24.2.12

Αρακάς και κουνουπίδι, με μακαρόνι για στολίδι

Με μια κάπως διαφορετική μακαρονάδα να σας ευχηθώ Χρόνια Πολλά για τη Κυριακή της Τυρινής. Τα καλύτερα για σας και τους ανθρώπους που αγαπάτε, ενώ με το καλό να πάμε και στην Καθαρά Δευτέρα κι' από 'κει στην Σαρακοστή.

Η συνταγή μου μάλλον είναι απλή  αλλά  συνδυάζει τα λαχανικά με τα ζυμαρικά, που προσωπικά πολύ αγαπώ (και τα δύο).  Θα πρότεινα να την δοκιμάσετε και στους «δύσκολους» της οικογένειάς σας που ενδεχομένως δεν τρώνε τα λαχανικά και ειδικά το κουνουπίδι.  Το μακαρόνι εδώ...είναι απλώς το στολίδι!


Απαιτούμενα υλικά:
1 μέτριο κουνουπίδι,
1 και ½ φλιτζάνι αρακά (κατεψυγμένο),
250 γραμ. μακαρόνια μικρού μεγέθους (πένες, κοχυλάκι, κοφτό) εγώ εδώ έβαλα παραδοσιακές πλεξουδίτσες,
400 γραμ. ξινομυζήθρα,
100 γραμ. μπλε τυρί,
100 γραμ. μαλακό τυρί (κασέρι ή γκούτα) χοντροτριμμένο,
2 μέτρια αυγά,
200 γραμ. μπεϊκον,
μοσχοκάρυδο τριμμένο, πιπέρι τριμμένο, σκόνη σκόρδου και λίγο αλάτι (μισό κουταλάκι γλυκού από το καθένα).
Ελαιόλαδο περίπου μισό φλιτζάνι για όλα τα στάδια της συνταγής.

Πλένετε καλά το κουνουπίδι αφού προηγουμένως το έχετε κόψει σε μπουκετάκια.
Τα όποια εξωτερικά φύλλα δεν θα τα χρειαστείτε.
Σε κατσαρόλα με νερό και  αλάτι βάζετε το κουνουπίδι και τον αρακά να βράσουν μαζί.
Να μαλακώσουν αρκετά αλλά όχι να λιώσουν (περίπου 15 λεπτά).
Σε μια άλλη κατσαρόλα βάζετε νερό, λίγο λάδι και αλάτι για να βράσετε τα μακαρόνια. Θα τα βράσετε όμως μόνον στο μισό χρόνο που χρειάζονται.
Σ’ ένα μπολ θα τρίψετε τα δύο τυριά (ξινομυζήθρα και μπλε τυρί) με την βοήθεια ενός πιρουνιού.
Θα ρίξετε μέσα το μοσχοκάρυδο, το πιπέρι, τη σκόνη του σκόρδου θα ανακατέψετε και θα αφήσετε στην άκρη.
Ψιλοκόβετε το μπέϊκον και το σοτάρετε σε αντικολλητικό τηγάνι, χωρίς λιπαρή ουσία, μέχρι να πάρει χρώμα.
Στραγγίζετε τα μακαρόνια, αλλά ένα ποτήρι από το νερό που έβρασαν το ρίχνετε μέσα στο μπολ με τα λιωμένα τυριά. Ανακατεύετε καλά, ώστε να γίνουν σαν κρέμα.
Στραγγίζετε επίσης τα λαχανικά.

Σε πυρίμαχο σκεύος που έχετε λαδώσει καλά, βάζετε τα ζυμαρικά και τα λαχανικά. Ανακατεύετε καλά ώστε να γίνει ομοιόμορφη κατανομή των υλικών και αν κάποια μπουκέτα κουνουπιδιού μοιάζουν πιο μεγάλα τα σπάτε λίγο με το κουτάλι. 
Μέσα στο μπολ της κρέμας των τυριών σπάζετε και τα δύο αυγά. Χτυπάτε καλά να ενωθούν και περιχύνετε τα ζυμαρικά-λαχανικά. 
Σκορπίζετε το μπέϊκόν και το τριμμένο μαλακό τυρί. Πασπαλίζετε με ελάχιστο αλάτι και λίγο ακόμη μοσχοκάρυδο. Ανακατεύετε και φουρνίζετε.
Ο φούρνος σας  να είναι ελαφρώς προθερμασμένος, ενώ ψήνετε για 20 περίπου λεπτά στους 170-180 βαθμούς. Στο διάστημα που το φαγητό σας ψήνετε, ανακατεύετε επίσης με προσοχή, μια-δύο φορές με κουτάλα,  ώστε να απορροφηθεί όλο το υγρό μέσα στο σκεύος.
Σβήνετε το φούρνο. Αφήνετε λίγο να σταθεί και είστε έτοιμοι για σερβίρισμα.

24 σχόλια:

  1. Πολυ ωραιο φαινεται! Μ αρεσουν τετοιες δοκιμες με μακαρονακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εσύ θα μας τρελάνεις με τους αυτοσχεδιασμούς σου!!!!
    Καλό τριήμερο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελπινίκη μου γευστικά στους μεγάλους άρεσε πολύ. Ο μικρός της παρέας μας δεν το τίμησε καθόλου...μιας και τον τελευταίο καιρό τρώει τα μακαρόνια βρασμένο και με λίγο ελαιόλαδο μόνον :-))
    Πάντως ήταν πολύ ωραία σύνθεση κι' ας μην έφαγε το "κακομαθημένο" μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προσπαθώ Ξανθή μου, να τα κάνω πιο γευστικά για όλους και να μην είναι συνεχώς τα ίδια!
    Ψάχνοντας όλο και κάτι σκαρφίζομαι είναι η αλήθεια. Τα τυριά με το ζεστό νεράκι, έγιναν κάπως σαν κρέμα γάλακτος. Και φυσικά η γεύση ήταν τελείως "Ελληνική".
    Καλό 3ημερο και σε σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα λαχανικά μας τα τρώμε, αλλά είναι ωραία να δοκιμάζεις και κάτι διαφορετικό. Καλά κούλουμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι ακριβώς Στέλλα μου. Είναι ωραίο να δοκιμάζεις νέες γεύσεις και συνδυασμούς και άμα τελικά σου αρέσουν να είσαι ευτυχής με το αποτέλεσμα!
    Καλά Κούλουμα και σε σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τρελλαίνομαι για νέες γεύσεις!!!μπράβο σου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η μαντινάδα του τίτλου με έκανε να χαμογελάσω πλατιά-πλατιά!
    Εμπνευσμένη συνταγή, υπέροχος συνδυασμός υλικών!
    Καλό τριήμερο Πηνελόπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν αυτοσχεδιάζεις μόνο με τις συνταγές αλλά κάνεις και ρίμα! Τι να πω πλέον, μεγαλείο!
    Μου άρεσαν τα συστατικά αλλά και η τελική εικόνα, το φαγητό φαίνεται ευπαρουσίαστο. Πιστεύω ότι θα άρεσε στο ήμισύ σου και θα το τίμησε, έγινε τέλειο. Μπράβο!
    Εύχομαι καλό τριήμερο και καλά Κούλουμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και εύκολο και γρήγορο και θα είναι μούρλια! Ας αλλάξουμε και λίγο το πώς τρώμε λαχανικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μια άλλη ματιά στο μακαρόνι! Ματιά τς Πηνελόπης.
    Στόλισες το πιάτο σου με έμπνευση, νοστιμιά και ομορφιά!
    Εύγε Πηνελόπη μου.

    Καλό τριήμερο καλή ξεκούραση!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ εκλεκτή επιλογή του ζυμαρικού αφού λανσάρεται με λαχανικά.
    Εδώ φαίνεται η έμπνευση και η εγκυρότητα αφού ξέρω ότι αν δεν σου άρεσε δεν θα το δημοσίευες.Το κουνουπίδι μπορώ να το κρύψω αλλά τον αρακά θα δω πως θα πείσω τον δικό μου μικρό να το φάει..Σίγουρα θα το φτιάξω...Καλό 3ήμερο..φιλιάαααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Que tentadora receta me encanta con pastas y verdura una verdadera delicia,abrazos y abrazos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θα το δοκιμάσω γιατί οι μακαρονάδες είναι η αδυναμία μας!! Καλό τριήμερο και καλή σαρακοστή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Πηνελόπη μου.
    Ωραίο το φαγητό σου και με βολεύει γιατί μπορώ ν αφαιρέσω το μπέικον, μια που κρέας δεν τρώει ο αγαπημένος μου. Ίσως να βάλω και λίγο μπρόκολο παραπάνω.
    Κι αυτά τα παραδοσιακού τύπου ζυμαρικά που κυκλοφορούν έχουν μια ποικιλία σαν τα χερίσια της Χίου, που πολύ θα τους πηγαίνει.
    Φιλιά Νένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σ' ευχαριστώ πολύ Τόνια. Οι νέες γεύσεις είναι φαντάζομαι δελεαστικές για όλους μας :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι να κάνουμε καλή μου Ερμιόνη, προσπαθούμε να διασκεδάσουμε τα δύσκολα...
    Με το καλό και για σας :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προσπαθώ καλή μου Ελένη. Είναι για να διασκεδάσω τον πόνο μου, μιας και πολλά δύσκολα μου έπεσαν μέσα στο 3ημερο!
    Θα περάσουν όμως... που θα πάει!

    Ο μεγάλος άντρας τα γεύτηκε και του άρεσαν ο μικρός ούτε μια κουταλιά!

    Πολλούς-πολλούς χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μαμά Κουκουβάγια, είναι θέμα "οπτικής" κάθε φορά. Το να κάνεις ένα λαχανικό πιο "λαχταριστό" αλλά κι' ένα ζυμαρικό να είναι πιο γευστικό και πιο υγιεινό!
    Πολύ καλή σου μέρα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και να ξερες Ζαμπία μου τι έχω "τραβήξει" με τα μάτια μου τούτες τις μέρες! Φαίνεται πως οι "ματιές μου στα διάφορα φαγητά, θα είναι θολές για λίγο καιρό ακόμη...

    Φιλιά πολλά και καλημέρες. Άντε κι' αυτή η εβδομάδα θα είναι μικρότερη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σωστά τα έγραψες Μάρα μου!
    Αν δεν μου άρεσε το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είχα λόγους να σας τα γράψω... ΄Ετσι ακριβώς, ειδικά όταν μιλάμε για απλά κι' όχι εξιζητημένα υλικά.
    Καλημέρες πολλές έστω κι' άκρως παγωμένες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Dear Rosita, thank you very much for your visit and the good words.
    I wish you a very good day.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Να 'σαι καλά Χαραυγή μου.
    Αν τελικά τα φτιάξεις έτσι τα μακαρονάκια σας, ελπίζω να αρέσουν :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Νένα μου, βγάτο το μπεϊκον αφού ο κος Δ. δεν τα τρώει τα κρεατικά, δεν θα "χάσει" ιδιαίτερα η συνταγή.
    Όντως αυτά τα παραδοσικά ζυμαρικά είναι πολύ όμορφα και θυμίζουν άλλες εποχές.
    Καλή Σαρακοστή σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή