2.12.10

Μ.Μ.Μ.Μ. (μμμμμμοοοοοουυυυ, τέλειο άρωμα).

Τα 4 Μ. του τίτλου αντιπροσωπεύουν την φωτογραφία που βλέπετε.
Μεγάλα, μαλακά, μπισκότα, μανταρινιού.


Σας βεβαιώ πως μιλάμε για μια πολύ μυρωδάτη εκδοχή των μαλακών μπισκότων που μπορείτε να φτιάξετε σπίτι. Εμένα προσωπικά μου αρέσουν πολύ, όπως και τα τραγανά άλλωστε, γιατί ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει :-))

Δεν χρειάστηκαν πολλά πράγματα για να υλοποιηθούν:
3 μετρίου μεγέθους μανταρίνια,
3 μετρίου μεγέθους επίσης, αυγά,
1 κούπα ζάχαρη ψιλή,
3/4 ποτηριού ελαιόλαδο,
1/2 ποτηριού γάλα φρέσκο,
λίγο αλάτι,
λίγη σκόνη βανίλλια ή και εσάνς βανίλιας,
1/2 κούπας αλεσμένο φουντούκι ή αμύγδαλο (εγώ έβαλα φουντούκι)
2,5 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1 κουταλάκι μπέϊκιν πάουντερ
και μία κούπα νερό.

Πλένετε πολύ καλά τα μανταρίνια και κοιτάτε να είναι γερά.
Τα τρυπάτε σε 3-4 μεριές με μια οδοντογλυφίδα και τα βάζετε να βράσουν με την μία κούπα νερό, σ' ένα κατσαρολάκι για 20 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

Στο διάστημα που τα μανταρίνια βράζουν, αλέθετε το φουντούκι.
Και κατόπιν περνάτε στο κυρίως μέρος, χτυπάτε δηλαδή, μέσα σε βαθύ μπολ την ζάχαρη, τ' αυγά, το αλάτι και το ελαιόλαδο μέχρι να ασπρίσουν και ν' κάνει το μείγμα φουσκαλίτσες.

Όταν τα μανταρίνια βράσουν στραγγίζετε το νερό, τους ρίχνετε λίγο κρύο και τα παίρνετε με προσοχή γιατί ζεματάνε, μέσα σ' ένα πιάτο όπου και τα κόβετε στην μέση για να αφαιρέσετε πιθανά κουκούτσια. Τα κομμάτια τα μεταφέρετε στο multi και τα χτυπάτε μέχρι να λιώσουν. Τώρα, το λιωμένο μανταρίνι το ρίχνετε στο μείγμα ζάχαρης, αυγών, ελαιόλαδου. Προσθέτε την βανίλια, το αλεσμένο φουντούκι και αρχίζετε να ρίχνετε τμηματικά το αλεύρι (ανακατεμένο με το μπέϊκιν πάουντερ) και το γάλα, μέχρι να τελειώσουν και τα δύο αυτά υλικά. Θα πάρετε έναν χυλό λίγο πιο σφυχτό από τον χυλό του κεϊκ.
Αυτό είναι και το ποθούμενο. Αν σας βγει πιο αραιός θα χρειαστεί λίγο αλεύρι ακόμη.

Στρώνετε δύο ή τρια  ταψιά με χαρτί ψησίματος και με την βοήθεια κουταλιού μοιράζετε το μείγμα σε μορφή στρογγυλού μπισκότου (το μέγεθος το καθορίζετε εσείς, γιατί απλώνουν κιόλας).
Ψήνετε στους 170 βαθμούς για 12-15 λεπτά το πολύ, μέχρι να αρχίσει η επιφάνεια των μπισκότων να ροδίζει. Τα αφήνετε λίγο να σταθούν και μετά είναι δικά σας για κάθε χρήση :-))
Ακόμη και όταν κρυώσουν είναι πολύ μαλακά στην υφή.
Απολαύστε τα.
Εμείς πάντως τσακίσαμε αρκετά χθες το βράδυ.
Τα υπόλοιπα σήμερα στα αγαπημένα μου πειραματόζωα, τους συναδέλφους μου, μιας και στις δυσκολίες που περνάμε, προσπαθώ να τους γλυκάνω.

Ανανέωση 3/12/2010. Στην δεύτερη φουρνιά που έκανα χθες το απόγευμα, τα μισά μπισκότα στολίστηκαν με γλάσσο μανταρινιού.  Αξιοποίησα λίγη μαστίχα υποβρύχιο (που είχε ξεμείνει από το καλοκαίρι) την οποία ζέστανα σ' ένα κατσαρολάκι με 2 κουταλίες του γλυκού νεράκι, και μέσα έριξα τον πολτό από 2-3 φλούδες μανταρινιού, που είχε προηγουμένως πληθεί, βράσει και αλεστεί στο multi.  Το γλάσσο, φυσικά και έδωσε άλλη παρουσία στα μπισκτοτάκια.

35 σχόλια:

  1. Μόλις είδα τον τίτλο λέω τι σκάρωσε πάλι!!!
    Καλημέρα εμένα με βασανίζει μια ίωση αλλά την παλεύω.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θα τα φτιάξω σύντομα γιατί μύρισαν ώς εδώωωωω!!!!!!
    Καλημέρα και καλό μήνα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περαστικά Ξανθή μου, καλά κι' εγώ έχω ένα βήχα, μια ελαφριά καταρροή...Αλλά στο πόδι από τις 6.00 κάθε μέρα.

    Είναι τέλεια σου λέω. Να τα κάνεις, όταν με το καλό συνέλθεις και θα με θυμηθείς :-))
    Καλημέρα και πάλι περαστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαρία είναι όντως πολύ αρωματικά, και θα σας εκπλήξουν και για το πόσο μαλακά και αφράτα γίνονται.
    Αν τα κάνεις, θα περιμένουμε εντυπώσεις.
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσο μ αρεσει η μυρωδια απο το μανταρινι... τελεια φαινονται!
    Καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μμμμμμμμούρλια!!! αχχχ μυρωδιές!!!!! σου έκλεψα μερικά χιχιχιχ
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Tέλεια!! Έχω πολλά μανταρίνια και στο τέλος θα χαλούσαν.Θέλω όμως να σε ρωτήσω... στις δοσολογίες που αναφέρεις περίπου πόσα μπισκότα "βγαίνουν"???
    Καλημέρα Penelope :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελπινίκη, η μυρωδιά από μανταρίνι σε άλλους αρέσει πολλούς σε κάποιος άλλους πάλι όχι, αλλά για μένα είναι γαργαριλιστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αστερομαράκι, έχει μείνει ένα μικρό μεταλλικό κουτί, άμα το θες στο στέλνω :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Lilium, η δοσολογία αυτή βγάζει περίπου 25 - 30 μπισκότα μεγάλου μεγέθους. Και όταν μιλάμε για κουταλιά της σούπας ... εννοούμε καλά γεμάτη.
    Καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εγώ θα τα φτιάξω, είναι τέλεια για μένα και για το παιδί επίσης.
    Αν τους βάλω λίγη σοκολατίτσα (κομμάτια) θα γίνουν καλά λέτε;
    Καλή σας μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τέλεια! Τέλεια!
    Και σήμερα είδα κάτι λαχταριστά λαχταριστά μανταρινάκια που θα ήταν ένα κι ένα! Αλλά ο καταραμένος χρόνος είναι ελάχιστος! Είπαμε...υπομονή!!!
    :-)))

    Νόστιμες καλημέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το καιρό είμαι σε μια περίοδο που με έχει πιάσει μια μανιούλα να φτιάχνω κουλουράκια..Χθες βράδυ έκαν πορτοκαλιού και τώρα διαβάζω τη δική σου συνταγή και μου αρέσει που είναι μαλακά.Επειδή υπάρχει ένας φούρνος στη γειτονιά μας που φτιάχνει κάτι μαλακά κουλουράκια πορτοκαλιού που τα έχει σαν..μυστικό.Πουθενά δεν έχω φάει τέτοια κουλουράκια πίστεψε με.Θ αφτιάξω λοιπόν τη συνταγή σου μήπως και είναι ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μαρία Πιούκα, είναι πολύ νόστιμα και χωρίς σοκολάτα. Το σκέφτηκα κι' εγώ αλλά επειδή είχα ήδη βάλει το αλεσμένο φουντούκι δεν ήθελα να χαθεί από την γεύση της σοκολάτας η επίγευσή του.
    Όμως σίγουρα μπορείς να βάλεις και σοκολάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Kikop80, o χρόνος είναι αλήθεια πως δεν είναι "υπέρ" μας με τα τόσα που έχουμε να κάνουμε, αλλά τούτη η ρετζέτα είναι εύκολη και δεν θέλει και πολύ χρόνο :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχτίδα μου γλυκειά, αν έχεις δοκιμάσει τα μπισκότα με την ονομασία Soft Kings, αυτά τα μανταριάτα προς τα κει φέρνουν... αν και δεν έχουν την τραγανή πάνω κρούστα που έχουν αυτά τα έτοιμα.
    Δοκίμασε όμως, και περιμένω να μου πεις εάν σας άρεσαν έστω και λίγο :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τέλειος ο τίτλος!!
    Τρελαίνομαι για μαλακά μπισκότα!!

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Με κάτι τέτοια θα τη χαλάσω τη νηστεία μου πριν την ώρα της...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτά τα θέλω οποιοσδήποτε. Θα πρέπει να είναι τέλεια.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τρελλοτουρίστρια ο τίτλος ήταν αποτέλεσμα των επιφωνημάτων και των αντιδράσεων όσων τα δοκίμασαν, με έναν δικό μου φυσικά τρόπο απόδοσης :-))

    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Vita, είναι όντως ένα θεματάκι αυτό :-). Τώρα δεν ξέρω αν αφαιρούσες τα αυγά και το γάλα με προσθήκη ίσως λίγου μπεϊκιν ακόμα, τι αποτελέσμα θα είχες; Μάλλον όχι τόσο μαλακά μπισκότα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λίνα μου, εύκολα φτιάχνονται οπότε άμα θα έχεις διάθεση και χρόνο κάνε καλή μου την δοκιμή σου.
    Καλημέρα και καλό ΣΚ σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλημέρα Πηνελόπη μου.
    Το άρωμα και η γεύση του μανταρινιού για μένα είναι λατρεμένα!
    Ξύνω με το νύχι τη φλούδα του, το μυρίζω, μισοκλείνω τα μάτια και απολαμβάνω άρωμα!
    Στα μπισκοτάκια σου δε, έχω και τη γεύση του!

    Πολλά Φιλιά, με ένα Δεκέμβρη χαρούμενο με τους αγαπημένους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Λαχταριστά!... 'Ημουν σίγουρος ότι τα αρχικά σήμαιναν... Μη Μου Μιλάς Μπουκωμένος (μμμμμμμοοοοοουυυυυ!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Έχεις δίκιο Ζαμπία μου, η μυρωδιά του είναι σκανδαλιστική. Ειδικά άμα το καθαρίσεις μέσα σε "κλειστό" χώρο το παίρνουν όλοι χαμπάρι :-))

    Στην δεύτερη φουρνιά που έκανα χθες το βράδυ, τους έβαλα και λίγο γλάσσσο μανταρινιού. Ανακάτεψα μαστίχα υποβρύχιο (που την είχα προηγουμένως ζεστάνει με δύο κουταλάκια του γλυκού νερό) και μέσα της έριξα 2-3 φλούδες απο μανταρίνι πλημένες, βρασμένες και λιωμένες. Έγιναν πολύ όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ευάγγελε έχεις δίκιο, δεν τον σκέφτηκα αυτόν τον τίτλο :-))
    Την επόμενη φορά σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Λατρεύω τα 4 ΜΜΜΜ σου!!!
    Μανταρινάκι μυρωδάτο!!

    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ils sont l'air succulents, parfumés et tentants à la fois
    une recette qui ne se refuse pas
    bonne soirée

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Να 'σαι καλά Εύα μου.
    Κι χτες παρέλαβα μια μεγάλη σακκούλα μανταρίνια, για να δούμε αν θα σκαρώσουμε και πάλι κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Φαντάζομαι το άρωμά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αγαπητοί μου Κική & KitsoMitso, νομίζω πως μια δοκιμούλα θα σας πείσει :-)
    Είναι άλλωστε τόσο εύκολη στην εκτέλεση η συνταγή ετούτη.
    Καλημέρες και στους δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πραγματικά πρέπει να είναι πολύ αρωματικά...Θα τα δοκιμάσω σίγουρα!Μπράβο για την συνταγή και τον πρωτότυπο τίτλο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ratatui,τα σχόλια κάποιων φίλων που τα έφτιαξαν είναι θετικά. Αν τα κάμεις θα περιμένουμε και τις δικές σου εντυπώσεις.
    Καλές Γιορτές εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή