυθία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια του πολλά!
    Μα τι φανταστική τούρτα είναι αυτή που του ετοίμασες!!! Κι επειδή τον έλυσα τον γρίφο, θα πάρω το κομμάτι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρόνια σας πολλά και στρουμφογιορτινά!
    Με το "καλά μυαλά" μού θύμισες σαν ήμουνα μικρούλα και βγήκα να πω τα κάλαντα, όλοι μού εύχονταν "΄καλές γιορτές" κι εγώ απαντούσα "ευχαριστώ, επίσης". Είπα τόσα πολλά "ευχαριστώ επίσης" που όταν στο ξεκούδουνο μου'πε μια γειτόνισσα "άντε και καλά μυαλά" είπα "ευχαριστώ επίσης" χωρίς να το σκεφτώ καθόλου. Μάλλον όμως το σκέφτηκε εκείνη γιατί δεν είπε κουβέντα μετά. Φιλιά πολλά και να περνάτε όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρόνια πολλά και καλά, να είστε και οι δύο γεροί κι αγαπημένοι και να χαίρεστε το ζουζούνο σας με τις απορίες!
    Εμένα δεν με ενδιαφέρουν τα πόσα αλλά εκείνο το λαχταριστό κομματάκι που φαίνονται οι στρώσεις!!! Το πήρα;
    Φιλάκια, και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να σου ζήσει ο αντρούλης σου!
    Η τούρτα φο-βε-ρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. :-) Να τον χαίρεστε τον μπαμπά σας! Θα πρέπει να είναι πραγματικά χαρούμενος με τόση αγάπη που παίρνει και φυσικά με αυτή την εξαιρετική τούρτα που θα απολαύσει μετά που θα σβήσει τα κεριά με το βλαστάρι του! Να είστε πάντα υγιείς και χαρούμενοι οικογενειακώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χρόνια Πολλα και καλά! Μου έδωσες λύση με την ωραία σου κρέμα, έχω κι εγώ να φτιάξω τούρτα την επόμενη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. να τον χαίρεστε! πανέμορφη η τουρτίτσα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άσε τον άνθρωπο να κλείνει όσα θέλει και μην τον τιρανάς!! χαχαχααχα

    Η τούρτα που του έφτιαξες είναι δυναμίτης!! Τι γεύσεις έχεις συνδυάσει?? Τα φουντούκια και η πραλίνα μίλησαν στην καρδιά μου!!! Πηνελόπη είναι απ΄ τις καλύτερες συνταγές που έχεις βάλει τον τελευταίο καιρό...

    Ο διάλογος με τον μικρό είναι όλα τα λεφτά!!! Τι πλάκα που έχουν τα ζουζούνια!!!! Είναι να μην μεγαλώσουν ποτέ!!!

    Χρόνια πολλάαααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πηνελόπη μου χρόνια πολλά, να τον χαίρεσαι, να είναι πάντα γερός και ευτυχισμένος!!!Καλά η τούρτα άπαιχτη!Που μένεις είπαμε;
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρόνια του πολλά όσα και να κλείνει,σημασία έχει να είναι γερός,ωραία τούρτα του έφτιαξες,φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Να σου ζήσει Πηνελόπη μου! Μόνο υγεία εύχομαι, το πιο σημαντικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Nα τον χαίρεστε,Πηνελόπη μου...Όσα κι αν κλείνει...Σε φιλώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα Ευάγγελε.
    Λες οι γρίφοι να αφορούν μόνον τους ματαιόδοξους; Μπα καμμιά φορά είναι για όλους μας καλή "εξάσκηση" πνεύματος και ανατροφής!

    Σ' ευχαριστώ για τις ευχές προς τον μεγάλο άνδρα του σπιτιού μας, τελευταίος τα έσβησε πάντως τα κεράκια :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σ' ευχαριστώ πολύ Loulou, για τις ευχές σου.
    Οπτικά του άρεσε. Γευστικά είπε πως θα προτιμούσε να μην είχε μέσα τον καφέ... από τους άλλους όμως τα σχόλια ήταν άκρως θετικά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Έτσι είναι Ξανθή μου!
    Όλα τα πιτσιρίκια σ' αυτήν την ηλικία θεωρούν την τούρτα γεννεθλίων μοναδικό γεγονός...
    Μεγαλώνοντας ο άνθρωπος αρχίζει να "θέλει να τα ξεχνά" τα γεννέθλια :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σε "φώναξα" Peps, αλλά δεν με άκουγες γιατί έφτιαχνες καστανόσουπα και τάρτα!!!

    Που να ακούσεις...ότι εγώ είχα τούρτα!!
    Τούρτα, σου έλεγα.
    Τάρτα, άκουγες εσύ ...
    :-)))))
    Καλημέρες καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σ' ευχαριστώ θερμά Φωτεινή μου.
    Οι ευχές σου για εμάς, εύχομαι να πιάσουν τόπο, για όλον τον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα Kantare, σ' ευχαριστώ πάρα πολύ.
    H στιχομυθία, είναι το φόρτε μας σ' αυτήν την οικογένεια!!!
    Από κάποιο σημείο, μπορώ να σου πω, "χάνω" τελείως και την μπάλα μαζί του!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλημέρα Αναστασία μου,
    ώστε τον έλυσες τον γρίφο!
    Ε, τότε το δικαιούσαι σαφώς το κομματάκι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Να σαι καλά Μαρθούλα μου!!
    Καλά μυαλά σε όλους μας και πολύ πολύ γέλιο, γιατί αυτό έχει αρχίσει να μας λείπει ιδιαίτερα :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Να σαι καλά Ελένη (Gr) μου, σε ευχαριστούμε θερμά όλοι μας.
    Άντε πάρε το κομματάκι σου, και όταν με το καλό ανταμώσουμε θα κάνουμε μία ολόκληρη να την φάμε αντάμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Χρυσούλα μου,
    σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, αλλά και για το σχόλιο προς την τουρτίτσα μας.
    Άρεσε σε όλους μας και πολύ περισσότερο θα έλεγα πως άρεσε σε εμένα. Όσο για τα μανιτάρια και τα στρουμφάκια...έγινε εμφύλιος πόλεμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Σ΄ευχαριστώ Gee Gee.
    Δεν ξέρω...ελπίζω να είναι...και κάποια στιγμή ν' αναγνωρίζει τα όσα πρέπει ν' αναγνωρίσει ;-)
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλημέρα Αμαλία μου.
    Σ' ευχαριστώ πολύ.
    Η κρέμα με πραλίνα είναι πολύ εύκολη και πολύ διαδεδομένη θα έλεγα. Την τρώνε όλα τα πιτσιρίκια (αλλά και οι μεγάλοι) πολύ ευχάριστα.
    Για τον καφέ τώρα, αν σου αρέσει στην γεύση όπως εμένα έχει καλώς. Του εορτάζοντα λέει δεν του πολυάρεσε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Σ΄ευχαριστώ Πόπη μου. Σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ευχαριστώ σε Χρυσαυγή μου.
    Για τις ευχές αλλά και τα καλά σου λόγια για την τούρτα...
    Εμένα πρέπει να πω ότι μου άρεσε πολύ και την επομένη την βάλαμε κάτω με τον κανακάρη μου και την τρώγαμε κουταλιά-κουταλιά.
    Χθες βράδυ μου ζήταγε δε, αν έχω άλλα μανιτάρια;

    Θα μεγαλώσουν και θα έχουμε άλλα ν' αντιμετωπισουμε...
    Δύναμη να έχουμε λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Να σας ζήσει ο μπαμπάς!!
    Τι ωραία η τούρτα σου!Σοκολάτα και καφές με τρελαίνει ο συνδυασμός!
    Τι πλάκα ο διάλογος.
    Πολλά πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ευχαριστώ σε Ελένη μου!
    Ε, όχι και πολύ μακριά από την Λάρισα...Μια τουρτίτσα, δρόμο!
    Μέχρι να της φάμε όλη, θα έχεις φτάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αυτός το "γερός" έχει σημασία για όλους μας Νέλη.
    Συμφωνώ απολυτώς μαζί σου.
    Αλλά να... τον πειράζουμε και λίγο, γιατί τελευταίως κάνει αρκετά... "ως γεροντάκι"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Jenny μου σ' ευχαριστώ πολύ πολύ.
    Υγεία για όλους μας πάνω και πρώτα απ' όλα. Με τα υπόλοιπα θα "παλέψουμε".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλώς την Όστρια.
    Σ' ευχαριστώ θερμά καλή μου.
    Οι ευχές όλων μας κάνουν πιο "δυνατούς".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Σ' ευχαριστώ πολύ Νοτούλα.
    Η τουρτίτσα επίσης και για μένα ήταν εξαιρετική!
    Όσο για τον διάλογο, να σκεφτείς ότι τον "λογοκρίνα" :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Πηνελόπη μου εγώ έλυσα δεν έλυσα τον γρύφο το κομμάτι μου θα το πάρω.Να χαιρόσαστε τον αφέντη του σπιτιού(όπως έλεγε και η γιαγιά μου),να είναι γερός και δυνατός.
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Να το πάρεις Ροδάνθη μου...να το πάρεις!
    Άλλωστε είναι τόσο γευστική που κανείς τελικά δεν "αντιστάθηκε" από τους 10 παρόντες :-))
    Σ' ευχαριστώ θερμά για τις ευχές προς τον "κύρη" του σπιτιού μας.
    Καλό μεσημέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Χρόνια του πολλά! Να τον χαίρεσθε!
    (δεν ρωτώ πόσα κεράκια αλλά βοήθησε και ο μικρός μας πρίγκηπας τελικά;)
    Πάντα ευτυχισμένοι αγαπητή μου φίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ευχαριστούμε πολύ Κατερίνα μου.
    Οι ευχές σου είναι για εμάς κάτι περισσότερο από πολύτιμες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή