13.2.15

Ο πιο αρωματικός Χαλβάς (ever!!!)

Και πάνω που έλεγα  πως είχα τελειώσει με τις λεμονοπαραγωγές, σκαρφίστηκα γλυκό για επιδόρπιο τη βραδιά της Τσικνοπέμπτης, σε μια φάση που είχα άλλα τρεχάματα και σκέψεις.
Όμως έγινε πολύ ωραίο και γι' αυτό θέλω να το μοιραστώ μαζί μας, στον απόηχο της επόμενης μέρας, αλλά και της Αποκριάς που έρχεται καθώς τον σιμιγδαλένιο χαλβά τον συνηθίζουν σε πολλά σπίτια.


Χαλβάς Λεμονιού με κουκουνάρια, σουσάμι και κίτρο


Για μια κανονική φόρμα γλυκού τα υλικά μου ήταν:
Για τον χαλβά
150 γραμ. βούτυρο αγελάδος,
50 γραμ. αραβοσιτέλαιο,
3 γεμάτες κουταλιές σούπας, λευκό σουσάμι,
50 γραμ. κουκουνάρι,
4-5 φέτες γλασσαρισμένου κίτρου, ψιλοκομμένες,
1 φακελάκι βανίλια με άρωμα βανίλιας,
1/2 κούπα σπιτικό γλυκό κουταλιού λεμόνι, αλεσμένο στο multi,
200 γραμ, σιμιγδάλι χοντρό,
200 γραμ. σιμιγδάλι ψιλό.



Για το σιρόπι
1 ποτήρι νερού ζάχαρη,
2,5 ποτήρια νερό (μετρημένα με το ίδιο ποτήρι)
2 ξυλάκια κανέλας,
1 φλούδα λεμονιού καλά πλυμμένη.



Σε βαθιά κατσαρόλα έβαλα το βούτυρο να ζεσταθεί και να λιώσει και κατόπιν πρόσθεσα και το αραβοσιτέλαιο, όταν άρχισε να ζεσταίνεται καλά το μείγμα μου. έριξα μέσα το σουσάμι να καβουρδιστεί ελαφρώς ανακατεύοντας συνεχώς και κατόπιν έριξα και τα δύο είδη σιμιγδαλιού.
Ανακάτευα συνεχώς μέχρι ν' αρχίσει να ροδίζει το σιμιγδάλι και μετά έβαλα μέσα το κουκουνάρι, το φακελάκι της βανίλιας και το ψιλοκομμένο κίτρο.
Συνέχισα το ανακάτεμα και τελευταίο πρόσθεσα το αλεσμένο γλυκό λεμόνι.
Μόλις ήταν έτοιμο το όλο μείγμα άρχισα να προσθέτω σταδιακά το σιρόπι που μου ήδη είχε βράσει και δέσει κανονικά σε μια δεύτερη κατσαρόλα.
Τελείωσα το σιρόπιασμα (και θέλει λίγο προσοχή γιατί και τα δύο μείγματα είναι πολύ ζεστά) ανακάτεψα καλά και έβαλα τον χαλβά μου σε φόρμα σχετική.
Τον άφησα να σταθεί περίπου 2 ώρες και μετά τον γύρισα σε μια μεγάλη πιατέλα.
Μοναδικά αρωματικός. Και πολύ ωραία πρόταση για γλυκό των ημερών!



Μπορεί δε, να γίνει και νηστίσιμος, αν αντί για βούτυρο χρησιμοποιήσετε αποκλειστικά αραβοσιτέλαιο ή ελαιόλαδο και αραβοσιτέλαιο σε συνδυασμό.

Σας εύχομαι ολόψυχα Καλό Σαββατοκύριακο.
Καλή Αποκριά και καλές μασκαράτες... και να χαίρεστε όσους αγαπάτε και σας αγαπούν!

20 σχόλια:

  1. Καλές αποκριές, εύχομαι τα τρεχάματα και οι σκέψεις να ήταν για καλό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ Ξανθή μου.
      Αντεύχομαι για ότι πιο όμορφο και χαρούμενο (γιατί όχι)!

      Όσο για τα τρεχάματα, σταδιακά μάλλον θα βγουν σε καλό.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  2. Ααα!
    Γλασαρισμένο κίτρο, γλυκό του κουταλιού λεμόνι... τι ωραίες παρεμβάσεις είναι αυτές!
    Μα πώς να μην είναι απίστευτα αρωματικός ο χαλβάς Πηνελόπη μου!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια άλλη "οπτική" σε τούτο το τόσο παραδοσιακό γλυκό Ερμιόνη μου.
      Και πραγματικά εκπλήσει πολύ ευχάριστα με την γεύση και το άρωμά του.
      Φιλιά πολλά και σ' εσάς.

      Διαγραφή
  3. Σούπερ αρωματικός χαλβάς με το λεμόνι και το κίτρο!!!
    Πολύ ωραίος σου έγινε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε dear Pep's.
      Και που να δεις το σοκολατένιο γλυκάκι σου...
      Έρχεται με ειδική αφιέρωση :-)))

      Διαγραφή
  4. Πολύ "δροσερή" εκδοχή του τόσο αγαπημένου γλυκού Πηνελόπη!
    Το κίτρο πρέπει να είναι πολύ ιδιαίτερη προσθήκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρύσα μου, πραγματικά ήταν από τις ωραίότερες εκδοχές σπιτικού χαλβά, που έχω ποτέ κάνει.
      Και το κίτρο έδωσε χρώμα, καθώς ξεχώριζε το πράσινό του, μέσα στο σώμα του χαλβά αλλά και γεύση παρέα με το λεμονογλυκό και το κουκουνάρι και το σουσάμι.

      Διαγραφή
  5. Ξεχειλίζει από γεύσεις και αρώματα ο χαλβάς σου Πηνελόπη μου!!!! Είμαι σίγουρη πως τον απολαύσατε!!!!
    Φιλιά συντέκνισσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συντέκνισσα αν βρεθείς με τα υλικά (που δεν είναι άλλωστε και δύσκολα) δοκίμασε τον και νομίζω πως θα με δικαιώσεις.
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να έχετε.

      Διαγραφή
  6. Και λαχταριστος να προσθέσω δείχνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την!!!
      Μετά από πολύ καιρό, χαίρομαι που σε ανταμώνω ξανά καλή μου.
      Σε διάβασα...και πρέπει να σου πω ότι τα 30, είναι χρόνος ορόσημο, αλλά έχεις πολύ μέλλον ακόμη ...
      Χαιρετισμούς πολλούς. Το κεφάλι ψηλά. Κοίτα εμπρός και θα δεις πολλές ευκαιρίες και στόχους να σε πλησιάζουν :-))

      Διαγραφή
  7. Πολύ λαχταριστός, πολύ αρωματικός! Καλή Αποκριά!
    Εύχομαι όλα τα τρεχάματα να είναι για καλό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Μαρία μου.

      Τι να σου πω...θα δείξει, που λένε!!

      Διαγραφή
  8. Αυτός είναι χαλβάς, όχι παίζουμε! Ήταν δυνατόν η Πηνελόπη να έφτιαχνε έναν απλό χαλβά? Γερή και επιτυχημένη η λεμονοπαρέμβαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ...Ποτέ...δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι, χωρίς τους απαραίτητους πειραματισμούς Αμαλία μου.
      Τι να κάνω;
      Χούγια είναι αυτά....
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  9. ΑΑ Πηνελοπη μου τι πολλα καλουδια εβαλες!!!αναβαθμισες τον ταπεινο αλλα παντα καλοδεχουμενο χαλβα!!!!Ενας χλβας με τα ολα του!!!
    Καλες αποκριες και με λιγοτερα τρεχαματα ευχομαι!!!
    πολλα φιλιαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Κική μου.
      Πάντα την χρειάζεται την "αναβάθμιση" ένα παραδοσιακό γλύκισμα.
      Με τον τρόπο αυτό μεταμορφώθηκε και ήταν επίκαιρο, λόγω της Αποκριάς :-))

      Διαγραφή
  10. Δεν λέω ποτέ όχι σε χαλβά και με τα υλικά που τον έφτιαξες θα τον τιμούσα ιδιαιτέρως καθώς το κιτρο μου αρέσει πολύ!
    Καλή εβδομάδα Πηνελόπη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτός είναι χαλβάς!! Όλο άρωμα και γεύση!! Και ενώ η μαμά μου τον κάνει τέλειο, έτσι δεν τον έχουμε δοκιμάσει ποτέ!! Καλή εβδομάδα Πηνελοπίτσα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή