5.8.10

Στην Οξφόρδη μαθαίνουν αρχαία ελληνικά

Τα αρχαία ελληνικά είναι μια υπέροχη γλώσσα, γεμάτη όμορφες λέξεις και εντυπωσιακά νοήματα, τόνισε η Λόρνα Ρόμπινσον η διευθύντρια του προγράμματος.


Αυτά διαβάζω κι' αναρρωτιέμαι, την ώρα που εμείς έχουμε ξεχάσει να μιλάμε και τα νεολληνικά, που στην ευχή πάει τούτος ο έρμος τόπος!


Δείτε το σχετικό link και απλώς αναρρωτηθείτε κι' εσείς σαν και μένα!  Γιατί πέρα από το ΔΝΤ και τα όποια οικονομικά προβλήματα, την ύφεση, την ανεργεία και την έλλειψη βασικών αγαθών για πολλούς συμπατριώτες μας, υπάρχει και κάτι άλλο που θα μας φέρουν τα επόμενα χρόνια. Αυτό που λέγεται "έλλειψη ελληνικότητας" και έλλειψη ιστορικής μνήμης και ταυτότητας. Ίσως να πρέπει να αρχίσουμε "αντιδράσεις" και "απεργείες" και για τούτο το "καυτό" θέμα.

12 σχόλια:

  1. Δύσκολες απορίες έχεις Πηνελόπη μου!!
    Πουθενά δεν πάει.
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μικρό παιδί είμαι ακόμη Ξανθή μου, και οι απορίες είναι όσο να πεις, πιο μεγάλες από το μπόϊ και ίσως και το μυαλό μου :-)

    Αλλά πρέπει να τις εκφράζω, γιατί αισθάνομαι πως έχουν αρχίσει να με "πνίγουν".

    Φιλιά και καλημέρες και σε σένα. Θέλω να έχω μια μικρή ελπίδα μέσα, ότι αυτό το "πουθενά δεν πάει" που μου γράφεις κάπου θα σταματήσει... κάπου θα φρενάρει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πηνελόπη μου κι εγώ αυτή την ελπίδα προσπαθώ να έχω αλλά όλο κάτι μου την γκρεμίζει και προσπαθώ να την ξαναβρώ όχι τόσο για μένα αλλά για τα παιδιά για τους νεότερους γενικά.
    Να δεις εμένα πόσα με πνίγουν αλλά το μεγαλύτερο όλων είναι το άγνωστο του αύριο!!!κι είναι πολύ μεγάλο.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι εγώ την ίδια απορία με σένα έχχω χρόνια τώρα αλλά δεν μου την έχει λύσει κανείς :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανήκω - ευτυχώς - σ'αυτούς που έμαθαν να μιλούν,να σκέπτονται και να εκφράζονται μέσα από την Ελληνική γλώσσα...περνώντας από το μονοπάτι των αρχαίων Ελληνικών..
    δεν υπήρχε κι άλλος δρόμος άλλωστε...
    πως να μιλήσεις Ελληνικά,πώς να τα κατανοήσεις,αν πρώτα δεν κατανοούσες τις έννοιες που εξέφρασαν αυτοί που μας τις διδάσκουν...

    Θύμωνα τότε θυμάμαι,που έπρεπε να μάθω να κλίνω το ρήμα "ειμι",
    να " μεταφράζω " απαρέμφατα και δοτικές,να συναρμολογώ συνδέσμους και επιθετικούς προσδιορισμούς..

    Μέχρι που,με τα χρόνια και το διάβασμα,όλα μπήκαν στη θέση τους..
    Μιά γλώσσα που μου αποκάλυπτε αυτό που όφειλα να διαδώσω...
    Μάθαινα και θαύμαζα...

    Ωσπου ήρθαν οι " Δραγώνες "...
    Που τους άνοιξαν πριν δρόμο,άλλοι Εφιάλτες...

    Κι έγινε η σημαία μου πανί που έραψε μια ράφτρα κι η γλώσσα μου
    " νεκρή ".
    Και μετουσιώθηκαν τα λόγια του Αριστοφάνη σε ατάκες φτηνής κωμωδίας με ευφυολογήματα προσαρμοσμένα τάχα στην εποχή μας,ίσα για να αποσπάσουν χειροκρότημα και δικαιολογία για τη τιμή του εισιτηρίου...

    Στην Οξφόρδη,μαθαίνουν αρχαία Ελληνικά...
    Φοβάμαι πως στην Ελλάδα και μόνο η σκέψη για επαναφορά της αρχαίας Ελληνικής,θα θεωρηθεί νεκροφιλία...

    Πολλά είπα,μα Πηνελόπη μου,άνοιξες μεγάλη και αγιάτρευτη πληγή..-:(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αστέρι μου γλυκό, το ξέρω πως δεν είμαι η πρώτη που έχω αυτήν την απορία. Διαβάζω πολλούς ανθρώπους και σκέφτονται και γράφουν με λόγο ορθό, μέσα σε εφημερίδες και περιοδικά, αλλά να... είναι που νοιώθω ότι όσο πιο πολλοί εκφράζουμε τούτες τις απορίες και τις ερωτήσεις μας, μπορείκάπως ταρακουνίσουμε τα "λιμνάζοντα ύδατα"! Και βέβαια να μάθουμε στα παιδιά μας ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Να τα μάθουμε να διαβάζουνε πέρα από τετριμμένα των δημόσιων σχολείων. Εκεί μάλλον είναι και το μυστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. SpIrToKoYto μου, τα έγραψες τόσο ωραία.
    Προσωπικά είχα πρόβλημα με το συντακτικό στα χρόνια τα μαθητικά. Ισως έφταιγε και η τότε στριφνή εκπαιδευτικός μου, αλλά δεν έπαψα ποτέ να διαβάζω και να ξάχνω μέσα από άλλα αναγνώσματα την γλώσσα την ελληνική.
    Κάθε επίσκεψη σε χώρο σημαντικό (εγώ δεν τον αποκαλώ απλώς αρχαιολογικό) ήταν για μένα ερέθισμα να ψάξω την ιστοριά του και να μάθω για τους ανθρώπους που τον δημιούργησαν και τον έζησαν μέσα από την καθημερινότητας τους χιλιάδες χρόνια πριν. Αυτό με έκανε να αγαπήσω την ιστορία και την γλώσσα... αυτό προσπαθώ με τρόπο να περάσω στον 3χρονο γιό μου. Μικρός μεν, αλλά λέγε-λέγε, δεν μπορεί κάτι θα μείνει!

    Όσο για τους νέους "Εφιάλτες" της πατρίδας μας, ο μόνος τρόπος για να τους "αποδυναμώσουμε" είναι η γνώση, τουλάχιστον δεν βρίσκω άλλον προς το παρόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ψιλά γράμματα για τους έλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πηνελόπη μου,επανέρχομαι να υπερθεματίσω τη συζήτησή μας κάνοντας αντιγραφή μία ανάρτηση που διάβασα στο http://tiresias-press.blogspot.com/2010/08/blog-post_7298.html

    " Σχολικά βιβλία "βγήκαν" με τα ονόματα αυτών που τα καταδίκασαν να φέρονται ότι τα ενέκριναν.
    Το παρόν εστάλη στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ από αναγνώστρια

    Σχετικά με τη βιολογία Γ΄Γυμνασίου, απλώς θέλω να πω στον κύριο Βέρρο, δυστυχώς αυτά που διδάσκονται τα παιδιά μας δεν είναι πάντα γραμμένα και εγκεκριμμένα από τα ονόματα που αναφέρονται.

    Ολόκληρα βιβλία ιστορίας τα οποία κρίθηκαν ακατάλληλα, για να διδαχθούν στις σχολικές αίθουσες κι όμως "βγήκαν" με τα ονόματα αυτών που τα καταδίκασαν να φέρονται ότι τα ενέκριναν....


    Κάθε βιβλίο, πριν βγει στις σχολικές αίθουσες, αξιολογείται από τριμερή επιτροπή ή τουλάχιστον έτσι γινόταν μέχρι πρότινος, η οποία επιτροπή ελέγχει αν είναι επιστημονικά ορθό, αν περιέχει γενικότερα λάθη και ανακρίβειες, ειδικότερα για τα βιβλία της ιστορίας αν προβάλλονται ρατσιστικές αντιλήψεις κτλ.

    Τυχαίνει να γνωρίζω από αξιόπιστο πρόσωπο ότι σε βιβλίο ιστορίας γυμνασίου, αν δεν απατώμαι, η τριμερής αυτή επιτροπή είπε ότι το υπό έλεγχο βιβλίο ήταν ακατάλληλο για διδασκαλία.

    Εντούτοις, όταν "βγήκε", στις αρχικές σελίδες του, όπου αναφέρονται οι συντάκτες, συγγραφείς, επιμελητές κτλ, τα ονόματα αυτών των καθηγητών της τριμερούς επιτροπής που καταδίκασαν το βιβλίο φαίνονταν ότι το ενέκριναν.

    Επειδή δεν είναι πολλά τα βιβλία ιστορίας στο Γυμνάσιο και υπήρχε θέμα φύλου, το πρόσωπο που μας το είπε και συνδεόταν φιλικά με μέλη της επιτροπής αυτής, δεν είπε περισσότερα για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων. Δε γνωρίζω ούτε αν αυτοί οι τρεις προέβησαν σε κάποια πράξη διαμαρτυρίας.

    Υπάρχει σχετικά μεγάλο θέμα με τα βιβλία, τους συγγραφείς, καθώς και τα κουρίκουλα (δηλ. τα αναλυτικά προγράμματα), καθώς μονίμως οι πανεπιστημιακοί εντοπίζουν λάθη, ανακρίβειες και μεγάλα σφάλματα ή παραλείψεις, όμως οι ίδιοι κάποτε μας διαβεβαιώνουν ότι δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν πολλά.

    Για μένα προσωπικά και μόνο το ότι ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που εκδίδει τα βιβλία, διορίζεται από και είναι υπόλογος μόνο στον ίδιο τον υπουργό παιδείας λέει πολλά.

    Ειδικότερα για τα λάθη, όμως, εντόπισα κι εγώ λάθη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου (τόσο στο παλιό βιβλίο όσο και στο καινούριο - εννοώ ότι δε διορθώθηκαν). Ενημέρωνα τους γνωστούς μου μαθητές και σε μια περίπτωση σε Γυμνάσιο Θεσ/νίκης, όταν στο σχολείο ο φιλόλογος δεν έπεσήμανε το λάθος ή καλύτερα παρέλειψε να διευκρινίσει, κάποια παιδιά που οι γονείς τους ήταν φιλόλογοι, είπαν στην καθηγήτρια ότι το βιβλίο είχε λάθος διατύπωση. Η απάντηση ήταν: δεν έχει κανένα λάθος το βιβλίο!!!!!!!!! Το μαθαίνετε έτσι όπως είναι.!!

    Δυστυχώς, άλλοι ορίζουν πολλά από τα οποία διδάσκονται τα παιδιά μας. Αρχής γενομένης από εκείνους που σχεδιάζουν τα αναλυτικά προγράμματα, χωρίς να έχουν γνώσεις σχεδιασμού προγραμμάτων (πριν το ΔΕΠΠΣ τα αναλυτικά προγράμματα ήταν πολύ αόριστα, πολύ γενικά και χωρίς καμιά ουσιαστική σύνδεση με τα αντικείμενα διδασκαλίας)και που σκοπό έχουν τον κατακερματισμό της γνώσης και τη δημιουργία "μορφωμένων αμόρφωτων", από εκείνους που παραβλέπουν τα΄λάθη και φυσικά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που δεν είναι πάντα οι καλύτεροι .

    Δεν μπορεί η προαναφερθείσα φιλόλογος να μην ξέρει τι είναι τα δίπτωτα ρήματα!!!!! (εκπαιδευτικός είμαι κι εγώ και στη μεταπτυχιακή μου έρευνα ανακάλυψα εκτός των άλλων ότι αφενός μεν οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί δεν είναι πάντα κατάλληλα καταρτισμένοι, αφετέρου δε δεν είναι πάντα ευνοικά κείμενοι σε αλλαγές στη διδασκαλία τους κτλ..)

    Ενημερώνετε όσα παιδιά μπορείτε για λάθη που υπάρχουν στα βιβλία.

    Μην περιμένετε από την πολιτεία!!!

    Αναγνώστρια "


    Αυτά,για να διαπιστώσουμε ακόμη μια φορά που οδηγούμαστε..
    Συγνώμη για τη κατάχρηση του χώρου σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κικίτσα μου αυτό είναι που προσωπικά δεν θέλω να δεχτώ...ότι για τους Νεοέλληνες όλα είναι πια "ψηλά γράμματα". Πρέπει με κάποιον τρόπο δικό μας ο καθένας, ν' αντισταθούμε καλή μου.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. SpIrToKoYto μου, δεν θεωρώ ότι έκανες κατάχρηση χώρου. Χαρά μου ήταν που διάβασα τούτο το άρθρο και όπως έγραψα και στην Κική πιο πάνω, πρέπει με κάθε τρόπο και με διάβασμα στο σπίτι να μάθουν τα παιδιά μας την ιστορία της χώρας. Αφού κάποιοι έχουν αποφασισει να "διαγράψουν" και να "μεταβάλουν" την ιστορία. Ας κάνουμε προσωπική πια αντίσταση. Άλλος τρόπος πέρα από την ΓΝΩΣΗ δεν υπάρχει.
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πηνελόπη μου,με αφορμή τη δικ'ή σου ανάρτηση,βρήκα ένα πραγματικό θηραυρό και τον ανήρτησα στο δικό μου blog...
    ρίξε μιά ματιά,είμαι σίγουρη,θα το ευχαριστηθείς και θα το εκτιμήσεις...

    τη καλημέρα μου και καλή σου εβδομάδα..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή