9.1.17

Κολοκυθομηλόπιτα της παγωνιάς...

Το κρύο καλά κρατεί...οπότε η πρώτη γευστική ανάρτηση της νέας χρονιά μια γλύκα την χρειάζεται!
Γλύκα φυσική και χωρίς πολλές θερμίδες καθώς ήδη έχουμε πάρει αρκετές... μέσα στο 15πενθήμερο των γιορτινών ημερών.

Η μεγάλη κολοκύθα που ήρθε από το χωριό του πεθερού περίμενε υπομονετικά πάνω από μήνα την σειρά της...
Την κόψαμε και την χωρίσαμε σε δύο (μη πω και τρία) σπίτια.
Το δικό μου μερτικό το βλέπετε πιο κάτω.


Αφού την παρέλαβα (κομμένη) την καθάρισα στην φλούδα μ' ένα βρεγμένο πανί.
Έστρωσα ένα ταψί με χαρτί ψησίματος την έβαλα μέσα (με την φλούδα στον πάτο) και την σκέπασα με αλουμινόχαρτο.
Την έψησα στους 180 βαθμούς για 25 λεπτά με αέρα.
Όταν την έβγαλα την άφησα να κρυώσει και την έκοψα σε μεγάλες φέτες. Μετά σε κομμάτια τετράγωνα και την καθάρισα από την φλούδα. Αποθήκευσα σε σακούλες τροφίμων τρία πακέτα των 600 γραμ. και το τέταρτο μέρος το έκανα (μισό κολοκυθόσουπα με καρότα, πατάτα και μπαχαρικά) και το άλλο μισό, πίτα μαζί με ξινόμηλα).

Κολοκυθομηλόπιτα με φύλλο κρούστας


Γι' αυτήν την πίτα λοιπόν χρησιμοποίησα φόρμα με αποσπώμενο πάτο (για να βγει πιο όμορφη) και τα υλικά μου ήταν τα ακόλουθα:
300 γραμ. ελαφρώς ψημένη κολοκύθας και τριμμένη στη χοντρή πλευρά του τρίφτη (ρεντέ)
2 μεγάλα ξινόμηλα επίσης τριμμένα,
1/3 φλιτζανιού σιμιγδάλι ψιλό,
1/2 φλιτζάνι σταφίδες διάφορες (ξανθές και μαύρες)
1 φλιτζάνι καρύδια χοντροκομμένα,
2,5 κουταλάκια κανέλα σκόνη,
1/5 κουταλάκι τριμμένο γαρύφαλλο,
1/5 κουταλάκι τριμμένο μοσχοκάρυδο,
1/5 κουταλάκι βανίλια κρυσταλλική
4 κουταλιές σούπας καστανή ζάχαρη,
χυμό και ξύσμα από ένα μεγάλο πορτοκάλι,
250 γραμ. φύλλο κρούστας για γλυκά,
80 γραμ. λιωμένο βούτυρο αγελάδος.
Επιπλέον για το πασπάλισμα άχνη ζάχαρη και κανέλα.

Αφού έκανα όλη την διαδικασία με την κολοκύθα όπως την περιέγραψα πιο πάνω, τα κομμάτια που ήθελα για την πίτα τα έτριψα στον τρίφτη. Μαζί έτριψα και τα  δύο ξινόμηλα.
Κατόπιν τα ανακάτεψα με τον χυμό του πορτοκαλιού και το ξύσμα ενώ μέσα στο ίδιο σκεύος ανακάτεψα και όλα τα υπόλοιπα υλικά εκτός από τις 2 κουταλιές ζάχαρη (οι άλλες δύο μπήκαν στο μείγμα) και το λιωμένο βούτυρο.


Βουτύρωσα καλά την φόρμα μου και έστρωσα φύλλα βουτυρωμένα (κομμένο στη μέση το μεγάλο φύλλο μας δίνει δύο μικρότερα και έτσι τα ήθελα όλα) σταυρωτά.

Πάτος 4 φύλλα βουτυρωμένα και αμέσως μετά πασπάλισα την μισή κουταλιά ζάχαρης, άλλα 4 φύλλα κατόπιν όλο το μείγμα (κολοκύθας, μήλων, σταφίδες, καρύδια και μπαχαρικά) και πάλι 4 φύλλα βουτυρωμένα, ζάχαρη και πάλι 4 φύλλα βουτυρωμένα και πάλι ζάχαρη και τέλος άλλα 4 φύλλα βουτυρωμένα πάντα. Στην επιφάνεια όσο βούτυρο και ζάχαρη έμειναν.

Τέλος, χάραξα με κοφτερό μαχαίρι και έψησα σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα στους 180 βαθμούς για 25 περίπου λεπτά.



Μυρωδιά εξαιρετική με το βούτυρο και την κανέλα να υπερισχύουν, ενώ πρέπει να πω ότι την επόμενη μέρα εμένα μου φάνηκε ακόμη πιο αρωματική τούτη η πίτα.
Κόβετε κομμάτι πασπαλίζετε με έξτρα ζάχαρη άχνη και κανέλα και έχετε ένα πολύ ωραίο γλυκό.


Καλές δοκιμές αν την κάνετε και να ξέρετε πως συνοδεία μ' ένα ζεστό ρόφημα ή ακόμη κι' ένα ποτήρι γλυκό κόκκινο κρασί νομίζω πως θα έχετε εξαιρετικό "αντίδοτο" στην παγωνιά που επικρατεί.
Δύναμη σε όλες και όλους εύχομαι.

14 σχόλια:

  1. Αφού κατάφερα σήμερα και έφτασα στην ώρα μου στο γραφείο (με πραγματική αυταπάρνηση, χωρίς πλάκα τώρα!) βλέπω αυτή την υπέροχη χειμωνιάτικη πίτα και αρχίζω να αναρωτιέμαι αν έκανα καλά που ήρθα! Μήπως θα ήταν καλύτερα να κάτσω στο σπιτάκι μου και να ετοιμάσω αυτό το ταιριαστό με το χιόνι γλυκό? Αχχχχ, πάλι σε μπελάδες με έβαλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σήμερα (ημέρα Πέμπτη) ο ήλιος ήταν στην Αττική στο φόρτε του Αμαλία μου...
      Τα έχουμε πια δει "όλα" μέσα σε λίγες ημέρες. Το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται θα έχουμε λέει πάλι κακοκαιρία οπότε δες το σαν αφορμή για μαγειρέματα :-)) και προετοιμάσου για να μην σε βάζω εγώ μόνον σε μπελάδες!
      Χαιρετισμούς πολλούς.

      Διαγραφή
  2. πρέπει να ειναι φανταστική!!! τα υλικά όλα διαλεγμένα. μου άρεσε πολύ που την έκανες και μπαμπάτσικη!!!!θα τη δοκιμάσω !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι χαριτωμένη και "τσουπωτή" έγινε Ευαγγελία μου;
      Μάλλον βοήθησε η επιλογή της φόρμας στην συγκεκριμένη περίπτωση.
      Όσο για το αρώματα ήταν πραγματικά πολύ αρμονικά συνδυασμένα μεταξύ τους.

      Διαγραφή
  3. Μα τι ωραία ιδέα και τι ωραία υλικά!!!
    Πηνελόπη, σου εύχομαι την πιο υπέροχη χρονιά, γεμάτη χαρές και γλυκές γεύσεις :-) !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ σε Άρη μου. Ανταποδίδω (κι από εδώ) και τις δικές μου ευχές.
      Χαίρομαι που σου έκανε καλή εντύπωση η πίτα μου, γιατί η γνώμη σου έχει ιδιαίτερη αξία.
      Καλό απόγευμα εύχομαι.

      Διαγραφή
  4. Η καλύτερη πίτα! Γλυκιά και χορταστική! Τα υλικά σου ενα κι ένα!!! Και η άχνη στο τέλος επιβάλλεται. Οσο για τις πίτες... εμένα αν σου πω ότι τη δεύτερη μέρα μου φαίνονται πιο νόστιμες???

    Χρόνια πολλά Πηνελόπη μου!!
    Υγεία και χαρά στην οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε κοπελιά κι' εγώ το ίδιο πιστεύω... Την επόμενη μέρα μου φαίνονται καλύτερες οι πίτες :-))
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  5. Καλή χρονιά Πηνελόπη μου, με υγεία και αγάπη!
    Πίτα της παγωνιάς αλλά και της θαλπωρής νομίζω :)
    Πόσο όμορφα και ζεστά αρώματα της έβαλες!
    Πάντως, παρά την παγωνιά, εγώ δε θα δίσταζα να τη συνοδέψω και με ένα ωραίο παγωτάκι!
    Σε φιλώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Ερμιόνη μου.
      Τις ευχές μου τις έχω ήδη γράψει αλλά εύχομαι και ελπίζω πάντα να είστε καλά και χαρούμενοι, όπως σας έχω "γνωρίσει" τόσο καιρό.

      Τούτη η πίτα ήταν πραγματικά απολαυστική. Μέχρι και οι "περίεργοι" με την κολοκύθα, το ομολόγησαν!

      Τα φιλιά μου επίσης.

      Διαγραφή
  6. Πολύ λαχταριστή πασπαλισμένη με άχνη ζαχαρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η άχνη ήταν απλώς η "τσαχπινιά" για την φωτογράφιση Αριάδνη μου. Η γέμιση της ήταν εξαιρετικά πλούσια και φρουτώδης.

      Διαγραφή
  7. Λαχταριστή η πίτα σου Πηνελόπη μου... ό,τι πρέπει για τον καφέ που πίνω τώρα!! Δεν στέλνεις κανένα κομμάτι προς τα δω;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θα σου στείλω κομμάτι, αν μου στείλεις ποτηράκι λικέρ!!! Κική μου...
      Ευτυχώς που κάτι μου βρίσκεται στη κάβα και θα πάω να βάλω ένα.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή