13.3.16

Σοκολατένια pancakes

Όταν πρέπει να "κανακέψεις" αρρωστούλικο παιδί, που δεν έχει όρεξη (παρά τις συνήθειες του...) ο καλύτερος τρόπος είναι να βρεις κάτι που θα το κάνει να χαλαρώσει και να νοιώσει αίσθημα θαλπωρής, ανακούφισης αλλά και γλύκας.
Σ' εμένα προσωπικά τέτοιο συναίσθημα, δημιουργούσαν πάντα, οι τηγανίτες και οι αφράτοι πατατοκεφτέδες της μάνας μου (και τούτες τις μέρες την σκέφτομαι όλο και πιο πολύ, καθώς συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από τότε που δεν είναι πια κοντά μου. Τόσο εκείνη όσο κα ο πατέρας μου...).

Τηγανίτες (!!)... σκέφτηκα και αμέσως μια γλύκα και μια μυρωδιά κανέλας και μελιού μου ήρθε στην μύτη.
Η μνήμη είναι  "τρανός αρωματοποιός" φίλες και φίλοι.

Τηγανίτες!
Αλλά το δικό μου το παιδί με το μέλι δεν έχει καλές σχέσεις, εκτός και δεν το πάρει χαμπάρι, όπως ας πούμε μέσα σε κουλουράκια, μπισκότα ή κέικς...
Έχει όμως εξαιρετικές σχέσεις με την σοκολάτα και σχεδόν όλα τα περί αυτής (!!!) οπότε και η ζυγαριά έκλεινε υπέρ της.
Άνοιξα ντουλάπια και να τα υλικά που συνδυάστηκαν, για τα σοκολατένια pancakes της  τελευταίας Κυριακής της Αποκριάς.

Σοκολατένια Pancakes
 
 
Για τον χυλό των pancakes:
1 φλιτζάνι βρώμη αλεσμένη,
1/2 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
1 μεγάλη μπανάνα,
2 μέτρια αυγά,
2 κουταλάκια κακάο σκόνη,
1 κουταλιά της σούπας πραλίνα φουντουκιού,
1 κουταλάκι καστανή ζάχαρη,
ξύσμα λεμονιού και πορτοκαλιού ανακατεμένα,
λίγη βανίλια,
λίγο αλάτι (μια τσιμπιά που λένε...)
1/2 κοφτό κουταλάκι κανέλα,
1/2 κοφτό κουταλάκι μπέικιν πάουντερ,
1/2 κούπα γάλα.

Για το τηγάνισμα:
40 γραμ. λιωμένο βούτυρο και 30 γραμ. ελαιόλαδο.

Για το σερβίρισμα:
Πραλίνα φουντουκιού, μαρμελάδα μανταρίνι ή πορτοκάλι.


Μέσα σ' ένα μεταλλικό μπολ έβαλα όλα τα στερεά υλικά μου (εκτός από το κακάο) : αλεσμένη βρώμη (στο Multi), αλεύρι, ξύσμα, βανίλια, μπέϊκιν πάουντερ, κανέλα, αλάτι και  τη ζάχαρη.

 
Μέσα στο multi που είχα προηγουμένως αλέσει την βρώμη, έβαλα: τη μπανάνα κομμένη σε ροδέλες, τα αυγά, το κακάο, την πραλίνα φουντουκιού και το γάλα. Χτύπησα καλά να ενωθούν τα υλικά και μετά τα ανακάτεψα με τον αυγοδάρτη μέσα στο μπολ με τα στερεά υλικά.
Ανακάτεψα για 2-3 λεπτά για πλήρη ένωση και έτοιμο το μείγμα των pancakes.


Ζέστανα αντικολλητικό τηγάνι στην φωτιά και το άλειψα με μείγμα λιωμένου βουτύρου-ελαιόλαδου, που ανανέωνα με το πινέλο μου απευθείας πάνω στο τηγάνι. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγει κανείς το περίσσιο λιπαρό στοιχείο και έτσι το βούτυρο δεν καίγεται και δεν μαυρίζει πολύ.
Μια καλή κουταλιά (χρησιμοποίησα κουτάλα μαγειρέματος) από το μείγμα και τηγάνισμα, πρώτα από την μία πλευρά (μέχρι να κάνει τις πρώτες φουσκαλίτσες στο πλάι) και μετά γύρισμα από την άλλη.


Κάθε τηγανίτα πάνω σε χαρτί απορροφητικό και μετά σερβίρισμα με πραλίνα ή μαρμελάδα μανταρίνι, που προσωπικά εμένα με ενθουσίασε καθώς ταιριάζει ιδιαίτερα με την σοκολατένια γεύση της τηγανίτας αλλά και τα αρώματα των εσπεριδοειδών και της κανέλας.


Τα σοκολατένια pancakes ήταν πραγματικό comfort food για τον μικρό της παρέας, αλλά και για όλους τους μεγάλους που τα δοκίμασαν, μας "έφτιαξαν" πραγματικά το πρωινό της Κυριακής.

Και με αυτό το post περνάμε πια στην Σαρακοστή... εύχομαι σε όλες και όλους ότι καλύτερο.
Καλά Κούλουμα και καλή Σαρακοστή.

14 σχόλια:

  1. Καλή Σαρακοστή, Πηνελόπη!

    Χαρά κι υγεία για όλους και περαστικά στον μικρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Ευάγγελε.
      Τώρα πια εύχομαι εγώ με την σειρά μου, Χρόνια Πολλά για την επερχόμενη ονομαστική εορτή σου.

      Διαγραφή
  2. Αψου!!!Να αρρωστήσω αμέσως μπας και μου φτιάξεις και εμένα χαχαχα Περαστικά του Πηνελόπη μου και καλή Σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι...όχι...μην αρρωστήσεις Λίλια μου. Σου τις φτιάχνω με πολύ χαρά όποτε θέλεις για να σε κανακέψω και σ' εσένα.
      Αντεύχομαι επίσης για μια καλή Σαρακοστή.

      Διαγραφή
  3. Καλή Σαρακσοτή Πηνελόπη!Πιστεύω πως με τέτοιο "γιατρικό" ο αρρωστούλης σου αισθάνθηκε αμέσως καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε, Αμαλία μου.
      Επίσης και σ' εσάς.
      Ε, μετά το κανάκεμα ήρθε και η γιορτή του...οπότε παρηγορήθηκε διπλά και έγινε πια περδίκι!!

      Διαγραφή
  4. Τι μου έκανες τώρα! Το άρωμα κανέλας είναι και στη δικιά μου μύτη :)
    Περαστικά στον γλυκούλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες Μαρία μου, τα αρώματα της μνήμης αλλά και των μπαχαρικών έχουν μεγάλη αξία :-))
      Ευχαριστώ σε.

      Διαγραφή
  5. Περαστικά σας Πηνελόπη μου!
    Ελπίζω ο μικρός να νιώθει ήδη καλύτερα και η όρεξη του (για φαγητά και μη) να έχει επανέλθει.
    Οι τηγανίτες πράγματι δημιουργούν ένα ξεχωριστό αίσθημα θαλπωρής, που δρα άμεσα :)
    Νόστιμο και αρωματικό το μίγμα που ετοίμασες, θα το δοκίμαζα ευχαρίστως και στις 2 παραλλαγές που προτείνεις :)
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας πήρε μέρες καλή μου Ερμιόνη να ρθούμε στα "ίσα μας" και καθώς όλη την χρονιά δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα υγείας...μας κακόπεσε!

      Το μείγμα ήταν το κατάλληλο για τους σοκολατοφάγους (με μια δόση υγιεινής διατροφής εντός του) και νομίζω πως θα σου αρέσει αν την κάνεις την δοκιμή.

      Φιλιά πολλά κι' από εμένα.

      Διαγραφή
  6. Σοκολατένια pancakes! Το όνομα και μόνο σε ξεσηκώνει! Έχεις βάλει και ωραία αρώματα μέσα Πηνελόπη, δεν το άφησες απλά με την σοκολάτα ...
    Σίγουρα με τόσο όμορφη φροντίδα θα είναι όλα σύντομα περαστικά! Συμφωνώ άλλωστε με την Ερμιόνη: "το αίσθημα θαλπωρής δρα άμεσα" :-)
    Καλή Σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Άρη μου.
      Ξέρεις οι μανάδες (οι περισσότερες θεωρώ) πάντα προσπαθούν να δώσουν το αίσθημα θαλπωρής σε ότι κάνουν, για να είναι τα παιδιά τους καλά τόσο ψυχικά όσο και σωματικά!
      Καλή Σαρακοστή και σ' εσένα εύχομαι.

      Διαγραφή
  7. Στα pancakes δεν λέμε ποτέ οχι... αν είναι και σοκολατένια τότε είναι σούπερ.

    Ελπίζω να είναι καλύτερα ο μικρούλης. Η εποχή είναι περίεργη με τις ιώσεις.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε καλύτερα πια, σ' ευχαριστώ Μάριον.

      Αυτός ο περίεργος υγρός, κρύος, ζεστός, σκονισμένος καιρός μας έχει "καταστρέψει"!

      Χαιρετισμούς και φιλιά.

      Διαγραφή