9.12.10

Το τεμπέλικο Stollen-Τσουρέκι

Η Κική στην μικρή της κουζίνα, έφτιαξε προχθές τα Stollen. 
Και όπως συνήθως συμβαίνει τέτοιες μέρες πολλές καλο-νοικοκυρές κάνουμε παρόμοια πράγματα. Εγώ βέβαια δεν είμαι τόσο χρυσοχέρα όσο εκείνη για να κάθομαι να ζυμώνω με τις ώρες (έχω και κάτι προβλήματα με τους ώμους καιρό τώρα, που δεν το αντέχω το πολύ ζύμωμα) γι' αυτό προτίμησα την τεμπέλικη μέθοδο της τεχνολογίας!
Αρτοπαρασκευαστής, ονομάζεται.
Και τον χρησιμοποιώ κυρίως για την φάση του ζυμώματος.
Μετά πάω σε πιο παραδοσιακές μεθόδους. Ζέσταμα φούρνου για τον κατάλληλο χρόνο φουσκώματος και μετά ψήσιμο, έναν τρόπο που χρησιμοποιώ και για το ψωμί που φτιάχνω αλλά και άλλα αρτοσκευάσματα όπως μικρά ψωμάκια, τσουρεκάκια κλπ.


Τα υλικά που χρησιμοποίησα  για το δικό μου Stollen-Τσουρέκι ήταν τα ακόλουθα και με αυτήν την σειρά μπήκαν και στον αρτοπαρασκευαστή:

200 γραμ. γάλα φρέσκο,
50 γραμ. χυμό πορτοκαλιού,
3 κουταλιές λιωμένη μαργαρίνη (με άρωμα βουτύρου),
600 γραμμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
2 μέτρια αυγά,
1 και 1/2 φακελάκι μαγιά σκόνη,
1 κουταλάκι κοφτό αλάτι,
2 κουταλιές σούπας ζάχαρη κοπανισμένη με μαστίχα,
2 κουταλιές σούπας σταφίδες,
2 κουταλιές ψιλοκομμένα βερίκκοκα ξερά,
1 κουταλιά ξύσμα πορτοκαλιού,
μισό φλιτζάνι αμύγδαλα χοντροκομμένα (από τα οποία, τα μισά πήγαν στον στολισμό).

To μηχάνημα δούλεψε για λογαριασμό μου, μια ώρα και 20 λεπτά.
Είναι ο χρόνος ζυμώματος και πρώτου φουσκώματος του συγκεκριμένου μοντέλλου.
Με την λήξη του, αφαιρώ την ζύμη από τον κάδο και την δουλεύω με λίγο λαδωμένα χέρια σε δυό ομοιόμορφα μπαστούνια-φραντζόλες.
Τις τοποθετώ σε ταψί στρωμένο με λαδόχαρτο, τις χαράζω ελαφρώς στην επιφάνεια με μαχαίρι και τις αφήνω στον φούρνο για καμμιά ώρα να φουσκώσουν και πάλι (αφού τον έχω ελαφρώς ζεστάνει προηγουμένως).
Όταν και η δεύτερη φάση φουσκώματος ολοκληρωθεί, τις αλοίφω με λίγο αυγό ανακατεμένο με γάλα, πασπαλίζω με κρυσταλλική ζάχαρη και χοντροκομμένα αμύγδαλα. και τα ψήνω στους 180 Βαθμούς
(να επαναλάβουμε και πάλι πως η θερμοκρασία παίζει πάντα ανάλογα με τον φούρνο) για περίπου 40 λεπτά.
Μοσχομυρίζει, μαστίχα, πορτοκάλι και αμύγδαλο ο τόπος.

24 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!για πες και τους ξηρούς καρπούς τους έβαλες από την αρχή;;
    Όταν βάζω για το ψωμί τους προσθέτω στη δεύτερη φάση ζυμώματος για να μην τριφτούν πολύ.
    Ελπίζω να τα πούμε Σ/Κ
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλώς την.
    Αυτούς που ήθελα για μέσα στο stollen τους έβαλα μαζί, γιατί στην επιλογή του ζυμώματος (έχει αποκλειστικά τέτοια το δικό μου μηχάνημα) δεν χρειάζεται να τους βάλεις μετά.

    Αυτό το ζητάει στο πρόγραμμα που είναι και για ψήσιμο. Να βάλεις δηλαδή ότι πρόσθετο μετά από 10 λεπτά που κάνει έναν χαρακτηριστικο ήχο.

    Εάν είναι κάπως χοντά τα κομματάκια, δεν έχεις πρόβλημα να τριφτούν Ξανθή μου.

    Αυτά που είναι για ντεκόρ. Στο τελικό στάδιο πριν το ψήσιμο δηλαδή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πηνελόπη μου και εγώ τις περισσότερες φορές ζυμώνω στον αρτοπαρασκευαστή! Εκτός αν έχω νεύρα! Τότε ρίχνω ένα ζύμωμα... Και έχω το καλύτερο αποτέλεσμα!
    Υπέροχο φαίνεται και το δικό σου!
    Και του χρόνου με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χα,χα...Αγγελική μου, λόγοι ανωτέρας βίας (πλέον) μου συνιστούν να μην έχω νεύρα!!!
    Προσπαθώ να "αφήνω τα,τους,τις ... να κουρεύονται" για να την βγάλω καθαρή.
    Τα ζυμώματα είναι όντως ωραία, όταν έχεις τον απαραίτητο χρόνο στην διάθεσή σου, αλλά που τέτοια τύχη!

    Καλά να είμαστε όλοι μας (και εσείς εκεί στα μακρινά, και εμείς εδώ) για πολλά χρόνια ακόμη :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Aκριβώς με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιώ κι εγώ τον αρτοπαρασκευαστή! Τέλειο το στόλεν αλλά άμα το φτιάξω θα το φάω όλο μόνη μου!!!
    Δεν στέλνεις 2 κομματάκια μικρά???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου άνοιξες την όρεξη Penelope !! Πολύ ωραία ιδέα ! Θα το κάνω κι εγώ παραμονές Χριστουγέννων.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λίλα μου γλυκειά έχει μείνει το μισό, από το ένα μπαστουνάκι. Να στο στείλω αμέ. Τα άλλα πάνε...

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία της νοικοκυράς, για εξοικονόμηση χρόνου.

    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Magda μου, με την βοήθεια του μηχανήματος έγινε πιο εύκολη η όλη παρασκευή του.
    Κάντο άμα χρόνο και διάθεση :-))
    Είναι γευστικό και αρωματικό και σηκώνει και αρκετές "παραλλαγές".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι εγώ γλυκια μου το ίδιο με το δικό σου περίπου κάνω..Μια χαρά είναι.. το τσακίζουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τέλεια κι εγώ στο μηχάνημα θα το κάνω, δεν είμαστε για πολλά πολλά, θέλουμε ξεκούραση.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπράβο Πηνελόπη μου, που μου δίνης ετοιμες τις συνταγές για αρτοπαρασκευαστή,για να μην πειραματίζομαι!Θα το δοκιμάσω αύριο κιόλας!!!Να σου πω επίσης οτι το δεύτερο φουσκωμα το κάνω σε φουρνο με αέρα στους 50 βαθμούς, για πιο γρήγορα αποτελέσματα!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πηνελόπη, το μικρό μου βασίλειο για μια φετούλα από αυτό το μοσχομυριστό, μιας και τα χεράκια μου δεν το επιτρέπουν...Αχ!
    "Το μεν πνεύμα πρόθυμο...κ.λπ, κ.λπ"

    Φιλάκια και καλά να περνάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. όπου και να το κάνουμε κοριτσάκι μου η κατάληξη είναι ίδια...
    τρώγεται μετά μανίας...λολ

    φιλιά πολλά...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ ωραίο! Φαντάζομαι θα μοσχομύρισε ο τόπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιατί να μην είναι μια χαρά Αχτίδα μου καλή. Υλικά αγνά και μυρωδάτα έχει μέσα καθώς και διάθεση καλή για τους ανθρώπους μας :-))
    Καλημέρες εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έτσι Μαρία μου, δυστυχώς οι ρυθμοί μας και οι πολλαπλές για όλους μας υποχρεώσεις μας κάνουν να ξεφεύγουμε από τα "παραδοσιακά" μέσα.
    Καλή επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα Ειρήνη, παρακαλώ δεν κάνει τίποτε. Το δεύτερο φούσκωμα κι' εγώ στον φούρνο το κάνω. Τον προθερμένω, μετά τον σβήνω και αφήνω τα ψωμάκια ή τα τσουρεκάκια να φουσκώνουν μόνα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ζαμπία μου, από χεράκια...άστα κυρά μου. Όλη μέρα πληκτολόγιο, μετά οικιακά...κοντεύουν να ξεβιδωθούν από την θέση τους οι ώμοι μου.

    Πες διεύθυνση να σου στείλω :-))

    Καλημέρα και καλό ΣΚ σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Spistokoytaki μου, για την κατάληξη είμαι απολύτως βέβαιη!
    Από προχθές άρχισαν να "καταλήγουν" και τα 3 ταψιά με τα μελομακάρονα...και με βλέπω και για άλλη δόση σύντομα :-))

    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Big Mama, όντως πολύ γευστικό. Τα μπαχαρικά του και τα αρωματά του γαργαλιστικά.
    Άμα έχεις διάθεση και χρόνο κάνε καμμιά δοκιμούλα.
    Καλημέρα και καλό ΣΚ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το είδα από τη στιγμή που το έβαλες το stollen (λατρεμένο μου γλυκάκι!) αλλά δεν προλάβαινα ούτε σχόλιο να γράψω, οπότε το κάνω τώρα! Εγώ αρτοπαρασκευαστή δεν διαθέτω, χέρια δυνατά δεν διαθέτω (κατηγορία σακατεμένης από συνδυασμό πληκτρολογίου/οικιακών κι εγώ!) και έτσι θα αρκεστώ στην ωραία φωτογραφία! Να είσαι καλά να φτιάξεις και τα υπόλοιπα εορταστικά γλυκά, πάντα όμως με τη συνδρομή του... μικρού βοηθού σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστώ συμπάσχουσα Αμαλία μου.
    Χάθηκες.
    Ελπίζω να έχουν βελτιωθεί τα πράγματα για σένα, και αντεύχομαι τα καλύτερα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τεμπέλικος, ξετεμπέλικος, μια χαρά γίνεται! Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. A! για το γευστικό αποτέλεσμα μπορώ να πω πως ήταν πολύ καλό Κική μου... Απλά γλυτώσαμε λίγο την κούραση με τον τεμπέλικο τρόπο, και ωφείλουμε να το γράψουμε κυρά μου :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή